Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko juonut pepsi maxia alkuraskaudessa ja saanut terveen lapsen?

Vierailija
07.01.2023 |

Minua huolettaa asia koska join raskauden viikot 0-5 melkein päivittäin tölkillisen pepsi maxia ja löysin netistä uutisen missä aspartamiinin haittoja sanotaan jopa pahemmaksi kuin alkoholin.
Viralliset sivut thl jne. eivät kuitenkaan tunnusta aspartamiinin haittoja, vaan sanotaan että se on turvallista.
Kokemuksia ja lohdutuksen sanoja? Voiko olla ettei tuosta ole aiheutunut pienintäkään haittaa sikiölle?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti kun usassa autismin diagnoosin voi saada ihan jostain pienistä omituisuuksista tyyliin on etityisherkkä vaikka jostain vaatetuksesta. No vähän siellä yliammutasn kaikessa. Suomessa puhutaan yliherkkyksistä ja aitismin kirjostakaan ei puhuta ellei ole jo sellainen no selvästi ulospäin poikkeava käytös vähän kehitysvammaisen tapainen.

Vierailija
42/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallasi ei ole hätää. Minulle neuvolasta sanottiin, että mieluummin light-tuotteita kuin sokeria. A:lla alkavat makeutusaineet ovat tutkittuja ja turvallisia normaalissa kulutuksessa. S:llä alkavia pitäisi välttää, niistä voi olla haittaa sikiölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa jos kiroilet paljon voit saada Tourette diagnoosin kouraan. Ainakin jos kovasti itse pyytelet. Suomessa ei edes lähdetä tutkimasn helposti esim. adhd epäilyjä. Nooh, se on vaan sellanen. Ei varmaan sinänsä haittaa mutta eroja käytännöissä on. Jonkun autismin kirjon saisi lähes puolet suomalaisista haluttaessa.