Muutama havainto työkkärin / kuntakokeilun toiminnasta
Lyhyesti: olen vielä n. 4 viikkoa palkkatukityössä ja työsuhteen kesto on 8kk. Mainitsin kuntakokeilulle ja kirjoittivat sinne tietoihin, että laittaisivat minulle viestin tms ennen kun ottavat yhteyttä niin ei tarvitse päivystää puhelimessa tai jos en voi vastata. Tänään sitten joku sieltä yritti soittaa enkä tiennyt tästä etukäteen ja en voinut vastata. Ihmettelen miten ei voi toimia sillä tavalla kun on sovittu, oli nyt merkannut sinne tietoihin, että "Ei vastannut, laitettu viesti".
Ja lisäksi olivat minulta kysymättä laittaneet työpaikalle oikein viestiä, että voisiko minun työsuhdetta mitenkään jatkaa palkkatuen jälkeen, siis mitä? Jo viime vuonna kerroin kk:n tantalle, että jatkoa ei ole tulossa palkkatuen jälkeen. Ihmetteli minulle laitetussa tekstiviestissä miksi työpaikka ei ole vastannut heille mitään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulle laitetaan toivomallasi tavalla viestiä ja kerrotaan, että otetaan yhteyttä. Se ei jostain syystä kelpaa.
Toiseksi palkkatukipaikkaan tulee laittaa viestiä ja kysellä työsuhteen jatkumisesta työnantajalta, koska työnantajahan sitä palkkatukea hakee etkä sinä. Siksi ei tarvita lupaasi ottaa yhteyttä työnantajaan.
Ei laitettu. Suoraan yritettiin soittaa enkä voinut vastata. Tästä syystä haluan ennakkoon viestin tms milloin soittavat. Tämähän oli jo kunta kk tiedossa, mutta eivät ymmärrä.
AP
Viranomaisella on lupa soittaa, et voi sitä kieltää. Toki vaihtoehtona on ilmoittaa työnantajalle, että sinun osaltasi palkkatuki on peruttu, koska et halua toimia säädösten mukaan.
En ole kieltänyt. Olen jo ollut kohta 8kk tässä työssä eli loppuu helmikuun alussa. Mitähän höpötät palkkatuen perumisesta.
AP
Aloittajan asenne on kyllä mielenkiintoinen. Ja sit ihmettelee miksi ei oikeita töitä tule.
Etkö voi laittaa kyseiselle numerolle eri soittoäänen ja muut äänettömäksi ? Ja kertoa töissä että vastaat vain jos kyseinen tärkeä puhelu tulee .
Mulla on näin oman pojan numero soi mutta muut ei , olen erityislapsen yh .
Ei ole koskaan aiemmin työkkäri / kunta kk ottanut suoraan työnantajaan yhteyttä liittyen työsuhteen jatkumiseen kun on jo tiedossa on, että ei jatku, heilläkin. Omalla suulla aikuinen ihminen osaa kysyä.
AP