Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspakkaus 2008 julkaistu Kelan sivuilla

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut suurta merkitystä :)

G rv 18

Vierailija
2/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivampi ku edellinen :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kivan näköinen, saakohan kukaan meistä enää tätä? Itse en edes ottanut...

No näitä vaatteitahan saa sitten Huuto.netistä sikakalliilla heti kun on jakelussa :D

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Hyvää viikonloppua matkalaiset! Itse menen nyt salille ja palaan kuulumisineni illemmalla.

♥ art 34+4

Vierailija
4/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa tämä " tiedoite" meidän omaan pinoon

(poistuu nolona...)

Vierailija
5/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin nettisivujen mukaan:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/04/639042

Ihmettelin muuten kovasti tuota testaamiseen liittyvää lausetta. Eikö ennen ä-pakkauksen tuotteita sitten ole testattu? Vaiko jakoon vaan ja valittakaa sitten jos joku tuote osoittautuu vaaralliseksi?

Vierailija
6/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pakkaus, joiltakin osin aika samantyylinen kuin edellinenkin. :)

Vierailija
7/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kiitollinen äitiyspakkauksesta ja otan sen ilomielin vastaan. Tuotteet on testattuja ja turvallisia ja pakkaus on totta tosiaan kattava! :)

Sitäpaitsi tämä pakkaus näyttää todella hyvältä. Värit ovat hillittyjä, erityisesti pidän noista ruskeista housuista, toppahaalarista ja makuupussista. Äitiyspakkauksen laatikolle ompelen itse päällisen, joten vauva saa ihanan ensimmäisen sängyn laatikosta!

Mahtava juttu, että Suomessa on mahdollisuus tukea vauvaperheitä tällaisella konkreettisella tavalla!

Vierailija
8/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

auttakaa meikäläistä mäessä:

Saatiin viimevuotinen pakkaus, mutta valitettavasti vauvamme kuoli emmekä päässet käyttämään sitä yhtään. Siinä oli kyllä ihan eri värit (suurimmaksi osaksi) kuin tässä tämänvuotisessa --> ja tämäkin näyttää hirmu kivalta. Mitä teen..?

Kuinka monta kappaletta /koko/vaate vauva tarvitsee?! Ehdinkö käyttämään 2 x äitiyspakkausta yhdelle vauvalle (jos nyt kaikki menisi hyvin)?

Kaikista vinkeistä kiitollisena

Arkamamma rv 21+0

Vierailija
9/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin myötätunnot edellisraskauden johdosta! Äitiyspakkauksessa ei tule bodyja ja potkareita ym. niin paljon ettetkö niitä vauvalla ehtisi käyttää. Siinä iässä tulee usein puklua ym., eli vaatteet saattavat mennä vaihtoon useinkin. Ä-pakkauksen toppavaatteita ym. sen sijaan tuskin tarvitset kaksia, mutta niiden takia ei kannata jättää ottamatta jos pakkauksen haluaisit. Kuten Kiviirkin totesi, pakkaus on kuitenkin tosi hieno ja vastaavan tavara- ja vaatemäärän ostaminen kaupasta maksaisi aika paljon.

Kommenttini testaamattomuuteen liittyi tuohon Maikkarin artikkeliin. Siinä sanotaan näin: ¿Uutta on myös se, että äitiyspakkauksen tuotteiden turvallisuutta on testattu jo ennen pakkausten jakelun aloittamista.¿ Ja siksi ihmettelin, että onko todella tähän asti laitettu jakeluun testaamattomia tuotteita.

Vierailija
10/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edelliseen, osanottoni.

Sanoisin näin, että ota ihmeessä pakkaus! Etpä sinä siinä mitään häviäkkään ja vaatteita tarvitsee aina :) Onnea vain odotukseen.

Tuohon testaukseen liittyen vielä, ainakin edellisessä pakkauksessa oli ollut jotain ongelmia esim. ruokalapun kanssa (siinä oli ollut jotain käytännössä vaaratonta, mutta teoriassa vaarallista ainetta), joten pakkauksen jakelu viivästyi jne.

Varmaan nykyään testataan entistä tarkemmin näitä tuotteita ja juttuja, kuten testataan esim. ihan tavallisia lasten leluja. Ei varmaan joskus 70-luvulla ollut ihan näin tarkkaa, mutta uskompa, että kokoajan tehdään tarkempaa työtä näiden tarkistusten ja testausten kanssa.

