Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö käyttämään kaarituellisia rintaliivejä?

Vierailija
11.01.2023 |

Mua sattuu jo ajatuskin siitä, että pitäisin niitä koko työpäivän ajan. Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan, niin käyttämäni koko on oikea.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole koskaan pystynyt. Kerran kokeilin ja ei koskaan enää, yhden päivän olivat päällä. T. A-kuppi

Vierailija
42/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus ostanut, koska olivat muuten hyvät, mutta sitten kiskoin ne tuet irti, paljon parempi niin kun ei paina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyn.

Kun olin aikoinaan hiukan alipainoinen, kaaritukien raudat tuntuivat ikävästi varsinkin kuppien välissä. Nykyään 10 kg painavampana eivät tosiaan haittaa.

Vierailija
44/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät joissa kaaret ei paina, kun niiden ympärys on hieman topattu.

t: 80F

Vierailija
45/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyn.

Kun olin aikoinaan hiukan alipainoinen, kaaritukien raudat tuntuivat ikävästi varsinkin kuppien välissä. Nykyään 10 kg painavampana eivät tosiaan haittaa.

Mulla taas toisinpäin, että kaikenlaiset rintaliivit (mukaanlukien urheiluliivit) alkaa ahdistamaan jos paino nousee, kun taas hoikkana tuntuu aina hyvältä eikä ahdista päällä mikään muu kuin huonot materiaalit. 

Vierailija
46/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn. Ja kun on 95H koon rinnat niin todellakin on paljon mukavampi olla liivit päällä kuin ilman. Ilman tulee vaan niska ja hartiat kipeiksi ja ällöttää muutenkin se tissien löllyminen ja heiluminen joka askeleella.

Vierailija
47/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina. Mun käyttämät mallit on ryhdikkäitä, mukavia päällä. Ei paina. Pestessä muistettava käyttää pesupussia.

Mukavia? Ei voi olla mukavaa, kun raudat painaa rintakehää.

Ap

Jos raudat painaa tai liivit muutenkaan tuntuu päällä, niin koko/ malli ei ole kyllä sitten oikea. Sorry, vaikka miten olisit itse sitä mieltä että käytät oikeaa kokoa.

Kaikille ei sopivaa kokoa löydy. Itselleni ovat liiviliikkeiden myyjät suositelleet kaarituettomia liivejä, koska vielä ei ole löytynyt mallia, jossa kaarituki olisi riittävän leveä eikä painaisi ja hiertäisi rinnan sivustaa. Eli kaikille ei kaarituelliset sovi.

Yleensä olen aina ilman liivejä, vaikka isorintainen olenkin. Naisen evoluutio on kehittynyt nykyisenlaiseksi aika paljon ennen rintsikoiden keksimistä, joten normaalissa arjessa rinnat eivät tarvitse minkäänlaista tukemista. Näin on vaan meille kaikkialla opetettu, vaikka rintaliivien käyttö on täysin esteettinen ja kulttuurinen juttu.

Urheilu erikseen, silloin käytän tukevia liivejä tai toppia.

Vierailija
48/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut eri valmistajien liivejä? Varsinkaan halpaketjujen liiveissä kaavoitus ei välttämättä ole kovin onnistunut. Ehkä olet niin hoikka, että kaarituet painavat siksi epämiellyttävän tuntuisesti rintakehää?

On tullut 30 vuoden aikana kokeiltua vaikka mitä merkkiä, halpoja, kalliita ja keskihintaisia.

Ap

Sitten kannattaa tarkastella sitä kokoa. Ja ei, liiviliikkeen myyjän opastus ei ole tae oikealle koolle.

Luotan siihen, että koko on oikea, kun useamman myyjän kokoarvio sekä nettilaskureiden tulos on tasan sama. Ja liivit kyllä istuvat, mutta siitä huolimatta tuntuvat ikävältä.

Ap

Kokeile tätä laskuria https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Onko sama tulos mitä olet kokeillut?

Tuo laskuri ehdottaa mulle alamitaksi 75 vaikka olen 80 tai 85 merkeistä riippuen. En pystyisi hengittää 75-ympäryksellä, tai saada sitä edes kiinni, vaikka mitä kuppikokoa yrittäisi. :DD

Vierailija
49/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, sattuvat, hankaavat ja tuntuvat hirveiltä. Yritetty on.

