Sexpo kunnostautuu jälleen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3999fff4-6272-49fd-965e-52a5ad371515
Ei yllätä. Sexpon kouluttamien seksuaaliterapeuttien neuvoja kuunneltuani menin elämäni vetämään vessasta alas. Milloin noiden toimintaan aletaan puuttua?
Kommentit (68)
Nimimerkki tämäkin kirjoitti:
Sexpon seksuaaliterapeutti, joka toimii itse seksityöntekijänä, mainosti työtään terapiamme yhteydessä. Hän jopa kehotti minua siirtymään alalle koska siellä tienaisin paljon enemmän kuin omassa työssäni. Olin niin huonossa kunnossa silloin, etten tiennyt miten reagoida mutta pahaoloni vaan lisääntyi. Olisin tarvinnut apua ja ymmärrystä enkä lisää painostusta. Jälkeenpäin ajatellen tämä oli todella rumaa ja alhaista toimintaa.
Eipä yllätä tämäkään, kun on heidän touhujaan läheltä seurannut.
Viimeisenä huomasin heidän järjestävän nettikursseja seksuaalineuvojille, ei mitään rajaa röyhkeydellä. Niiden kautta sitä ihmissuhteiden asiantuntijoita kasvatetaan.
On hyvä että sai muutakin kuin persettä.
Ala on yhtä koulutettu kuin personal trainerit ja maskeeraajat. Joka toisella alkaa olla tutkinto taskussa. Kannattaa käyttää omaa harkintaa kenelle menee. Vastuu on ostajalla.
Vierailija wrote:
Ala on yhtä koulutettu kuin personal trainerit ja maskeeraajat. Joka toisella alkaa olla tutkinto taskussa. Kannattaa käyttää omaa harkintaa kenelle menee. Vastuu on ostajalla.
Ei kannata mennä yhdellekään tuon lafkan kouluttamalla terapeutille.
Hyvä kun pääsivät Paalasesta eroon. Vielä kun siistivät omia neuvojaa ja oppejaan, ottavat terapioitavien huolet ja avunpyynnöt tosissaan ja oppivat kantamaan vastuunsa muuten ihmisten elämien pilaamisesta, voi noista johonkin olla. Tällä hetkellä tilanne ei kuitenkaan siihen suuntaan vaikuta menevän.
Tämän järjestön kouluttama eettinen polyamorinen seksuaaliterapeutti valehteli, käytti hyväkseen ja heitti menemään. Tuhosin oman ja läheisteni elämän, traumatisoiduin ja menetin kaiken. Kun menin kysymään järjestöltä mitä tehdä tilanteessa, eivät ottaneet kuuleviin korviinsa ja tarjosivat lisää maksullista terapiaansa. Pas.aa ja mätää porukkaa läpeensä. Älkää menkö heidän palveluidensa pariin.
Tämä on niin tavallista. On kaiken maailman asiantuntijaa jolla ei ole oma elämäkään järjestyksessä. Esim Emilia Vuorisalmi ilmoitti vaan että on seksuaalipuolen asiantuntija jonkun pikku kurssin jäkeen. Hänen parisuhteensa on tuhoutunu peräjälkeen kaikki. Ihmettelen vaan kunka tälläinen ihminen voisi neuvoa toisia joka käsitääkseni on täysin sekaisin. Sitten tämä sexpon seurakunta, voi helevetti sanon minä.
Opiskelin Sexpossa ja siellä oli tosi asiallisia ja päteviä opiskelijoita, jotka oli vahingossa eksynyt Sexpon koulutukseen. Koulutus oli ihan paska. En sano ettei kenenkään pitäisi mennä Sexposta valmistuneen seksuaalineuvojan/terapeutin vastaanotolle, mutta kannattaa olla silti varovainen ja katsoa tarkasti toisen taustakoulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin Sexpossa ja siellä oli tosi asiallisia ja päteviä opiskelijoita, jotka oli vahingossa eksynyt Sexpon koulutukseen. Koulutus oli ihan paska. En sano ettei kenenkään pitäisi mennä Sexposta valmistuneen seksuaalineuvojan/terapeutin vastaanotolle, mutta kannattaa olla silti varovainen ja katsoa tarkasti toisen taustakoulutuksen.
Ovat omissa suhteissaan myös itsekkäitä hyväksikäyttäjiä. Eräskin kehui miten hienon ja eettisen toimintatavan oli koulutuksesta saanut. Itse en alkaisi enää ikinä noiden kanssa suhteeseen, enkä kyllä terapioihinkaan.
Sexpon seksuaaliterapeutti, joka toimii itse seksityöntekijänä, mainosti työtään terapiamme yhteydessä. Hän jopa kehotti minua siirtymään alalle koska siellä tienaisin paljon enemmän kuin omassa työssäni. Olin niin huonossa kunnossa silloin, etten tiennyt miten reagoida mutta pahaoloni vaan lisääntyi. Olisin tarvinnut apua ja ymmärrystä enkä lisää painostusta. Jälkeenpäin ajatellen tämä oli todella rumaa ja alhaista toimintaa.