Vierailija
11/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osanotto myös minun puolestani, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Olen erimieltä edellisten vastaajien kanssa. Minusta on turhaa ottaa kahta pakkausta. Toppavaatteet, sakset, pipo, opaskirjat, hiusharja, katselukirjat, lämpömittari, makuupussi ja riippuen siitä kestoiletteko vai ette niin ne, ovat kaikki sellaista tavaraa joita ei kahta samanlaista tarvita. Sen sijaan vaatteita toki tarvitaan paljon, mutta sillä 140¿ saa kyllä jo ison pinon (etenkin alemyynnistä) bodeja, potkuhousuja yms. Lisäksi näät sitten kun vauva syntyy että mitä vaatteita tykkäät pukea/käyttää niin ei tule turhia hankintoja. Tietty makuasia, minusta kaikkea ilmaista ei kannata haalia vaan siksi että saa jos ottaminen ei ole järkevää.

Tipy+tytöt 2½v, 1v3kk sekä tulossa rv 23+1

Vierailija
12/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitoksia osanottosta, elämään voi kuulua tällaistakin surua.

Kiitoksia myös kommenteista pakkauksen ottamisen puolesta ja vastaan. Oon juuri tällä tavalla kahden vaiheilla! Varsinkin kun olen huono löytämään kaupasta/kirppareilta mitään kivaa (ja varsinkin kun lähden ostoksille aikaisintaan kun vauva on todella saatu). Voi olla että otan pakkauksen ja myyn eteenpäin ne mitä en tarvitse kaksia kappaleita (voi sitä onnellista joka näin saa uutta halvalla!). Toisaalta esim. elloksella oli ainakin viime kesänä kiva " starttipakkaus" ihan pieniäkin kokoja alle tuon 140¿:n hinnan.

Kun tietäis...

T. Arkis

Vierailija
13/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupusseille on aina käyttöä, haalareitakin on ihan hyvä olla kaksi jos/kun likaantuu...

Vaatteita menee tosiaan paljon vaikka ite olen paljon ostellut mutta mä nyt tykkäänkin että on mistä valita..

Meillä kestoillaan joten kestot tietty tervetulleita..(toisin ku nuo kertikset, taidan viedä neuvolaan..)

Myös lakanoille yms. on aina käyttöä.

Ja itse tykkään päästä fiilistelemään paketin ääreen :D Jokainen tekee niin kuin tykkää, meilläkin jäi viime paketista jopa jotain kokonaan käyttämättä mutta silti otetaan nytkin paketti

Vierailija
14/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä uudesta pakkauksesta. Edellinen oli parempi. 140 eurolla saa enemmän käyttökelpoista vaatetta/tavaraa kuin mitä pakkauksessa on. Keltaiset vaatteet eivät miellytä ja useat bodyt olivat kummallisen mallisia, kauhean leveitä ja lyhyitä. Meillä vauvat olleet hoikkia ja pitkäselkäisiä ja vaippakin vie tilaa, joten käyttämättä jäisi ne hehtolevyiset bodyt. Ainoastaan makuupussi oli ehkä kivempi kuin edellisessä pakkauksessa.

En kyllä ottaisi toista pakkausta, jos edellinen olisi käyttämättä.

Vierailija
15/17 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva tuo pakkaus, minulle paljon mieluisampi kuin edellinen. Tuota minä sitten odotan :) Rv 5+1

Vierailija
16/17 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin osanottoni vauvasi menetyksestä ja onnea tähän uuteen odotukseen!

Itselleni kolmas tulossa ja tämän kohdalla päädyin ottamaan äitiyspakkuksen tilalta rahan. Kahdelle ekalle otettu (-99 ja -06) pakkaus, joista en käyttänyt puoliakaan vaatteista. Toki oli kiva saada ne ja siellä oli paljon hyödyllistä. Mutta ekat olivat tyttöjä ja molemmissa pakkauksissa oli poikavoittoiset värit. Ihaillen olen kyllä katsonut nyt näitä -07 ja -08 pakkauksia, kun värit, etenkin ulkolupuvuissa, ovat neutraalit. Rahan aion käyttää turvakaukalon hankintaan (edellisten olen jo ehtinyt laittaa eteenpäin).

Minea rv 26+2

Vierailija
17/17 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuosta 2007 pakkauksesta lähes kaikki vaatteet, sain ystävältäni ne.

Esikoiselta ei tallessa juuri mitään.

Olin kahden vaiheilla ja totesin että en tee mitään kahdilla äp vaatteilla, koska epäilin saavani 2007 version.

Mutta soitin viime viikolla kelaan ja tiedustelin hakemuksen tilannetta ( itä-vantaalla) ja kertoivat että n kuukausi on käsittely aika tällä hetkellä.

Eli uuden pakkauksen olisin kyllä saanut.

Hyvä näin, enemmän pidin 2007 pakkauksesta. Tästä uudesta en kovin pitänyt, liikaa keltaista mun makuun :)