Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuki hylätty

minä
09.01.2023 |

Hain kuntoutustukea lokakuussa ja sain tänään hylätyn päätöksen siitä. Lääkärintodistus on ja sairasloma maaliskuun loppuun jolloin uusi tsekkaus käynti. Kelan mukaan oireeni eivät ole niin pahat että en voisi tehdä töitä, itse olen aivan eri mieltä ja samoin sosiaalisen kuntoutuksen taho (käyn sosiaalisessa kuntoutuksessa) . Onko valituksesta mitään hyötyä näissä tapauksissa? Vertaistukea tai mitään vaan kokemuksia kuulisin myös mielellään

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita vain. Se menee muutoksenhakulautakuntaan eikä muutu siellä miksikään.

Ai jaa. Kyllä mulla muuttui.

Vierailija
62/66 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä on kestänyt kuntoutustuen käsittely?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä on kestänyt kuntoutustuen käsittely?

Mulla kesti 3 viikkoa Kelassa ja viikko Kevassa. Myöntävät päätökset tuli. Tämä joulu/tammikuussa. Minulla psykoosisairaus.

Vierailija
64/66 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap! Jos tämä on totta, niin kauhea tilanne.

Kuntoutustukipäätökseen ei kai mene melkein kolme kuukautta?

Itse olen saanut ne pari-kolmessa viikossa. Toki kyseessä on eräs työeläkeyhtiö.

Mainitset että mm sairastat vaikeata masennusta. Silloin ei yleensä pääse kotiovesta ulos, ja jos pääsee niin se on satunnaista.

Kuntoutukseen ei voi vaikeasti masentuneena kyllä sitoutua/ joutua. Kokemusta on.

Toivon että asiasi järjestyy. Kannattaa ilman muuta tehdä valitus päätöksestä. Kaikkea hyvää!

Mitä sä nyt selität? Ei kaikkien masennus ilmene niin, että makaa sängyssä vaikka olis vaikea masennus. Se voi ilmetä vaikka sillee että olet äreä,mikään ei liiemmin kiinnosta,haluat olla rauhassa.

Tai ylisuoritat. Se on korkeantason masennus. Suorittaa vaikka ei jaksais.

Mulla ollu masennusta lievästä vaikeaan mutta koskaan en oo jäänyt makaamaan vaikka olo olis kuinka toivoton 

Vierailija
65/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOSTAN

Kokemuksia ammatillisesta kuntoutuselvityksestä mm. lääkinnällisestä?. Kela hylkäsi kuntoutustuen mahdollisuuden, tarjosivat tuota. Mitä tapahtuu?

Tekis mieli tehdä suoraan uusi kuntoutustukihakemus, eikä valittaa. Onko kokemusta?

Vai voiko kuntoutuselvityksessä vaikuttaa tähän kuntoutustukeen?

Näkevätkö he muuten potilastiedot?

Vierailija
66/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NOSTAN

Kokemuksia ammatillisesta kuntoutuselvityksestä mm. lääkinnällisestä?. Kela hylkäsi kuntoutustuen mahdollisuuden, tarjosivat tuota. Mitä tapahtuu?

Tekis mieli tehdä suoraan uusi kuntoutustukihakemus, eikä valittaa. Onko kokemusta?

Vai voiko kuntoutuselvityksessä vaikuttaa tähän kuntoutustukeen?

Näkevätkö he muuten potilastiedot?

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme