Miksei miehet ja naiset voi olla ystäviä
Kommentit (225)
No, voi kyllä.
Tietysti asioita mutkistaa usein biologian sanelema vetovoima, mutta kyllä minulla on ystäväpiirissäni naisiakin.
Tiettyä etäisyyttä tietenkin tämä vetovoiman välttelyntuo, en naispuolisten ystävien kanssa lähde kahdestaan metsäretkelle, kuten saatan miespuolisen ystävän kanssa tehdä.
Tutkimuksen mukaan ei ole mahdollista poistaa sitä seksuaalista jännitettä. Toki itselleen voi valehdella, olen itsekin tehnyt joskus niin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yli 30 vuotinen ystävyys vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Kaikki vaiheet on koettu: molemmat avioliitossa tahoillaan, toinen erosi, myöhemmin toinenkin, uudet parisuhteet, toisen leskeytyminen. Ystävyytemme on rakkaudellista, mukana luonnollisesti myös eroottinen lataus, ilman toimintaa tosin.
Olemme yhteydessä viikoittain, tapaamme kuukausittain. Yhteiselo ei toimisi, olemme liiaksi toistemme kaltaiset, mutta näin juttu toimii.
Johonkin toisiamme tarvitsemme. On selvää, ettei tilanne ole helppo ystäväni kumppanille, mutta emme voi tyystin toisistamme luopuakaan.
😅 Eli 30 vuoden platoninen säätö. Aina joku varalla antamassa rakkaudellista huomiota kera eroottisen latauksen. Todella epäkunnioittavalta omaa kumppania kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ystävyys naisen kanssa on vähä sama asia kuin parisuhde ilman parisuhteen hyötyjä
Tuskinpa Kuhis kaipailee multa mitään parisuhteen hyötyjä 😂
25 vuoden kokemuksella (opiskelut, työt ja harrastukset sellaisia että naisia niukasti) miespuolisista kavereista sanoisin että ystävyydet ei onnistu koska ennemmin tai myöhemmin miehet haluaa seksiä. Nuorempana tämä ei ollut niin voimakaati esillä mutta kun nelikymppiset vietetty ja vaimokaan ei enää anna niin miehet etsii seksiä kaverinaisilta. En sitä jaksa että aina taka-ajatuksena seksin saanti.
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla, mutta naisen pitää tuossa tilanteessa olla romanttisesti ja seksuaalisesti epäviehättävä.
Juurikin näin. Minullakaan ei ollut mitään ongelmaa olla kaveri kun nainen painoi 100+ kiloa. Sitten ongelmat alkoivat kun tämä laihtui ja näytti silmääni puoleensavetävältä, alkoi kaveruus mielessä haihtumaan. Näin se valitettavasti miehillä menee ja ne jotka on olevinaan hyvännäköisen naisen kanssa vaan kavereita on vain parempia esittäjiä jotka iltaisin masturboivat raivoisasti mielikuvilleen.
Voi, jos mies on homo. Naisen lesboudella ei ole asiaan vaikutusta, melkeinpä jopa päinvastoin.
Olen mies, ja pystyn kyllä helpostikin olemaan ystävä sellaisen naisen kanssa, jota en halua panna.
Olen nainen ja on miespuolisia ystäviä montakin. Uskon, että jos tekisin aloitteen friends with benefits -seksiin, niin enemmistö sanoisi kyllä. Eli ystävyys on platonista niin kauan kuin toinen (yleensä nainen) ei halua muuta. Ollaan sinkkuja kaikki.
Äijä käy åpanolle vaikka väkisin
Tottakai voivat olla ystäviä. Toivon että miehelläni on naisia ystävinä, aiemmalla oli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tasan yksi miesystävä. Ystävyys on hänen toimestaan katkolla aina, kun hänellä on nainen - seurustelu- tai tapailusuhde.
Minulla oli kanssa tällainen. Oli. Jos hän on tajunnut viime temapauksensa jälkeen vihjeen.
Nainen haluaa henkisen suhteen,miehelle se on vitsi ja ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun parhaat ystäväni ovat miehiä, olleet vuosikausia. Ja olen ihan kaunis ja fiksu nainen, ei mitään ongelmaa. Ihme kysymys.
Minullakin oli paljon miespuoleisia ystäviä.
He olivat aina valmiita auttamaan, kuuntelemaan, tulivat paikalle kun halusin. Jeesasivat erinäisissä asioissa jne.
Kaikki olisivat sanoneet kyllä jos olisin makkariin kutsunut että se siitä aidosta ystävyydestä.
Kyllä voin ystävä olla, mutta ainahan se mukavan ja kauniin naisen kanssa alkaa panettaa. Sitten vaan vedeltävä käteen iltaisin kun ei niitä kaverinaisia voi nussiakaan.
Minulla on hyvä pitkäaikainen miespuolinen ystävä, joka on onnellisesti parisuhteessa.
Ollaan aina oltu ihan vaan platonisesti frendejä eikä mitään jännitteitä ole, mutta toisaalta tuntuu että tilanne on helpompi kun miehellä on jo suhde. Voisi ehkä muuttaa tilannetta jos oltaisiin molemmat sinkkuja, en tiedä.
Itselläni ei ole kuitenkaan koskaan ollut mitään muuta kuin kaverillisia fiiliksiä eikä varmasti koskaan tule. Oma romanttinen miestyyppini on ihan toinen.
Ja olen siis itse aika tavis, en kaunis enkä ruma.
Vierailija kirjoitti:
Mun parhaat ystäväni ovat miehiä, olleet vuosikausia. Ja olen ihan kaunis ja fiksu nainen, ei mitään ongelmaa. Ihme kysymys.
Jos ehdottaisit niille miehille seksiä, niin kieltäytyisivätkö he kaikki siis vedoten ystävyyteenne? Vastauksesta tiedät heidän todelliset motiivinsa olla "ystäviäsi".
Vierailija kirjoitti:
25 vuoden kokemuksella (opiskelut, työt ja harrastukset sellaisia että naisia niukasti) miespuolisista kavereista sanoisin että ystävyydet ei onnistu koska ennemmin tai myöhemmin miehet haluaa seksiä. Nuorempana tämä ei ollut niin voimakaati esillä mutta kun nelikymppiset vietetty ja vaimokaan ei enää anna niin miehet etsii seksiä kaverinaisilta. En sitä jaksa että aina taka-ajatuksena seksin saanti.
Mulla oli samanlaisia kokemuksia jo nuorempana, alle parikymppisenä. Nyt olen vähän alle 30. Ei ole koskaan onnistunut kaverisuhde miehen kanssa, koska jossain vaiheessa mies on ollut vailla jotain enemmän. Ällöttävää kun itse ei ole koskaan ajatellut kyseisestä miehestä romanttisesti tai seksuaalisesti, ja sitten mies yks päivä paljastaa, että hänellä on koko ajan ollut sellaisia ajatuksia. Tulee huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli paljon miespuoleisia ystäviä.
He olivat aina valmiita auttamaan, kuuntelemaan, tulivat paikalle kun halusin. Jeesasivat erinäisissä asioissa jne.
Kaikki olisivat sanoneet kyllä jos olisin makkariin kutsunut että se siitä aidosta ystävyydestä.
Miksei aidon ystävän kanssa voi haluta mennä makkariin? Onko seksi aina se kaikkein pahin asia mitä maailmassa voi tehdä? Onhan se toki tosi intiimiä eikä sen jälkeen mikään ole ihan niin kuin ennen, mutta onko se nyt sitten maailman suurin ongelma? Miksi seksi yhden kanssa olisi aina joltain toiselta pois? Ja seksiäkin on monenlaista, ei sen tarvitse olla yhdyntä.
Miehelle ystävyys naisen kanssa on vähä sama asia kuin parisuhde ilman parisuhteen hyötyjä