Vierailija
50/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyn.

Tämä on ihan loogista. Jos rintarangan ja liivien välissä ei ole muuta kuin iho, niin todellakin sattuu. Kokeilkaa painaa kevyesti jotain (kylki)luuta missä ei ole ihraa päällä, muutamassa sekunnissa alkaa tuntua jo pahalta.

Vierailija
51/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn ja pidänkin aina, kaarituettomat eivät tue tarpeeksi. 

E85

Sama koko ja sama vastaus. Lisään vielä että en edes tunne niitä kaaritukia tai rintsikoita ylipäätään, joten ei ole mitään pakkopullaa tämä.

Vierailija
52/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut eri valmistajien liivejä? Varsinkaan halpaketjujen liiveissä kaavoitus ei välttämättä ole kovin onnistunut. Ehkä olet niin hoikka, että kaarituet painavat siksi epämiellyttävän tuntuisesti rintakehää?

On tullut 30 vuoden aikana kokeiltua vaikka mitä merkkiä, halpoja, kalliita ja keskihintaisia.

Ap

Sitten kannattaa tarkastella sitä kokoa. Ja ei, liiviliikkeen myyjän opastus ei ole tae oikealle koolle.

Luotan siihen, että koko on oikea, kun useamman myyjän kokoarvio sekä nettilaskureiden tulos on tasan sama. Ja liivit kyllä istuvat, mutta siitä huolimatta tuntuvat ikävältä.

Ap

Kokeile tätä laskuria https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Onko sama tulos mitä olet kokeillut?

Tuo laskuri ehdottaa mulle alamitaksi 75 vaikka olen 80 tai 85 merkeistä riippuen. En pystyisi hengittää 75-ympäryksellä, tai saada sitä edes kiinni, vaikka mitä kuppikokoa yrittäisi. :DD

Mulle se taas ilmoitti kuppikooksi G/H, vaikka ei minulla ole mitenkään erityisen suuret rinnat. Ei pienet, mutta ei nyt mitkään melonitkaan. 

Vai tehdäänkö nuita kokoluokituksia vaan naisten fiiliksen nostattamiseksi? :D 

Vierailija
53/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Oma anatomiani on tosin sellainen että mitkään kaarituet tässä maailmassa ei tule ikinä ihan täysin ihoon kiinni, toinen kylkiluuni on vähän kuopalla juuri siitä kohtaa mihin kaatituki tulee ja rintani ovat ihan hitusen erikokoiset, mikä nostaa toista kaaritukea pakollakin ylös.

Vierailija
54/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituettomat lörpsähtävät aina raskaiden rintojeni alla, enkä voi niin tiukalla pitää, ettei tätä tapahdu, joten käytän aina kaarituellisia.

Vierailija
55/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvin, vain ne tukee tarpeeksi. Mutta olkaimettomat on pakko olla. Olkaimet eivät ikinä ole sopivat. Joko ne ovat niin lyhyet, että ne painavat, hiertävät ja sattuvat olkapäihin. Tai ne ovat niin löysät, että tippuvat olkapäiltä koko ajan. Olkaimien säätömahdollisuudet monissa rintaliiveissä surkeat.

Vierailija
56/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain kaarituellisia.

Vierailija
57/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina. Mun käyttämät mallit on ryhdikkäitä, mukavia päällä. Ei paina. Pestessä muistettava käyttää pesupussia.

Ap

erityisherkkien elämä on hankalaa ja vielä hankalampaa on niiden läheisillä

Vierailija
58/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen pystyisi? Muita en käytäkään.

Ap.täkin puristaa pelkkä asenne. Niinhän hän sanoo että AJATUS painaa.

Auttaako tieto, että kaarituki ei ole rautaa (tietenkään) vaan hento taipuisa muovikaari.

59/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos raudat painaa tai liivit muutenkaan tuntuu päällä, niin koko/ malli ei ole kyllä sitten oikea. Sorry, vaikka miten olisit itse sitä mieltä että käytät oikeaa kokoa.

Aivan. Ei se tukikaari tunnu missään jos koko ja malli on oikea. Rintoja pitää tukea kunnolla.

Vierailija
60/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nehän on vanhanaikaiset ja menneen talven lumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi