Miksi jatkuvasti on kylmä, ihan selkäpiissä menee koko ajan sellainen kylmä palellusväreily.!!
Jatkuvasti kylmä, eikä siihen aita päälle pukeminen kun on ihan luita ja ytimiä myöden jäässä. Miksi!?!
Kommentit (11)
Diabetes? Huono kunto? Aliravitsemus?
Ylipaino?kilpirauhasarvot?
En tiedä onko kaikilla sama, mutta vaikka minulla olisi kuinka kylmä millä tahansa ruumiin osalla, niin minun ei tarvitse nukahtaa kuin muutamaksi sekunniksi ja kädet, jalat ja mikä ruumiinosa tahansa on täysin lämmin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kaikilla sama, mutta vaikka minulla olisi kuinka kylmä millä tahansa ruumiin osalla, niin minun ei tarvitse nukahtaa kuin muutamaksi sekunniksi ja kädet, jalat ja mikä ruumiinosa tahansa on täysin lämmin.
Unenpuute on yksi syy paleluun. Vähemmän keskusteltu ehkä, koska voi olla hankala huomata. Itse liitän elvyttävän unen puutteeseen (ilman muita mittareita kuin jaksaminen jne.).
Vaatetuksessa kannattaa olla joku tyköistuva paita tai vastaava päällä. Jos vyötärölle jää "tyhjä aukko" kun on suoralinjainen vaate, niin sillon selän puolelle jää tilaa kylmälle ilmalle ja se tuntuu paleluna.
Voi myös vaikka vetäistä jonkun vyön vyötärölle tai minä käytän hihallista t-paitaa jonka kietaisen päällimmäiseksi ylleni (siis vain kotoillessa).
Joo, tuli aika sekava selvitys , ehkä joky ymmärtää, mitä tarkoitan.
Minua palelee usein jos en ole muistanut juoda tarpeeksi. Kokeile ja juo lasi vettä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Aiheuttaa sellaisen syväjäätymisen, johon ei auta oikein mikään. Ja tosiaan unenpuute on toinen. Ehkä myös raudanpuute.
1) Huoneessa on kylmä
2) Sinulla on liian vähän päällä, tai vaatteesi ovat sellaisia, joista pääsee ilmaa vääristä paikoista iholle, esim. selkään jää paljas kohta, tai housunlahkeet ovat väljät ja niistä pääsee ilmavirta
3) Olet ollut ulkona ja palellut siellä, jolloin sisään tullessakaan kylmyys ei välttämättä katoa, vaan jää sellaisia vilunväreitä selkään
4) Olet nukkunut tai syönyt tosi vähän
Heti kun liikkuu vähemmän päivän aikana, niin vilu tulee paljon nopeammin ja se on juuri tuollaista luihin ja ytimiin menevää vilua. Oletan sen jotenkin liittyvän siihen, että ääreisverenkierto on vähän huono.
Minulla on raudanpuute tehnyt tätä, edes villatakki ja toppatakki päällekkäin ja viltin alla se rinnassa väreilevä kylmyys ei loppunut. Ferritiini mitattiin 7, oli alkanut oireilla myös kilpirauhasessa jo raudanpuute. Rautalisällä 200 mg vuorokaudessa tilanne parani! Mittauta ferritiinisi.
Mua ei oo tänään paleltanut yhtään enkä ole liikkunut, vaan ollut kotona.
Mutta töissä ollessa yöunet jää vähäisemmäksi ja lisäksi ulkoilen silloin päivittäin, koska kuljen työmatkat jalan, niin eiköhän vaan tartte huomenillalla taas kietoutua vilttiin töiden jälkeen.
Hanki amme!
Aamulla olin kolme tuntia ammeessa jonka vesi kylpyyn astuessa oli 43 asteista- edelleen kehoni lämmin ja tpaita vain takin alla, ihana lämpö koko kehossa koko päivän!
Amme tuollainen Hello Bath, luin aamulla siinä kirjan ja teen niin joka päivä- lisäksi amme ihanasti kosteuttaa koko asunnon ilman eikä iho kuivetu!
Ilman ammetta en voisi enää elää!
https://www.myhellobath.com/product/james-xl-opvouwbaar-bad/