Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypit, jotka eivät vaan jostain syystä tykkää teistä, vaikka mitä tekisitte, onko sellaisia?

Vierailija
10.01.2023 |

Olen eräässä työpaikalla järjestettävässä koulutuksessa mukana, jossa meillä on ohjaajana eräs työpaikallani eri hommissa oleva henkilö, joka siis töissä minua selkeästi ylemmässä asemassa. Olen jo töissä ollessani huomannut, että tämä henkilö ei selkeästi pidä minusta, vaikkei välillämme mitään skismaa olekaan. Huomaan, että hän ei vaan selkeästi pidä minusta ihmistyyppiä ja siis ärsyyntyy habituksestani. Useasti hän on töksäyttänyt ja mielestäni nälvinytkin. Tuntuu, että aina hänellä on ohimennen jotain kommentoitavaa tekemisestäni ja yleensä se on piiloveetuilua. En osaa veetuilla takaisin.
Nyt koulutuksessa huomaan, että hänellä on minulle selvästi eri tapa arvostella kuin muille. Samasta aiheesta, mistä hän minulle antaa äänekästä kritiikkiä, hän on muiden kohdalla joko hiljaa mainitsematta tai kannustaa. Olen huomannut, että tämän tyypin kohdalla en voi voittaa, teen niin tai näin niin aina hän löytää pelkkää kritisoimista. Myös on todella läpinäkyvä siitä, ketkä suosikkejaan, heitä kehutaan aina vuolaasti joka asiasta ja tsempataan oikein halimalla kerta toisensa jälkeen.
Onko teillä töissä tms sellaisia henkilöitä, että huomaatte, että kerta kaikkiaan he eivät vain tykkää teistä, riippumatta siitä mitä teette tai sanotte, vaan jokin teissä on vain sellaista mikä heitä ärsyttää? Miten toimitte sellaisten kanssa? Huomaan, että itse olen vaan tosi vihainen tälle tyypille ja pelkään, että joku kerta räjähdän, että etkös mullekin voi edes yhtä kertaa sanoa kauniin sanan!?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä kuuluu tähän ryhmään. Siihen tavallaan tottuu, ikävä kyllä.

Vierailija
2/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kannattaa olla oikein korostetun yliystävällinen sille, jospa tajuaisi.

Ehkä muistutat jotain toista henkilöä ja tyyppi projisoi kaunansa sinuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ihmisiä, jotka eivät minusta pidä - kaikilla on.

En silti aio kaivata heidän hyväksyntäänsä tai pitämistä, ei sillä ole merkitystä elämääni.

Mutta, en hyväksy minkäänlaista epäasiallista käytöstä itseäni kohtaan, ja varmasti näpäyttäisin takaisin, mikäli tällaista havaitsisin. Ei kenenkään tarvitse yrittää pakonomaisesti ketään miellyttää.

Vierailija
4/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun habituksessa sitten jotain silmiinpistävää?

Vierailija
5/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, mun ääni varmaan tekee sen on liian matala,bassomainen naisenääneksi se voi varmaan ärsyttää muita lisäksi jos liian hektinen ympäristö ja tilanne niin menen lukkoon ja jos joku sanoo jotakin jään vain tuijottamaan kuulen puheen mutta puhe muuttuu puuroksi mun aivoissa kiire tilanteissa.

Vierailija
6/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset ruokakaupan myyjät ovat toisinaan avoimen halveksivia minua kohtaan.

Se kuuluisa "habitus" ilmeisesti syynä. Ruokakaupan myyjä saattaa räjähtää veetumaisesti nauramaan, kun tulen kassalle. Avointa vihaa. Tragikoomista.

Vierailija
7/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok jos ei pidä jostain ihmisestä, ei kaikista voi pitää, mutta hänen vattuilu ja hyökkäily ei ole ok. Eli silloin pitäisi olla erillään, ei samassa. Ei voi vaatia myös ketään sanomaan "kaunista sanaa" itsestään, kun tuossa sen sanoit. Jos on pakko olla tekemisissä hänen pitäisi pitää suu kiinni ja hoitaa homma, tai sitten ei ole paikanpäällä.

Vierailija
8/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka jonkun olisikin? Määrittele "silmiinpistävä".

Ei-keskiluokkainen pikkuporvari?

Vierailija
9/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena arka ja hiljainen. Se selvästi ärsytti joitain ihmisiä. Erityisesti yhtä lukioaikaista luokkakaveria.

Jos näkisin hänet nyt saattaisin kysyä suoraan, mikä häntä oikein vaivasi tuolloin kun oli niin ilkeä minulle.

Vierailija
10/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka jonkun olisikin? Määrittele "silmiinpistävä".

Ei-keskiluokkainen pikkuporvari?

Ap ihan itse mainitsi tuon habituksen, siksi jäi mietityttämään.

Vierailija
11/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin myös että vattuilu ei johdu hänen stressitasosta, vaan on sellainen tapa mahdollisesti /luonne. Tai ken tietää.

Vierailija
12/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyypin käytös menee överiksi, voi laittaa ilmoituksen hänen esimiehelleen asiasta. 

Kyllä, näitä ihmisiä on. Se on todella hämmentävää mutta usein takana on kateellisuus. Joskus ihan älyttömästä asiasta mitä ei itse edes ajattelisi.

Koulussa minulle oli ilkeä yksi tyttö. Myöhemmin selvisi hänen kaverinsa kautta että oli kateellinen kun minulla oli poikaystävä. Ihmsiset keksii olla kateellisia mm. perheestä, talosta, työvuoroista jne. lista on loputon. Tärkeintä on että itse tiedostaa että vika ei ole sinussa vaan henkilön korvien välissä.

Vierailija
13/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisista ihmisistä saa selville, mitä niiden päässä liikkuu. Jos otat puheeksi, vaikenevat.

Ikävintä on, että heitä on työpaikoilla etkä voi välttää kohtaamisilta.

Vierailija
14/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, olen vähän erikoinen persoona josta toiset tykkää kovasti, toiset inhoaa. En minä siitä mitään välitä jos ei minusta tykätä, ei kenenkään tarvitse. Jos nyt ihan suorastaan alkaa jotenkin nälviä tai olla muuten epäasiallinen, huomautan siitä.

Vierailija
15/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein läpi elämän on tuntunut että joillain ihmisillä on joku ihmeen "esiasetus" minua kohtaan, vaikkei oltaisi sen suuremmin oltu tekemisissä tai tunnettaisi. Käytännössä aina kyseessä mies.. Ja olen siis itsekin mies, tiedä sitten mistä henkii.

Useimpien kanssa tulen toimeen oikein hyvin, mutta aina se vähän herättää mietteitä, kun näkee että tietyt henkilöt tulevat juttelemaan esim. läheiselle työkaverille, mutta minua voi ehkä juuri ja juuri hampaat irvessä moikata, jos sitäkään.

..Enkä siis todellakaan pidä itseäni minään spesiaalina, että kaikkien pitäisi kiinnostua minusta ja pyöriä ympärilläni, ja en rehellisesti itsekään kovin aktiivisesti ole hakeutunut/hakeudu näiden minua kohtaan oudosti käyttäytyvien seuraan. Eipä sitä kaikkien kanssa voi ystävystyä, pääasia että jotenkuten toimeen tulee.

Vierailija
16/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyypin käytös menee överiksi, voi laittaa ilmoituksen hänen esimiehelleen asiasta. 

Kyllä, näitä ihmisiä on. Se on todella hämmentävää mutta usein takana on kateellisuus. Joskus ihan älyttömästä asiasta mitä ei itse edes ajattelisi.

Koulussa minulle oli ilkeä yksi tyttö. Myöhemmin selvisi hänen kaverinsa kautta että oli kateellinen kun minulla oli poikaystävä. Ihmsiset keksii olla kateellisia mm. perheestä, talosta, työvuoroista jne. lista on loputon. Tärkeintä on että itse tiedostaa että vika ei ole sinussa vaan henkilön korvien välissä.

Unohtamatta peniskateutta. Peniksillinen joutuu kaikkein todennäköisimmin kateuden kohteeksi työyhteisössä.

Vierailija
17/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa

Mulle on tullut sellainen olo, että häntä nimenomaan ottaa aivoon se, että olen aika kiltti ja hiljainen. En tuo itseäni räväkästi esiin ja hän on räväkkä tyyppi. Jotenkin olen ajatellut, että hän pitää minua epäaitona ja mielistelijänä, että kumartelisin joka suuntaan ja se ärsyttää häntä? Sitä en kuitenkaan tee, vaan olen hiljaisempi ja pyrin aina tulemaan toimeen,enkä pidä melua itsestäni, mutta ei kai se minusta mitään mielistelijää tee?! Lisäksi olen kova jännittämään, mikä aivan selvästi ärsyttää häntä suuttumukseen asti.

Vierailija
18/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuntouttavassa työtoiminnassa ja pomo käyttäyttyi näin.

En jaksanut katsella kovin pitkään, lähdin meneen.

Hän meni jopa niin pitkälle, että kieltäytyi virkailijoille ottamasta minua takaisin, kun tykkärissä sanoivat hänelle että "että hei sä et voi tehdä näin, tämä on vastoin lakia".

Näin päädyin 12 vuodeksi työkyvyttömyyseläkkeelle lopulta. Kuntouttavan pomo vaan vihasi minua.

Vasta nyt olen hiffannut, että miksi.

Minulla on väärä sukunimi, hänelle. Siitä oli kiinni.

Vierailija
19/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa

Mulle on tullut sellainen olo, että häntä nimenomaan ottaa aivoon se, että olen aika kiltti ja hiljainen. En tuo itseäni räväkästi esiin ja hän on räväkkä tyyppi. Jotenkin olen ajatellut, että hän pitää minua epäaitona ja mielistelijänä, että kumartelisin joka suuntaan ja se ärsyttää häntä? Sitä en kuitenkaan tee, vaan olen hiljaisempi ja pyrin aina tulemaan toimeen,enkä pidä melua itsestäni, mutta ei kai se minusta mitään mielistelijää tee?! Lisäksi olen kova jännittämään, mikä aivan selvästi ärsyttää häntä suuttumukseen asti.

Jostain syystä monet kovapintaiset "räpätädit ja sedät" ärsyyntyvät jännittäjistä ja kilteistä luonteista. Ehkä he ovat kotoisin perheestä/suvusta jossa itsensä näkyväksi tuomista on korostettu ja ns. nössöyttä halveksittu. Jännittäminen on heikkouden merkki eli sitä on vältettävä näyttämästä viimeiseen asti.  

Vierailija
20/38 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäasiallisesta käytöksestä pitää huomauttaa heti, jopa sille ylemmälle henkilölle. Esimerkiksi näin: tuo ei ollut kovin kivasti sanottu. Toivoisin, että lopetat ilkeilyn. Huonokäytöksinen yleensä alkaa puolustella itseään, että sanoi ihan vitsillä, tai että toinen on huumorintajuton ja herkkänahkainen. Silloin voi todeta olevansa se, joka tässä kohtaa määrittelee, oliko kyse huumorista, vai jostain ihan muusta. Jos ilkeily on jatkuvaa, pitää myös laittaa ylös mitä on sanottu ja tapahtunut ja milloin.

Räjähtäminen on se pahin vaihtoehto, koska silloin annat kaikki työkalut ilkeilijälle. Tyynen rauhallinen ja määrätietoinen käytös työtehtävien hyvän hallinnan myötä on se juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi