Kaapissa on kamalasti liian pieniä vaatteita... Miksi ihmeessä en raaski heittää niitä pois??? Muita??
Mun vaatekaapissa on aika paljon mulle liian pieniä hyväkuntoisia vaatteita, mutta ne on niin kivoja ja sitä ajattelee että ehkä vielä mahdun näihin..enkä raaski heittää pois tai lahjoittaa. Ärsyttävää kun kaappi on liian täysi muttei raaski laittaa pieniä pois.
🙄😔
Kommentit (41)
Tuttu tunne. Itse olen lihonnut viime vuoden aikana ja osa vaatteista tuntuu tiukoilta nyt. Säästän ne tavoitevaatteiksi kun olisi tuhlausta heittää ne pois kun aion kuitenkin laihduttaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kiloa liian pieniä vaatteet ovat?
Kokomerkinnöiltään noin 1-2 kokoa liian pieniä.
Minäpä löysin just sopivat "uudet" farkut kun pengoin vaatekaappia. Pitääkin järjestää kaappi heti huomenna.
Minä otin ja laihdutin viisi kiloa. Nyt mahdun taas pieneksi käyneisiin vaatteisiin, joita olin säilyttänyt useita vuosia yläkaapissa ja kellarissa. Laihtuminen ei meinannut millään onnistua ennenkuin muutin pysyvästi ruokavaliota ja elämäntapoja.
Pitää varmaan ostaa jotain vakuumipusseja joihin voin säilöä vaatteet viemästä tilaa kaapista. 🤔
On minulla tallessa jakkupukuja ja mekkoja. Nyt olen sairauden vuoksi laihtunut yli 20 kg ja kohta alan sovittaa noita säästämiäni vaatteita.
Olisi taas mitä pukea päälle.
Etkö halua laihtua? vai mikä tässä ongelmana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin ja mahdun nyt jopa 20 vuotta vanhoihin vaatteeisiini. Laitoin kiertoon isoksi jääneet.
ei olisi kannattanut. läski pyrkii palautumaan maksimikokoonsa ja on siinä tehokasta. läskisi tulee takaisin vaikka vettä juomalla ja hengittämällä hampurilaisen hajua.
Olen ollut normaalipainossa jo reilut kolme vuotta ja punnitsen itseni päivittäin niin ei tule ns. yllätyksiä :)
Minäkin olen normaalipainoinen ja punnitsen itseni päivittäin. Silti ei mahdu kaikki vaatteet, jotka on saman painoisena ennen mahtuneet. Mulla on alkanut vyötärö kasvaa, johtuu varmaan rintasyöpälääkkeestä, joka vähentää estrogeenia. En syö enempää kuin ennen, mutta näin on päässyt käymään. Ja sama ongelma kuin ap:llä, eli en raaskisi millään heittää hyviä pieneksi jääneitä vaatteita pois.
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy kun alkaa ostelemaan isompaa ja isompaa vaatetta. Parasta laihdutuskuuria on kun päättää, että kaapissa olevien vaatteiden pitää sopia vuodesta toiseen päälle.
Pian joudut ostamaan aina suurempaa kokoa...Ihminen ei edes tarvi mitään vaakaa painonhallintaan kun se hoituu vaatteilla. Ja tietysti peilillä.
Näin olen elänyt. Kunnes tuli vaihdevuodet ja aineenvaihduntaa häiritsevä lääkitys ja niitä kiloja on vain tullut vaikka syön kuten ennen ja liikun.
Täälläkin siis kaapissa niitä kauniita ja kalliitakin vaatteita ja odotan ihmettä tapahtuvaksi. Nyt jo kolmisen vuotta mennyt isompana ja sitä on vaikea hyväksyä kun on aina ollut hoikka.
Minä jätin muutaman tädiltäni saamaan merkkivaatteen komeroon muistoksi hänestä ja itse asiassa kohta voivat sopiakin päälleni.
Suuret määrät kellariin pakkaamistani laitoin joko kierrätykseen tai roskiin, kun siivosin viime kesänä. Hoikan hoikka sukulaistyttö ihastui joihinkin vanhoihin vintagevaatteisiini ja sai ne ilomielin viedä.
Laihduta! Itse kehitetty ongelma ratkeaa sillä.
Mulla on ollut muutama muutama vuosikymmen sitten käyttämäni vaate säilössä. Nyt olen yllättäen päässyt laihtumaan, joten tällä hetkellä ne vaatekappaleet menevät ihan hyvin päälleni, toisin kuin useat muut esim. kesävaatteet, jotka ovat löysiä.
Toinen ongelma mulla on se, että säästän kulahtaneitakin vaatteita, juurikin kesäkäyttöön... No, nyt ne ovat jo niin kulahtaneita sekä löysiä, että roskiin saa heittää.
Mieluisimpia ei kannata heivata. Mun painolle ei pariin vuoteen tapahtunut mitään, mutta sitten alkoi onnistua ja nyt mahdun hienosti taas edelliseen kokoon ja moniin lempivaatteisiin. Ovat sellaisia löytöjä, ettei samanlaisia tulisi missään vastaan, joten olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin ja mahdun nyt jopa 20 vuotta vanhoihin vaatteeisiini. Laitoin kiertoon isoksi jääneet.
ei olisi kannattanut. läski pyrkii palautumaan maksimikokoonsa ja on siinä tehokasta. läskisi tulee takaisin vaikka vettä juomalla ja hengittämällä hampurilaisen hajua.
Olen ollut normaalipainossa jo reilut kolme vuotta ja punnitsen itseni päivittäin niin ei tule ns. yllätyksiä :)
Minäkin olen normaalipainoinen ja punnitsen itseni päivittäin. Silti ei mahdu kaikki vaatteet, jotka on saman painoisena ennen mahtuneet. Mulla on alkanut vyötärö kasvaa, johtuu varmaan rintasyöpälääkkeestä, joka vähentää estrogeenia. En syö enempää kuin ennen, mutta näin on päässyt käymään. Ja sama ongelma kuin ap:llä, eli en raaskisi millään heittää hyviä pieneksi jääneitä vaatteita pois.
Minullekin tuli näistä lääkkeistä omppuvatsa, ennen olin tiimalasi. En kyllä hyväksy. Nyt kun olen terveempi olen laihduttanut osan pois ja meinaan loputkin. Prkl. Hyviä vaatteita, en raski ostaa uusia ja heittää vanhoja pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin ja heitin kaikki kauniit mekot ja muut pois, koska kuvittelin etten koskaan enää mahdu niihin. Väärin meni. Tuli vaikea elämäntilanne ja laihduin tahtomattani. Ei ollut mitään päällepantavaa juhliin sun muihin. Toki ymmärrän senkin, ettei halua vaatteita turhan toivossa säilyttää. Itse olen sellainen, että kaikki turha pois vaan, mutta myöhemmin kadutti.
Samoin kävi. Ymmärrän minimalismin ja turhien asioiden hävittämisen, mutta toisaalta ahdistaa ympäristön puolesta niin paljon, etten halua kaikkea heittää pois vain siksi, että omistaisin mahdollisimman vähän tavaraa. Näin ajattelin myös koon 38 vaatteiden kanssa, kun lihoin masennuksen myötä kokoon 44. Meinasin ne pienet vaatteet heittää pois, mutta funtsin, että a) samalla hyväksyn etten tule ikinä pääsemään entiseen hyvän olon kokooni ja b) jos pääsen, joutuisin ostamaan uuden koon vaatekerrat taas uudelleen... Joten säilytin parhaimmat. Onneksi näin tein, kiva oli kaivaa laatikollinen "uusia" vaatteita taas esiin, kun pääsin tuosta ylipainosta eroon. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut laihtumisen johdosta ja uudessa painossa pysymisestä!
Mutta tuo päivittäinen punnitus on liikaa. Eikö viikottainen tai kuukausittainen riittäisi?
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan ostaa jotain vakuumipusseja joihin voin säilöä vaatteet viemästä tilaa kaapista. 🤔
ei niiden siellä kaapissa tarvi olla. onko ullakkoa? kellarikomeroa? varastoa?
Vierailija kirjoitti:
Laihduta! Itse kehitetty ongelma ratkeaa sillä.
Ei ratkea. Sittenhän hänellä olisi liian isoja vaatteita kaapissa tilaa viemässä.
Ongelma on liian iso määrä vaatteita, joista ei malteta luopua. Tai liian vähäinen kaappitila.
Aikani sinnittelin kapealahkeisten housujen kanssa, lopulta vein keräykseen.