Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOiset keskiviikkona***

15.11.2006 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa päivän nettipimennoksessa.. ja johan on taas kaikkea tapahtunut.

Ihan alkuun paljon voimia Keijo.annikille epätietoisuuden keskelle. En voi edes kuvitella miten rankkaa mahtaa olla. :( Mutta onhan sentään 75% mahdollisuus, että kaikki onkin hyvin. (itselläni tiistaina np-ultra ja kyllä jännittää..)

Paljon jaksuja myös huonovointisille, itse oksensin pahaa oloani ekan ja toivottavasti vikan kerran toissapäivänä.

Meille ei myöskään kerrottu sukupuolta naistenklinikalla esikoisen kohdalta v.2004. Enkä usko, että tällä kertaa vaivaudutaan edes kysymään. Ei se ole se tärkein juttu. :)

Sussulle hirmusesti lepoa, lepoa ja lepoa! Toivotaan, ettei supistuksia enää ilmaanny yhtään.

Minnis80 täällä myös yksi jumpissa/spinningissä käyjä. :)

Yritän käydä 2-3 kertaa/vk, ettei ihan laiskistu. Eipä ole erikoinen viikko jos kerran vaan tulee käytyä... :D (nyt varsinkin)

Kohta saan saliohjelmaan päivitystä, niin pääsee vähän sitäkin puolta harjoittelemaan. Käyn kylläkin jumpissa, jotka eivät vaadi kauhean paljoa eri liikkeiden muistamista. :)

Joulusta senverran.. lähdemme vanhempieni luo Turkuun viettämään joulua. Ja perinne on ollut se, että minä hoidan laatikoiden teon. :)

Eipä tänne kummempia.. olo on ollut ihan mainio. Ja huomista neuvolaa odotan kovasti. Jospa sitä pääsisi kuutelemaan vaikka sydänääniä.

Hyviä päivän..illan jatkoja kaikille vauvamasuille! ;)

t:tiitiäinen, poika 1v11kk ja masuvauva rv12+3

Vierailija
22/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta nyt tuola esittelylistan sivuilla ton linkin yhteisöön....olen monesti miettiny et olikos toukokuisilla joku tollanen, eli kiitos vinkistä I-P-O :) kävin mäkin laittamassa hakemuksen sinne... hieman vaikean kautta ku ensi piti rekisteröityä ja tää mun englannin kielitaito ei ole mitä loistavin=) mut sain kuin sainkin jotenkin sinne tyrkättyä itteni mukaan!

Muakin kiinnostaa tietää onko se kuinka aktiivinen??onko sielä porukkaa?? jos ei vielä ole niin ehkä se siitä vilkastuu,kaikki mukaan=)

joo ei mulla sit tän kummempia,pyykkiä pitäis mennä laittamaan kuivumaan.... mukavaa illanjatkoa kaikille=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ensimäisessä ultrassa ja yllätykseksi la tulikin toukokuun puolelle eli 27.5. Itse ajattelin et menee kesäkuulle.

Jännitystä/pientä pelkoa on ollut koko alkuraskauden mutta nyt kun kävi ultrassa ni alko helpottaa. Kesällä siis oli keskenmeno jota tietysti pelkäsin nytkin. Sitten vielä kävin ihan alkuraskaudessa pään TT kuvassa ja siitä saatu säteilytys tietysti mietitytti. Mutta kaikki siis hyvin.

Ennestään meillä kaksi lasta, tyttö 6v ja poika 1v10kk. Kolmatta siis ootellaan. Hoitovapaalla olen vielä vuoden loppuun, sitten pitäisi töihin mennä hetkeksi aikaa.

Vierailija
24/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuneiti ennättää joka paikkaan ja olen yksin kotona vahtimassa.

LA on neuvolan laskujen mukaan mullakin 23.5., omien laskujeni mukaan 24.5., ota noista selvää!

Mama2006, synnytitkö edellisen vauvasi Oulussa? Siis ollaanko jo oltu laitoksella samaan aikaan?

Tuplarattaista haaveilen, kun vaan tietäisi minkälaiset olis hyvät. En kylläkään ole mikään lenkkeilyhirmu, mutta kyllä sitä sen verran (toivottavasti!) tulee kahden pienen kanssa liikuttua, ettei ihan matkatuplilla pärjää. OTHn Urban Junglet miellyttävät minun silmääni enemmän kuin Briot ja Emmaljungat, ovat jotenkin kevyemmän näköiset. Itseasiassa ovat oikeastikin kevyemmät ja kapeammat, joten siitä varmaan myös erilainen ulkonäkö :-)

Ja sitten näytti olevan minimaraton.fi- sivuilla Baby Jogger-vaunuja, mutta ne saattavat näyttää turhan sporttisilta kun en oikeasti tule varmasti koskaan JUOKSEMAAN vaunujen kanssa kuin äärimmäisessä hätätilanteessa...

Meinaan mennä tässä välissä töihin kolmeksi ja puoleksi kuukaudeksi, työnantaja on varmasti innoissaan :-)

Nyt on mentävä, kuuluu huutoa!

Vierailija
25/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sinne kuulun ja olenkin silloin tällöin sinnekin kirjoitellut. Mutta täällä on enemmän elämää, liittykää nyt ihmiset sinne, niin saadaan sinnekin eloa :)

Toymama; täällä kanssa himan onkelmia tuo englannin kanssa, mutta ihan hyvin olen saanut esittelyni ja kuvani sinne lisättyä ;)

Ja sussulle; lepoa! Varmasti säikäytti, toivottavasti loppuvat nuo supparit! *ajaa supparit pois kaikilta*

Ja uusille tervetuloa ja onnittelut alkukesän vauvanalusta!! :)

Nyt pitää lopettaa, pikku-mies tulee kylvystä....

OP

Vierailija
26/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs väsyttää. Minulla on takana seitsemän päivän työputki, mutta onneksi nyt on kaksi vapaapäivää edessä. Minulla on alaselkä, lähes häntäluun kohdalta mielettömän kipeä aina iltaisin, varsinkin työpäivien jälkeen. Se on niin kipeä etten meinaa aluksi päästä liikkeelle ollenkaan ja kylsen vaihtaminen sängyssä alkaa jo olla taidelaji. Sattuu vain niin paljon, kuin se olisi lukossa ja ei vain pääse liikkeelle. Kuitenkin kun jotenkin hitaasti ja vaikeasti on päässyt raahautumaan käsien avulla liikkeelle, kipu muuttuu jomottavaksi, mutta ei enää estä liikkumista, ikäänkuin se vetristyisi vähän. Aamuun mennessä kipu on yleensä mennyt pois. Tai oikeastaan jo johonkin aikaan yöstä sillä käyn jo nyt 1-2 kertaa yössä vessassa, kuinkahan usein joudun myöhemmin käymään?

Murmeli (muistinkohan oikein nickin?): Onnea tulevien häiden johdosta. Kysyit jotain hääpuvusta, joka sopisi masun kanssa. En tiedä yhtään makuasi tai tyyliäsi, mutta itselleni tuli heti mieleen joku kaunis empiretyylinen ilman turhia hörhelöitä. Vuoden aikaan nähden voi olla vaikka pitkät väljät hihat, vaikka keskiaikatyyliin.

Sitten niistä lääkäreistä. Oma neuvolalääkärini vaikutti siltä kuin se ei olisi oikein edes kuunnellut, mihinkään vaivaan ei sanonut oikeastaan mitään vaan jouduin lopulta ikäänkuin itse vastaamaan ja päättelemään sitten sen reaktiosta osuinko oikeaan. En mielestäni kuitenkaan kuulostanut kovin vaivaiselta. Kerroin vain kovista päänsäryistäni ja tästä selästä ja yövuorojen raskaudesta (olen nyt jo saanut ne lopetettua, en vain jaksanut niitä enää) Lopuksi jouduin itse vastaamaan että kaipa otan vain panadolia tarvittaessa. Sitten ihan lopuksi se sanoi että voin kääntyä työterveyshuollon puoleen jos töissä jaksaminen on ongelma. Muuten se vaikutti ihan mukavalta, mutta ei kommentoinut mitään oikeastaan mihinkään. Tuli vähän tyhmä olo.

Onko täällä muita vilukissoja jotka miettivät kuinka tarkenevat talven yli? En ole onnistunut löytämään mamma mallia olevi pitkiä alushousuja, vain suhteelisen ohuita sukkahousuja. Onko joku löytänyt jostain jotain lämmintä. Omat pitkikseni jo puristavat vyötäröltä ja tuntuvat pahalta. Jos ostan taas kovin isot, ovat ne muualta ihan pussit ja eivät mahdu hyvin housuihin.

Keijo.Annikki: On inhottavaa elää jännityksessä enkä tiedä kuinka voisin helpottaa oloasi. Jossain kuitenkin turvotusrajana pidetään lukua 3, joten tuo 2.5 olisi vielä alle. Täällä oli jossain vaiheessa jossain joku pino juuri noista niskaturvotus asioista. Me voimme vain kaikki uskoa ja toivoa saavamme terveen vauvan toukokuussa, mutta eihän ne riskit vielä siihen syntymäänkään lopu. Jos alan kaikkea mahdollista miettimään,niin en usko että tulen ikinä enää nukkumaan. Alan jo nyt päästä jyvälle äidin huolesta, varsinkin kun olin sillon joitain viikkoja sitten siinä kolarissa ja se säikäytti. Ei haitannut ollenkaan auton vauriot,kunhan sain tietää että vauva on kunnossa, ainakin sydänäänet kuuluivat seuraavana päivänä kun neuvolan täti kiltisti otti minut ylimääräisenä puhelinajallaan kuuntelemaan niitä. Rakenneultra on 18.12 ja odotan sitä ilolla ja pelolla.

Jouluksi menemme joko minun tai mieheni vanhempien luokse. Pitäisi joskus opetella itsekin tekemään jouluruokaa, ehkä menen tänä vuonna vakoilemaan äitiäni valmisteluissa ja " varastan" salaiset reseptit. Laatikoista en ole koskaan tykännyt, mutta kinkkua ja paistia rakastan. Graavikalatkin ovat ihania, mutta onko niin että niitä ei nyt saanut syödä, vaikka ne olisi ostettu suoraan kalakauppiaalta ja itse graavatut? Vai koskeeko se vain tyhjiöpakattuja? Voi kyllä olla,että pikkuisen takia selviän yhden joulun ilmankin :*)

Vierailija
27/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sekavat ajatukset täällä. Kaverilla oli laskettu aika viikkoa myöhemmin kuin itselläni. Tänään sitten selvisi että heidän vauva on kuollut jo kolme viikkoa sitten. Kamala olo. Kaveri on nyt kolme viikkoa kantanut kuollutta sikiötä mukanaan. Ei tuollaista saisi tapahtua ja varsinkaan näin ihanalle ihmiselle :´( Ja sitten tietysti mietityttää oma ultra joka on perjantaina. Oon ollut niin oireeton että onkohan sama itsellä edessä?! Ja toisaalta jos kaikki on hyvin, olen jatkuvasti muistuttamassa ystävääni hänen menettämästä lapsesta...

Moskuliini *huokaisee surullisesti* 12+1

Vierailija
28/28 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viime viikolla oli vähän pikkuinen vauva... kaikki näytti olevan ok. oli aika hassun näköistä kattella sitä " naamakuvaa" ultrasta, ihan kuin et tai aave, tai jotain, kun luiden muodostumat näkyy ja silmien kohdalla siis tummentumat:)