Maksoin viikon lomamatkasta 1600€. Olenko hullu?
Viikko Kreetalla kesäkuussa. 5* hotelli + lennot yhdelle. Sisältää aamiaisen. Haluan rentoutua ja vain olla, levätä. Lapset ovat silloin isänsä kanssa kalastuslomalla pohjoisessa.
Onhan tuo ihan järjetön hinta, vaikka minulla onkin ihan hyvin varaa siihen. Eilen ostin matkan ja nyt iski katumus.
Kommentit (244)
Halpaa tuo on, jos vertaat viikon lomaan Amsterdamissa viiden tähden hotellissa. Ei välttämättä riitä, että pistää tuplasti lisää hintaa.
Varmasti on halvempiakin matkoja, mutta jokaisella on omat hyvän loman kriteerinsä. Joku (minä) valitsee hotellin lähinnä aurinkoisen, ison uima-altaan perusteella. Joku tarvitsee lyhyen matkan rantaan tai keskustaan, merinäköalan, wifin, lyhyen matkan lentokentälle, esteettömyyttä tai huoneen omalla uima-altaalla. Kaikesta saa maksaa ja joillekin riittää, että saa yöksi pään tyynyyn.
Oireet ovat vakavat! Diagnoosi:matkakuume!😎
Minä olen tykännyt All inclusive-hotelleista, jos ollut yksin reissussa. Kiva, kun altaalla voi ottaa drinksuja eikä tarvi murehtia ruuasta. Ystävän tai miehen kanssa, jos matkalla niin silloin ei tarvi olla täysihoitoa. All inclusive-hotelleissa myös ihmiset tulevat enemmän juttelemaan, jos on yksin. Sekin on ihan kiva, jos löytyy seuraa esim. retkelle tai muualle vaikka syömään. Tuo sinun matkan hinta ei ole paha. Varsinkin jo et tykkää drinksutella tai syödä hotellilla ja puhua vieraille, niin valinta varmasti sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Viikko Kreetalla kesäkuussa. 5* hotelli + lennot yhdelle.
En itse kyllä maksais.
Enkä kyllä käyttäis 5* hotelliakaan, niissä joutuis tarkemmin katsoon miten pukeutuu ja
tykkään reissailla nuhjusessa t-paidassa huolettomasti. Tollaseen tarvii jo ison matkalaukun vaatteille.
Mutta jos on hyvä paikka ja halusit sinne niin omilla rahoillasi voit tehdä kuten haluat.
Ehkä joskus itekin vielä repäsen, en kyllä löytäny tarpeeks hyvää houkutusta kun joku aika haeskelin,
ja ny alkaa oleen välillä edullistakin kohdetta tarjolla jonne en ole ennen menny.
Saisi olla melkoiset viihdykkeet että minut saisi tuollaisia maksamaan.
Tällä foorumilla kyllä hyvin näkee minkälaisia ihmisiä Suomessa asuu, meitä on moneen junaan. Pidä hauska loma AP :)
All Inclusive olisi maksanut n. 2000€. Syön lomilla yleensä todella suuren aamiaisen ja toisen kerran vasta alkuillasta, joten en kokenut All inc tarpeelliseksi. En myöskään juo alkoholia. Matka oli pakko ottaa tuohon tiettyyn ajankohtaan jos ylipäänsä aioin lähteä. Ja kuten sanottua, minulla on varaa matkaan, vaikka sen hinta hirvittääkin.
Tiedän, että tämä hintakatumus menee kohta ohi ja alan odottaa omaa lomaa innolla. Ap
Tosi hyvä hotelli on ihan toista kuin keskitason hotelli. Jos sellaiseen on varaa ja haluaa laatua, niin kyllä kovempi hinta tarkoittaa huomattavasti tyylikkäämpää hotellia, parempia palveluja, laadukkaampaa aamupalaa jne.
Minä en rentoudu vähän rähjääntyneessä ja mauttomassa ympäristössä. Kaupunkilomalla kestän kyllä karumman majoituksen, kun hotellilla ei vietetä aikaa, mutta rantalomalla valitsen mielummin lyhyemmän loman paremmassa hotellissa kuin pitkän loman huonommassa.
Teit varmasti hyvän valinnan ap, jos loma ei tule tarkoittamaan lasten tarpeista tinkimistä kevään aikana!
Kyllä se vaan ylihintainen on, kun puhutaan Kreetasta. Maksat 1600 euroa tylsistymisestä. Sitä voi tehdä edullisemmin ihan samanlaisissa puitteissa. Jopa siellä Kreetallakin. Toki, jos sulla itsellä on varaa, niin saathan laittaa rahasi vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko Kreetalla kesäkuussa. 5* hotelli + lennot yhdelle.
En itse kyllä maksais.
Enkä kyllä käyttäis 5* hotelliakaan, niissä joutuis tarkemmin katsoon miten pukeutuu ja
tykkään reissailla nuhjusessa t-paidassa huolettomasti. Tollaseen tarvii jo ison matkalaukun vaatteille.
Mutta jos on hyvä paikka ja halusit sinne niin omilla rahoillasi voit tehdä kuten haluat.
Ehkä joskus itekin vielä repäsen, en kyllä löytäny tarpeeks hyvää houkutusta kun joku aika haeskelin,
ja ny alkaa oleen välillä edullistakin kohdetta tarjolla jonne en ole ennen menny.
Mistä moinen mielikuva? Hotelli kuin hotelli, kunhan on normaalit vaatteet päällä. Nuhjuinen t-paita on yhtä hyvä kuin Cuccin t-paitakin.
Mikä hotelli on kyseessä? Katsotaanko sitä hintaa sitten sen jälkeen.
Kyllä tonnilla pitäisi yhdelle kunnon matka saada. Turha maksaa noin paljon, mutta omatpahan on rahasi.
Voisin hyvin maksaa viikon matkasta tuon verran ja olen maksanutkin, enemmänkin. Omalla kohdalla tuo summa olisi n. 1/3 yhden kuukauden nettoansioista, joten ei vaikuttaisi rahatilanteeseeni mitenkään. Palstalaisille voi olla yllätys, että kaikki suomalaiset (naiset) eivät ole pienituloisia.
No ihan sairasta maksaa ton verran. Kesällä pääsee 2 henkilöä Kreikkaan 2 viikoksi alle tonnilla. Pimee oot tosiaan
Vierailija kirjoitti:
Tällä foorumilla kyllä hyvin näkee minkälaisia ihmisiä Suomessa asuu, meitä on moneen junaan. Pidä hauska loma AP :)
Hänhän itse kysyi mielipidettä. Pitäisikö kaikkien vastata et tosi hienoo, tervemenoa!
Mun mielestä et ole hullu. Kerran sitä eletään ja hermolomalla saa levätä!
Ennen Koronaa matkustin vuosia kerran vuodessa yksin, Lanzarotelle talvisin. Aina kaksi viikkoa, keskitatason huoneistohotelli ja maksoi noin 1000 - 1300 e, pakettimatka.