Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun parisuhde alkaa tuntua oudolta

Vierailija
10.01.2023 |

Painin todella ikävien tunteiden kanssa. Ollaan oltu yhdessä pian 8 vuotta ja kun tapasimme meillä oli yhteisiä unelmia. Ollaan saatu oikeastaan tässä ajassa ne kaikki unelmat toteutettua.

Rakastan puolisoani, enkä osaa ajatella, että ottaisin nyt eron, mutta silti huomaan miettiväni asiaa. En haluaisi olla ilman häntä, mutta välillä mietin olisiko elämä silti niin helpompaa.

Miehestä on tullut hyvin urakeskeinen ja hoidan paljon perheen asioita. Kerran mainitsin tuntevani oloni hyvin yksinäiseksi, mies vain totesi, että on muutakin elämää kuin parisuhde-elämä. Tietysti on, sen ymmärrän, mutta silti hän ei ole tehnyt mitään sen eteen, että saisimme vaikka yhteistä aikaa.

Miestä kiinnostaa tällä hetkellä lähinnä ottaa liikaa kaiken näköisiä projekteja ja moni asia jää kesken.

Onko muilla tällaista?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mies on työkeskeinen, piti 2pv joululomaa ja siinä se yhteinen aika olikin.

Vierailija
2/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia?

On meillä lapsiakin

Vierailija
4/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies juuri ja juuri malttaa syödä yhdessä iltaruoan 21 aikaan. Sitten jatkaa yömyöhään töitä.

Vierailija
5/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. On nyt ex-mies ja syynä juuri edellä mainittu.

Vierailija
6/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis painanut duunia, että pääset toteuttamaan unelmasi ja nyt on turha.

Vierailija
7/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies siis painanut duunia, että pääset toteuttamaan unelmasi ja nyt on turha.

Enhän mä niin sanonut. Olenhan minäkin tehnyt töitä sen eteen. Yhdessä.

Vierailija
8/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettääkö lasten kanssa aikaa?

Vierailija
9/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Tässä tulee teidän kommunikaatio-ongelma: sinä et saa sanottua suoraan. Sanoit, että olet yksinäinen. Mies sanoo, että on myös muita suhteita kuin parisuhde. Nyt varmaan mietit eroa, koska mies ei ymmärtänyt sinun sanomaasi, että hänen pitää se sinun yksinäisyytesi kumota? Mies taas ei ymmärrä, että mitä olit vailla. Sinä oletat, että mies olisi heti ymmärtänyt, että sinä tarkoitit häntä. Mitä tapahtuu jos kysyt mieheltä, että koska te vietätte aikaa kahden kesken? Olet kaivannut häntä ja toivoisit teidän viettävän enemmän aikaa. Toivoisit, että saatte alun kipinän takaisin ja teette yhteisiä suunnitelmia myös vaikka tulevalle vuodelle. Eh-do-ta jotain konkreettista. Ei mitään kryptisiä viestejä, joista pitäisi kuulijan ymmärtää ja osaa lukea rivien välistä, mutta ei kuitenkaan pitäisi osata lukea rivien välistä. Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että mies haluaa olla seurassasi?

Itse naisena luultavasti vastaisin miehelleni samalla tavalla, koska en heti ymmärtäisi, että hän tarkoittaa juuri minua ja juuri minun seuran puutteen vuoksi hän kokee itsensä yksinäiseksi. Minulle, naiselle, pitää myös sanoa asiat suoraan. Tästä olen saanut välillä jopa töissä moitteita esimieheltäni kun toimiston muutama nainen tuntee, että en kuuntele heitä tai tee heidän ohjeistuksen mukaan. Kun käymme yksitellen näitä asioita läpi niin esimieheni joutuu selventämään minulle, että mitä nämä naiset haluavat. Toisinaan käymme yhdessä miettimään, että mitä siellä naisen viestin takana saattoi oikeasti olla asia tai hätä. Näiltä naisilta ei aina saa uudelleen kysyttäessäkään selkeää vastausta, että mitä he haluavat. Heille tuntuu olevan todella haasteellista ilmaista itseään ja tarpeitaan suoraan.

Vierailija
10/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Tässä tulee teidän kommunikaatio-ongelma: sinä et saa sanottua suoraan. Sanoit, että olet yksinäinen. Mies sanoo, että on myös muita suhteita kuin parisuhde. Nyt varmaan mietit eroa, koska mies ei ymmärtänyt sinun sanomaasi, että hänen pitää se sinun yksinäisyytesi kumota? Mies taas ei ymmärrä, että mitä olit vailla. Sinä oletat, että mies olisi heti ymmärtänyt, että sinä tarkoitit häntä. Mitä tapahtuu jos kysyt mieheltä, että koska te vietätte aikaa kahden kesken? Olet kaivannut häntä ja toivoisit teidän viettävän enemmän aikaa. Toivoisit, että saatte alun kipinän takaisin ja teette yhteisiä suunnitelmia myös vaikka tulevalle vuodelle. Eh-do-ta jotain konkreettista. Ei mitään kryptisiä viestejä, joista pitäisi kuulijan ymmärtää ja osaa lukea rivien välistä, mutta ei kuitenkaan pitäisi osata lukea rivien välistä. Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että mies haluaa olla seurassasi?

Itse naisena luultavasti vastaisin miehelleni samalla tavalla, koska en heti ymmärtäisi, että hän tarkoittaa juuri minua ja juuri minun seuran puutteen vuoksi hän kokee itsensä yksinäiseksi. Minulle, naiselle, pitää myös sanoa asiat suoraan. Tästä olen saanut välillä jopa töissä moitteita esimieheltäni kun toimiston muutama nainen tuntee, että en kuuntele heitä tai tee heidän ohjeistuksen mukaan. Kun käymme yksitellen näitä asioita läpi niin esimieheni joutuu selventämään minulle, että mitä nämä naiset haluavat. Toisinaan käymme yhdessä miettimään, että mitä siellä naisen viestin takana saattoi oikeasti olla asia tai hätä. Näiltä naisilta ei aina saa uudelleen kysyttäessäkään selkeää vastausta, että mitä he haluavat. Heille tuntuu olevan todella haasteellista ilmaista itseään ja tarpeitaan suoraan.

Kiitos tästä. Avasi omiakin silmiäni sen suhteen mitä voin yrittää. Tietysti en tässä kaikkea avannut, mitä olemme keskustelleet keskenämme.

Vierailija
11/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Avasi omiakin silmiäni sen suhteen mitä voin yrittää. Tietysti en tässä kaikkea avannut, mitä olemme keskustelleet keskenämme.

En tokikaan oleta, että avaat tässä teidän henkilökohtaisia keskusteluita. Kuitenkin avain on parisuhteessa suora ja avoin kommunikointi. Mun mies on, valitettavasti, joutunut opettelemaan tätä todella paljon kanssani. Aluksi hän sanoi noita epämääräisiä vihjeitä, mitä on vailla ja suuttui moneen otteeseen kun en vain ymmärtänyt. Yleensä muutaman päivän pohdittuani tälläistä kryptistä viestiä ja tehtyäni yhteenvedon kysyin suoraan, että tarkoittiko hän tätä vai tätä. Hän sai sanotuksi suoraan, että mitä haluaa ja yllättäen alkoi tapahtumaan myös mun suunnalta. Aina on parempi jos sinulla on antaa selkeitä ratkaisuja sinun puoleltasi ja kaikista parhain on, jos et ole uppiniskaisesti tehnyt päätöstä, vaan tämä ratkaisu on keskusteltavissa ja saatte yhteisen lopputuloksen. Mutta ole valmis aina antamaan ensimmäinen ratkaisu, jota joko lähdette jalostamaan tai sitten teette vaikka kaksi eri päätöstä. 

Vierailija
12/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettääkö lasten kanssa aikaa?

No välillä enemmän, joskus todella vähän. En kuitenkaan voi sanoa, että juoksisi vain omilla menoillaan.

Tiedän meinaan yhden pariskunnan jossa mies tekee koko ajan omia hommiaan , urheilee , reissaa jne ja vaimo kotona lasten kanssa

Vierailija
13/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde voisi auttaa. Saisit hakea muualta seuraa.

Vierailija
14/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö mies tarkoitti?

Vierailija
15/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mies ei ole minulle läsnä eikä tavoitettavissa, jos tarvitsisin häntä. Silti en osaa lähteä itse minnekään vaan päivystän varalta, jos mieheltä heruisi aikaa minulle.

Vierailija
16/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia?

On meillä lapsiakin

Siksi se on urakeskeinen koska se ei halua olla kotona. Se on jättänyt sinut yksin hoitamaan perhettä. Oletko edes varma onko koko aikaa töissä ettei ole jonkun lapsettoman lakanoissa ylitöissä?

Vierailija
17/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies juuri ja juuri malttaa syödä yhdessä iltaruoan 21 aikaan. Sitten jatkaa yömyöhään töitä.

Kämppishän tuo on, eikä mikään kumppani. Varmaan sinä teet sen ruuankin aina yksin? Kaikenlaista ihmiset viitsiikin katsella. Ei mulla olisi mitään käyttöä tällaiselle ihmiselle mun elämässä.

Vierailija
18/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö mies tarkoitti?

No ei ole kyllä tälläinen mielessä meillä.

Vierailija
19/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia?

On meillä lapsiakin

Siksi se on urakeskeinen koska se ei halua olla kotona. Se on jättänyt sinut yksin hoitamaan perhettä. Oletko edes varma onko koko aikaa töissä ettei ole jonkun lapsettoman lakanoissa ylitöissä?

Tämähän se aina ekana kaikilla on mielessä, että Varmasti pettää vaimoaan

Vierailija
20/37 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin monia kesken jääviä projekteja jos haluaisin teeskennellä kiireistä. Ei olisi mitään vastuuta lopputuloksesta eikä rahojakaan ikinä kuuluisi kun ne ei ikinä valmistuisi. Olisi myös kätevästi aina saatavilla joku kesken jäänyt projekti jos tarvitsisin tekosyyn häipyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme