Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se totta että nainen on sanonut että hänellä on kuukautiset?! Ensinhän se kuultiin että on x kuukautinen vauva. Jotain siihen suuntaan on sanonut. Mikä ihme voi olla syynä siihen, että sanoisi vartijoille noin? En keksi mitään muuta syystä kuin että vartijat ovat aiemmin seksuaalisesti hyväksikäyttäneet naista ja nyt ovat etsineet tämän taas käsiinsä. Nainen on täysin panikoitunut. Hyväksikäyttöön, ainakin taloudelliseen, viittaisi myös läheisten kertomukset.
Tätä minäkin mietin. Jos nainen todella mainitsi kuukautisistaan, looginen syy sille olisi se, että arveli/tiesi tulevansa hyväksikäytetyksi/rais**si. Hänenhän on kerrottu pelänneen miehiä, ilmeisesti ihan syystä.
Ilmeisesti? Täysin syystä. Ilman epäilystäkään. Koska ilman näitä vartijamiehiä hän olisi edelleenkin elossa. Jopa poliisin alustavien tutkimusten mukaan. Tapaus on järkyttävä, mutta mun mielestä tapauksen tekee vieläkin järkyttävämmäksi se, että uhri pelkäsi miehiä ja hänen "pahin painajaisensa" toteutui. Ei yhden miehen taholta vaan 4-5 miehen taholta.
Kyllä, olet oikeassa. Hänellä oli syytä pelätä miehiä jo ennen kuolemaansa ja nyt hän joutui tapetuksi useamman miehen taholta ilman mahdollisuutta selviytyä. Hän on varmasti ollut aivan paniikissa, kauhistuttava loppu.
Mä pelkään lintuja, toiv ne ei hyökkää muhun. Se olisi pahin painajaiseni.
Toinen pelkää tulta, kolmas onnettomuutta, neljäs hukkumista. Saa pelkoja olla.
Se ei silti tee kenestäkään tässä syyllistä.Häntä oli jo aikaisemmin pahoinpidelty miesten toimesta, joten pelko miehiä kohtaan oli täysin aiheellista. Sinun pelkosi taas ovat irrationaalisia.
Sä et voi tietää mitä mulle on tapahtunut ja kuinka aiheellisia mun pelkoni ovat.
Mainitsit lintupelostasi, joka on täysin irrationaalinen. En tiedä, onko sinulla sitten muitakin fobioita - jos on, hanki niihin hoitoa kuolleen naisen parjaamisen sijaan.
Miten olen parjannut muka ketään? Itse vähättelet muiden pelkoja sanomalla että vain tämän naisen pelot olivat aitoja.
Vähän kusee sun sanomiset. Sä et muuta tee kun mustamaalaa kaikki vartijat ja syytät niitä vaikkei ole sun hommas tehdä niin.Yhä edelleen: lintufobia on irrationaalinen psykiatrinen häiriötila. Pahoinpidellyksi joutuneen naisen pelko miehiä kohtaan taas on aiheellista, ei häiriötila. Yritä ymmärtää näiden ero. En minä muita vartijoita syytä kuin tuon naisen tappaneita. Mikä intressi sinulla oikein on puolustella näitä vartijoita, oletko jonkun heistä puoliso tms?
En ole enkä tunne ketään vartijaa.
Mistä tiedät että minua ei ole pahoinpidelty?
Luulet kykeneväsi analysoimaan koko ihmisen vain yhden fobian perusteella. Aika laihaksi jää analyysisi.En tiedä onko sinua pahoinpidelty, harmi jos on. Sinä väitit näin: "
Mä pelkään lintuja, toiv ne ei hyökkää muhun. Se olisi pahin painajaiseni.
Toinen pelkää tulta, kolmas onnettomuutta, neljäs hukkumista. Saa pelkoja olla.
Se ei silti tee kenestäkään tässä syyllistä." Yhä edelleen. miksi puolustelet vartijoita? Tiedät hyvin, että nainen olisi elossa jos vartijat eivät olisi käyneet hänen kimppuunsa.Se ei edelleenkään tarkoita että vartijat olisivat syyllisiä kuolemaan.
Helinä-keijuko Eveliinan sitten tappoi? Millä logiikalla vartijat eivät ole syyllisiä?
Oletko tietoinen että ihminen saattaa kuolla ihan ilman että siihen on syyllisiä?
Tottakai, sairaskohtaushan hänelle tuli juuri silloin ihan tuosta vain juuri silloin kun vartijat pahoinpitelivät häntä. Et itsekään usko tuota.
Nainen toimillaan aiheutti vartijoiden toimet jotka myötävaikuttivat naisen tapaturmaiseen kuolemaan. Tämä ei automaattisesti tarkoita vartijoiden syyllistyneen mihinkään jos naisen toimet oikeuttivat vartijoiden toimet.
Se, että nainen tilanteessa kuoli vaikka sitten siihen että panikoi itselleen sydänpysähdyksen ei tarkoita että vartija on siitä vastuussa jos vartija tekee täysin oikeasuhtaisen toimen naisen toimien vuoksi.
Nainen panikoi itselleen sydänpysähdyksen?
KUKA SINÄ OLET? Mene peilin eteen. Ja KYSY Kuka sinä olet?
Yllä en kirjoita että tietäisin syytä kuolemaan. Sitä ei ole kerrottu. Ylläoleva ilmaisu "vaikka sitten" indikoi, että pidän sitä epätodennäköisenä, mutta se on yksi täällä yleisesti spekuloitu asia että nainen "pelkäsi miehiä" ja "meni paniikkiin".
Minä tiedän kyllä kuka minä olen ihan ilman että tarvitsen peiliä :)
On faktaa, että uhri pelkäsi miehiä ja oli jo aiemmin joutunut pahoinpitelyn kohteeksi. Hänen veljensä kertoi asiasta haastattelussa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3a2ebfd-3734-4aae-a4b6-5b4456f4f349
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa tästä, kuinka poliiseillakin menee aikaa tunnistaa elottomuus
Hyvinhän noi poliisit hoksaa. Ihana toi yksi poliisi: "miksei tää hengitä" "hengittää se" "MIksei tää hengitä"
Johan se yksi ensihoitajakin twiittasi että työkseen ihmisiä elvyttävältäkin saattaa pahimmillaan mennä minuutteja elottomuuden tunnistamiseen. Miten sitten joltain päivän EA-kurssin käyneeltä vartijalta kun ekaa kertaa osuu tilanne kohdalle?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se kertoo jo jotain karua kieltään sekin, että useat ihmiset ovat puuttuneet vartijoiden toimintaan ja kuvanneet kännykällä pitkiäkin otoksia. Että kaikki ei mennyt ihan ohjekirjojen mukaan. Nuori kaunis nainen roudataan jalat edellä mustassa ruumispussissa ulos kauppakeskuksesta. Ei, ei silloin kaikki ei mennyt oikein.
Aina ei mene oikein. Tiesitkö?
Miettikää jos ois ollut viisi tummaihoista vartijaa...Palstajonnet ei todellakaan halveksisi tätä uhria niin kuin nyt vaan häntä käytettäisiin kaikin tavoin lyömäaseena ja koko persujen vaalikampanja perustui tälle tapaukselle. Miehet on niin oksettavan kaksinaamaisia,
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se kertoo jo jotain karua kieltään sekin, että useat ihmiset ovat puuttuneet vartijoiden toimintaan ja kuvanneet kännykällä pitkiäkin otoksia. Että kaikki ei mennyt ihan ohjekirjojen mukaan. Nuori kaunis nainen roudataan jalat edellä mustassa ruumispussissa ulos kauppakeskuksesta. Ei, ei silloin kaikki ei mennyt oikein.
Ihmiset kuvaa ihan kaikkea "mielenkiintoista". Se on yleisempää kuin se ettei kuvattaisi. Voi sitten postata IG-tililleen et "ei vitsi tiiättekste kauheeta mitä MULLE tänään tapahtu"
Vierailija kirjoitti:
"Miksi poliisi ykleensä kertoo mistään yhtään mitään?"
Julkisin varoin rahoitettavaa toimintaa, joten julkisuus ihan selkeä lähtökohta aina tällaisissa tapauksissa.
Keskeinen osa median kuin median sisältöä, poliisin tiedotteisiin pohjaava uutisointi siis.
Tänne tiensä löytäneet lautajonnet ja muut ulimiehet ei vaan tajuu
Vierailija kirjoitti:
Eli 1:25 huomattu että uhri ei reagoi enää. Hei, haloota sanotaan, käännetään kyljelle, sahataan repunnyöriä irti pitkään, ei onnistu, sahataan uudestaan(miksei jo tässä vaiheessa rautoja otettu pois että voidaan aloittaa elvytys?)
Vasta 3:46 päätetään alkaa avaamaan rautoja. Raudat on irroitettu ja taputeltu vyötärölle 4:28 jolloin päästään ottamaan reppu pois. Uhrin käsi valahtaa velttona. 4:43 uhri on saatu kyljelleen eli noin 3 min 20 sekuntia sen jälkeen kun on huomattu että jotain on pielessä.
Lisää heihei. 4:46 otetaan huivi pois ja sen jälkeen pääjehu ottaa puhelimen ja soittaa.
4:50 tulee punahanska paikalle ja neuvoo että pitää kääntää ensin selälleen. Tämäkään ei meinaa onnistua ilman että punahanska neuvoo, suorista jalka, jalasta kiinni pitävä ei meinaa millään uskaltaa hellittää otettaan ja miettii useita sekunteja ennen kuin toimii.
Sitten ei ota selvää mitä hommaillaan. 6 min kohdalla puhelimessa oleva tyyppi ehkä saa ohjeen kokeilla pulssia kaulasta? tämä on arvaus. Myös toinen vartija laittaa käden sille seutua.
6:30 tulee paikalle deffa(ei millään muotoa kiireellä, melkoista jamppailua)
6:42 "aloitetaan paineluelvytys" ilmeisesti siksi koska saksia ei vielä ole ehditty hakea ja deffareppukin on hyvin mysteerinen, painelun aloitusta suunnitellaan 20 sek. ja noin 7 min se aloitetaan. Puhaltajanainen on paikalla 7:09 ja jo 10 sekunnissa hän on mukana.
Eli tässä oikeasti menee 7 min ennen kuin elvytys pääsee käyntiin.
Minua vtuttaa tosi paljon.
Tämä.
Aivan käsittämätöntä vatulointia elvyttämisen aloituksen suhteen. Heti kun henkilö ei reagoi, pitää selvittää hengittääkö, tuntuuko pulssi. Jos ei, niin elvys heti käyntiin samalla kun toinen on puhelimessa.
Vielä kun pääjamppa on puhelimessa, -elottomuus ilmesesti havaittu silloin kun ottaa puhelimen käteen- niin toinen paikalle tullut punahanska selvittää vielä jaarijaari sitä ja tätä ennenkuin alkaa pumppaamaan.
Varmuuden vuoksi vielä ollaan jaloissa kiinni. Ja "jos yhtään vastustelee, niin.. " .Miten voi tilannetaju olla näin pielessä. Ihmistä elvytetään ja onni olisikin jos vastustelisi tässä kohtaa.
Sivullisten puutuminen oli hienoa.
Voi luoja teki niin pahaa katsoa tätä.
Kukaan ei tiedä mikä lopputulos olisi ollut elvytyksen aloittamisella aikaisemmin. Nyt voi vain sanoa että
lepää rauhassa. Olen niin pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuvaa ihan kaikkea "mielenkiintoista". Se on yleisempää kuin se ettei kuvattaisi. Voi sitten postata IG-tililleen et "ei vitsi tiiättekste kauheeta mitä MULLE tänään tapahtu"
Ja just tästä syystä on perin kummallista, että kuolleen naisen tekemästä häiriköinnistä ei ole mitään video- tai kuvamateriaalia. Ilmeisesti se hänen aikaansaama häiriö on ollut niin lyhytkestoista ja mitätöntä, että kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota.
Naisten lisääntynyttä sinkkuuntumista en ihmettele. Jos ovat nirsoja, niin sitäkään en ihmettele. Nämä tapaukset antaa niin nuoriin kuin vanhempiin naisiin lisää aihetta. Onneksi nykynaiset elää omilla tuloilla ja halutessaan saa lapsen yksinkin...............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne naista oltiin viemässä ja miksi, kun ei ollut väkivaltainen? Hissiin tai kellariin, Avarnin tyyliin? Securitas, tappopalvelut.
Ensin oltiin viemässä ulos, teki vastarintaa joten otettiin kiinni. Seuraavaksi nainen olisi luovutettu poliisille ja katsottu naiselle aiheellinen tuomio.
Mutta ei ehditty edes kuulustella naista saatika ilmoituksen tehnyttä "häirittyä" miestä, kun vartijat päättivät pistää pisteen koko touhulle. Myös naisen elämälle. Nyt on kaikki hyvin ja vartijat paukuttelevat henkseleitään hyvin hoidetusta hommasta. Esimiehet kiittelevät ja työkaverit onnittelevat. Suuri joukko väkivaltaa ihannoivia hurraa. Vartijoille yksi sulka lisää hattuun. Toivottavasti muistivat ottaa vainajasta kuvan, jota voivat aikanaan kiikkustuolissa näyttää lapsenlapsilleen...katos kun pappa sillon nuorena oli tosi kova äijä ja näin vaan kauppakeskuksessakin kavereiden kanssa pistettiin naisia kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Johan se yksi ensihoitajakin twiittasi että työkseen ihmisiä elvyttävältäkin saattaa pahimmillaan mennä minuutteja elottomuuden tunnistamiseen. Miten sitten joltain päivän EA-kurssin käyneeltä vartijalta kun ekaa kertaa osuu tilanne kohdalle?
Mutta kuinka kauan työkseen elvyttävältä menee elottomuuden tunnistamisesta elvytyksen aloittamiseen? Tuskin montaa minuuttia,nluulen että aloittaa välittömästi.
Mitäköhän tämä tyttö on nyt sille mysteerimiehelle tehnyt, jotta tyttö piti raudoittaa, heittää väkivaltaisesti maahan ja lopulta tappaa nöyryyttävällä tavalla keskellä kauppakeskusta pahimpaan viikonlopun ruuhka-aikaan? Kysyn vaan kansalaisena ja ostoskeskuksissa aikaisemmin asioineena naishenkilönä.
Onko tätä mysteerimiestä edes todellisuudessa olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien kuvaan pienimmätkin kahinat. Ei terv itse kun pieni isku tai vääntö esim. Niskaan niin halvaantuu tai kuolee. Näissä tapauksissa todistusaine on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien kuvaan pienimmätkin kahinat. Ei terv itse kun pieni isku tai vääntö esim. Niskaan niin halvaantuu tai kuolee. Näissä tapauksissa todistusaine on paikallaan.
Aine kyllä on paikallaan. Joku lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tämä tyttö on nyt sille mysteerimiehelle tehnyt, jotta tyttö piti raudoittaa, heittää väkivaltaisesti maahan ja lopulta tappaa nöyryyttävällä tavalla keskellä kauppakeskusta pahimpaan viikonlopun ruuhka-aikaan? Kysyn vaan kansalaisena ja ostoskeskuksissa aikaisemmin asioineena naishenkilönä.
Uskon, ettei tätä ilmoittajamiestä ole edes olemassa tai jos on, hän on noiden vartijoiden pomo tms. joka on päättänyt vähän höykyttää viatonta, kilttiä naista. Ne harmittomimman ja kilteimmän näköiset ovat suurimmassa vaarassa ostoskeskuksissa ja muissa tiloissa joissa on vartijoita - aivan kuten koulussa, jossa kiusaajat ottavat heidät kynsiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se häiriköinti on ollut jotain lehtisen jakamista tai Jeesuksesta kertomista. Mulla on yksi tuttu harrastuksen kautta - kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun mutta se poistettiin - joka kertoo Jeesuksesta jokaiselle ja joka välissä. Mutta paljon vähemmän hän häiritsee kuin joku hemmetin sähkö tai liittymämyyjä, joka häiritsee ostosreissuja, vaikka välillä vähän jo rasittaakin.
Jos minua häiritsee Hesaria kaupitteleva feissari, joka asettuu tielleni seisomaan yrittäen estää etenemiseni, kun yritän ehtiä junaan Pasilan asemalla, voinko siis jatkossa kutsua vartijat paikalle tappamaan hänet?
Toki. Älä ihmettele, jos se olet sinä joka päätyy vartijoiden kautta poliisien kynsiin.
Miksi niin kävisi? Olen eri, mutta kiinnostaisi kuulla perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että 7 miestä ei tiennyt mistään mitään. Ainut väkivalloin maassa pitämään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Jos minun pitäisi antaa valistunut arvaukseni, nainen oli torjunut miehen seksuaalisävytteiset puheet tai lähentelyt tai h-orittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että 7 miestä ei tiennyt mistään mitään. Ainut väkivalloin maassa pitämään. 👍
En tiennyt. Mutten tuota myöskään usko. Näin videon, en tarvitse siihen muiden väritettyjä mielipiteitä.
Mistä mä tietäsin. Kysyt multa miksi?
En tiedä ilmoittajan motiiveja.