Laittaako monikin keittoon perunat pakastepussista?
Katsellut nyt loman aikana paljon erilaisia videoita ja todella monessa keittoruoassa perunat laitetaan valmiina pakastepussista. Eikö ihmiset jaksa enää kuoria muutamaa perunaa ja pilkkoa niitä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kunnon Emäntä kylvää, nostaa, varastoi kellariin, ja tietenkin myös kuorii itse juurekset.
No nyt pääsit jyvälle :D.
En tee keittoja, en syö perunoita, enkä käytä pakasteita.
Joskus olen laittanut ja ei eroa huomaa. Toki perunat melkein ilmaisia kaupassa. Ostin 10 irtoperunaa ja maksoi 80senttiä.
En tiedä kenen kruunu on kirkkain, mutta minulle pakastetun perunan maku on yhtä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Pakasteissa asuu pahuus, tietävät ravitsemustutkijat.
Onneksi voi itse viljellä ja säilöä syksyllä kaikki oman tilan tuotteet kerrostaloyksiön maakellariin.
Laitan. Nopeasti tekee keiton niistä. En minä ainakaan viitsi kuoria ja pilkkoa jos helpommallakin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakasteissa asuu pahuus, tietävät ravitsemustutkijat.
Onneksi voi itse viljellä ja säilöä syksyllä kaikki oman tilan tuotteet kerrostaloyksiön maakellariin.
Ei sinne yksiön pakastimeenkaan taida koko talven safkat mahtua.
Teen kasvissosekeittoja paljonkin pakasteista, mutta perunaa en käytä. 1,45€ maksavasta pussista saa kahden päivän keiton.
- opuskelija
Helppoja ja nopeita nuo pussit toki on, mutta perunan maku kyllä on kärsinyt pakastaessa. En sen vuoksi käytä. Jaksan kuoria keittoperunat ja muussipotutkin.
En ole edes tiennyt että on olemassa keittoperunaa pakasteena. Ei varmaan voi pitkään keittää, miten silloin tulee makua liemeen? Eikö niissä ole huono rakenne?
Mua ei oo perunoitten ja juuresten pilkkominen haitannut enää sen jälkeen, kun ostin erittäin hyvän veitsen. Suorastaan mukavaa puuhaa.
Joskus. Jos ostan jotain pakastekasviksia tai -juureksia, ostan yleensä jotain muuta kuin perunaa ja perunat lisään sitten tuoreina.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainaskaan.Kuorin ja pilkon juurekset, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, purjoa ja freesataan ne ensin ja sitten kuoritut perunalohkot .Tulee hyvänmakuinen keitto, ihan toista kuin pakastetuotteista.
Joo, tulee parempaa, mutta aina ei viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Helppoja ja nopeita nuo pussit toki on, mutta perunan maku kyllä on kärsinyt pakastaessa. En sen vuoksi käytä. Jaksan kuoria keittoperunat ja muussipotutkin.
Kuorissa ne vitamiinit ja maku on.
Vierailija kirjoitti:
Joskus. Jos ostan jotain pakastekasviksia tai -juureksia, ostan yleensä jotain muuta kuin perunaa ja perunat lisään sitten tuoreina.
On myös keittojuureksia, jossa on perunakin mukana. Todella käteviä, ja hyvää keittoa tulee niilläkin. Kun kesällä saa uusia perunoita, tulee tehtyä useammin alusta loppuun kauden juureksista.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes tiennyt että on olemassa keittoperunaa pakasteena. Ei varmaan voi pitkään keittää, miten silloin tulee makua liemeen? Eikö niissä ole huono rakenne?
Mua ei oo perunoitten ja juuresten pilkkominen haitannut enää sen jälkeen, kun ostin erittäin hyvän veitsen. Suorastaan mukavaa puuhaa.
Perunasta makua liemeen????
Perunahan on täysin mauton, liemeen saadaan maku maustamalla.
Minä käytän. En ole koskaan tehnyt keittoa/uuniruokaa tuorepeunoista. Keitettyjäkään perunoita en jaksa kuoria vaan syön kuorineen. Vihaan tehdä ruokaa ja teen vaan pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Pitikö sinun kuitenkin kysyä tuleeko liemestä maku perunoihin? 🤣
Kuka haluaisi katsoa videoita, joissa joku kuorii ja pilkkoo perunoita?
Arjen pelastus, ruokaa pöytään vartissa. Ruoka on vain polttoainetta.
No en minä ainaskaan.Kuorin ja pilkon juurekset, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, purjoa ja freesataan ne ensin ja sitten kuoritut perunalohkot .Tulee hyvänmakuinen keitto, ihan toista kuin pakastetuotteista.