katkeruus ja oma lapsettomuus
Joo ei mene nalle karkit tasan. Lievästi kehitysvammainen työtön alkoholisti tuttavani saa taas uuden vauvan. Minä en saa lasta mieheni kanssa vakiduuni,omakotitalo ja normi ihminen. Itku ja kiukku tuli kun kuulin uutisesta vähän aikaa sitten. Miksi semmoinen ihminen edes lapsia hankkii?? Itse tyyliin sain keskenmenon. Että risoo tämä!!!! Muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (68)
Sama surullisuus kun haaveilee moottoripyörästä,mutta asuu lapissa...
Silloinhan ne nallekarkit juuri ei menisi tasan jos saisit vielä lapsenkin kaiken muun hyvän lisäksi mitä sinulla jo on. Vähän sentään tilanne tasoittuu. Ja olen muuten itsekin sinun tilanteessasi, paitsi että en ole katkera ja kateellinen vaan keskityn siihen mitä olen saanut.
Muiden lapset ei oo sulta pois. Ei maailmassa oo rajallista määrää vauvoja, joita jaetaan millon kenellekin. Lapsettomuus on varmasti perseestä ja tuntuu epäreilulta, mut vaikka kaikkien muiden lapset kuolis, niin ei se tuo sulle lasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes saanut miestä koskaan, en edes yhdeksi illaksi. 48 v neitsyt siis. Luonnollisesti jäi lapsetkin saamatta. En ole katkera, vaan hyväksyn että en vaan ollut haluttavaa puoliso- ja suvunjatkamismateriaalia. Yksinäisyyttä toisinaan tunnen, mutta ei sekään suurinta osaa aikaa päällä ole, enimmän osan keskityn työhöni ja muuhun tekemiseen niin etten ehdi märehtiä kurjaa yksinäistä osaani.
Voisin auttaa tässä jos haluat?
akkojen itsekkyydellä ja katkeruudella ei ole mitään rajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes saanut miestä koskaan, en edes yhdeksi illaksi. 48 v neitsyt siis. Luonnollisesti jäi lapsetkin saamatta. En ole katkera, vaan hyväksyn että en vaan ollut haluttavaa puoliso- ja suvunjatkamismateriaalia. Yksinäisyyttä toisinaan tunnen, mutta ei sekään suurinta osaa aikaa päällä ole, enimmän osan keskityn työhöni ja muuhun tekemiseen niin etten ehdi märehtiä kurjaa yksinäistä osaani.
Voisin auttaa tässä jos haluat?
ei se halua. jokainen nainen saa halutessaan jonottain miehiä.
Ap:lle suosittelen vahvasti olemaan tällaisilla keskustelupalstoilla keskustelematta aiheesta. Omalla kokemuksella voin todeta, että tulet aina saamaan osaksesi niin paljon ymmärtämättömyyttä ja nälvintää, että ei kannata. Positiiviset viestit meiltä ymmärtäviltä jäävät marginaaliseksi vähemmistöksi. Kun itse vuosia sitten olin mukana jossain tällaisissa keskusteluissa vailla lasta, ne saivat minut ihan käsittämättömän raivon partaalle. Tunsin niin suurta vihaa milestäni hölmöjä ihmisiä kohtaan, että se saattoi jo vaikuttaa verenpaineeseenkin. Hyviä kokemuksia ja ymmärtämistä ja tukikeskusteluita olen sen sijaan saanut kahdenvälisistä keskusteluista miespuolisilta henkilöiltä. Jostain syystä miehet vaikuttavat olevan naisia kohtaan paljon empaattisempia kuin naiset naisia kohtaan.
Minä ja moni tuntemani metsänomistaja on kiihdyttänyt hakkuita vihreiden politiikan pelossa. Vielä kun voin puuta hakata, niin kaadan niin paljon kuin ehdin ja pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan ne nallekarkit juuri ei menisi tasan jos saisit vielä lapsenkin kaiken muun hyvän lisäksi mitä sinulla jo on. Vähän sentään tilanne tasoittuu. Ja olen muuten itsekin sinun tilanteessasi, paitsi että en ole katkera ja kateellinen vaan keskityn siihen mitä olen saanut.
Ei elämä ole mikään pelilauta. Suuri osa ihmisistä Suomessa saa sekä perheen että kodin ja joutuu käymään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sä et oo parempi ihminen vaikka omistaisit mitä!
Alkoholistin ei tarvitse saada yhtäkään vauvaa. Vammauttavat lapsen juomisella raskausaikana ja jätetään hoitamatta syntymän jälkeen.
-ohis
Jos on noin rankkaa ja kulissit kunnossa, voisikos sitä harkita adoptiolasta tai sijaisvanhemmuutta?
Parilla tuttavaperheellä on omien lisäksi adoptiolapsi, vaikka olisi ollut mahdollisuus hankkia kaikki lapset itse.
Kyllä saa ihan oikeutetusti olla katkera elämän epäreiluudesta. Mutta siihen ei saa jäädä vellomaan.
Tuo on aika haitallinen tapa, jonka olen huomannut joillain lapsettomilla olevan. Omassa huonommuudentunnossaan aletaan kateuden vuoksi painaa alas niitä ketkä saa lapsia. Olen huomannut tämän saman joissain lapsettomissa tuttavissaku. Joku pakonomainen tarve kohdella lapsen omaavia arvostelevasti, alentavasti ja nimenomaan antaen sellaisen kuvan, että lapseton itse olisi paljon parempi ja osaavampi vanhempi kuin tuo joka oikeasti on vanhempi.
Ymmärrän, että lapsettomuus on tosi raskasta, mutta vanhemmuus se vasta onkin ja kukaan ei kaipaa jatkuvaa arvostelua ja alas painamista vaan pikemminkin kannustusta. Jos olet kateellinen lapseton niin koita olla purkamatta sitä ikävällä tavalla niihin keillä on lapsia. He ovat äärirajoilla jo muutenkin jaksamisen kanssa valvottuine öineen ja ruuhkavuosi-arkensa kanssa, jossa on oltava koko töissä tai hoidettava lapsia ja lepohetkeä ei ole. Yötkin pitää heräillä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä asenne sulla. Ihan kun automaattisesti kehitysvammaiset olisivat huonoja vanhempia....
Moniko keva pystyy pitämään edes itsestään huolta? Saati lapsesta?
Vaikka kuinka tuntuu epäreilulta, tuo keva ei ole ap:lta lasta varastanut, eikä asialla ole mitään tekemistä ap:n kanssa.
Katkeruudella pilaa oman elämänsä, mahdollisesti myös puolison elämän. Suosittelisin pyrkimään katkeruudesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika haitallinen tapa, jonka olen huomannut joillain lapsettomilla olevan. Omassa huonommuudentunnossaan aletaan kateuden vuoksi painaa alas niitä ketkä saa lapsia. Olen huomannut tämän saman joissain lapsettomissa tuttavissaku. Joku pakonomainen tarve kohdella lapsen omaavia arvostelevasti, alentavasti ja nimenomaan antaen sellaisen kuvan, että lapseton itse olisi paljon parempi ja osaavampi vanhempi kuin tuo joka oikeasti on vanhempi.
Ymmärrän, että lapsettomuus on tosi raskasta, mutta vanhemmuus se vasta onkin ja kukaan ei kaipaa jatkuvaa arvostelua ja alas painamista vaan pikemminkin kannustusta. Jos olet kateellinen lapseton niin koita olla purkamatta sitä ikävällä tavalla niihin keillä on lapsia. He ovat äärirajoilla jo muutenkin jaksamisen kanssa valvottuine öineen ja ruuhkavuosi-arkensa kanssa, jossa on oltava koko töissä tai hoidettava lapsia ja lepohetkeä ei ole. Yötkin pitää heräillä lasten kanssa.
Tämä! Jokainen pienikin yksityiskohta huomataan ja ylevästi kerrotaan, kuinka paljon paremmin itse toimisi tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et oo parempi ihminen vaikka omistaisit mitä!
Alkoholistin ei tarvitse saada yhtäkään vauvaa. Vammauttavat lapsen juomisella raskausaikana ja jätetään hoitamatta syntymän jälkeen.
-ohis
Ei pitäisi. Siitä huolimatta, yhdenkään alkoholistin lapsi ei ole ap:lta pois. Maailma ei toimi niin.
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Jännä juttu, mutta itse kaipasin lasta vuosikaudet. Tulin ihan oikeasti siihen tulokseen, että mulle ei suoda lasta. Uudenvuoden aattona ajoin merenrantaan ja hyvästelin unelmani. Mulla ei ollut edes miestä. Neljän kk kuluttua oli mies ja syksyllä aloin odottaa esikoistani. Toinenkin lapsi syntyi kahden vuoden päästä.
Tää ei ole mikään temppu. Aidosti luovutin haaveestani.