Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi downshiftaamisesta on tehty Suomessa niin vaikeaa?

Vierailija
10.01.2023 |

Tuntuu, että missään ei ymmärretä aitoa halua tehdä vähemmän ja yksinkertaisempia töitä kuin CV:ssä on listattuna.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta. Esim. mieheni työnantaja stressaa hirveästi siitä että saisi tarjottua tälle täydet tunnit - vaikka mies on monesti sanonut että tekisi mielellään vähempääkin työaikaa. Pomo vain luulee että mies on kiltti ja kuvittelee tämän todellisuudessa haluavan täysiä päiviä.

Itse olen freelancer ja mulla on yksi isompi asiakas joka ei millään usko että oikeasti haluaisin vastaanottaa edelleen samanlaisia tylsiä ja helppoja töitä kuin uran alussa. Ajattelevat että pitkän linjan ammattilainen haluaa tehdä pelkkiä haastavia isoja projekteja.

Downshiftaamisesta ei vieläkään ole jotenkin tullut normaalia ja tunnistettavaa ilmiötä. Kuvitellaan että kaikki automaattisesti haluaa tehdä kunnianhimoisia juttuja 8h päivässä.

Vierailija
2/4 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Olen inssi ja työ on todella kiireistä, vaikeaa ja vaativaa.

Nyt haenkin rivitason perusinssin hommaa, jossa ei olisi liikaa haasteita ja vastuita.

Eli mitä suppeampi ja selkeämpi työn sisältö sen parempi.

Siltikin ko työ on vaativaa ja raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa muuttaa sähköttömään ulkohuussitaloon vaan kunta määrää asumistason asukkaan puolesta.

Vierailija
4/4 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle niin ei tarvitse stressata töiden takia.

Ei pysty enää edes viinaa juomaan kun ei ole työvitutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme