Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Olen lukenut tapauksesta paljon ja katsellut videoita. Tärkein asia ei ole kuitenkaan selvinnyt. Mistä tapaus alkoi? Kuka valitti naisesta vartijoille ja minkä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa todella hyvä, että poliisi puhdisti vartijoiden maineen. Ei tarvitse arvuutella syyllisyyksiä. Ikäviä sairaskohtauksia sattuu nuorillekin ihmisille.
Onpa hyvä kuitenkin että silti tutkitaan kuinka todennäköistä olisi ollut että sitä sairaskohtausta ei olisi tullut jos nainen ei olisi ollut niputettuna lattialla.
Nainen ei olisi ollu niputettuna lattialla, jos ei itse olisi perseillyt ja alkanut vastustelemaan.
Sinut saa siis ottaa kiinni ilman syytä ja kiltisti vain suostut, vaikket ole tehnyt yhtään mitään väärää? En usko. Se on helppo huudella, kun mielestäsi vähempiarvoinen nainen on nyt kuollut ja tykkäät kiimoissasi syytellä häntä tapahtuneesta.
Yhdysvalloissa ei ole oikeutta edes koskea toiseen ihmiseen jos hän ei ole tehnyt mitään rikosta. Esim sinua ei saa ottaa vartija edes kädestä kiinni. Paikalle on soitettava poliisi selvittämään tapausta. Yhdysvalloissa on myös uskonnonvapaus eli katusaarnaaminen on laillista ja tarvittaessa poliisi tulee turvaamaan sinun oikeuden saarnata eli seisoo vierelläsi. Yhdysvalloissa saa kantaa myös asetta jos joku käy sinun päällesi niin sinulla on oikeus puolustautua. Tuo on vapautta ja demokratiaa. Nuo vartijat mätänisi jenkeissä pitkät tuomiot tästä ja vankilassa tuollaset on herkkupaloja kun muut kuulee mitä ovat tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Isossa Omenassa mahdollista kulkea siten ettei joudu tämän kyseisen kuolemanpartion kohdalle. En halua ostaa mitään mistään liikkeestä. Kävisin leffassa netistä ostetulla lipulla. En halua päästä hengestäni.
Ajatelkaa, millaiseksi Suomi on mennyt kun täällää joutuu miettimään tuollaisia vuonna 2023! Minäkin olen alkanut tosissani pelkäämään vartijoita. Ehkä he sitä haluavatkin.
Normaali-ihmisillä ei ole koskaan mitään ongelmia vartijoiden kanssa. Sinulla on ilmeisesti jotain itsesi hallintaan liittyviä ongelmia. Ehkä sinunkin olisi parempi vain pysytellä kotosalla, niin ei tarvitse joutua selvittelemään asioita pelkäämiesi vartijoiden kanssa.
Pikku pikku vartijako siellä? Osuuko jo liian lähelle? Vai ihan kauppakeskuksen johtajako on av:lla kusi sukassa ja neuvomassa asiakkaita pysymään kaukana kauppakeskuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Isossa Omenassa mahdollista kulkea siten ettei joudu tämän kyseisen kuolemanpartion kohdalle. En halua ostaa mitään mistään liikkeestä. Kävisin leffassa netistä ostetulla lipulla. En halua päästä hengestäni.
Ajatelkaa, millaiseksi Suomi on mennyt kun täällää joutuu miettimään tuollaisia vuonna 2023! Minäkin olen alkanut tosissani pelkäämään vartijoita. Ehkä he sitä haluavatkin.
Normaali-ihmisillä ei ole koskaan mitään ongelmia vartijoiden kanssa. Sinulla on ilmeisesti jotain itsesi hallintaan liittyviä ongelmia. Ehkä sinunkin olisi parempi vain pysytellä kotosalla, niin ei tarvitse joutua selvittelemään asioita pelkäämiesi vartijoiden kanssa.
Ei minulla ole koskaan ollut minkäänlaista kohtaamista vartijan kanssa ja olen jo 43v. Kyllä tässä saa olla varuillaan kun ei koskaan tiedä, minkä tekaistun syyn perusteella pian joutuu raudoissa vatsalleen ostarin lattialle ja tapetuksi. Mieluummin eläisin.
Mua kiinnostaa poliisitutkinnassa kaksi asiaa. Ensinnäkin se, mitä oli naisen aiheuttama häiriö, jonka vuoksi vartijat piti hälyttää paikalle. Toiseksi se, mikä naisen toiminnassa antoi oikeutuksen maadoittamiseen ja raudoittamiseen. Kunhan nämä asiat joskus selviää, voi sitten miettiä, voisiko samanlainen toistua omalla kohdalla esimerkiksi jonkun sairaskohtauksen yhteydessä. Aivoverenkierron häiriöt voivat aiheuttaa sekavuutta ja sellaisessa tilanteessa toki tavallinen kansalainen toivoisi, että soitettaisiin 112:een ambulanssin saamista varten eikä päätyä vartijoiden painamana vatsalleen lattiaa vasten ja kuolla siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sydän pysähtynyt, tämähän on päivän selvää. Kun ei keuhkot saa happe, eikä sydän, sydän menee iskemiaan ja pysähtyy.
Ja on muuten ihan helvetillinen se kipu ja pakokauhu ennen kuin taju lähtee
Kyllä ja nöyryytys ja käsirautojen kipu päälle. Tuo nainen koki maanpäällisen helvetin Ostosparatiisissa.
Omenasta Eve kuolemaan -mikä symboliikka! Kaikki toistuu...
Toivotaan ettei tämä ollut jokin kulttiriitti vielä herroille.
Ja tämä uusi Eve oli vielä tarjoamassa pelastusta toisille siitä Omenan aiheuttamasta kuolemasta ihmiskunnalle. Ja uusi Eve pysäytettiin kesken sen ja tapettiin.
Laittomuuden ihminen astui esiin...ja tappoi.
Uusi Eve julisti Jeesuksesta tuon Omenan kautta tulleen perisynnin kuolemasta pelastajana. Hänet pysäytettiin. Jeesus pysäytettiin pelastamasta ihmiskuntaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs.
Jos saivat puhelin asiakkaasta jonkä soittaja on käskenyt pahoinpidellä!
Miten nämä tyypit ovat löytäneet kauppakeskuksesta juuri oikean ihminen?
Kirjoitusvirhe.
Siis muka saivat puhelun jostain asiakkaasta? Ja muka juuri oikean asiakkaan löysivät kauppakeskuksesta tarkistamatta henkilöllisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Minäkin olen alkanut pelätä "vartijoita" ja lisäksi myös poliiseja.
Itselläni ei ole koskaan ollut rikosrekisteriä.
Kiitos paljon tästäkin kaikki "vartijat" ja poliisit.
Kaltaisiasi vainoharhaisia ja pelokkaita on valitettavasti ihan liikaa - heikkolahjaisia ja yksinkertaisia ihmisiä. Erityisesti tällä palstalla.
-eri- Vartijoissa ainakin tuntuu olevan vainoharhaisia, pelokkaita, heikkolahjaisia ja yksinkertaisia. Nainen oli niin tavattoman vaarallinen ettei mitään muuta keinoa ollu kuin porukalla kylmäksi pistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täysin liikkumatonta ihmistä pidettiin aloillaan käsiraudoitettuna ja polvella painaen 10 minuuttia? Miksi hän ei ollut samantien istumassa?
Äsken täällä oli hyvin nokkelia vastaajia mutta miksi tähän ei ikinä vastata?
Koska kukaan ei enää satojen sivujen jälkeen jaksa jankata tuosta polvella painamisesta, kun siihen ei edes pyydettäessä linkata minkäänlaista todistetta.
Jep eikä meistä kukaan ole ollut siellä, joten emme tiedä millaista vastarinta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ensin Avarn, sitten Securitaksen tekemä tappo. Olen ihan tavallinen nainen mutta nyt alan pitämään mattoveitseä mukana paikoissa missä vartijat liikkuu. Mieluummin lyön sillä kuin tulen maahan painetuksi.
Joopa joo, ja niin varmaan. Sinä ja kaltaisesi olette jo hävinneet argumentoinnissa sata-nolla, joten ette enää keksi muuta kuin pistää kokonaan läskiksi kommentointinne. Ei ole ensimmäinen kerta tällä palstalla.
Securitas ei edes irtisanonut näitä vartijoita. Eli siellä varmaan Omenassa ovat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tapauksesta paljon ja katsellut videoita. Tärkein asia ei ole kuitenkaan selvinnyt. Mistä tapaus alkoi? Kuka valitti naisesta vartijoille ja minkä takia.
Niin, eli MIKSI asiakas tapettiin?
Tietääkö joku? Miksi asiakasta herjataan kauppakeskuksen johtajan toimesta, mutta ei tulla antamaan mitään perusteluita herjaukselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täysin liikkumatonta ihmistä pidettiin aloillaan käsiraudoitettuna ja polvella painaen 10 minuuttia? Miksi hän ei ollut samantien istumassa?
Äsken täällä oli hyvin nokkelia vastaajia mutta miksi tähän ei ikinä vastata?
Koska kukaan ei enää satojen sivujen jälkeen jaksa jankata tuosta polvella painamisesta, kun siihen ei edes pyydettäessä linkata minkäänlaista todistetta.
Matin videon puolessa välissä vielä herättelyvaiheessa käytetään ruumista polvialustana hyvinkin retein ottein
Ihmettelen kyllä itsekin miten kukaan voi väittää hyväksyttäväksi että neljä ns. miestä(en voi edes miehiksi kutsua näitä vellihousuja) hyökkää naisen kimppuun ja pitää maassa kunnes eloton? Ja mikä on ollut tämän ilmoittajamiehen motiivi usuttaa muita naisen kimppuun? Ja tämän pitäisi olla Suomessakin esimerkkitapaus että tekijät eivät vain pääse pälkähästä vaan tuomioita tulee. Muuten menee aika monelta usko oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs.
Kirjoitusvirhe.
Siis muka saivat puhelun jostain asiakkaasta? Ja muka juuri oikean asiakkaan löysivät kauppakeskuksesta tarkistamatta henkilöllisyyttä?
Täh? Jos sanotaan että vaalea keski-ikäinen nainen, tyllihame päällä. Kai tuosta nyt ihmisen tunnistaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä Iso Omenan tappovideoita jossain? Linkki pliis.
https://www.facebook.com/ylitalo.matti/posts/1294700131262748/
Tuossa 8 minuutin viedo, josta jokainen näkee, että nainen on jo sen alussa kuollut, mutta vartijat eivät sitä hoksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa sen kuinka ihmiset ovat täysin kohtuuttomia.
Vaaditaan huipputason reagointikykyä ja toimintavalmiutta sekä taitoa asioista ja tilanteessa joka on kyseisille vartijoille täysin uusi ja outo.Liikaa katsottu urheilutapahtumia jossa näihin tilanteisiin ollaan valmiiksi varauduttu, niitä odotetaan tapahtuvaksi ja kaikki reagoivat niihin heti. Kaikki taito ja laitteet ovat paikanpäällä. Ymmärrettävää.
Tämä tilanne taas tapahtui täysin puskista, odottamatta ja vielä siten että naisen hätää ei ollut helppo havaita. Ihmisille joilla ei ole yhtään suoranaista kokemusta tälläisestä, kukaan heistä ei varmasti osannut odottaa mitään tällästä.
Joten onko kohtuullista odottaa ensiavun tai urheilutapahtuminen kaltaista toimintaa ja reagointia tuossa videolla, ei todellakaan ole.
Aina on kohtuullista odottaa, että ihmiset säilyvät hengissä!
Ei vartijoilla ole lupaa tappaa vahingossakaan. Kun niin käy heiltä kuuluu vaatia paljon enemmän.
Nyt ei kuulu alkaa silittelemään säälittävienkään vartijoiden päitä. Nyt tarvitaan ratkaisuja, ohjeita ja malleja joka varmistaa ihmisten turvallisuuden aina, kun kohtaavat vartijoita. Ei vartijatkaan olleet mitään hipsuttelija piiperöitä, yhteiskunnan on reagoitava niin selkeästi, että tilanne muuttuu.
Vartijoita ei edelleenkään epäillä taposta.
Paitsi täälä jossa vallitsee mammapalstan armoton laki. Onneksi ei ole mitään merkitystä näiden aatoksilla ja tuomioilla.
Paitsi että itselle hommaavat kunnianloukkaussyytteen.No tämä. Oo. Ihmetellyt, että onko noi syytöksiä latelevat tyypit oikeesti niin yksinkertaisia, ettei tajua itse syyllistyvän kunnianloukkaukseen. Harmi kun kunnianloukkaus on asianomistajarikos.
Kenen vartijan kunniaa täällä on loukattu? Ainoa jonka itse olen nähnyt nimeltä mainitun on sen kauppakeskuksen johtaja ja hänen voi todeta oikeasti julkisesti mustamaalanneen uhria, koska uutisissa näkyy hänen kertoneen uhrista häirikkönä.
Minäkin olen rikoksen asianomistajana saanut vastaajalta ilmoituksen kunnianloukkauksesta, kun olin suoraan todennut poliisille rikosnimen jonka asianomistaja oli minulle tehnyt. Sain ilmoituksen poliisilta vasta sen jälkeen, kun vastaaja oli tuomittu kyseisestä rikoksesta ja ilmoituksessa poliisi ilmoitti samalla, että ilmoitus ei aiheuta tutkintaa tai jatkotoimia.
Silloin tuli perehdyttyä kuitenkin lakimiehen kanssa mitä se oikeasti tarkoitti ja kysyin mitä olisi seurannut, jos häntä ei olisikaan tuomittu. Lakimies sanoi, ettei mitään, koska kuvasin vain toteutunutta rikosta rehellisesti enkä herjannut tai vääristellyt mitään.
Täälä todellakin herjataan ja vääristellään kaikkea.
Ei vääristellä. Luojan kiitos että ihmiset filmasi ja tuovat nämä esille. Nää me senunnin tarkkuudella miten asiat tosiasiassa menivät. Oikeudessakin nämä on tarpeen, että on tiedossa että kansa tietää tosiasiat. Amem. 👍🥀
Tämän asian selvittely perinpohjaisesti on omaisten, kavereitten ja MEIDÄN. KAIKKIEN. OIKEUDEN JA TURVALLISSUUDEN tehtävä. Tätä asiaa on jokaisen seurattava ettei jatkossa joku meistä ole kaupassa ruumispusissa.
Tämä. TÄMÄ ASIA ON MEIDÄN KAIKKIEN HARTEILLA OMAN TURVALLISUUTEMME JA. KOSKEMATTOMUUDEN. TURVAAMISEKSI. 👍👍👍👍👍👍🥀🥀🥀🥀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Avarn, sitten Securitaksen tekemä tappo. Olen ihan tavallinen nainen mutta nyt alan pitämään mattoveitseä mukana paikoissa missä vartijat liikkuu. Mieluummin lyön sillä kuin tulen maahan painetuksi.
EPÄILY KUOLEMANTUOTTAMUKSESTA. Siinähän sohit veitses kanssa, sitten oot sinä syytetyn penkillä.
Vetoan hätävarjeluun koska vartijat ovat ennenkin tappaneet. Istun pari vuotta ensikertalaisena mutta sen jälkeen jatkan elämääni, enkä kuole niiden käsiin. Oma henkeni on tärkeämpi.
Erittäin hyvä peruste. Minä pidän happopulloa mukana. Sitä kun saa silmiin ja naamalle menee vartijalta näkö jos käy kiinni ennen poliisin tuloa .
Musta tuntuu että kunnon niittivaatteet saattaa tulla kohta muotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä Iso Omenan tappovideoita jossain? Linkki pliis.
https://www.facebook.com/ylitalo.matti/posts/1294700131262748/
Tuossa 8 minuutin viedo, josta jokainen näkee, että nainen on jo sen alussa kuollut, mutta vartijat eivät sitä hoksaa.
Oletko sinäkin kuollut joka yö kun makaat liikkumatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EPÄILY KUOLEMANTUOTTAMUKSESTA. Siinähän sohit veitses kanssa, sitten oot sinä syytetyn penkillä.
Vetoan hätävarjeluun koska vartijat ovat ennenkin tappaneet. Istun pari vuotta ensikertalaisena mutta sen jälkeen jatkan elämääni, enkä kuole niiden käsiin. Oma henkeni on tärkeämpi.
Erittäin hyvä peruste. Minä pidän happopulloa mukana. Sitä kun saa silmiin ja naamalle menee vartijalta näkö jos käy kiinni ennen poliisin tuloa .
Musta tuntuu että kunnon niittivaatteet saattaa tulla kohta muotiin.
Panssariliivi jossa niittejä, piikikäs kaulapanta.. taidanpa ottaa käyttöön.
Miettikääs.