*^* LOKAKUISET VK 35 *^*
Kommentit (67)
Neiti omanapainen on palannut.. :)
Onpas täällä säpinää ja tod. paljon uusia. Hienoa. :) Näin loppuviikkojen aikana sen vertaistuen arvon alkaa vasta ymmärtämään..
Mun täytyy tunnustaa: Olen tehnyt yli 4 h ylitöitä elokuun aikana ja rupesin teidän juttuja lukiessa miettimään, millä raskausviikolla oon ja tajusin, että en muista.. Apua! Veikkaan, että 34+5, mutta pitää mennä ihan kalenterista tarkastamaan kohta.
Siis: Elämään on kuulunut työtyötätyötä. Se palkittiin sillä, että eilen oli viimeinen päivä. Nyt ollaan virallisesti mammalomalla, jonka jatkoksi pidän ensi kesänä nämä ylityöt. Työkaverit oli ostanut ihanan "äitiyspakkauksen", jossa oli kaikkea tarpeellista (jota ei oltu vielä hankittu) vaaville ja vanhemmille. Itkut tuhersin mulle tyypilliseen malliin pariin otteeseen. :) Nyt sitten pitäisi alkaa nauttimaan odotuksen ihanuudesta ja keskittymään tulokkaaseen. (vähän on huono omatunto, kun tämän olisi pitänyt olla päällimmäinen asia koko ajan, kiitos pikkukaverille ja miehelle kestämisestä!)
Mulla ei vieläkään ole juurikaan raskausoireita, mahan kasvua lukuunottamatta. :) Yöllä kun herään, huomaan, että sormien nivelet on vähän turvoksissa ja suonenvetoja on Maha on pinkeä kuin pingispallo, muta rentoutuu vähän hieromalla ja sivelemällä. Hauska fiilis muuten, kun käntyy nopeasti kyljeltä toiselle, tuntee lapsiveden ja vauvan liikkeet todella hyvin ja sitten maha "tippuu" sille puolelle.. Elämän pieniä iloja..
Luulen, että mula ei ole paino noussut juurikaan, kun olen vähän laiminlyönyt omaa hyvinvointia viime aikoina. Nyt vaaka näytti 68, (neuvolassa 2 vkoa sitten melkein 70), mutta eiköhän tämän illan grillijuhlien mässäys paikkaa taas vähän tilannetta.. Ihanaa nähdä ystäviä! Osaa 1. kerran puoleen vuoteen..
Maanantaina seuraava neuvola, ehkä viimeinen, hui (?), seuraavat 2 käyntiä on lääkäreille r-vkoilla 36 ja 37.
Lopettelen nyt, tarkastin muuten sen viikkojen määrän, muistin sentään oikein.
T. Ksia ja pikku T 34+5
Ps. Onko muita tuhertelijoita? Ajelin autolla viikko sitten yksikseni ja kuulin Dingon Autiotalon radiosta. Oli mun mielestä niin liikuttava biisi, että itkin oikein vuolaasti: "tämä hetki saa minut pian aivovaurioon".. Voi naiset ja hormoonit!
Ellu333: Joo, olen kovasti ainakin ajatellut kokeilla kestovaippoja, ja toivon todella, että siinä myös onnistutaan. Pienen alkuvaraston olen niitä hommannut: kahdet villahousut ja kahdet äp Imse-Vimse-kuoret. Niihin sisälle olisi iso kasa harsoja (äitiyspakkauksesta, äidin ompelemia ja kirpparilöytöjä), 4kpl Imse Vimse äp-flanellivaippoja ja kaksi Nalle Nöttönen frotee-sisävaippaa. Lisäksi äidin kanssa väsäiltiin niitä lisäimuja froteesta ja flanellista. Ja kolme kpl Popolini AIO-vaippoja löytyy myös, ostettiin Cittarin tarjouksesta.. Että näillä ajattelin lähteä liikkeelle, ja lisää hankintoja tehdä sitten tarpeen mukaan, sekä tietysti vauvan kasvaessa. Ihan vain nettiohjeilla olen kyllä liikenteessä, olisi tosi hyvä, jos tuntisin jonkun live-kestoilijan, joka voisi ihan käytännössä neuvoa =) (Ai niin, ostin kyllä ihan kertakäyttövaippojakin kaappiin paketillisen..)
Ihanan paljon olette kirjoitelleet, myös siitä synnytyksestä. Mun pahin pelkoni onkin toistaiseksi vähän hälventynyt.. Kyllä kai sen epiduraalin sitten voi ottaa, jos on sellainen tilanne ja kivut sen vaatii. Mutta tuskin niitä aquarakkuloita sitten..
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
t: Merrily rv 34+0
PS. Tampereen seutu, koska tavataan..??
Oon viikoissa ihan sekaisin niin kuin joku toinenkin :) pitäisi käydä kalenterista laskemassa. Viikko oltiin lomailemassa ja siinä ajassa unohtui.
Ensin olin kestovaippailua vastaan, mutta nyt pikkuhiljaa olen kypsytellyt ajatusta, että ehkä sittenkin. Olen kyllä vähän ihmeissäni noista äp:n vaipoista, miten niitä käytetään, mutta luultavasti netistä löytyy paljon ohjeita :) Tulot tippuu niin paljon ja olin lentää selälleni, kun katselin vaippapakettien hintoja! Onko ne halvimmat "euroshopperit" yhtä hyviä kuin pampersit?
Täällä supistelee välillä aika kovastikin enkä tiedä pitäisikö soitella jo synnärille.. Ihan sietämätöntä kipu ei ole, mutta selvästi tuntuu. Ja kun paikat on jo lääkärin mukaan pehmenneet ja hiukkasen auenneet, niin pistäähän se miettimään :) Hyvin on jo viikkoja kasassa, joten siinä mielessä en ole kovin huolissaan. Jännittää vain kovasti :)
Kauheasti olen tänään syönyt herkkuja, suolaista ja makeaa, tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain kiskomassa nieluun :( Mutta huomenna taas terveellisemmin.
Fanny rv33 (ehkä)
enää on syyskuun ryhmä tulevia mammoja ennen meitä!! Uskomatonta, miten nopeasti aika mennyt!
Me ollaan osakestoilijoita. Eli filosofiani on: 1 kestovaippakin päivässä 365 vähemmän vuodessa. Reissun päällä aina kertiksiä ja kotona (pienenä vielä enemmän) kestoja. Jos en jaksa kestoilla juuri tänään en ota stressiä.
Varoitan tosin heti etukäteen, että välttämättä kestoilulla ei säästä rahaa (sillä ihaniin vaippoihin ihastuu helposti ja ostelee niitä liikaa ja kokojakin on oltava monta), jos ostaa käytettyjä ja tekee itse voi säästää sievoisen summan. Ja harkitsee mitä ostaa.
Ja valitettavasti kertishalpisvaipat ei välttämättä kyllä ole niin hyviä kuin "merkkivaipat", mutta sitten taas saattaa käydä niin, että halpisvaippa toimii juuri sinun lapsella hyvin. Merkkivaippoja on lähes aina jossain (ja sinunkin kaupassasi aika-ajoin) tarjouksessa ja silloin voi kyllä säästää isonkin summan jos tarjouksesta ostaa. Yhden paketin hinta voi vaihdella yli 30% kaupasta/tarjouksesta riippuen.
Itse olen neulonut masuvauvalle kahdet villakuoret hahtuvasta. Aion käyttää harsoja ja äippäpakkauksen kuoret ja imut, sekä vanhoja mitä säästin.
Äippäpakkauksen kestot ovat siis sellaisia että kuorivaippa on erikseen ja sisävaippa erikseen (kuorivaippa on kosteussuljettu ja sisävaippoja käytetään imuna, joiden päälle kuori tulee). Sisävaippoja pestään useammin, kuorta vain kun se on likainen (ts. tulee vuoto). Sisävaippana kuoren kanssa on näpsäkkä pienellä käyttää myös harsoja.
Muita yleisiä kestja ovat ns. all-in-one, jolloin vaippa pestään jokaisen vaihdon jälkeen (on siis kuori ja imu samassa) ja taskuvaippoja, missä vaipan taskuun pujotetaan imuosa. En itse tykkää näistä koska pyykkiä tulee mielestäni turhaan koko vaippa aina ja on kalliimpaa... Kun kuori ja imu/sisävaippa on erikseen kuoria ei tietenkään tarvii niin plajon ja imuja on helppo tehdä/taitella harsosta itsekin.
Kiinnostuneet katsokaa: http://www.kestovaippainfo.fi/
ON: ei muutosta kaikki hyvin ja mukava päivä on ollut esikoisen kanssa:)
Rouvaii 34+6
Moikka.
Eilen oli vanhalla opiskeluporukalla10 v takaa bileet. Join kun sieni (tosin alkoholittomia tuotteita, siideriä ja kuoharia) ja oli jotenkin hassu fiilis olla muiden kanssa pullo kädessä.. :) Tosin itse lähdin nukkumaan kun muut pääsi todella vauhtiin.
Merrily ja muut Trelaiset: Mammaloman myötä voisi olla halua ja aikaa tavata.. Kuinkas lähdetään organisoimaan? Treffit johonkin vai onko jollain riittävän epämääräinen s-posti, jossa voitais sopia tarkemmin yks. kohdista. Asun itse keskustassa ja päiviä rytmittää lähinnä kerran vkossa neuvolat.. (Tai mistä sen tietää kun vasta lomaani aloittelen, miten kiireiseksi heittäydyn) ;) Ja olen aina valmis myös esim. Pynskän lenkille, jos vaan jaksuja ja olotilaa on tehdä etanavauhtisi kävelylenkkejä. Vertaistukea kyllä tarvitaan.. Ja ties vaikka laitoksellakin oltais samoihin aikoihin. Ainakaan lasketussa ajassa ei ole kovin iso ero..
Palaillaan, siirryn sohvaperunaksi..
T. Ksia 34+6
tökkitökkii nää sivut. Siis ylitöitä olen tehnyt yli 40 h, ei 4 h.. Kuulostipa hassulta..
T. edellinen