Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
2341/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ovatko vartijat syyllisiä. Tai järjestyksenvalvojat, mitä heistä nyt kukakin oli. Mutta jos eivät ole syyllisiä mihinkään, joku muu aivan takuulla on. Silloin se muu on antanut osaamattomille valtuudet toimia tehtävissä, joihin eivät sovellu.

Miten on mahdollista että kaikki ovat noin tyhmiä. Lisäksi tuli 3 miestä. Kai jollekin niistä olisi opit mennyt perille, kun tavan ihminen tietää miten toimia. Niin, miksi ei yksikään.

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja ehkä tyhmin joukosta oli nimeltäänkin Jouko. Tai Touko. Tai Pouko. Tai Paukapää.

Vierailija
2342/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaapa että näitä vartijoita kovasti lobattiin vanhustenhoitajiksi jossain vaiheesa

No niin, ja iltakahvit näytöllä. Voi apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se totta että nainen on sanonut että hänellä on kuukautiset?! Ensinhän se kuultiin että on x kuukautinen vauva. Jotain siihen suuntaan on sanonut. Mikä ihme voi olla syynä siihen, että sanoisi vartijoille noin? En keksi mitään muuta syystä kuin että vartijat ovat aiemmin seksuaalisesti hyväksikäyttäneet naista ja nyt ovat etsineet tämän taas käsiinsä. Nainen on täysin panikoitunut. Hyväksikäyttöön, ainakin taloudelliseen, viittaisi myös läheisten kertomukset. 

Tätä minäkin mietin. Jos nainen todella mainitsi kuukautisistaan, looginen syy sille olisi se, että arveli/tiesi tulevansa hyväksikäytetyksi/rais**si. Hänenhän on kerrottu pelänneen miehiä, ilmeisesti ihan syystä.

Ilmeisesti? Täysin syystä. Ilman epäilystäkään. Koska ilman näitä vartijamiehiä hän olisi edelleenkin elossa. Jopa poliisin alustavien tutkimusten mukaan.  Tapaus on järkyttävä, mutta mun mielestä tapauksen tekee vieläkin järkyttävämmäksi se, että uhri pelkäsi miehiä ja hänen "pahin painajaisensa" toteutui. Ei yhden miehen taholta vaan 4-5 miehen taholta. 

Kyllä, olet oikeassa. Hänellä oli syytä pelätä miehiä jo ennen kuolemaansa ja nyt hän joutui tapetuksi useamman miehen taholta ilman mahdollisuutta selviytyä. Hän on varmasti ollut aivan paniikissa, kauhistuttava loppu.

Mä pelkään lintuja, toiv ne ei hyökkää muhun. Se olisi pahin painajaiseni.

Toinen pelkää tulta, kolmas onnettomuutta, neljäs hukkumista. Saa pelkoja olla.

Se ei silti tee kenestäkään tässä syyllistä.

Häntä oli jo aikaisemmin pahoinpidelty miesten toimesta, joten pelko miehiä kohtaan oli täysin aiheellista. Sinun pelkosi taas ovat irrationaalisia.

Sä et voi tietää mitä mulle on tapahtunut ja kuinka aiheellisia mun pelkoni ovat.

Mainitsit lintupelostasi, joka on täysin irrationaalinen. En tiedä, onko sinulla sitten muitakin fobioita - jos on, hanki niihin hoitoa kuolleen naisen parjaamisen sijaan.

Pahuuteen ei auta edes hoito. Pahuus on silkkaa pahuutta eikä sitä koskaan saa psykologisoida. Linnaan ja sillä siisti.

Vierailija
2344/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se totta että nainen on sanonut että hänellä on kuukautiset?! Ensinhän se kuultiin että on x kuukautinen vauva. Jotain siihen suuntaan on sanonut. Mikä ihme voi olla syynä siihen, että sanoisi vartijoille noin? En keksi mitään muuta syystä kuin että vartijat ovat aiemmin seksuaalisesti hyväksikäyttäneet naista ja nyt ovat etsineet tämän taas käsiinsä. Nainen on täysin panikoitunut. Hyväksikäyttöön, ainakin taloudelliseen, viittaisi myös läheisten kertomukset. 

Tätä minäkin mietin. Jos nainen todella mainitsi kuukautisistaan, looginen syy sille olisi se, että arveli/tiesi tulevansa hyväksikäytetyksi/rais**si. Hänenhän on kerrottu pelänneen miehiä, ilmeisesti ihan syystä.

Ilmeisesti? Täysin syystä. Ilman epäilystäkään. Koska ilman näitä vartijamiehiä hän olisi edelleenkin elossa. Jopa poliisin alustavien tutkimusten mukaan.  Tapaus on järkyttävä, mutta mun mielestä tapauksen tekee vieläkin järkyttävämmäksi se, että uhri pelkäsi miehiä ja hänen "pahin painajaisensa" toteutui. Ei yhden miehen taholta vaan 4-5 miehen taholta. 

Kyllä, olet oikeassa. Hänellä oli syytä pelätä miehiä jo ennen kuolemaansa ja nyt hän joutui tapetuksi useamman miehen taholta ilman mahdollisuutta selviytyä. Hän on varmasti ollut aivan paniikissa, kauhistuttava loppu.

Häntä oli jo aikaisemmin pahoinpidelty miesten toimesta, joten pelko miehiä kohtaan oli täysin aiheellista. Sinun pelkosi taas ovat irrationaalisia.

Sä et voi tietää mitä mulle on tapahtunut ja kuinka aiheellisia mun pelkoni ovat.

Voi kyynel. Katso nyt, ettei talitiainen hyökkää kimppuusi ulkona! Parasta linnoottautua sisälle kokonaan.

Vierailija
2345/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopää kuoli ja sekopäät puolustaa... näinhän se menee...

Vierailija
2346/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vartijat näyttää videolla melko nuorilta kavereilta. Tietty videolta ei kunnolla näe, koska on sumennettu, mutta voisin kuvitella, että ovat itsekkiin todella yllättyneet tosta elottomaksi menemisestä. Näille vartijoille ei riittävästi kerrota ihmiskehosta ja siitä miten voimankäyttö siihen voi vaikuttaa. Etenkin nuorten, naisten ja vanhusten kohdalla. Isokokoinen nuorimies hormoniryöpyissään on aina kovemi kuin joku täti.

Vierailija
2347/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällänsä ihan sama tappoivatko vartijat naisen, kun videolta kumminkin näkyy että nainen oli ollut (10?) minuuttia elottomana ja silti on kyselty että onko kaikki ok.. Näkee kyllä että ei kummosempaa koulutusta Securitas anna kun ei osata tunnistaa elollista elottomasta, hitto mitä apinoita.

Enemmän minua silti huolestuttaa se, että akuuttilääkäri Hoppu on sitä mieltä, että vartijat hoitivat elvytyksen asiallisesti. Ei paljon rohkaise soittaa ambulanssia, jos saa lääkäriksi ihmisen, jonka mielestä tuo elvytys meni aivan hyvin.

No sanopas sinä asiantuntijana, mitä olisit itse tehnyt?

Olen eri, mutta

1) Jonkun random-miehen puheet olisi pitänyt jättää täysin omaan arvoonsa, kun kerran mitään muita valituksia samasta henkilöstä ei ollut tullut, eikä osata edes sanoa, miksi tämä nainen sitä miestä niin ärsytti, että otti yhteyttä, eikä itse miestäkään enää tunnu löytyvän mistään.

2) Mikäli naisen kanssa olisi pitänyt käydä asiaa selvittämässä, olisi asian voinut hoitaa keskustelemalla

Kaikki loput vaihtoehdot: Missään nimessä ei olisi tullut käyttää minkäänasteista väkivaltaa, edes sitä lievää pahoinpitelyä, eli tönimistä millä aloittivat. Viimeistään siitä alkaen ovat tehneet vain ja ainoastaan virheitä, jotka eivät enää ole korjattavissa vaikka mitä tekisivät.

Minä saan tästä sen käsityksen että tämä 2018 häirinnän kohteeksi itsensä kokenut mies on sama joka nyt 2023 ilmoitti kokeneensa tulleensa häirityksi isossa omenassa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009318639.html

"Vuonna 2018 tuomittiin oikeudessa häntä lyönyt mies lievästä pahoinpitelystä. Mies oli kokenut olleensa häirinnän kohde.

Vuonna 2009 sisko oli hakenut Stt:n mukaan lähestymiskieltoa ja se oli hänelle myönnetty.

Isossa Omenassa vartijat on kerrottu kutsuneen paikalle mieshenkilö, joka oli kokenut tulleensa häirityksi."

Jotain epämiellyttävää tuo mies on tehnyt että hänelle on määrätty lähestymiskielto.

Joku mainitsikin tässä ketjussa että narsisteille on tyypillistä syyttää viattomia eri jutuista eli aiheuttaa hankaluuksia. Monesti narsistit kiusaavat vuosikausia.

Tämä tuli itselläkin mieleen. Ex- pariskunnalla saattoi olla jotain selviteltäviä asioita ja nainen fiksuna oli sopinut tapaamisen julkiselle, näkyvälle paikalle turvallisuutensa takaamiseksi.

Mies usutti piruuttaan vartijat perään. Ajatteli että nainen saa näin nolon julkisen pikku näpäytyksen.

"halu näpäyttää" voi hyvinkin olla taustalla, koska mies ei oma-aloitteisesti ilmoittautunut poliiseille vaan "katosi" ja poliisit joutui kaivamaan tyypin itse esiin.

Saattaa olla, että mies on ennenkin "keppostellut" tämän naisen kustannuksella.

Jos itse joutuisin usuttamaan vartijat jonkun perään, joka häiriköisi mua ja jotain tällaista tapahtuisi, niin ainakin itse ilmoittautuisin ilman muuta, heti poliiseille ja kertoisin syyn vartijahälytykseen koska olisinhan syytön siihen, että mua häiriköitiin ja myös vartijoiden toimintaan.

Tää kaikki on siis vain spekua!

Vierailija
2348/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsit lintupelostasi, joka on täysin irrationaalinen. En tiedä, onko sinulla sitten muitakin fobioita - jos on, hanki niihin hoitoa kuolleen naisen parjaamisen sijaan.

Miten olen parjannut muka ketään? Itse vähättelet muiden pelkoja sanomalla että vain tämän naisen pelot olivat aitoja.

Vähän kusee sun sanomiset. Sä et muuta tee kun mustamaalaa kaikki vartijat ja syytät niitä vaikkei ole sun hommas tehdä niin.

Vierailija
2349/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi vartijat näyttää videolla melko nuorilta kavereilta. Tietty videolta ei kunnolla näe, koska on sumennettu, mutta voisin kuvitella, että ovat itsekkiin todella yllättyneet tosta elottomaksi menemisestä. Näille vartijoille ei riittävästi kerrota ihmiskehosta ja siitä miten voimankäyttö siihen voi vaikuttaa. Etenkin nuorten, naisten ja vanhusten kohdalla. Isokokoinen nuorimies hormoniryöpyissään on aina kovemi kuin joku täti.

Ei tätä videota ainakaan ole sumennettu:

https://www.facebook.com/ylitalo.matti/posts/1294700131262748/

Ihan tunnistettavissa ovat, onneksi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaapa että näitä vartijoita kovasti lobattiin vanhustenhoitajiksi jossain vaiheesa

Ainakin vapautuisi tiuhaan tahtiin hoivalaitospaikkoja. Sori, vakava asia eikä saisi vitsailla. 

Vierailija
2351/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häly! Myös Kuopiossa kiusaamistapaus. Postin tuloa häiritty, ei jaettu juuri siihen ossaan lehteä, lehtiä köyty hnagesta jakamattomana ja kun ko lehti kielletty on se tullut vasta sitten jälleen ja viimeinen kerta: asukas poistunut n 10 minuutiksi kodistaan ja silläaikaa tungettu ko kielletty lehti postiluukusta . Eli kotirauhanhäirintää.

Myös n 100 ovikellojen soittoa ollut, ikkunan maalamista ja jalanjälkiä ikkunoitten alla, isoa miehenkenkää.

Tässä vasta osa häiriöistä.

Naista kiusattu jo 10 vuotta. Päivittäin.

Vierailija
2352/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häly! Myös Kuopiossa kiusaamistapaus. Postin tuloa häiritty, ei jaettu juuri siihen ossaan lehteä, lehtiä köyty hnagesta jakamattomana ja kun ko lehti kielletty on se tullut vasta sitten jälleen ja viimeinen kerta: asukas poistunut n 10 minuutiksi kodistaan ja silläaikaa tungettu ko kielletty lehti postiluukusta . Eli kotirauhanhäirintää.

Myös n 100 ovikellojen soittoa ollut, ikkunan maalamista ja jalanjälkiä ikkunoitten alla, isoa miehenkenkää.

Kyseessä kerta vkossa ilmestyvä lehti, ja jaettu viimeksi päiviä myöhässä väkisin asukkaalle, eli joku tekee tahallaan taas tuota. Poliisilla on.

Vierailija
2353/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien osallisten kännykkätiedot käytäneen läpi, gps ym. ovatko kohdanneet aiemmin.

Toivottavasti.

Vierailija
2354/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittiko nuo poliisit missään vaiheessa ? Silloinko vasta , kun toinen ei hengittänyt enää. Ihmettelen kyllä sitä miksi täytyy pitää vielä jaloista kiinni kun huomaavat , että toinen ei hengitä tai ei huuda metelöi enää.

Se oli niin raivostuttavaa roikkumista, kun ei edes kuollutta ihmistä voi jättää rauham. "Kun me nyt saatiin tää kiinni". Missä ihmisarvo?

Mieheni tuossa sanoi, että on valtava häpeä normaali miehiä kohtaan tuo toiminta monen miehen voimalla nöyryyttää naista yleisellä paikalla. 👍🥀

Vierailija
2355/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olen parjannut muka ketään? Itse vähättelet muiden pelkoja sanomalla että vain tämän naisen pelot olivat aitoja.

Vähän kusee sun sanomiset. Sä et muuta tee kun mustamaalaa kaikki vartijat ja syytät niitä vaikkei ole sun hommas tehdä niin.

Yhä edelleen: lintufobia on irrationaalinen psykiatrinen häiriötila. Pahoinpidellyksi joutuneen naisen pelko miehiä kohtaan taas on aiheellista, ei häiriötila. Yritä ymmärtää näiden ero. En minä muita vartijoita syytä kuin tuon naisen tappaneita. Mikä intressi sinulla oikein on puolustella näitä vartijoita, oletko jonkun heistä puoliso tms?

Vierailija
2356/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea tuo naisparka saikaan kokea? Voi vaan kuvitella sen hädän määrää.

Vierailija
2357/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kerta vkossa ilmestyvä lehti, ja jaettu viimeksi päiviä myöhässä väkisin asukkaalle, eli joku tekee tahallaan taas tuota. Poliisilla on.

Ei muuteta tätä ketjua muuksi.

Vierailija
2358/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihaskaan värähtänyt tuossakaan enää uhrilla. Miten eivät muka huomanneet. Vaan huomasivathan he, miettivät vain, että miten lavastetaan. Kyllä sä huomaat milloin pitelet ruumista.

Vierailija
2359/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein creepyintä on kun joku poistuu vain 10 minuutiksi asunnostaan ja silloin jo ovella käyty, juurikin silloin. Ja tuotu kiellettyä juttua asuntoon sitten. Huh!  Pitää olla aika sairas henkilö, joka käyttää aikaansa kaikkeen tuohon. Joku pakkomielteinen ihan.

Vierailija
2360/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleen: lintufobia on irrationaalinen psykiatrinen häiriötila. Pahoinpidellyksi joutuneen naisen pelko miehiä kohtaan taas on aiheellista, ei häiriötila. Yritä ymmärtää näiden ero. En minä muita vartijoita syytä kuin tuon naisen tappaneita. Mikä intressi sinulla oikein on puolustella näitä vartijoita, oletko jonkun heistä puoliso tms?

En ole enkä tunne ketään vartijaa.

Mistä tiedät että minua ei ole pahoinpidelty?

Luulet kykeneväsi analysoimaan koko ihmisen vain yhden fobian perusteella. Aika laihaksi jää analyysisi.