Sinun pitää mennä mihin tahansa myymälään myyjäksi. Minkä paikan valitset?
Siis voi olla ruokakauppa, lamppukauppa, rautakauppa, mikä vain.
Kommentit (104)
Joku antiikkiliike, divari tms. Sellainen putiikki olisi kiva, jossa olisi ylipäätään kaikkea vanhaa ja kaunista; kirjoja, huonekaluja, sisustusjuttuja, vaatteita, kenkiä, koruja, taidetta jne.
Allergisena ja astmaattisena se tuskin onnistuisi, myös migreenille altis jne. Vastaan silti ruohonjuuri, tarot puoti, kuukorento tai jokin vastaava, olisi kiva pakata mielenkiintoisia tuotteita.
Akateeminen kirjakauppa. Tai Stockan hajuvesiosasto. Tosin en halua myyjäksi enkä kestä seisomatyötä.
Golf liike tai jokin harrastusliike.
Verkkokauppa. Ihan sama mitä tavaroita.
Mihinkään sellaiseen työhön en lähtisi, mihin pitäis aamulla herätä ja laittautua ja lähteä johonkin pimeään loskaan ja räntään ajamaan, että olisi työmatkat ja ruuhkat ja työvuorot.
Naistenvaatteita myyvään boutiqueen. Niitä on vielä joitain pk-seudulla. Omistajat ovat usein itse paikalla, mutta palkkaavat silloin tällöin myyjiä lauantaiksi ja iltapäivän tunneiksi.
En tarkoita Marimekkoja tai vastaavia, vaan niitä, joissa omistajat käyvät itse tekemässä sisäänostonsa alan messuilta Keski- ja Etelä-Euroopasta.
En mihinkään. Aspahommat on nähty ja koettu ja ne on hirveitä.
Jos on pakko mennä mihin tahansa myymälään niin eihän siinä voi valita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko
Alkossa ei tarvitsisi olla erityisen myyntihenkinen ja asiakkaat yleensä tietävät mitä he ovat etsimässä.
Mulla on kyllä ihan toinen näkemys Alkosta. Harvassa kaupassa saa niin asiantuntevaa ja hyvää palvelua kuin siellä. sen kun vaan avaa suunsa ja kysyy. Eivät toki tyrkytä niitä tuotteita, mutta kyllä siellä neuvoja saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko
Alkossa ei tarvitsisi olla erityisen myyntihenkinen ja asiakkaat yleensä tietävät mitä he ovat etsimässä.
Mulla on kyllä ihan toinen näkemys Alkosta. Harvassa kaupassa saa niin asiantuntevaa ja hyvää palvelua kuin siellä. sen kun vaan avaa suunsa ja kysyy. Eivät toki tyrkytä niitä tuotteita, mutta kyllä siellä neuvoja saa.
Sama kokemus täällä - harvalla Alkon myyjällä EI ole alan koulutusta (en muista sitä virallista nimikettä). Itse en juo alkoholia enkä tiedä viineistä mitään, niin kun joskus on pitänyt tuliaiseksi viedä viiniä, olen aina saanut hyvää palvelua kun olen apua valintaan pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Alko
Sama.
Alko on arvostettu työpaikka ja sieltä saatu oppi ei mene muutenkaan hukkaan.
Alko, persoonallinen ei ketjuun kuuluva vaateliike tai kosmetiikkaliike. Aspa on tisin niin nähty, että mieluiten kierrän asiakaspalvelu yms. infopistetyöt kaukaa.
Sokokseen kassaksi. Sitten pääministeriksi ja dokaamaan, bilettämään, vetämään jauhoo, sekoilemaan. . .
Lista on loputon
Varmaan rautakauppa. Tykkäisin laskeskella pultteja, muttereita, prikkoja ym ym ja tehdä niistä excel-kirjanpitoa.
Musta ois kiva olla autokauppias. Autot kiinnostaa ja ois kiva höpötellä asiakkaiden kanssa autoista ja niiden teknisistä ratkaisusta.