Miksi metroihin ei asenneta portteja liukuportaiden yläpäähän, niin metroon ei pääse ilman lippua. Loppuu se pummilla matkustaminen.
Ja ne, joilla rattaat, niin heille avataan valvomosta portti erikseen. Voisi osa lipuntarkastajista työskennellä sitten niissä valvomoissa.
Kommentit (7)
Kyllä, samalla loppuisi notkuminen asemilla turhan panttina tai pahanteossa. Miksei tämä ole käytössä jo?
Hintakysymyshän se on. Maailmalla nuo portit ovat aika yleisesti käytössä ja hyvin toimivat.
Näin maalaisena tuntuu aina rikolliselta mennä sinne metroon ja asema-alueelle, kun ainut lippu on kännykässä oleva vrk-lippu. Sitten ihmiset aina näyttää lippujaan lukijoille ja ties mitä ja itse vaan kävelee joka paikkaan.
Olen varmaan yli 100 kertaa matkustanut eri välineillä Helsingissä, vaikka muualla asunkin, eikä minulta kertaakaan ole kukaan kysellyt lipun perään. Eli kaikki nuo 100 kertaa olisin hyvin voinut matkustaa pummilla. Hölmö minä.
Vierailija kirjoitti:
Hintakysymyshän se on. Maailmalla nuo portit ovat aika yleisesti käytössä ja hyvin toimivat.
Eivät toimi hyvin. On laskettu, että tulee kalliimmaksi.
Moralisteja ne kyllä miellyttävät, eivät estä pummilla ajoa eikä järjestyshäiriöitä.
Ne olisivat rasssisssmia ja vaikeuttaisi kunnia-avaruuskirurgien matkustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät toimi hyvin. On laskettu, että tulee kalliimmaksi.
Moralisteja ne kyllä miellyttävät, eivät estä pummilla ajoa eikä järjestyshäiriöitä.
Miten eivät estä pummilla ajoa, jos kaikilla asemilla on portit ja joku valvomassa ettei niiden yli hypitä? Jos kokeilussa yhdellä asemalla oli portit käytössä, niin ihme ja kumma, ettei vaikutusta pummilla matkustamiseen.
Onhan niitä ollut koekäytössä ainakin Sörnäisissä, mutta syystä tai toisesta eivät päätyneet käyttöön ja kaikille asemille.
Olen kyllä itsekin samaa mieltä siitä et hinnasta huolimatta voisivat olla hyvä lisä metroon Suomessakin.