Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^* LOKAKUISET VK 35 *^*

25.08.2008 |

Uutta kehiin vaan! Toiv. ei ollut vielä..

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli neuvolassa kaikki ok, sydänäänetkin vauvalla nyt pysyi hyvinä. Painoa tullut liikaa, mutta muuten kaikki kunnossa. Seuraavaksi onkin sitten se viimeinen lääkäri reilun viikon päästä ja siitä alkaen viikon välein neuvolakäyntejä.

Olimme eilen särkänniemessä ja huomasin tänä aamuna kyllä olleeni! Kävelyä ja seisoskelua kun tuli varmaan ties kuinka ja paljon ja tänä aamuna sitten heräsin jalat ja selkä ihan romuna. Niin alkoi tämäkin päivä Panadolilla. :(

Kaikki on kyllä ihan kivasti, mukavaa kun on äitiysloma ja parisuhdekin voi paremmin. Eli kun ei kerran ole juurikaan valittamista, niin en keksi muutakaan kirjoitettavaa! :D Ehkä palailen sitten vielä myöhemmin...

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Lillian 34+5

Vierailija
2/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä hyvin lähtenyt viikko käyntiin, selkä niin kipeä ettei pysty suorana kävelemään, kaapista piti taas panacodit kaivaa esiin että jotenkin pystyy olemaan. Ja kun jännittää liikkumista niin alkaa supistelemaan, meinasin jo aamuyöllä saikulle lähteä kun supistukset eivät alkaneet rauhoittua. Nyt maataan petipotilaana toistaiseksi. Vauveli on onneksi liikkunut paljon niin ei tarvitse olla niin huolissaan.

Sen siitä saa kun lähtee enemmän liikkumaan, kävin viikonloppuna kirppiksellä ja tivolissa. Oli muuten kannattava kirppisreissu selkäkivusta huolimatta.. Löysin uudenveroisen philipsin ladattavan itkuhälyttimen viikonloppuna 20€!! Samanlainen maksaa uutena lähemmäs 100€.

Toivottavasti ,muilla on viikko paremmin lähtenyt käyntiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alko suhtkoht. mukavasti tämä viikko...

No eilen illalla nukkumaan mennessä vaavi painoi joka asennossa ja pyörin ja hyörin sitte sängyssä...Ja nyt aamulla ois nukuttanu nii pirusti mut ylöshän se oli noustava.

Meillä vasta 8 pvä seuraava neuvola. Jotenki tuntuu et aika menee nyt hitaasti...

Tosi hitaasti..

Eipä meille juuri mitään kuulu nii eipä oo mittää kirjotettavaa...

pikku85 rv 30+2

Vierailija
4/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee flunssa iski päälle, sen takia varmaan olin viime viikon niin itkunen ja väsynyt. tietysti heti kun päiväkoti alkoi niin pöpöt lähti liikkeelle. Huomenna on neuvola niin kirjottelen sitten lisää.

äitykkäinen 32+4

Vierailija
5/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen täysi viikko töissä, sitten olisi vielä ensi maanantai ja sitten alkaa äitiysloma! Kävin tänään neuvolassa ja kaikki hyvin. Sydänäänet olivat hyvät ja sf-mitta oli pysynyt samana eli 29 cm. Ei kuitenkaan ollut huolestunut, koska vauva oli selvästi jo laskeutunut. Laittoivat myös lähetteen keskussairaalaan, josta tulee sitten kutsu sinne paino- ja synnytysarvioon.

Eilen olimme koko päivän miehen kanssa ostoksilla. Kävimme Ikeassa ja olin varma, että tänään on niin kipeä olo, mutta ei!! Olo on tosi hyvä, sekä henkisesti että fyysisesti :)

Nyt pitää koputtaa puuta, mutta edelleen saan nukuttua tosi hyvin yöt. Käyn kerran vessassa joskus kahden-kolmen aikaan ja siitä uni jatkuun aamuun saakka. Viime raskaudesta muistan, kun jo monta kuukautta ennen laskettuaaikaa, olo oli tosi tuskainen öisin. Oli närästystä, suonenvetoa ja muutenkin oli tosi hankala nukkua. Nyt ei siis mitään näitä ja toivottavasti näin pysyykin!

Eli siis täällä ei mitään ihmeellistä eikä kummallista

cisco 33+6

Vierailija
6/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mää taas sokkasin :D . Neuvolassa käyty aamusella ja kaikki oli ok.

Hemppaa ei otettu ku on kuulema viimex otettu???? Meil on uus neuvolatäti :) .

Mitäs muilla sf-mitta näyttää, mulla oli 31 ja viikot on 32+3.

Viikko sitten äpolilla vauva arviotiin 1900g painoseksi.

Nyt ei onneksi ole vuotoa näkynyt ja toivottavasti ei näykkään.

Parisuhteessa menee tällä hetkellä hyvin tai vois melkeenpä sanoa et paremmin kuin hyvin :x . Toivotaan et sama meno jatkuis vielä pitkään, tähän vois vaikka tottua.

Meän tokaluokkalainen oli aamulla vähän tukkonen kouluun lähtiessä, että saas nähä tuleeko flunssa päälle :( . Toivotaan et on vaan ohimenevä taudin yritys.

Tarttee lähteä taas syömään jotain, kun alkaa niin hiukomaan. Palaan taas lueskelemaan teän juttuja, kun olen itse niin laiska kirjottelemaan :p .

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!

siirix 32+3

Vierailija
7/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille !

Me oltiin viikonloppureissulla ystävien luona Provencessa, oli kivaa nähdä meri (en uskaltautunut uimaan kun tuntui muka kylmältä) ja viettää vähän loma- ja kahvilaelämää...

Tuli samalla todettua miehen kanssa että saikin jäädä viimeiseksi reissuksi ennen synnytystä, sen verran piippuun se mut kuitenkin veti vaikka mentiinkin junalla (täristää vähemmän kuin auto, kuulemma) eikä harrastettu mitään yökukkumisia. Ja sekä meno- että paluumatkalla juna oli myöhässä, sunnuntaina oltiin kotona vasta kello kahdelta yöllä!

Vierailija
8/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan ok. Tavanomaiset raskausvaivat vaan jyllää. Yöt menevät vaihtelevalla menestyksellä. Seksiäkin tekisi mieli, mutta toisaalta kroppa ei jaksa. päivisin tulee otettua parin kolmen tunnin päikkäreitä ja yöunet melkein 12 tuntisia. Jahkailen vielä, että ostaako uusia rattaita vai ei...

G rv 36

Vierailija
9/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee kiire töissä, mutta näin tauolla hiukan ehdin tännekkin..

neuvolassa aamulla käyty, sf 29,5 (ciscolla tais olla samat viikot ja sama sf vaiko?), eli 0,5 cm kasvanut viime kerrasta. Sykkeet 130, painoa oli tälle äipälle tullut melkeen 600g/ viikko, ei kuulemma haittaa:) Hb niin hyvä ettei rautaa tarvitse, aika jännää kun viime viikolla väsytti niin kovin että luulin ettei se rauta edes imeydy..

Eilen oltiin miehen kanssa leffassa pitkästä aikaa ja vielä katsomassa Sinkkuelämää! Olin ihan satavarma ettei tulis sitä katsomaan, mutta tuli sitten kuitenkin:) Ihana oli leffa, aika itkettävä...sniif..

Vauva painaa kovin tonne alas, kokoajan pissahädän tunne ja pientä vihlontaa muutenkin. Muuten kaikki hyvin.

katjaäippä ja masukki 33+6

Vierailija
10/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin todella huonosti viime yönä, yhteensä sain unta ehkä 4 tuntia. Pissatti, närästi (syötiin pizzaa illalla ja taisin syödä liikaa...) ja levottomat jalat vaivas. Aamulla piti sitten herätä jo heti seitsemän jälkeen laittamaan esikoista kouluun. Esikoinenkin oli sitten ilmeisesti nukkunut huonosti, koska kiukutteli oikein urakalla. No sen vielä jotenkuten kestin ja sain pojan kouluun. Sitten armas mies erehtyi sanomaan jonkun pikkuasian väärinpäin ja siitähän sitten seuras hirvee itkuraivari. Tilanne rauhoittui jossain vaiheessa ja yritin vähän nukkuakin mutten tietty saanut unta. Sitten tulikin jo eskarilainen kotiin ja kohta koululainenkin. Koulussa pojan mieliala ei ollut parantunut lainkaan, päinvastoin. Viimeiset kaksi tuntia on sitten mennyt läksyjentekokiukuttelua kuunnellessa. Oli unohtanut yhden kirjan kouluunkin, joten lähetin hakemaan kun meillä on koulu ihan vieressä. Se oli sitten tietenkin äidin syytä, että piti lähteä sitä kirjaa hakemaan ja sain oikein kunnon haukut... Nyt on vihdoin läksyt tehty ja hieman on tunnelma piristynyt. Mua vaan niin väsyttää ja päätä särkee kaikki itkeminen.... Pitäis opetella nukkumaan taas päikkäreitä, se on vaan iltapäivällä vaikeeta kun nuo muksut on kotona eikä niitä viitti laittaa aina naapureillekaan leikkimään:)

Tänään on kyllä tullut mietittyä, että mitenkähän ihmeessä jaksan sitten kun vauva on syntynyt. Pinna on lyhentynyt jo nyt murto-osaan entisestä noiden lasten suhteen. Tulee huudettua liian usein kun ei kärsivällisyys riitä turhanpäiväisten kiukuttelujen kanssa. No aikanaan selvisin hengissä tytön vauva-ajan vaikka esikoinenkin oli vasta parivuotias, joten kai sitä selviää nytkin. Jospa ensi yönä sais nukuttua, niin vois elämä taas näyttää valoisammalta huomenna.

Nyt lähdetään kirjastoon hakemaan vähän piristystä:)

ellu333

33+0

Vierailija
11/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena lokakuisena on täällä esikoistaan odottava 30-kymppinen äiti Helsingistä. LA on meillä 24.10. Perheeseen kuuluu minun ja mieheni lisäksi kolme pientä koiraa.

Odotusaika on mennyt kivasti alun km-pelkojen (edellinen odotus päättyi rv 10) ja pahoinvoinnin jälkeen. Oikeastaan vasta nyt on alkanut tulla vähän tukalampi olo vatsan kanssa ja mm. liikuntaharrastuksen koirien kanssa jätän nyt. Pari viikkoa sitten vielä kisattiin ;)

Täällä tuntuu monet olevan niin paljon pidemmällä jo kuin me. Siirrymme vasta nyt 2 viikon välein tapahtuvaan neuvolakontrolliin. Mistään synnytystapa-arvioinnista ei ole vielä puhuttu ollenkaan. Tehdäänkö se kaikille?

Til 31+3

Vierailija
12/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ellu333:n vuodatus... Mulla on niiiiin samanlainen päivä takana. Hermo ei kestä mitään (voi laps parat), väsyttää ihan pimeesti, vaikka otin päivätirsat sohvalla, tosin pojat leikki vieressä niin ei se kunnon unta ollu. Viime yö meni ihan käsille, eka nukuin pari tuntia, sit heräsin jostain syystä, no sit alko ukon kuorsaus häiritteen ja kun se lopetti, niin rupes kannattimia repiin niin maan perkuleesti (sillon ei pysty oleen missään asennossa X-( ) Jossain vaiheessa oon sit nukahtanu ja ylläri ylläri, ku kello soi, olis väsyttäny niin julmetusti, aargh.

No jotain positiivista loppuun, illalla on kaverilla L&B lastenvaatekutsut ja meen sinne IHAN YKSIN, jee :D Saas kattoo, tarttuuko jotain mukaan...

karpalo + masuasukki 34+2

Vierailija
13/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin, mutta vasta ensi viikolla. Vielä olen käynyt kk välein,mutta josko nyt sitten ajat tihenisi. Olen käynyt tässä raskaudessa vain kolme kertaa neuvolassa! Tosi harvoin,mutta eipä ole ollutkaan mitään kummempaa. Kolmatta kun odotan, niin kaikki tuntuu muutenkin menevän niin paljon rennommin ja mukavammin.

Töitä olisi vielä 14 päivää, enkä ole saanut vielä sijaista..Taitaa pomolla tulla hiukka kiire palkata mun tilalle joku..Kai se on luottanut täysillä siihen, että oon ihan tappiin asti töissä. Tänäaamuna tuntui eka kertaa että teki tiukkaa herätä töihin. Töissä on pärjännyt vielä ihan hyvin, mutta työ tosi fyysistä ja raskasta, niin iltapäivällä ottaa jo selkään ja jalkoihin. Iltaisin oonki ihan rampa, kotityöt kasautuu viikonlopuille, kun ei viikolla jaksa muuta. Lapsetkin vaatii kuitenkin omansa.

Jospa sitä nyt vielä 3 viikkoa menee vaikka pää kainalossa.

Tämä odotus on mennyt kyllä niin huipusti, että jos mulle luvattais raskauksien olevan aina näin "helppoja", voisin olla useamminkin tässä tilassa ;-)

Vaan kun se ei ole niin sanottu..

Viime viikolla oli paljon puhetta parisuhteesta, niin mistä, onko sellaisiakin vileä joillain..? Me tunnutaan olevan nykyään lähinnä kämppiksiä :( Ei tunnu olevan oikein aikaa olla yhdessä, ilman lapsia ja jatkuvaa remppaamista. Ollaan kyllä tietoisesti valittu näin, että nyt painetaan täysilä ja äitiysloman alettua alkaa loma koko perheellä, mies luvannut lopettaa remontoinnin vauva-ajaksi. Sitä odotellessa...välillä kun tuntuu, että kommunikoimme pelkästään tekstarein työpäivän aikana, et kumpi käy kaupassa ja et mitä ruuaksi..!

Onneksi tää on vain väliaikaista, en jaksais enää kauaa ilman miehen läsnäoloa arjessa.

Vauva on tosi vilkas liikkumaan, välillä oikein sattuu kun pönkää pyllyään/selkäänsä kohti napaa! Lisäksi hikkailee useamman kerran päivässä. Yölläkin olen siihen herännyt.

Mukavan aktiivista ollut tämä palstailu, käyn itsekin lukemassa viestit lähes päivittäin, mutta harvemmin jaksan tai kerkeen itse kirjoittaa. Ihan kohta alkaa loppurutistukset, ajatelkaa! Ens maanantaina voidaan sanoa et ensi kuu on meidän kuukausi!! Ja tiedä vaikka kuinka moni synnyttää jo syyskuun aikana! Mulla ei ole mennyt yli lasketun ajan aiemmin kahdessa raskaudessa, saapa nähdä miten käy nyt...

Ok, nyt annan puheenvuoron toisille :)

Hh rv 32+1

Vierailija
14/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli tulla tänne kyselemään, kun muillakin noita isompia lapsia jo on. Aloin siis tänään illalla epäillä vahvasti, että meidän 3-vuotiaalla tytöllä on pissatullehdus. Tyttö on ollut jo lähes koko elokuun niiiiiin huonolla tuulella ja kiukutellut lähes kaikesta. Olen kuvitellut, että se johtuu uuden päiväkodin aloituksesta, mutta nyt sitten illalla kun pesin tytön peppua, niin hän sanoi, että "kutittaa" sinne ja en antanut pestä lainkaan. Myöskin aina välilä tyttö käy pissalla ja sitten sanoo juuri pytyltä noustessaan, että on taas pissahätä. Olen ajatellut, että ei se pissatulehdusta voi olla, koska tyttö ei valita pissatessa, mutta nyt kuin googletin asiasta, niin oon lähes varma, että hänellä on nyt se pissatulehdus. Sitten vielä, kun tässä kuussa aina välillä tyttö on yökastellut, mutta olen senkin laittanut tuon uuden hoitopaikan piikkiin. Joo pitää huomenna soittaa heti aamusta vaikka neuvolaan ja pyytää lähetettä.. Tuli vaan tässä mieleen, että pitääkö se olla aamupissasta se näyte? Niin ja onko muiden muksuilla ollut pissatulehdusta? Voiko ne olla aika oireettomia?

Äh, asia ei nyt tänne kuulunut yhtään, mutta on ihan hirveen huono omatunto, jos tyttö on siitä kärsinyt jo monta viikkoa ja minä en ole älynnyt tehdä asialle mitään... pyäääh!!!

Joo Katjaäippä, taisi meillä olla samat viikot ja sf-mitat! Tai mulla oli 29 cm, mutta ei ne mitat aina niin tarkkoja ole!

Nyt pitäis mennä nukkumaan, kun tänä aamuna ei meinannut millään jaksaa aamulla nousta. Toisaalta sitä nauttii taas näistä hiljaisista hetkistä, kun esikoinen on jo nukkumassa ja saa touhuta omia juttujaan..

Jaksamista kaikille yökukkujille!

Vierailija
15/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Til kyseli synnytystapa-arviosta. Ei mulle esikoisesta sen kummempaa tehty kuin et lääkäri totesi ultrassa et mahtuu alakautta tulemaan. Mullakin vaan kokoarvio rv 37 ja katsotaan mitä sitten tapahtuu.

Mulla tuo 3.luokkalainen on iltapäivästä asti ollut tosi tukkoinen. :( Isäntä niiskutti aamulla myös. Saa nähdä ollaanko kaikki kipeitä kohta. Kurjaa jos poika joutuu olemaan pois koulusta nyt kun on päässyt niin hyvään vauhtiin ja tykkää tuosta pienryhmästä.

Sf-mitasta on ollut myös juttua. Mulla oli hilkun vajaa 2 viikkoa sitten 32... Torstaina sit uus neuvola, päivitän tuota sit taas. :)

Eipä tässä tällä kertaa muuta, vauva liikkuu koko ajan enemmän ja enemmän joten siitä ei ainakaan oo huolta.

Määitte & Mini08 33+3

Vierailija
16/67 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas nyt saisi ihan aktiivisen kirjoitusvireen päälle eikä näitä kerran kuukaudessa juttuja. :)

[b]Lillian33[/b] Myökin käytiin Särkänniemessä n. kuukausi sitten ja oli kyllä rankka reissu jo silloin, nyt olisi jo saattanut jäädä väliin tai ainakin mennyt ihan istuskeluksi. Harmitti vaan paljon, kun on viimeeksi käyny joskus 15 vuotta sitten siellä ja ei päässy menemään mihinkään laitteisiin. :(

[b]ellu333[/b] Kuulostaa niin tutulta tuo lasten kanssa hermonsa menettäminen, täällä tapellaan melkein joka päivä. Varsinkin tuo läksyjen teko on niiiin vaikeeta, ja sitten pitäs vielä itse kaikki tarkistaa että onko varmasti tehty. Lisäksi mein tokaluokkalaisella on joku ihme kausi että kaikessa on väitettävä vastaan. Toivottavasti helpottaa pian.

Miulla olisi keskiviikkona neuvola, tää on jo yhdeksäs kerta joten aika paljon vaihtelee näköjään nuo käyntimäärät jos [b]Helmenharmaa[/b] on käynyt vasta 3 kertaa.

[b]Til[/b] kyseli synnytystapa arvioinnista, täällä se tehdään jos on ollut jotain erikoista aikasemmissa synnytyksissä, joten itseltä se ainakin jää väliin. Olisi tietysti ollut kiva päästä katselemaan vauvelia taas.

Nyt lähden tästä hoitelemaan nuo hommat loppuun, että pääsee nukkumaankin.

Hyvää yötä toivottelee AngelEyes ja masukki 32+6

Vierailija
17/67 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ultrassa, kun rakenneultrassa oli istukan reuna kohdunsuun päällä. Nyt oli siirtynyt pois, lääkäri mittasi, että 3 senttiä kohdunsuulta istukan reunaan, ultrasi sisäkautta ja mahan päältä. Vähän lyhyeltä väliltä tuo minusta vaikuttaa, mutta lääkri meinasi, että on tarpeeksi kaukana, ettei pitäisi tulla verenvuotojakaan sen takia, ku paikat alkaa avautua. Ja tiukasti paikat oli kiinni, kohdunsuu 3.5 cm. Pitää vaan sitten luottaa, ettei ole hätää tuon kans. Olisin halunnut tietää myös sukupuolen, mutta jäi vähän epäselväksi... lääkäri sanoi, että pojaksi veikkaisi, ei nähnyt kuitenkaan pippeliä, vain kivespussit ja sanoi,e ttä voi kyllä olla tytön häpyhuulet, jos on pahasti turvoksissa. Siis en uskalla luottaa tuohon vielä. Olisin vain halunnut pestä ja ostaa :) valmiiksi tytön tai pojan vaatteet. (Meillähän on ennestään tyttö ja poika, joten molempia vaatteita kyllä on kaapissa). Niin painoarvio oli nyt 32+0 2100g ja laskettuna aikana suunnilleen 3700g, ihan kivan kokoinen vauva.

Niin, noista isommista lapsista. Olen huomannut, että kun itse olen väsynyt ja/tai ärsyyntynyt, lapset metelöi ja sotkee ja kiukkuaa paljon enemmän. Joka päivä pitäisi jaksaa ja muistaa antaa molemmille hellyyttä ja huomiota, menis paljon paremmin. Siis omasta korvien välistä pitää huolehtia... :) Tosin huomaan hiiltyväni välillä ihan kummallisista asioista, pyydän sitten kyllä anteeksi, jos oma reagointi meni reippaisti yli. (Eli usein). Nyt kotona ollessa olen paljon tarkempi siitä, että on siistiä ja koska en jaksa koko aikaa siivota, hermostun, jos lapset sotkee muualla kuin omassa huoneessaan... välillä tuntuu että on ihan suhteellisuudentaju hukassa.

Miehen kanssa onneksi menee hyvin ja se jaksaa ymmärtää minun siivousinnostusta, taitaa olla mielissään, kun yleensä se joutuu siivoamaan enemmän, kun minua ei sotkut niin häiritse. Muutenkin osaa ottaa huumorilla mun hermoilut, sanoi joku päivä, että sulle on tainnut tulla se pesänrakennuskausi. Hellyyttä ja seksiäkin on ihan mukavasti, vaikka tuntuu että kaikenlaista huomiointia kaipaisi nyt hirveästi. Pitää koittaa ymmärtää, ettei toinen jaksa loputtomasti. :)

tiitti rv 32+1

Vierailija
18/67 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapustanpa minäkin jotakin pitkään taustailleena. Ensimmäistä itse odotellessa on ollut mukava lueskella muiden kokemuksia, mutta ei ole itse tullut kirjoiteltua kun tuntuu, että omat ajatukset ovat toisinaan niin kaukana muista...

Täällä mennään rv 32+2 mukavasti päivä kerrallaan. Normaalisti tulee töitä tehtyä, urheiltua ja syötyä :) Masun kasvaessa oma liikkuminen tuntuu muistuttavan norsuilua ja vatsalihakset on tainnu ottaa hatkat parempaan tarkoitukseen...mutta näillä mennään.

Vauveli on supervilkas, taitaa tulla äitiinsä: parin tunnin yöunet riittää. Ja synnyttyään vaavi tuskin edes nukahtaa, ennenkun pääsee ratsaille - täytyy vissiin kehitellä jonkin sortin vauvasatulalaukku ;) Jotkut tuntuvat kauhistelevan...kyllä, ratsastan edelleen aktiivisesti. Tietenkin kovimman reenauksen ja vaellukset olen jättänyt paussille, mutta muutoin tekee ratsastus todella hyvää; tervemenoa mm. liitoskivuille. Ratsaillenoususta on kyllä kaikki esteettisyys poissa! ;)

Viime maanantaina oli edellinen neuvola. Paineet ja arvot kohdallaan, vauva on kääntynyt oikeinpäin, miltä tuntuikin. Sf-mitta 28. Seuraavan kerran neuvola 15.9. Taitaa tosiaan tuo käyntien määrä vaihdella paikkakunnittain... Suurin osa meidän käynneistä on kyllä ollu ihan höpöhöpöä, kun kaikki on ollut kohdallaan. Täti kysyy josko on ollu onkelmia ja onko kysyttävää, ja kun ei ole, on käynti siinä. Täyttä ajanhukkaa lukuunottamatta vauvan sydänäänten kuuntelua.

Vaikka itsellä olo kuin savannieläimellä, parisuhteessa ei meillä mitään valittamista - päinvastoin. Tuleva isä on raskaudessa täysillä matkassa ja on superhuomaavainen ja -hellä :) En voisi enempää toivoa. Kumpikin elellään omaa ja yhteistä elämää niinkun ennenkin ja tullaan näin jatkamaan vaavin synnyttyäkin - tietenkin pikkuisen ehdoilla.

Tänään lähdetään heittämään reissu täältä pohjoisesta Itä-Suomeen, palaillaan perjantaina takasin. Saa taas laittaa autossaistumisasennot ihan uusiksi :) Perse puuduksissa jo ajatuksesta... On muuten lentosukat aivan loistava keksintö koipien turvotusta vastaan!

Nyt koiruuden ja heposen kanssa lenkille.

Aurinkoista päivää toivottelee

~NeverForNothing & Urmas 32+2~

Vierailija
19/67 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa kuulla, että muillakin on kestämistä isommissa lapsissa. Itselläni on kamala hirviöäiti-syndrooma, kun olen näköjään jatkuvasti pahalla tuulella ja kiukustun vähän väliä mitä ihmeellisimmistä asioista. Eilen kun tulin töiden jälkeen kotiin, alkoi välittömästi ketuttaa kamala sekasotku, tyttö istuu sohvalla läppäri sylissä pelaten jotain ja telkkarissa disney-kanava ja volyymit tietty täysillä. Ei tainnut äänensävy olla kovin miellyttävä, kun käskin viedä koneen pois ja siivota omat tavarat pois mm. keittiön pöydältä sillä aikaa, kun käyn apteekissa. Oli sitten ehtinyt siivota vähän enempikin, esim. pedannut meidän aikuisten sängyn ja jotain imuroinutkin apteekkireissun aikana. Ja taas oli huono omatunto, kun piti noin ihanalle ja auttavaiselle lapselle tiuskia. Toivon kovasti, ettei tytölle jää traumoja tästä raskausajasta, meillä kun tuntuu asuvan aika tulisieluista porukkaa niin hyväsä kuin pahassakin.

Onneksi eilen mies oli koirien kanssa poissa, muuten olisin varmaan saanut ihan uskomattomat itkuraivarit siitä pienestä sekasotkusta ja koirankarvakasoista.

No, vielä 4 viikkoa töitä, sitten kait helpottaa... Esikoinenkin odottaa jo kovasti, että olisin kotona kun hän tulee koulusta. En ole ikinä ollut mitään kotiäitityyppiä, mutta nyt kyllä odotan malttamattomana loman alkamista ja sitä, että saa rauhassa laitella kaiken kuntoon ennen vauvan syntymää ja että olisi vähän enemmän aikaa olla tytön kanssa.

Kyselin aikaisemmin olisiko pääkaupunkiseudun lokakuisilla kiinnostusta jonkinasteiseen verkostoitumiseen vauvojen synnyttyä, mutta ei tainnut silloin ainakaan ottaa tuulta alleen. Edelleen uskoisin, että voisi olla kiva saada aikuisempaakin seuraa äitiysloma-ajalla, ainakin silloin tällöin.

Katyez 30+6

Vierailija
20/67 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata että lyhytpinnaisia löytyy muitakin. Meidän ekaluokkalainen on ihan mahdoton vastaanvänkyttäjä-ihana kamalaa. Just kun neljäsluokkalaisen elo on hieman rauhaisampaa. Ja aika temperamenttinen tapaus on tämä meidän 5-vuotiaskin. Blääh.

Koululaiset on valitettavasti alkavan flunssan vallassa, nenät tukossa ja tytöllä nokka vuosikin. Mieskin valitteli illalla oloaan. Toivottavasti itse säästyn, en jaksaisi mitään flunssaa enää...

Väsy vaivaa mutta muuten elämä ihan mallillaan. Mukavaa viikkoa kaikille!

tanni