Joutuuko osa-aikatyön tekijä työnhakukeskusteluihin?
Vai saako olla rauhassa? Tuleeko karenssi, jos ei hae kokoaikatyötä kun tykkää siitä osa-aikahommastaan?
Kommentit (87)
Ei taida olla henkillkihtaisia kokemuksia ukrainalaisista Suomessa? Ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä Yle sulle syöttää. Olen itse katsellut vierestä pienellä paikkakunnalla ukrainalaisten perseilyä ja eipä suurin osa tee muuta kuin hakee sossun maksukortilla lidlistä viinirypäleitä ja jätskiä sekä aiheuttaa häiriötä pitkin kylää. Nämä sitten ihmisiä, jotka "sotaa" paossa
Voit uskoa että IKINÄ ei tarvi olla huolissaan, että ukrainalaiset vievät työpaikat. Sen takia ei tarvi yöunia menettää
Saat olla rauhassa, kun et hae mitään työttömyysetuuksia mukaanlukien soviteltu työmarkkinatuki. TE-toimistoa EI kiinnosta kenenkään työllistyminen, vaan etuuksien maksun väheneminen
Osa-aikatyössä saadaan soviteltua työmarkkinatukea. Tällöin työnhakuehdon täyttymiseksi riittää lisätyötuntien hakeminen/saaminen työnantajalta. Eli ei ole tarvetta hakea kokopäivätyötä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kokopäivätyö on se tavoite, jos haluat työttömyyspäivärahaa.
Mites sitten osatyökykyiset?
Muakin kiinnostaa. Jos nyt ymmärsin ketjun oikein niin te-toimisto ei ahdistele jos ei hae soviteltua työttömyysturvaa. Ja jos hakee, työnhakuehdon täyttämiseksi riittää lisätuntien hakeminen työnantajalta.
Olen tehnyt 50-prosenttista työtä jo 2 vuotta. Työkkäri ei ole ollut yhteyksissä kertaakaan. Teen satunnaisesti lisätöitä omalla työnantajallani.