Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sektio ei ole synnytys eikä äiti synnytä. lääkäri leikkaa lapsen ulos, kukaan ei synnytä.

Vierailija
15.11.2006 |

uskokaa jo!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tekee lääkäri. Voitaisiin jo lopettaa naisten syyllistäminen tässäkin asiassa.

Vierailija
2/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sanoa, että " lapseni leikkautui" " lapseni syntyi" sijaan. Lienee aihe josta ei kannata kinata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitten sanoa, että " lapseni leikkautui" " lapseni syntyi" sijaan. Lienee aihe josta ei kannata kinata...

Vierailija
4/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koska en päässyt ponnistamaan vaan synnytys päättyi sektioon lapsen väärän asennon takia, ei kyseessä ollutkaan synnytys vaikka kärvistelin avautusmisvaiheen ja kaikki. Not fair...

Vierailija
5/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanakirjat määrittelevät synnytykseksi. Sinä ap et, ei mitään väliä kuitenkaan minulle onko synnytys vai ei. Lapsihan kuitenkin syntyy.

Vai mitä AP sanot siihen, että sektiolapsillakin on syntymäpäivä? Vai väittäisitkö muuta?

Vierailija
6/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kirjaimellisesti olekaan, mutta puhekielessä on vaan jotenkin luonteva puhua synnytyksestä silloin kun se ei ole niin pilkun päälle. Ja itse olen huomannut, että jotkut (esim. hoitohenkilökuntakin) puhui mulle synnyttämisestä ihan siltä varalta, että olisin siitä jotenkin herkkähipiäinen. Mulla siis suunniteltu sektio. Jotkut sektioidut vaan loukkaantuu jos sanotaan ettei ole synnyttänyt. Ihan kuin se nyt jotenkin vähentäisi lapsen syntymän arvoa miten sieltä ulos tulee, pääasia että tulee.

Vierailija
7/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap valinnut sektion, niin ei tarvitsisi olla näin hölmö ja katkera.

Vierailija
8/8 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä epähoumiossa puhun muodossa " synnytyksen jälkeen" enkä jaksa sitä joka kerta korjata " tarkoitan siis sektion jälkeen" . Varsinkaan kun asialla ei sinänsä ole mitään merkitystä.