Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on koko ajan edellä, vaikka tunnin reissun tai 10 km, matkanopeus on silti sama,  ero vedetään jo  ensimmäisellä 10 metrillä. Ongelma ei siten ole kävelynopeudessa.

Itsekin olen huomannut, että kävelen jostain syystä puoli metriä edellä vaimoani. Tai hän ehkä jäljessä, koska takimmainen kai voi helpommin säätää välimatkaa. Meillä ratkaisuksi on tullut se, että vaimoni aina välillä nappaa käsivarresta kiinni. Hyvin toimii!       

Minulla oli sama ongelma, kun aikoinaan kävin isäni kanssa lenkillä. Molemmilla pysyi vauhti samana mutta hänen piti kävellä metri tai pari edellä. Jos juoksin kiinni, välimatka vedettiin heti takaisin. Ärsyttihän se.

Vierailija
62/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa artikkelia, mutta olen meidän suhteessamme itse se, joka harppoo edellä, koska miehellä kaikki vaan yksinkertaisesti kestää niin pitkään. Jo ihan pelkästään autosta nouseminen tai kotoa ulos lähteminen. En minä jaksa odottaa. Esimerkiksi kauppareissut haluan hoitaa pois niin nopeasti kuin mahdollista, en minä halua tuhlata aikaani kaupassa. Äärimmäisen harvoin yhdessä menemme kauppaan, mutta silloin kun sitä tapahtuu, minä juoksen kasaan noin 70 % ostoksista ja hän hakee loput omaan verkkaiseen tahtiinsa. Ja kun mennään kävelylenkille niin haluan sen kohottavan kuntoa, kun taas hän tuppaa jäämään "uneksimaan" ja kävelee kuin olisi näyteikkunoita katselemassa.

Miehessä on vika tässäkin tapauksessa, koska hän on hidas. Varmaan johtajuuttaan osoittaakseen hidastelee, jotta joudut myötäilemään häntä.

Ei ole. Kummassakaan ei ole _vikaa_. Kyseessä on temperamentti- ja käytösero. Kumpikaan tapa ei ole toista parempi tai huonompi. Joskus arjessa harmittava, kyllä, mutta ei niin iso, että sen takia olisi jäänyt parisuhde syntymättä.

Miksi sinulla on tarve löytää kaikesta ja kaikista vikoja ja syyllisiä niihin vikoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävelen tälläisen edellä kävelijän kanssa, hidastan tahtiani selvästi, poikkean kahvilaan, kauppaan, menen eri reittiä, sivukujia pitkin tms. Jos tulee valitusta aiheesta, niin sanon etteihän me yhtämatkaa kuljettu joten mitä väliä sillä on minne poikkesin tai mitä reittiä käytin.

Passiivisaggressiivinen.

Ja se 5 metriä edellä käveleminien ei ole passiivisagressiivista? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kummasti edellä kävelijätkin ovat osanneet kävellä yhdessä sen jälkeen, kun ovat huomanneet ettei heidän perässään juosta orjallisesti.

Vierailija
64/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tästä keskustelun joskus ehkä pari vuotta sitten palstalla, ja luulin koko hommaa pitkittyneeksi vitsiksi. Joko nyt on minunkin pakko alkaa uskoa että tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Ihminen joka kävelee puolisonsa edellä ei voi olla sosiaalisesti ns. normaali. Jotain häikkää on oikeasti pakko olla. Sitä mieltä olen. Tavallinen, terve ihminen sovittaa kävelytahtinsa automaattisesti seuran tahtiin sopivaksi. Esimerkiksi minä kävelen luonnostaan paljon nopeammin kuin mieheni, mutta ei meillä silti ole mitään ongelmaa kävellä yhdessä vierekkäin. Mieheni kiristää hieman tahtiaan ja minä vastaavasti hidastan. Tästä ei tarvitse puhua ääneen, se käy ihan alitajuisesti.

Vierailija
65/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suoriudutte kauppareissulla te, joiden puoliso ravaa suoralla tiellä edelle ja pitää asemansa? Kuljetteko kaupassa niin, että voidaan sivusta katsoa teidän olevan pari vai kuin kaksi satunnaista ostelijaa?

Vierailija
66/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harppojalla on tarve alistaa ja osoittaa ylemmyyttään.

Vierailija
68/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tästä keskustelun joskus ehkä pari vuotta sitten palstalla, ja luulin koko hommaa pitkittyneeksi vitsiksi. Joko nyt on minunkin pakko alkaa uskoa että tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Ihminen joka kävelee puolisonsa edellä ei voi olla sosiaalisesti ns. normaali. Jotain häikkää on oikeasti pakko olla. Sitä mieltä olen. Tavallinen, terve ihminen sovittaa kävelytahtinsa automaattisesti seuran tahtiin sopivaksi. Esimerkiksi minä kävelen luonnostaan paljon nopeammin kuin mieheni, mutta ei meillä silti ole mitään ongelmaa kävellä yhdessä vierekkäin. Mieheni kiristää hieman tahtiaan ja minä vastaavasti hidastan. Tästä ei tarvitse puhua ääneen, se käy ihan alitajuisesti.

Näin minullakin on muiden kanssa kävellessäni, mutta miehen kanssa joudun katselemaan takaraivoa eikä voi edes jutella mitään välimatkan takia.

Vierailija
69/70 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harppovatko nämä miehet myös kavereidensa eli toisten miesten edellä? Jos eivät, pystyvät kyllä sumplimaan kävelytahtiaan ihan halutessaan.

Joku mies täällä sanoi, ettei voi fyysisesti kävellä niin hitaasti kuin olisi tarve. Tässä tapauksessa suosittelisin yhteydenottoa manaajaan, koska selkeästi joku korkeampi voima nyt kontrolloi miestä noin ikävästi. Hän ei varmasti pysty myöskään kiihdyttämään tahtiaan, vaan on automaattiohjauksella samassa vauhdissa.

Vierailija
70/70 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harppovatko nämä miehet myös kavereidensa eli toisten miesten edellä? Jos eivät, pystyvät kyllä sumplimaan kävelytahtiaan ihan halutessaan.

Joku mies täällä sanoi, ettei voi fyysisesti kävellä niin hitaasti kuin olisi tarve. Tässä tapauksessa suosittelisin yhteydenottoa manaajaan, koska selkeästi joku korkeampi voima nyt kontrolloi miestä noin ikävästi. Hän ei varmasti pysty myöskään kiihdyttämään tahtiaan, vaan on automaattiohjauksella samassa vauhdissa.

Tämmöistä miestä ei voi myöskään päästää pienen lapsensa kanssa minnekään, koska "ei pysty" ajattelemaan kuin itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi