Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu - "miksi juuri sinut pitäisi palkata" - mitä vastaat?

Vierailija
08.01.2023 |

Tai sanotaanko niin päin, että minkä vastauksen työnantajat haluaa kuulla tähän kysymykseen? En ole työtön juuri nyt, mutta joskus olen käynyt haastatteluissa, joissa tätä kysytään. Tähän on jotenkin tosi vaikea vastata. Kerran vähän nuorempana vastasin, että etsitte työntekijää ja minä olen varmaan yksi potentiaalinen vaihtoehto, koska kutsuitte haastatteluun. Rekryväki nauroi katketakseen, kunnes sitten vakavoitui ja sanoi, että tässä ei kysytä sitä.

Miten tähän kuuluisi vastata?

Kommentit (442)

Vierailija
381/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alistava kysymys lähtisin pois

Juu, ihan kamalaa miten nykyisin ollaan ilkeitä.

Sinä et tule ikinä saamaan mitään kunnon hommia tuolla sateenkaari-asenterllasi. Hajoa aamuihis, masennu vähän!

Vierailija
382/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys ellei haeta esiintyjää. CV on sitä varten, että sieltä luetaan työkokemus ja mitä on tehnyt. Jos haetaan pelleä saadaan pelle.

CV on sitä varten, että päästään valehtelemaan. Yllättää aina, kuinka estottomasti nuoret valehtelevat.

Mitä kysymys pelastaa??? Jos valehtelee kirjoittaessaa, niin valehtelee myös puhuessaan.

Nykyään tekoäly kirjoittaa nuorten cv:t. Osa ei edes muista mitä on sinne kirjoittanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama rehellinen vastaus haastatteluista, kiitän rehellisyydestä koska valehtelu olisi johtanut koeajan potkuihin. Tietty ao. vastaukset eivät johtaneet työsuhteeseen.

-Mitkä ovat yrityksenne arvot, ihmisoikeuksien osalta?

NEXT!

-Haluan työsuhdeautoksi teslan.

NEXT!

-Palkka pitää olla n. 8000

NEXT!

-Joskus minulla on huonoja päiviä, silloin en pääse töihin.

NEXT!

Ja näinhän siinä kävi, paikan sai hiukan vanhempi mies, joka ymmärsi että työ ei aina ole kivaa ja siinä joutuu pistämään itsensä likoon.

T. Toksinen lihaa syövä vvaökoinen mies, ei oletettu vaan todistettu. Ja kiitos, yritys voi hyvin ja kasvaa, ei ole tappiota tekevä chailatte startup Hgin keskustassa.

Lue: snowflaket, painukaa....

Ja sitten sä heräsit?

(tuo oli tietty ironiaa koska sinunkaltaisesi on ikiunessa tuossa mielessä)

Vierailija
384/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan työstä, mihin on hakemassa, miten kannattaa vastata. Eli kannattaa etukäteen miettiä, mitä työssä vaadittavia taitoja/ominaisuuksia sinulla on, ja varautua myös kertomaan konkreettisia esimerkkejä niistä. Olen onnekas ja saanut kaikki työpaikkani ilman mitään virallisia haastatteluja, mutta aina kuitenkin varautunut siihen, että tällaisiakin kysyttäisiin. 

Vierailija
385/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon että en tietenkään miten sijoitun, mutta minun puolestani puhuu ainakin: 

+- ja sitten lyhyesti ne samat pari kolme kohtaa joilla halusin erottua hakemuksessa ja CV:ssä. 

Vierailija
386/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Älkää palkatko minua. Aion lomailla koko ensi vuoden. En ehdi nyt töihin. 

Vierailija
387/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonut, että olisin motivoitunut tekemään kyseistä työtä ja sanonut muutaman syyn liittyen työhön. Sitten jos tule jatkokysymyksiä että olisinko paras kyseiseen työhön niin olen vastannut, että en varmasti - ihan varmasti jostakin löytyy minua parempi tekikä. Sitä en tietenkään tiedä, onko sellainen haastateltavien joukossa.

