Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämistä vai ei? Miten suhtautuisit?

Vierailija
07.01.2023 |

Puolisosi viestejä lukiessa huomaat, että hän on keskustellut jonkun baarissa uutenavuotena tapaamansa tyypin kanssa yhtenä päivänä kohtaamisen jälkeen. Mitään ei ilmeisesti ole (vielä) tapahtunut, mutta alun höpinän jälkeen tyyppi on heittänyt aika härskiä seksiflirttiä puolisollesi, kysynyt suoraan tapaisiko puolisosi hänet joskus, vaikka tietää että puolisosi on varattu.

Puolisosi on flirttaillut myös, ei niin härskisti mutta kuitenkin lähtenyt leikkiin mukaan, kehunut tyypin ulkonäköä ja sanonut että tapaisi tyypin ehdottomasti kyllä, jos olisi vapaa, mutta "mietin hetken mutta luulen etten nyt varattuna ehkä tapaamiseen kuitenkaan harmi vaan lähde vaikka mieli kovasti tekiskin" ja jättää oven auki "ehkä joskus tulevaisuudessa jos en ole enää naimisissa"

Sen jälkeenkin vielä flirtti jatkuu ja silmäniskut ja sydämiä...

Ja saa kivittää että luin viestit salaa.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaimollesi, että luit hänen viestejään.

Vierailija
42/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin vielä ennen kuin vetäisin mitään johtopäätöksiä pettämisestä. Minä kyllä flirttailen baarissa, tanssin ja saan miesten huomiota. On se piristävää huomata, että olen viehättävä edelleen, kun oma mies on kehunut viimeeksi 15 vuotta sitten. Saatan jopa pikkuisen ihastua ja haaveilla seksistä baarissa tapaamani komistuksen kanssa mutta sen pidemmälle en ole mennyt.

Yhdessä oltu 30v ja kaksi aikuista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on nyt se,että naistasi hivelee tuo miehen flirtti, mutta ei kuitenkaan ole valmis menemään pidemmälle ja tapaamaan ja pettämään (ainakaan vielä) Voi olla että haluaisi kuitenkin jatkaa miehen kanssa flirttailua ja kirjoittelua salaa ja piristää päiväänsä.

Käy stalkkaa naisesi mese parin päivän päästä ja viikon päästä uudelleen, sitten jos huomaat että juttu jatkuu niin ota puheeksi. Jos eivät enää kirjoittele, niin anna olla.

Mutta pahaa pelkään et tuontyylinen mies ei helpolla lopeta tota. Tai omasta kokemuksesta voin sanoa että saattaa hetkeksi lopettaa mutta myöhemmin palaa uudelleen vonkaamaan. Varsinkin jos naisesi antaa sille yhtään siimaa niin epäilen että tota kuumottamista lopettaa.

Kauanko te olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia?

Yhdessä oltu jo kauan, 14 vuotta. On kaksi lasta.

Ap

Uusivuosi erillään vaikka teillä on lapsia?

Vierailija
44/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on nyt se,että naistasi hivelee tuo miehen flirtti, mutta ei kuitenkaan ole valmis menemään pidemmälle ja tapaamaan ja pettämään (ainakaan vielä) Voi olla että haluaisi kuitenkin jatkaa miehen kanssa flirttailua ja kirjoittelua salaa ja piristää päiväänsä.

Käy stalkkaa naisesi mese parin päivän päästä ja viikon päästä uudelleen, sitten jos huomaat että juttu jatkuu niin ota puheeksi. Jos eivät enää kirjoittele, niin anna olla.

Mutta pahaa pelkään et tuontyylinen mies ei helpolla lopeta tota. Tai omasta kokemuksesta voin sanoa että saattaa hetkeksi lopettaa mutta myöhemmin palaa uudelleen vonkaamaan. Varsinkin jos naisesi antaa sille yhtään siimaa niin epäilen että tota kuumottamista lopettaa.

Kauanko te olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia?

Yhdessä oltu jo kauan, 14 vuotta. On kaksi lasta.

Ap

Uusivuosi erillään vaikka teillä on lapsia?

Lapsethan voivat olla jo siinä iässä, etteivät vietä uutta vuotta vanhempiensa kanssa

Vierailija
45/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian keskusteluun.

Voimia mustasukkaisuuteen, se on ihan helvettiä👍

Vierailija
46/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lue toisen viestejä. Jos toinen on valmis pettämään, niin kyllä hän sen varmasti tekeekin. Jatkuva vaaniminen/ varpaillaan olo ei ole terveen parisuhteen merkki.

Vierailija
47/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiksi kaikki haluaa  estää kaiken kivan, pikku flirtti piristää mieltä.

Ja mitä sitten jos joku pitää puolisoasi viehättävänä, saattaa jopa innostaa kotona. Mutta jos vaimolta sataa vain jätä se sika kommentteja niin itse vaihtaisin heti, toinen asia mikä arveluttaa on toisen viestien lukeminen.

onneksi luotan nyksään ja ei ole tarvista epäillä, saa flirttailla aivan vapaasti.

Vierailija
48/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä ongelma sisältää oman ratkaisunsa. Se nyt aika merkityksetöntä, onko ap:n puoliso pettänyt vai ei, eli sitä on turha miettiä, eikä ap:n tarvitse erikseen paljastaa, että luki henkilökohtaisia viestejä. Ap voi kuitenkin miettiä, onko omassa suhteessa kaikki hyvin. Voi vaikka ihan kysyä siltä puolisolta, onko hän tyytyväinen ja onko jotain, mihin hän kaipaisi parannusta. Ja tietysti miettiä itse, mitä kaipaa puolisolta. Ja tätä kautta tuo viestittely on oikeastaan aika toissijaista.

Vierailija
49/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin asian keskusteluun.

Voimia mustasukkaisuuteen, se on ihan helvettiä👍

Kannattaako tuohon helvettiin sitten itse mennäkään. Jos on mustasukkaista sorttia, niin olisi varmaan parempi olla yksin.

Vierailija
50/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mitä oli nimeltään, mutta väärin on kyllä puolisosi toiminut. Ottaisin asian puheeksi.

Vierailija
51/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen voi olla niin pienestä kiinni..

Tapasin eräällä keskustelupalstalla miehen jonka kanssa juttu luisti ja siirryttiin yksityisviesteihin. Sävy muuttui ja asiat meni siihen että tavattiin 3 viikon päästä vaikka välimatkaa oli reilusti välissä. Vietettiin kiva viikonloppu, kemiaa oli ja ihastuttiin todenteolla. Meni muutama viikko kun paljasti olevansa naimisissa ja lapsikin. En tiennyt ja olin jo palavasti ihastunut.. niin hänkin.

Lopetettiin yhteydenpito hetkeksi, halusin. Nyt tilanne se että miettii eroa, kertonut jo vaimolle mietteissään. En ole nyt paljoa ollut yhteydessä koska en halua vaikuttaa tilanteeseen.

Olemme kuitenkin 45-50 vuotiaita eli ei mitään nuoria enää.

Tämä lähti todella vähästä liikkeelle!

Ap:n tapauksessa puuttuisin asiaan, tuosta nimittäin todella lyhyt matka enää johonkin muuhun.

Oma avioliitto hajosi muuten muutamasta viattomasta mese-viestin lähettämisestä.. sekin johti tapaamiseen, rakastumiseen ja eroon kahdesta avioliitosta.

Vierailija
52/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi parisuhdekeskustelun paikka. Onko teillä olemassa selkeästi sovitut rajat?

Vai oletatteko vain että toinen tietää ilman että asiasta on koskaan keskusteltu?

Jos rajoja ei ole sovittu niin sitten on hankala syyttää toista rajojen rikkomisesta.

Toisaalta jos on sovittu että fyysiset asiat on pettämistä, tyyliin että suutelemisessa ja seksissä menee raja (ja selvennetty mitä kumpikin ymmärtää sanalla seksi) niin sittenhän tuo tilanne ei ole pettämistä.

Aika monella on keskustelun tarve ja myös peiliin katsomisen paikka, varsinkin pitkissä suhteissa, kun oletetaan mutta ei puhuta ja ilmaista toiveita, rajoja tai muutakaan. Ihan itsellänikin on.

Jos ap parisuhteesi on tärkeä, niin nyt kissa pöydälle. Tuollainen lähestymistapa että pohtii ja arvioi koska ei uskalla puhua nyt ei ainakaan johda hyvään lopputulokseen.

T: N45 (18v yhdessä saman puolison kanssa.)

Vierailija
53/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan puoliso on lähtenyt mukaan flirttiin, vastaillut, antanut vastapuolelle signaalia, että mahdollisuuksia on. Siinä on raja ylitetty.  

Itse tein niin, että sanoin miehelleni, että olet ihan vapaa valitsemaan randomin laivalla tavatun pimatsun, minä en pidättele ketään väkisin liitossa.   Eipä tuo tuosta lähtenytkään....

Enkä katsonut puhelinta ilman lupaa.

Vierailija
54/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se tarvitsee määritellä, että onko pettämistä vai ei? Riittää että sinä olet pahoittanut mielesi tästä ja tästä syystä teidän suhteessanne tämä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Eli vakavan keskustelun paikka.

Vierailija
55/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita selvemmin. Mut paska ukko

Vierailija
56/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pettämistä, mutta minusta asia on vielä keskusteltavissa ja sovittavissa.

Vierailija
57/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus tosi nuorena olin semmonen, että en osannut sanoa ei vaikka ei kiinnosta (ehkä ajattelin loukkkaavani toista?).

Nykyään osaan jo sanoa "sori, ei kiinnosta" eikä sitä tarvitse enempiä selitellä onko varattu vai ei.

Kuulostaa siltä, että tuossa on kiinnostusta kovastikin ja vaan se harmittaa kun nyt sattuu olemaan varattu.

Varaudu siihen, että se kohta alkaa keksimään riitaa vähän kaikesta ja alkaa katoilemaan.

Mulla sama. Jo nuorena oppi siihen, että ei voi suoraan sanoa "sori, ei kiinnosta", jos ei halua huoritteluryöpytystä ja muuta scheissea. Kaikkea piti kaunistella että "Hmm joo katotaan nyt, hehe" Ja nyt keski-ikäisenä mun ja kaverini miehet on sitä mieltä, että naisten pitäisi aina sanoa selvästi "ei", tai muuten liehittely on ihan naisen omaa syytä. Ei se ihan niin mene, jos joutuu turvallisuutensa vuoksi esittämään kivaa ja kilttiä (yök). ehkä nykynuoret ja nuoret aikuiset tekevät toisin, mutta minä en ainakaan edes uskaltanut torpata suoraan, jotta selvisin ehjin nahoin pois tilanteesta. Yritän omia lapsiani opettaa siihen, että työtnkään ei tarvitse olla koko ajan kiva ja kiltti, mutta toisaalta monesta tilanteesta pääsee helpommin pois, kun hymyilee ja esittää tyhmää :-(

Vierailija
58/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma avioliitto hajosi muuten muutamasta viattomasta mese-viestin lähettämisestä.. sekin johti tapaamiseen, rakastumiseen ja eroon kahdesta avioliitosta.

Sopiiko kysyä, oliko taustalla jo jotain ongelmia liitossa? Erositteko rakkaudettomasta liitosta vai rakastitteko toisianne, muttette saaneet liittoon enää luottamusta?

Kun vertaan kuvailemaasi tapausta omaan tilanteeseeni, tuntuisi kauhealta haaskaukselta heittää oma 20 vuoden liittoni roskiin ihastumisesta. Kuulostaa pelottavalta, että niin voi tapahtua ihan pienestä impulssista, joka lähtee vyörymään. Minulla on perimäni takia varsin voimakkaat tunteet ja tunnevaihtelut, eikä impulssikontrolli ole mitään priimaa. Minullekin voisi käydä noin. Onneksi tiedostan tunnevaihteluni ja voin yrittää vaikuttaa siihen, etten suin päin ryntää tunteiden vietävänä. Kerran pääsi vähän pidemmälle (mitään ei tapahtunut, mutta koin että jos ihastus tekee yhdenkin kutsuvan eleen, lankean siihen), joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin nostaa kissa pöydälle niin puolison kuin ihastuksen kanssa. Selvittiin siitä.

Vierailija
59/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sukupuolesta. Jos puolisosi on mies niin hän on sika. Nainen taas on itseään etsivä ja vahvasti voimaantunut yksilö. Tällöin sallittakoon tämmöiset koiruudet, koska silloin vika on myös miehessä.

Vierailija
60/148 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdottomasti pettämistä. Kysehän on luottamuksen pettämisestä, ei mistään tietystä teosta.

Ja kyllä luottamus on pahasti petetty, jos vaihdetaan numeroita, viestitellään ja flirttaillaan selän takana, ja tuossahan vielä vihjaillaan teidän mahdollisesta erosta.

Luottamusasioissa voidaan hyvin käyttää mittapuuna teoissa sitä, mitä voisi tehdä myös oman puolison nähden/edessä.