Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämistä vai ei? Miten suhtautuisit?

Vierailija
07.01.2023 |

Puolisosi viestejä lukiessa huomaat, että hän on keskustellut jonkun baarissa uutenavuotena tapaamansa tyypin kanssa yhtenä päivänä kohtaamisen jälkeen. Mitään ei ilmeisesti ole (vielä) tapahtunut, mutta alun höpinän jälkeen tyyppi on heittänyt aika härskiä seksiflirttiä puolisollesi, kysynyt suoraan tapaisiko puolisosi hänet joskus, vaikka tietää että puolisosi on varattu.

Puolisosi on flirttaillut myös, ei niin härskisti mutta kuitenkin lähtenyt leikkiin mukaan, kehunut tyypin ulkonäköä ja sanonut että tapaisi tyypin ehdottomasti kyllä, jos olisi vapaa, mutta "mietin hetken mutta luulen etten nyt varattuna ehkä tapaamiseen kuitenkaan harmi vaan lähde vaikka mieli kovasti tekiskin" ja jättää oven auki "ehkä joskus tulevaisuudessa jos en ole enää naimisissa"

Sen jälkeenkin vielä flirtti jatkuu ja silmäniskut ja sydämiä...

Ja saa kivittää että luin viestit salaa.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mikäs tilanne?

Vierailija
82/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä tuo ei vielä ole, mutta käytöksenä ei ole hyväksyttävää tuon sisältöinen kommunikointi. Mutta epäilyksiä herättää, että "kykyä" olisi pettämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue puolison viestejä mutta jos jäisi kiinni lakanoiden heiluttelusta toisen kanssa tai tulisi kotiin kaula syötynä niin se olisi samantein siinä. Tuossa on ovi, pakkaa laukkusi, poistu äläkä palaa takaisin. Äläkä myöskään tuherra itkua, sääli ja sympatia loppuu välittömästi.

Vierailija
84/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset, tietäisittepä mitä miehenne puuhailee. Tämä on todella viatonta. Tälläistä ja oikeaa pettämistäkin vaan on elämän aikana pitkässä suhteessa, aina, ellei nyt ole jostain revityn näköinen. Itsellä todella laaja tuttavapiiri ja kyllä ei miestä ole joka ei olis pettänyt. Toki naiset harvemmin tästä tietää. Itsekin luulin 25v et mieheni maailman uskollisin eikä ikinä tekis mitään mut niin vaan on selvinnyt yli 40 vuotiaana et monenlaista on mahtunut mukaan vaikkei niistä ole puhuttu. Voin luvata että jos mies käy baareissa, pikkujouluissa yms niin kyllä niissä vaan tapahtuu. Toki voi itselleen uskotella muuta jos haluaa. Mut ei mies mee baariin tapaamaan kavereita, tai toki sitäkin mut pääpointti on ihan muualla. Ei kyl nuorena olis uskonut mut elämä opettaa.

Vierailija
85/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän puhelinta tutkimattakin, ettei puoliso hyväksy tai harrasta flirttailuja ulkopuolisten kanssa. Uuden vuoden hän vietti kiltisti kotona. 

Vierailija
86/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata, että kyseessä oli nainen, joka kieltäytyi kohteliaasti näkemisistä/seksiseurasta. Vähän luulen, että samassa tilanteessa monikaan mies ei olisi kieltäytynyt, vaan olisi lähtenyt flirttiin kunnolla mukaan ja myöhemmin sitten tapamaaan tätä ehdottelijaa :D

Kyllä vaimoni flirttasi melko törkeästikin takaisin, ei nyt ihan samalla mittapuulla kuin häntä lähestynyt mies, mutta kuitenkin.

Vähän on nyt silti vielä itselleni epäselvää, onko tässä suuttumisen aihetta petetyksi tulemisesta, vai voiko tätä laskea pettämiseksi vielä ollenkaan.

Köykäsin perustein ja äkkiseltään en halua ottaa asiaa esiin, koska jään itse tietenkin kiinni viestien lukemisesta.

Ap

Aika monet pistäisivät sinut ulkoruokintaa viestien lukemisesta. Nii tekisin itsekin.

Vierailija
87/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy toisen viestien lukemista. Vaikka minulla ei olisi mitään salattavaa toiselta, niin ystäväni ja sukulaiseni on saattanut kertoa luottamuksellisia asioita. En sulata.

En tosin sulata myöskään tuollaista, että flirttaillaan ja lirkutellaan toisille. Sen energian käytän omaan puolisooni, olkoonkin välillä miten tylsää suhteessa.

T. N31

Eihän ap lukenutkaan mitään kavereiden tai sukulaisten viestejä, vaan vain tämän pettämisviestin, ja se on ihan oikein että toinen saa petturuudesta tietää, tavalla tai toisella.

88/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivitän....mutta ottaisit asian puheeksi .. tosin samalla narahdat...

Vierailija
89/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata, että kyseessä oli nainen, joka kieltäytyi kohteliaasti näkemisistä/seksiseurasta. Vähän luulen, että samassa tilanteessa monikaan mies ei olisi kieltäytynyt, vaan olisi lähtenyt flirttiin kunnolla mukaan ja myöhemmin sitten tapamaaan tätä ehdottelijaa :D

Kyllä vaimoni flirttasi melko törkeästikin takaisin, ei nyt ihan samalla mittapuulla kuin häntä lähestynyt mies, mutta kuitenkin.

Vähän on nyt silti vielä itselleni epäselvää, onko tässä suuttumisen aihetta petetyksi tulemisesta, vai voiko tätä laskea pettämiseksi vielä ollenkaan.

Köykäsin perustein ja äkkiseltään en halua ottaa asiaa esiin, koska jään itse tietenkin kiinni viestien lukemisesta.

Ap

Aika monet pistäisivät sinut ulkoruokintaa viestien lukemisesta. Nii tekisin itsekin.

Minä en laittaisi. Minähän siinä syyllinen olen kun olen vieraille miehille vietein flirttaillut. Olisi lapsellista ja typerää kiinni jäätyään alkaa syyttää toista omista virheistäni. Jotenkinhan se toinen on arvannut että minulla on jotain salaista sutinaa meneillään, kun kerran on älynnyt viestitkin tarkastaa.

Vierailija
90/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä en laittaisi. Minähän siinä syyllinen olen kun olen vieraille miehille vietein flirttaillut. Olisi lapsellista ja typerää kiinni jäätyään alkaa syyttää toista omista virheistäni. Jotenkinhan se toinen on arvannut että minulla on jotain salaista sutinaa meneillään, kun kerran on älynnyt viestitkin tarkastaa.

Nyt onkin kysymys luottamuksesta ja yksityisyyden loukkaamisesta.

Vierailija
91/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kumppani antiais jonkun toisen ihmisen ymmärtää että hän olisi mieluusti tämän kanssa jollei tätä nykyistä olisi tässä palllona jalassa, niin kyllä siitä ero tulisi. Ettäkö joku toinen miedät nähdessään myhäilisi että tuonnkin kumppani haluaisi mieluummin olla minun kanssani kuin tuon kanssa, ja kumppani olisi tämän ihan itse hänelle kertonut? Ehei. Miksi kukaan tekisi noin rakastamalleen ihmiselle? Saako siitä jotain iloa itse että jollekkin kolmannelle täysin tuntemattomalle osapuolelle tulee hyvä mieli oman kumppanin kustannuksella?

Vierailija
92/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt onkin kysymys luottamuksesta ja yksityisyyden loukkaamisesta.

Ymmärrän kyllä että haluat pitää pettämisesi yksityisinä, ja kiinni jäädessäsi se on yksityisyytesi loukkaamista. Sille kumppanille si se on todellakin luottamuksen pettäminen.

Vierailija
93/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan poistaisin tuon keskustelun puhelimesta, ja katsoisin mitä sen jälkeen tapahtuu. Nainen miettisi miksi se on poistunut, onko hän poistanut sen vahingossa itse, onko se poistunut puhelimen vuoksi, oletko sinä poistanut sen, ja sitten katseliein reaktiotia, ja kysyisin sopivissa paikoissa että miksi vaikutat kireältä, onko jotain sattunut? Onko jotain mitä hlauaisit minulle kertoa?

Vierailija
94/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverteilla on omat ongelmansa esimerkiksi luottamuspulan kanssa.

Vierailija
95/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ja luottamuksen pettäminen on kaksi eri asiaa, tuntuu tässä osalla menevän sekaisin.

Vierailija
96/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin asian keskusteluun.

Voimia mustasukkaisuuteen, se on ihan helvettiä👍

Mustasukkaisuudestahan ei silloin ole kyse jos toinen on jäänyt pettämisestä kiinni. Mustasukkaisuudesta on kyse silloin kun toinen ei ole pettänyt, mutta häntä silti siitä epäillään.

Vierailija
97/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lue toisen viestejä. Jos toinen on valmis pettämään, niin kyllä hän sen varmasti tekeekin. Jatkuva vaaniminen/ varpaillaan olo ei ole terveen parisuhteen merkki.

Et siis halua tietää sitä että sinua on petetty, eli olet valmis jatkamaan suhdetta vaikka toinen pettäisikin  vähän väliä?  kunhan sinun ei vain tarvitse epäillä niin kaikki on ok?

Vierailija
98/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ja luottamuksen pettäminen on kaksi eri asiaa, tuntuu tässä osalla menevän sekaisin.

Pettäminen on luottamuksen pettämistä. On sovittu että ollaan vain toistemme kanssa, ei muiden, ja mitä se nyt kenenkin suhteessa sisällä pitää, ja sitten se sopimus petetään, eli luottamus petetään. Pettämisessä on kyse juuri siitä, ja siksi sitä kutsutaankin pettämiseksi.

Vierailija
99/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä ongelma sisältää oman ratkaisunsa. Se nyt aika merkityksetöntä, onko ap:n puoliso pettänyt vai ei, eli sitä on turha miettiä, eikä ap:n tarvitse erikseen paljastaa, että luki henkilökohtaisia viestejä. Ap voi kuitenkin miettiä, onko omassa suhteessa kaikki hyvin. Voi vaikka ihan kysyä siltä puolisolta, onko hän tyytyväinen ja onko jotain, mihin hän kaipaisi parannusta. Ja tietysti miettiä itse, mitä kaipaa puolisolta. Ja tätä kautta tuo viestittely on oikeastaan aika toissijaista.

Itse asiassa ei ole toissijaista. Voi hyvin olla että ap ei vain tiedä vaimonsa tyylistä flirttailla, vaan kuvittelee että vaimo ei sellaista tee. Silloin ei ole kyse siitä onko vaimo kotona tyytyväinen, jos hänen tyyliinsä kuuluu tuollainen toiminta, ja hän on sen tähän asti mieheltään onnistunut peittämään.

Voihan olla ettei ap halua sellaista vaimoa joka antaa vähän kaikkien ymmärtää kaikenlaista.

Vierailija
100/148 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi parisuhdekeskustelun paikka. Onko teillä olemassa selkeästi sovitut rajat?

Vai oletatteko vain että toinen tietää ilman että asiasta on koskaan keskusteltu?

Jos rajoja ei ole sovittu niin sitten on hankala syyttää toista rajojen rikkomisesta.

Toisaalta jos on sovittu että fyysiset asiat on pettämistä, tyyliin että suutelemisessa ja seksissä menee raja (ja selvennetty mitä kumpikin ymmärtää sanalla seksi) niin sittenhän tuo tilanne ei ole pettämistä.

Aika monella on keskustelun tarve ja myös peiliin katsomisen paikka, varsinkin pitkissä suhteissa, kun oletetaan mutta ei puhuta ja ilmaista toiveita, rajoja tai muutakaan. Ihan itsellänikin on.

Jos ap parisuhteesi on tärkeä, niin nyt kissa pöydälle. Tuollainen lähestymistapa että pohtii ja arvioi koska ei uskalla puhua nyt ei ainakaan johda hyvään lopputulokseen.

T: N45 (18v yhdessä saman puolison kanssa.)

Petturille löytyy aina joku porsaanreikä mistä ei oltu erikseen sovittu. Annan hyvän vinkin, jos et halua  kertoa asiaa kumppanillesi, niin siinä on jotain sellaista minkä itsekin tiedät epäilyttäväksi.