Vierailija
388/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sanoa: "koska tykkään elossa olemisesta ja suht merkityksettömien hommien tekemisestä" 

Vierailija
389/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin haastattelijalle näin:  Olen luotettava ja täsmällinen.  En tietenkään osaa kaikkea, mutta on kova halu oppia.  Ja jos työ on pitkäaikainen, se on vaan parasta.

Vierailija
390/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku oon paras, kaunein, komein, vahvin, ihanin ja älykkäin. Ja vaatimatonkin vielä.

Vierailija
391/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roope Ankka sanoi vastaavassa tilanteessa, että jos ette palkkaa minua ostan koko firman ja te saatte potkut.

Tää ois hyvä. "Roope Ankka sanoisi vastaavassa tilanteessa, että jos ette palkkaa minua ostan koko firman ja te saatte potkut. Mutta koska en ole vielä Roope Ankka, aion työskentelyssäni tähdätä siihen."

Tää on toistaiseksi paras!  Oikein niille pösilöille. Jos eivät tämän kuultuaan palkkaa, ei kannattaskaan ottaa tosikkoduunia vastaan!

Vierailija
392/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Litetaan tää kioski kuntoon !"

Vierailija
393/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettekö tosiaan tarjoa edes kuppia kahvia ? "

Vierailija
394/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te tarvitsette työntekijää ja minä työtä. Noin olen vastannut ja välillä töitä on tullut. Tuskin tuolla vastauksella on merkitystä. Katsotaan vain reaktiota. 

Vierailija
395/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on turha alkaa omaa pätevyyttään mainostamaan. Pätevyyden ja kokemuksen he ovat jo nähneet hakemuksestasi. Pyrkisin vakuuttamaan haastattelijat siitä, että olen hakijoista kaikkein motivoitunein ja sitoutunein juuri tähän tehtävään. Monet vaihtavat työpaikkaa kuin sukkia ja uuden työntekijän rekry on firmalle kallista. Eli toisin esille, että etsin pitkäaikaista työsuhdetta ja, että juuri tämä työ on niin kiinnostava ja innostava, että täällä näkisin itseni pitkälle tulevaisuuteen. 

Vierailija
396/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on teidän vastuullanne, ei ole minun asiani vastata tälläiseen kysymykseen. Olen jo kertonut teille omat vahvuuteni, motivaationi ja taustani. Nyt on teidän vuoronne.

Vierailija
397/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma kolli

Vierailija
398/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tunkkis.

Vierailija
399/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tämän alan työstä, ja tämä tehtävä on luonteva jatko nykyiselle työlleni ja urakehitykselleni. Opin nopeasti uusia asioita ja toimintatapoja, ja pidän ongelmanratkaisusta sekä itsenäisesti että tiimissä. Olen tottunut ottamaan vastuuta omasta työstäni, ja uskon, että pystyn tuomaan tiimiinne luotettavan ja kehittämishaluisen tekijän.

Vierailija
400/442 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama rehellinen vastaus haastatteluista, kiitän rehellisyydestä koska valehtelu olisi johtanut koeajan potkuihin. Tietty ao. vastaukset eivät johtaneet työsuhteeseen.

-Mitkä ovat yrityksenne arvot, ihmisoikeuksien osalta?

NEXT!

-Haluan työsuhdeautoksi teslan.

NEXT!

-Palkka pitää olla n. 8000

NEXT!

-Joskus minulla on huonoja päiviä, silloin en pääse töihin.

NEXT!

Ja näinhän siinä kävi, paikan sai hiukan vanhempi mies, joka ymmärsi että työ ei aina ole kivaa ja siinä joutuu pistämään itsensä likoon.

T. Toksinen lihaa syövä vvaökoinen mies, ei oletettu vaan todistettu. Ja kiitos, yritys voi hyvin ja kasvaa, ei ole tappiota tekevä chailatte startup Hgin keskustassa.

Lue: snowflaket, painukaa....

Olette siis vihervasemmistolainen yritys, joka maksaa paskaa liksaa, etteivät työntekijät ylikuluttaisi ettekä tue Teslaa työsuhdeautona, koska Elon Muskin toiminta on arvojenne vastaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän