Mikä vaivaa ihmistä, joka vaan jatkaa utelua?
Vaikka olen sanonut, että en halua puhua aiheesta.
Kommentit (35)
Tietääkö hän että tivaamalla kuitenkin puhut? Tämä voisi olla selitys.
Mikä saa puhelinmyyjän jatkamaan myyntipuhettaan? Olisiko sen takia kun hänellä on kuuntelija?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. En ymmärrä miksi on niin vaikea kunnioittaa toisen rajoja ja pitää hiillostaa. Tämäkään asia ei liikuta hänen elämäänsä millään tavalla eikä kuulu hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa puhelinmyyjän jatkamaan myyntipuhettaan? Olisiko sen takia kun hänellä on kuuntelija?
Puhelinmyyjän motivaattori on työstä saatava palkka.
Ala puhua jostain tosi kiusallisesta aiheesta ällöttävän yksityiskohtaisesti (esim. peräpukamista - noin yleisesti ihmetellen jos itselläsi ei ole), joka kerran kun kysyy siitä aiheesta mistä et halua puhua. Jos sanoo ettei kysynyt siitä mistä puhut, sano ettet ole vastaamassakaan siihen mistä kysyi, etkä vastaakaan. Menee nopeammin perille noin.
Narsismi, rajattomuus.
Kunnioituksen puute.
Ylivertaisuushäiriö.
Huonot käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjän motivaattori on työstä saatava palkka.
Raasut pienellä palkalla soittelevat päivät pitkät ja suurin osa ihmisistä ihan suoraan torjuu. Miettikää, miltä tuntuu tehdä tuota työtä: kun tulee vaikka sata kertaa päivällä kiukkuinen "en tilaa" tai luuri korvaan. Miten heidän itsetuntonsa ja mielenterveytensä kestää tuollaista työtä?
Eräs sukulainen tekee tuota. Jos ei saa tietoa, niin soittelee useammalle ja kalastelee tietoja. Moni on jo katkaissut välit häneen, mutta ei vieläkään tajua omaa käytöstään.
Olen estänyt hänet, en halua olla missään tekemisissä.
Itselläni vaikea suhde vanhempiin. Se on uskomatonta miten paljon aikuisena saa kuulla kyselyjä lapsuudesta jne. Kyllä minä puhuisin, jos pystyisin, mutta menen aivan lukkoon. Kysely loppuu vasta, kun kyyneleet kasvoilla lähden huoneesta ja sitten vaikutan itse hullulta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulainen tekee tuota. Jos ei saa tietoa, niin soittelee useammalle ja kalastelee tietoja. Moni on jo katkaissut välit häneen, mutta ei vieläkään tajua omaa käytöstään.
Olen estänyt hänet, en halua olla missään tekemisissä.
Kyllä täytyy olla oikeasti todella tylsä elämä, jos tuollaiseen lähtee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. En ymmärrä miksi on niin vaikea kunnioittaa toisen rajoja ja pitää hiillostaa. Tämäkään asia ei liikuta hänen elämäänsä millään tavalla eikä kuulu hänelle.
Ap
Hän hiillostaa koska et osaa toimia oikein. Hän voittaa sinä häviät.
Rentoudu hänen utelutulvansa alla. Rentouta koko kroppasi. Myös pääkoppa. Keskity omiin asioihisi. Alä huomioi utelijaa.
Rajattomuushan se. Itse vietin joulunseudun tällaisessa seurassa. Sitä aina normaalien ihmisten kanssa vuorovaikutuksissa ollessa ihmettelee, että mikä sen tyypin kanssa nyt voi olla niin vaikeaa - miksi en vain sano, että en halua puhua tästä kanssasi ja napakasti vaihda aihetta.
No, ensinnäkin tämä minun tapaukseni ei pidä puheessaan taukoja edes sisäänhengityksen aikana. Hän ei vahingossakaan jätä taukoa sellaiseen kohtaan, jossa hänelle voitaisiin sanoa "ei". Hän ei koskaan kysy sellaisia kysymyksiä, joihin voisi vastata kieltävästi. Puhuu päälle sinnikkäästi.
Kun yrität ilmaista mielipiteesi sanomalla "Minä haluaisin..." niin tämä hetkilö korottaa ääntään ja puhuu päälle "... joo haluaisit tietenkin että nähtäisiin useammin ja että tulette koko perhe pääsiäisenä meille!!! Joo minä olen jo teille sängyt pedannut pälä pälä pälä..."
Tottakai uteluiden aiheidenkin kohdalla hän tietää paremmin että kannattaako asiasta puhua. Siitähän saa kivan kahvipöytäkeskustelun aiheenkin, että Johanna se ei haluakaan puhua tästä asiasta, eiköhän nyt nosteta kissa pöydälle ja puhuta asia selväksi. Perään voi ihmetellä, miksi Johanna ei paljon häntä kutsu kylään vaikka muita sukulaisia kutsuu. Kyllähän omista sukulaisista pitäisi välittää.
Kysyppä siltä joka laittaa niitä typeriä "galluppeja" tuonne kaipausketjuun. Siinä oikein utelija pahimmasta päästä. Onkohan irl samallainen urkkija, mietityttää vaan.
Vierailija kirjoitti:
suku on pahin.
Kyse ei ole edes sukulaisesta vaan tuttavasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen estänyt hänet, en halua olla missään tekemisissä.Kyllä täytyy olla oikeasti todella tylsä elämä, jos tuollaiseen lähtee :D
Ei hänellä ole mitään ns elämää. Moni on jo katkaissut välit. Väittää että on ystäviä. Ei ole.
Siskoni luulee, että ovat ystäviä, saattaa päästää suustaan jonkun yksityisasioita, hyvinkin henkilökohtaisia. Olen häntä moittinut ja suuttunutkin monta kertaa. Pitää kait katkaista välit siskoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suku on pahin.
Kyse ei ole edes sukulaisesta vaan tuttavasta.
Ap
Lue netistä jonkin sisäloisen tarkka elämänkierto ja ala selostaa sitä vastauksena kun tulee kysymyksiä joihin et halua vastata.
Yksi hyvä elämänohje nuoremmille: jos haluat ystävystyä ja että sinua arvostetaan, anna ihmisen kertoa itse, omaan tahtiin ja omilla ehdoillaan, asioistaan.
Toisinpäin, jos joku yrittää udella tai pakottaa sinua jotakin kertomaan, harkitse pitäisikö katkaista välit kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi, rajattomuus.
Kunnioituksen puute.
Ylivertaisuushäiriö.
Huonot käytöstavat.
Nämä. Ja sitten ihmetellään jos ottaa etäisyyttä. :/
Uteliaisuus?
Jankkaajille saa hermostua, sanot vaan että v***uako se sulle kuuluu