Kun parisuhde alkaa tuntua oudolta
Painin todella ikävien tunteiden kanssa. Ollaan oltu yhdessä pian 8 vuotta ja kun tapasimme meillä oli yhteisiä unelmia. Ollaan saatu oikeastaan tässä ajassa ne kaikki unelmat toteutettua.
Rakastan puolisoani, enkä osaa ajatella, että ottaisin nyt eron, mutta silti huomaan miettiväni asiaa. En haluaisi olla ilman häntä, mutta välillä mietin olisiko elämä silti niin helpompaa.
Miehestä on tullut hyvin urakeskeinen ja hoidan paljon perheen asioita. Kerran mainitsin tuntevani oloni hyvin yksinäiseksi, mies vain totesi, että on muutakin elämää kuin parisuhde-elämä. Tietysti on, sen ymmärrän, mutta silti hän ei ole tehnyt mitään sen eteen, että saisimme vaikka yhteistä aikaa.
Miestä kiinnostaa tällä hetkellä lähinnä ottaa liikaa kaiken näköisiä projekteja ja moni asia jää kesken.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (37)
Kuulostaa vahvasti siltä, että mies ottaa sinun itsestäänselvyytenä. Ajattelee, ettei sitä parisuhdetta tarvitse enää ylläpitää kun lapset on jo tehtyä.
Kannattaa keskustella asiasta ja myös miettiä riittääkö sinulle tuollainen suhde, jossa vaan ollaan eikä enää tehdä mitään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mies ei ole minulle läsnä eikä tavoitettavissa, jos tarvitsisin häntä. Silti en osaa lähteä itse minnekään vaan päivystän varalta, jos mieheltä heruisi aikaa minulle.
Lähde lomalle.
Ole oma aloitteinen. Varaa kylpylä /hotelli /viikonloppumatka , mitä haluatkin. Eiköhän lähde mukaan kun teet sen hänelle helpoksi.
Miten sinun muut suhteet? Omat harrastukset? Muu elämän sisältö?
Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä. Täällä on sama ongelma. Olen alkanut suuntautua omaan elämään ja tein juuri ostotarjouksen omasta asunnosta.
Aloita joku oma projekti. Takaan, että mies tulee keskeyttämään monta kertaa päivässä.
Oikein miestäsi sekä itseäsi kohtaan on nyt voimaantua, elää ja kokea omaa elämääsi mennyttä aikaa rikkaammin ja hakea ero hänestä. Sinua ja odotuksiasi varten on olemassa se oikea, jossain, ehkä lähellä. Elämäsi on arvokas, niin arvokas, ettet voi antaa ajan enää valua käsistäsi. Toimi kun se vielä on mahdollista kohdallasi.
Mitä siltä mieheltä pitäisi saada?
Vierailija kirjoitti:
Ap?
Ei ole täällä
Itse puhuisin kiertelemättä ja kaartelematta, mutta mies sanoo, ettei niin saa tehdä. Pitää puhua pehmeästi. Sitten yritän tällä systeemillä, jolloin mies sanoo, ettei ymmärrä yhtään mistä puhun. Minun pitänee opiskella lisää kommunikointia. Ei tästä näinkään mitään tule.
Ap täällä.
Keskustelimme asiasta ja varattiin yhteinen pieni lomamatka.
Onhan tässä kommunikoinnissa vielä opittavaa, mutta jospa tämä tästä taas lähtisi.
Ja itse siis olen kaivannut todella paljon yhteistä aikaa mieheni kanssa. Mies on myös kaivannut, mutta on ollut vähän sellaisella asenteella, ettei kukaan kuitenkaan hoitaisi lapsia.
Yhdessä mietittiin ja saatiin lapsille hoito järjestymään.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun muut suhteet? Omat harrastukset? Muu elämän sisältö?
Ystäviä on kyllä ja harrastuksia ei kovasti. Nyt olen oikeastaan alkanut ottamaankin enemmän aikaa vain itselleni. Tuntuu, että olen laittanut kaiken muun aina itseni edelle. Nyt siihen tulee muutos
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Keskustelimme asiasta ja varattiin yhteinen pieni lomamatka.
Onhan tässä kommunikoinnissa vielä opittavaa, mutta jospa tämä tästä taas lähtisi.
Ja itse siis olen kaivannut todella paljon yhteistä aikaa mieheni kanssa. Mies on myös kaivannut, mutta on ollut vähän sellaisella asenteella, ettei kukaan kuitenkaan hoitaisi lapsia.
Yhdessä mietittiin ja saatiin lapsille hoito järjestymään.
👍
Millaista suhteessanne on ennen ollut? Milloin alkoi tuntua oudolta?