Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaako monikin keittoon perunat pakastepussista?

Vierailija
09.01.2023 |

Katsellut nyt loman aikana paljon erilaisia videoita ja todella monessa keittoruoassa perunat laitetaan valmiina pakastepussista. Eikö ihmiset jaksa enää kuoria muutamaa perunaa ja pilkkoa niitä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin keittojen tekoa ennen noita pakastepusseja. Nykyisin teen mieluiten keittoa kun se on niin helppoa ja nopeaa.

-Ei muussaannu kun tosiaan täytyy keittää vähemmän aikaa.

-Lisään aina muutakin kuin keittojuureksia ja joskus jopa tuoreita kasviksia esim. Purjoa tai paprikaa.

- valmiissa sekoituksissakin on eri valmistajilla makueroja. Kannattaa vertailla ja löydät suosikkisi.

Enää koskaan en ala kuorimaan ja pilkkomaan 3 kg perunaa vain siksi että tekisin keittoa. Muusin tähden sen voin vieläkin tehdä.

Vierailija
42/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea arkiruoka, josta lapset tykkää: pussi peruna-keittojuures -sekoitusta ja paketti siskonmakkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjen pelastus, ruokaa pöytään vartissa. Ruoka on vain polttoainetta.

Hys hys, luulee joku vielä ettei ne kotityöt olekaan niin raskasta ja aikaa vievää kun rouvat väittää.

Vierailija
44/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus. Jos ostan jotain pakastekasviksia tai -juureksia, ostan yleensä jotain muuta kuin perunaa ja perunat lisään sitten tuoreina.

Voiko viimekesän perunaa sanoa tuoreeksi? Säilöttyhän nekin on vain eri tavalla.

Vierailija
45/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omaa perunamaata, joten joudun ostamaan kaupasta.

Olen päätynyt pakastettuihin perunakuutioihin, usein juuresseos, koska hävikki on 0%, ja jätemäärä typistyy muoviseen pussiin, ovat näin edullisempia kuin multaiset kokoperunat. Arvostan paljon siisteyttä keittiössä, aikaa ja sähköäkin säästyy ruoanlaitossa, vaivattomuudesta puhumattakaan. Ei tarvi tiskata kuorimavälineitä ja pestä multaista lavuaaria.

Lidlin keittojuurespussi maksaa reilun euron per 0,75 kg.

Vierailija
46/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi katsoa videoita, joissa joku kuorii ja pilkkoo perunoita?

Tämä lienee syynä siihen, miksi niissä ap:n keittovideoissa käytetään pakasteita. Toinen voi sitten olla se, että ihmiset, jotka katsovat niitä keittovideoita etsivät helppoja ja nopeita arkiruokia.

Vierailija
47/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatimme itse tänä kesänä sinisiä ja pinkkejä perunoita. Näyttäisivät tosi omituisilta keitossa. Siniset värjäävät liemenkin siniseksi. Eli niistä tehdään muuta perunaruokaa ja keittoon laitetaan joskus pakasteperunoitakin, tai jos sattuu olemaan tavallisia perunoita, niin kyllä jaksetaan kuoria.

Vierailija
48/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siitä jotenkin paremman taivaspaikan, kun kuorii perunat itse?

Tulee kai se halvemmaksi, jos itse kuorii. En edes tiedä, millaisia valmiita pakasteperunoita on olemassa?

Tulee halvemmaksi, jos pelkästä perunasta keiton tekee, mutta kun yleensä laitetaan muitakin juureksia (ja jtn proteiinia), niin kyllä tuollainen peruna-kasvispussi tulee halvemmaksi.

Kaupasta ja merkistä riippuen n. 1,20 e - 2,50 e maksaa kilon pussi.

Mitähän maksaisi, kun ostaisi irtona perunat ja 4-5 muuta kasvista lisäksi?

Itse juuri tein tuollaisesta pussista jauhelihakeiton ja näin yksinasuvalle riittää moneksi päiväksi syötävää (kipeenä, niin ei jaksa joka päivä kokkailla).

Vierailija
49/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kai se halvemmaksi, jos itse kuorii. En edes tiedä, millaisia valmiita pakasteperunoita on olemassa?

Esim peruna-keittojuurespakaste 750 g, joka maksaa jotain 2-2,50 euroa helpottaa ja nopeuttaa ruoanlaittoa kovasti. Parempaa vois kyllä tulla tuoretavaroista. Silti en vaihda.

Vierailija
50/61 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran käytin pakastettua perunaa. Ei ikinä enää. Meni mössöksi keittäessä ja ei maistunut hyvälle.

Perunoiden ja vihannesten pitää olla tuoretta.

Ei niitä tarvii tuntia keittää. Puol tuntia niin soppa on valmis.

Vierailija
51/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pikakeiton perunasuikaleesta. Se on samanlaisessa pussissa kuin peruna-sipulisekoitus, samaan tapaan suikaloitua, mutta hitusen suurempina paloin. Ei mene mössöksi ja valmistuu nopeasti. Sellaiset keittokasvikset, joissa on isoin paloina perunaa ja muita juureksia ovat mielestäni inhottavia, niissä perunan koostumus ja maku kärsii.

Vierailija
52/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran käytin pakastettua perunaa. Ei ikinä enää. Meni mössöksi keittäessä ja ei maistunut hyvälle.

Perunoiden ja vihannesten pitää olla tuoretta.

Ei niitä tarvii tuntia keittää. Puol tuntia niin soppa on valmis.

Keitin alle puoli tuntia. Miksi oletit että keitin tunnin ajan?

Vierailija
53/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä usein pakastimessa, koska niistä saa hetkessä ruokaa. Jää pois vaihe, jossa pestään, hinkataan ja kuoritaan ja paloitellaan perunat ja juurekset. Ostan siis sellaisia pusseja, joissa on perunat ja kaikki keittojuurekset. Tarvitsee vain paistaa jauheliha tai makkarat/nakit ja lisätä ne keittoon. Mulla on ajoittain terveydellisiä ongelmia tehdä ruokaa, joten senkin vuoksi. On siis jopa apuvälineitä ruoanlaittoon tämän vuoksi.

Vierailija
54/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä syö vielä keittoja. Eikö ne oo jo niin kasaria. Yäk, tulee ihan sian kaukalo mieleen jostain keitosta.

Vierailija
55/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä, keittoja olen tehnyt jo kohta kolmekymmentä vuotta. Ei siinä perunoiden kuorimisessa montaa minuuttia mene. Eikö pakastettu peruna maistu pahalle?

Vierailija
56/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En ikinä.

Ostan nimenomaan keittiperunoita, keittohin. Ja kuorin ja paloittelen ne itse.

Uuniruokiin ostan uuniin soveltuvia pottuja.

Niissä on eroja, kuten maussa ja jauhoisuudessa ja hajoamisessa.

Herkkupöytään ostan Lapin puikula perunoita.

Vierailija
57/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoon kyllä kuorin ja pilkon juurekset itse. Kiusauksiin laitan valmiita peruna-sipulisuikaleita pakkasesta. Pitääkin tehdä tänään Janssonin kiusausta 😋

Vierailija
58/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä syö vielä keittoja. Eikö ne oo jo niin kasaria. Yäk, tulee ihan sian kaukalo mieleen jostain keitosta.

Se on kuka.

Kyllä monissa perheissä tykätään nakki-, makkara-, siskonmakkara-, jauheliha-, kala-, liha-, kana-, pinaatti-, kasvissose-, porkkana-, purjoperuna-, tomaatti-, linssi-, ym.keitoista.

Vierailija
59/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.

Meidän perheen herkkua on kylminä talvipäivinä Borss-keitto, jossa lihana on naudan paistia kuutioituna.

Pidämme myös tulisesti maustetusta paprikakeitosta talvisin.

Nuo keitot ovat liian tuhteja ja lämmittäviä syödä, kesällä.

Kesällä on listalla kevyyrmmät keitot, joskus kylmätkin keitot.

Vierailija
60/61 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa paremman makuista ruokaa. Tuonpuoleisesta en osaa sanoa. Ehkä taputuksen ollalle ja hyväksyviä katseita?

Vai taputuksia sinä kaipaat?!