*ELOkuiset keskellä viikkoa ke-to*
Kommentit (84)
meillä neiti nukkuu hyvin tuon ekan pätkän,söi puol 5 50ml ja ei oikeen nukkunu kun tunnin ja 7 aikaa annoin 120ml eikä oikeen nuku senkään jälkeen..söi iltapalax 190ml maitoo :O (koko saldo 910ml)
vaunuissakaan ei neiti oikeen nuku enää..eileski nukku 30min..mut ehkä se just onkin yöunien takia ettei nuku sitten pitkiä pätkiä päivällä..
kuhan joskus sais venytettyy vkonloppusin tota aamua että ei heräis 6-7 aikoihin..noh,nyt veden ja pullojen keittoon..
Yö taas vaan syötetty ja syötetty ja syötetty sen miljoona kertaa...
ERIA: meillä tyttö 1v10kk eikä nuku päikkäreitä... Tiedä sitten miten on hermoston laita, äiskällä ne ainakin alkaa olla riekaleina...
jaahas. jotakuta ei yhtään huvita nyt olla yksinää...
hanneli ja hiltsu
Täällä taas silmät ristissä ja turvoksissa. Typy nukkui kyllä ekan pätkän ihan ok (nukahti 21, söi klo 1), mutta seuraavan kerran heräsi jo neljältä eikä olisi suostunut nukahtamaan uudelleen....Mies sitä sitten taas keikutti ja vatkasi sylissä ja torkahtihan tuo sitten tunnin keikuttelun jälkeen herätäkseen lopullisesti 6.45....Että näin meillä.
Ja kun päivätkin nukutaan pätkissä niin kyllä rupee huumori oleen hakusessa. Ihmettelenkin kovasti, kun muilla vauvoilla jotka päivisin nukkuu vain pätkäunia tuntuu nuo yöunet sitten olevan superhyviä.... Mutta ei vaan meidän neidillä!! tulee jo mieleen, että mahtaako neiti olla kipeä, tuleeko hampaita yms. Toisaalta ei kyllä ole mielestäni kipuitkua... Typy ei vaan yksinkertaisesti malta nukahtaa! Taitaa vaan olla meidän neiti semmonen Vaativa Vauva....:((
Joo, ja yksi juttu kiinnostaisi jos tässä gallupin tynkää saisi eli onko teillä vaativa raskaus = vaativa vauva? Mulla oli nimittäin tämä raskaus huomattavasti rankempi sekä fyysisesti että henkisesti kuin tuo esikoisen odotus. Ja esikoisesta tulikin sitten tuollainen perusrauhallinen joka jo vauvana osasi itse " tyynnyttää" itsensä uneen.
No, jospas lähtisi juomaan sen toisen kupin kahvia kun kädetkin tärisee niin että tuskin näppiksellä pysyy.....
Eria olikin täällä aamuvirkkuna aloittanut pinon:) Minäkin olen herännyt jo viiden jälkeen, mutta koska mies on kalareissulla, olen ollut täystyöllistetty...Pyykkikone laulaa jo toista kertaa, eiliset pyykit on silitetty, kämppä kunnossa ja vekarat syötetty ja vaatteissa, isommat koulutiellä. Leevi vetelee ekoja päikkäreitä ulkona ja minä keitin kupin kahvia:) Tuntuu, että kun mies on poissa, saan paljon enemmän aikaiseksi. Ei ole aikaa luumuilla.
ERIA: Meillä kaksi vanhinta lasta nukkuivat päikyt tuonne viiteen vuoteen asti,kolmonen lopetti päikkärit jo ennen kolmea ikävuotta, sillä illat alkoivat venyä aivan tolkuttomasti. Nelonen nukkuu vielä toistaiseksi unoset (on nyt 2v 2kk). Kotihoidossa olevat lapset lopettavat lukemani mukaan usein aikaisemmin päikkyjen nukkumisen, keskimäärin 2,5-3v, kotihoidossa kun noita ärsyketekijöitä on selvästi päiväkotia vähemmän ja lapsi saattaa viettää pieniä lepohetkiä päivän aikana touhun lomassa.
Petipuuhat ovat puhuttaneet monia...Paikat eivät ole todellakaan entisensä viidennen jälkeen, mutta eipä ole mies kyllä valitellut. Hieman kuivahkolta tuo alakerta tuntuu, mutta kyllä se siitä...intoa piisaa ihan kiitettävästi.
Tarttis varmaan pukata taas jollain G:tä kehiin...eilen oli telkkariohjelmat...Maajussille morsian kuului monen tv-ohjelma valikoimaan. No jospa tänään päräyttäisi ilmoille kysymyksen :G: Mitä toivot joulupukilta ?
Minä taidan pyytää pukilta hyviä kirjoja ja vaikka jonkun ihanan Nanson retrokuvioisen pyjaman.
Meillä on Leevin päikkärirytmi alkanut muotoutua ja unet päivisinkin rauhoittuneet ja pidentyneet. Hereillä ollessa seurustellaan ja naureskellaan. Poika herää lähes joka aamu 6.30-7 ja menee ekoille päikyille 8-8.30. Poika tirsaa sellaiset parin tunnin unet ja seukkaa sitten muutaman tunnin ja taas unosille tuossa 12-12.30. Taas pari tuntia unta kuuppaan ja sitten valvotaankin loppuilta parien pienten 15-30min. tirsojen avulla klo 20-21 asti. Yöllä syödään kerran tai kaksi.
Ja muutaman viikon kuluttua rytmi taas muuttuu:), juuri kun luulee saaneensa juonen päästä kiinni:)
Jaaha sitten poistun voidakseni jälleen palata...Ihanaa päivää kaikille!
Opemamma ja Leevi 2808
mulla oli yks helvetti tää raskaus ja on tyttökin vaativampi! esikoista oottaessa en ees aina huomannu että oon raskaana!
uudessa vauva lehessä on vaativasta vauvasta juttu,mutta onneks meillä ei niin vaativa että saa suht tyytyväisenä pidettyä.eilinen päivä oli niin kiva koko tän 10vkon aikana :D. iida oli matolla ja sitterissä,en paljoo sylissä pitäny ja torkutkin otti matolla,luuttu poskella ja peitto päällä,tokat meinas ottaa kanssa mut ei sitten malttanut,tuli nälkä,mut vaunuihin ku laitoin ja käytiin postissa niin nukkuin sen 30min että eipä hirveesti tyttö meilläkään nuku päivisin,eilenkin valvoi 9-11.45 kunnes lähin hakee eskarilaista,nukkui puol 2 ja siitä valvoi niin että söi ja sitten ottin ne matto torkut (30min) seurusteli ja yritti 5 aikaan nukkuu mut eih.. sit nukku n.puol 6-> sen 30min ja illalla pikatorkut vatkasin sitteriin 15min söikin 190ml maitoo ja nukahti ennen 9 ja heräs aamulla puol 5 ja sen jälkeen ei oikeen nukkunu,venkoili,kitisi,marisi,ähisi,piereskeli ja vaikka mitä..ittee ois kyllä nukuttanu..
Meillä ei ole mennyt yksiin...Esikon raskaus oli todella helppo ja tuloksena todella vaativa vauva. Kakkosen raskaus oli taas helppo ja vauvakin oli helppo. Kolmosen raskaus oli aivan karmea, mutta poika oli kuin päivänpaiste. Nelosen ja vitosen raskaus olleet pienten huolien sävyttämä mutta lapset helpohkoja...Näin meillä viiden lapsen saldona...Mitenkähän kuudennen kanssa mahtaisi käydä:))))
Ope
Kyllä tuo meidän poika, 2 v 8 kk, nukkuu vieläkin 2,5 - 3 h päikkärit ja jos ei ole vähintään sitä kahta tuntia päikkyjä nukkunut ovat illat yhtä helvettiä! Jätkä ei muuta kuin riehu ja kiukuttele... Että selkeesti tarvii ne unet. Yksilöitä ovat lapsoset, ei voi muuta sanoa, kun tämä kakkonen taas tulee melkein toimeen vähemmällä unella kuin veljensä....;)
käys kattoo www.amauti.fi ja sieltä riippumatot,mä oon aatellu et ostan sen koala-riippumatto jutun,tyyris on mut jos likka koisais vaikka siinä,vois aina ohimennen tuuppaa vauhtii ;) siin on vyötkin että pysyy aloillaan..:D
k.h.p ja iida tänään 10vko
Vihdoin taas ehdin kirjottelemaan. Tyttö seukkaa jo niin paljon että hänen kanssaa menee päivät hurisemalla. Lukemassa olen piipahtanut.
Meille syntyi viime yönä kummipoika ! Ihana päästä katsomaan heitä. Niin kuin Eria totesi ero on varmasti huikea omaan vauvaan.
Meillä on aika ihanan tasaista tämä elo vauvan kanssa. Syödään kerran yössä edelleen, maitomäärän ka. 820 ml/vrk. Kakataan kerran päivässä. Jos jotain saa toivoa vielä niin sitä että aamulla nukuttaisiin ähisemättä tuonne seiskaan, mutta ähisköön kun muuten on niin täydellinen =D. Perunaa ei olla vielä annettu vaikka siitä jo neuvolantäti puhui.
3 kk Rokotteistakaan ei sitten tullut mitään sivuoireita että hyvä niin.
Kyllä eilen makeasti nauratti kun laitoin sellaisen ¿superhessu¿ yöppärin tytön päälle ja kun otin hänet käsivarrelle mahalleen niin hän otti sellaisen Supermies-asennon. Peilistä sitä katseltiin ja vedet silmissä naurettiin kun oli niin hassun näköistä.
Nenä-Friidasta, näyttää ihan himmeliltä mutta se on hyvä ! Vielä kun imee sellaisia pieniä, nopeita imuja niin saa irrotettua ne kokkareet nenästä jotka ainakin meillä häiritsee vinkunallaan vauvaa ihan mahdottomasti. Ostin Prismasta ja maksoi jotain 5 ¿ 10 e, en muista tarkalleen.
Oli niin paljon gallupeja joihin en nyt muista vastata, mutta tähän Open viimeisimpään sanoisin että kirjat ovat mulle aina mieluisa lahja vaikka tällä hetkellä ei ehdi kovin paljon lukeakaan. Illalla on ihana lukea muutama sivu ennen nukkumaan käymistä.
Uusille tervetuloa joukkoon mukavaa !
Ja Puuhikselle hatunnosto ja vilkutus, miten sinä jaksat, petihommiakin joka päivä¿uskomaton nainen siellä !
t. Hanhikki ja tyttö 0908
Päivä alkanut täälläkin ajoissa, mutta onneksi tajusin kerrankin mennä illalla ajoissa sänkyyn. Väinön nenä on edelleen öisin vähän tukkoinen, mutta ilmankostutin on tuonut selkeää apua eikä räkä enää kuivu nokkaan kiinni samalla tavalla kuin ennen vaan pitää tavaran vähän juoksevammassa muodossa.
Päiväunista: Meillä esikoinen lopetti päiväunet viime keväänä ollessaan 2,5-vuotias. Iltapäivisin tuntuu kuitenkin olevan usein väsynyt ja nukahtaa esimerkiksi autoon välittömästi, mutta päiväunille ei suostu menemään.
Oinasmammalle ja Hannelille jaksuja pikkuisten kanssa!
Joululahjatoiveista: Kirjat ovat aina tervetulleita, mutta toivoisin saavani myös esimerkiksi jonkin ihanan värisen pehmeän neuleen Benettonilta. Lahjakortti vaateliikkeeseen voisi myös olla kiva niin saisi sitten itse valita mitä haluaa ostaa.
Väinö nukkuu ulkona ensimmäisiä päikkäreitään ja tyttö katselee flunssaisena Nalle Puhia videolta, joten täytyy varmaan yrittää käyttää tämä pieni rauhallinen hetki ihan itseensä. Siis eipä muuta kuin teekuppi mukaan ja päivän lehden ääreen!
Pantoufle ja Väinö (viikonloppuna jo 4kk!!!)
Olipas monta viestiä jo näin aamutuimaan kirjoitettu. Mukavaa.
JOULULAHJAG: kirjoja varmaan toivon. kuten aina ja jos sais vaikka jonkun 5-10 kerran hierontakupongin tuohon läheiselle hierojalle.
VAATIVAT vauvat: Mä en tiedä, mitä vaativalla vauvalla tarkoitetaan. Mitä te ajattelette? Onko vaativa vauva sellainen, joka ei viihdy itsekseen? Meillä on sitten ollut kolmesta lapsesta kaksi vaativia. Mä joudun kantamaan tätäkin tyttöä periaatteessa koko sen hereilläoloajan. Teen kaikki kotityöt vauva joko kainalossa tai repussa tai liinassa tai sitten pienen hetken jos suostuu olemaan sitterissä tai lattialla isompien sisarusten kanssa. Vain ne ajat, kun vauva nukkuu (tai mies pitää sitä), olen periaatteessa ilman " sivuvaunua" . Mä itse määrittelen vaikeaksi vauvaksi sellaisen, joka itkee jatkuvasti, ei nuku öitä, on kenties jotain perussairauksia, allergiaa... Jotenkin joskus tuntuu siltä, että me ollaan vieraannuttu ihan ihmeellisesti vauvan tarpeista ja oletetaan, että kaksikuisen pitää nukkua vähintään 7 tunnin yöunet (toiset nukkuu, totta kai, mutta ei kaikki), pitää viihtyä itsekseen pitkiäkin aikoja jossain sitterissä vaan tuijottelemassa jotain telkkaria tai ei ehkä sitäkään virikettä... Toki toiset vauvat tyytyvät siihen, että vaan makailevat sängyssään katselemassa jotain mobilea. Toiset taas ei. Tekeekö se jo lapsesta vaativan? On hyvä, että asioista puhutaan, MUTTA jotenkin tuntuu ikävältä leimata lapsi vaikeaksi jo muutaman elinkuukauden jälkeen.
OINASMAMMALLE: oletteko kokeilleet nukuttaa vauvaa sisälläkin vaunuihin? Siitä saattaisi olla apua... Tai sitten ei ;) Jos olet lukijaihminen etkä provosoidu kovin herkästi, ehdotan, että lainaat kirjastosta Anna Wahlgrenin Lapsikirjan. Itse olen löytänyt siitä kirjasta tosi moneen asiaan apua. Erityisesti esikoisen nukkumisongelmiin. Wahlgren kyllä kirjoittaa tosi provosoivasti ja aika aggressiivisestikin ilmaisee mona asioita, mutta jos pystyy ne suodattamaan, niin ainakin mun mielestä siinä kirjassa on tosi hyviä ja TOIMIVIA keinoja. Jaksuja joka tapauksessa.
Juu, mä poistun vaihtamaan kakkavaippaa.
Jamssa + tytsy 12vk
Kyllä on kokeilltu sisälläkin vaunuissa nukuttaa, ei vaikutusta, vatkata saa koko ajan.... Ja, ok, meidän neiti ei siinä mielessä ole VAATIVA että kyllä viihtyy itsekseen lattialla ja sitterissäkin tovin ja enkä todellakaan odota että nukkuisi 7 tuntia putkeen ilman syömistä. Tuossa oli jo vähän aikaa sellaista rytmiä että söi 2 ja 6 aikaan se oli fantastista! Ja mikäs siinä, kyllä voisin herätä jo vaikka neljältä jos typy nukkuisi sitten sinne neljään asti jne.... Eli ei saisi vetää hernettä nenuun enkä vedäkään kommenteistasi, mutta kun nyt rupee oleen aika väsynyt ja tämäkin kirjoitus on aika sekavaa....
ELI meidän typy on siis tämän nukkumisen suhteen VAATIVA eikä tuo vaativa nyt minun mielestäni ole mikään " leimaava" sano vaan näin se asia vaan on. Eli olen toki onnellinen siitä, että sain sen 4,5 tuntia kahdessa erässä viime yönä nukkua....Voisihan olla ettei olisi tullut nukuttua yhtään. Ja olen onnellinen, että minulla on kaksi tervettä lasta jne..jne. Mutta pyytäisin vain ymmärrystä näille negatiivisille tunteillekin. Tässä kun ei mitään superäitejä olla kuitenkaan.......
t. vähemmän täydellinen oinasmamma
Piti vielä tulla kommentoimaan. Kirjoitin oman juttuni todella nopeasti, enkä lukenut sitä enää uudelleen kun tyttö kakkasi vaippaan.
Tarkoitus ei todellakaan ollut mitenkään loukata ketään, ei sinua eikä muita. Vaan mietiskelin vain, miten herkästi aletaan leimaamaan jo näin vauvaiässä. Keskustelu vaativista lapsista on tärkeää ja on hyvä, että on tällaisia paikkoja, joissa omista negatiivisista tunteista voi keskustella. Ja vielä saada vertaistukea.
Se, mitä halusin ja yritin sanoa, oli että monet (en nyt puhu sinusta enkä täällä kenestäkään) tuntuvat kuvittelevan, että vauva on vaan joku kiva nukke, jota sitten kuljetetaan rattaissa ihasteltavana ja se nukkuu ja syö eikä muuta. Lapset oikeasti ovat joskus (aika useinkin) vaativia. Ne heräilevät öisin ja itkevät ja kitisevät ja tekevät sitä vielä monta vuottakin ;) (ne pienet pirulaiset).
Eräs sukulaiseni antoi juuri kaksi lasta huostaanottoon koska he eivät jaksa huolehtia lapsista kun se niiden hoitaminen on niin työlästä (lapset alle vuoden ja 3-v).
Juuri siksi tämä aihe vaativista vauvoista koskettaa mua niin henkilökohtaisesti.
Ja tosiaan olen oikeasti pahoillani jos loukkasin. Sitä en tarkoittanut.
Jamssa
Onpa vähän huono keli, tuulee ja pyryttää. Olen lähdössä vaunulenkille Onnin kummin & tämän 3viikkoisen vauvan kanssa, jos tuo sää vaan sallii. Tämä aamu on alkanut rivakasti muutenkin: pyykit koneessa ja kämppä imuroitu. Villakoiria kertyy nykyään hirmuista vauhtia johtuen kai lisääntyneestä pyykin käsittelystä :( Kestovaipat toimii edelleen hyvin, mutta pienimmät vaippakoot alkavat olla jo nafteja etenkin paksumman vaipan kanssa.
VAATIVA VAUVA: kai tämä on vähän yksilöllistäkin ja jokaisen voimavaroista riippuvaa, miten näkee vauvan vaativuuden. Vaikka meillä yöunet on mitä on (ainakin 2 syöttöä/yö ja lisäksi tutinlaitot ja aamuyön ähinät), voin kyllä sanoa, että muuten Onni on helppo vauva. Päiväunet nukkuu yleensä mainiosti, mikä antaa tarvittavaa hengähdystaukoa. Toisekseen jätkis viihtyy itsekseenkin pieniä hetkiä (joka aamu esim. aamupalan ja -lehden ajan) eikä itke oikeastaan kuin nälkää, säikähdystä tai väsyä. Iltakitinöitä toki on ja silloin ei viihdy juurikaan kuin sylissä, mutta kukapa olisikaan ihan täysin tyytyväinen aina? Jostain luin, että vauvat itkevät tyypillisesti pari tuntia päivässä - musta se kuulostaa aika paljolta!
JOULULAHJA-G: mä olen jo toivonut uusia talvirukkasia :) Vaatevarastoa pitäisi uusia muuten lähinnä sen takia, että kaikki paidat tahtoo kinnata rintojen kohdalta. Mitään erikoistoiveita joulun suhteen ei ole, mä nautin pelkästä tunnelmasta ja hyvästä (äidin tekemästä) jouluruoasta. Meille on tulossa sekä appiukko että mun vanhempani jouluksi, mikä on ainutkertaista ja varmasti mukavaa!
Nyt piste ja tilaa muille. Tämän kirjoituksen aikana pomppasin yläkerrassa ja ulkona vaunuja hytkyttämässä liki 10 kertaa, mitä lie poitsu meinaa kun silmät kiinni ja tutti suussa huutelee.
Kerttukasperi ja Onni 260806
niin joo,meillä sairaalasta jo kirjotettiin että vaativa vauva!
sit tosta piti kommentoida että miksi ihmiset tekee lapsia jos antaa huostaan ihan vaan sen takia kun ei jaksa hoitaa? ja se että jos toinen on 3.v niin jos sen hoitaminen on työlästä niin miksi lisää lapsia? mun kamun tuttu antoi 2kk vaavin pois kun ei jaksa hoitaa..sellasta ei kyllä tajua..:( vaikka välillä tuntuu että nuppi kääntyy itellään nurin narinoihin jne..mutta en ikinä tekis/antain lapsia pois. eipä ne ikuisuutta vauvoja oo :)
Aattelinkin jo että alkaako täällä taas tunnelma kuumenemaan, mutta Jamssan vastine varmastikin viilentää sopivasti. kaikki sympatiani niille, joiden vauvat eivät päästä äitejään ihan helpolla, mutta Jamssan teksti kyllä oli mielestäni kuin naulan kantaan. Kaikille kun on varmaan ollut selvillä leikkiin ryhtyessä, että aikas kiinnihän siinä lapsessa sitten ollaan ja hei, nämä meidän eloiset nyt on vasta 3kk ikäisiä eli pieniä vielä. Jos vauva nyt on " vaativa" , voi olla että puolen vuoden päästä tilanne on ihan toinen. Niin oli ainakin meillä ton kohta 2veen kanssa. Itse olen myöskin huomannut sen, etten stressaa joka kitinästä enää yhtään niin paljon kuin ekan kanssa ja lapsikin on kai " oppinut" ettei jakamatonta huomiota tässä perheessä aina ihan heti saa.
Täällä meinaa mammalla olla takki ihan muuten vaan tyhjä noin niinkun henkisesti. Ei oikein saa aikaiseksi liikahdella täältä kotosalta ja toisaalta sekin sitten ahdistaa kun täällä vaan kökkii. Olen luonteeltani kovin sosiaalinen ja noi iltojen yksinolot tosissaan käy ahdistamaan:( Mutta kaipa minäkin olen tiennyt etukäteen mihin olen ryhtynyt? Tosiasiassa olin koko raskausajan tasan vakuuttunut siitä, että tämä yhtälö " kaksi alle 2v. ja rakentaminen" EIVÄT toimi. Mies kovin vakuutteli, että toimii toimii ja niinpä saakin vähän väliä kuunnella puhelimessa itkua tillittävää vaimoa. Lapsia mun vaan käy niin pirusti sääliksi - tänäänkin itkin jo tossa aamusella isot itkut kun oikein pänni ja poika katteli pää kallellaan vieressä:(( Ei ole helppoa kellään!
Jeps mutta siirryn katsomaan mitä pikku terminaattori on nyt tuolla huoneessaan keksinyt...ääni ei ole lupaava:/
Vieteri (aika lyhyt tänään)
Ei saisi kenenkään tekemisiä tai tekemättä jättämisiä arvostella, ennenkuin on elänyt tovin toisen elämää...mutta nyt on iiihan pakko!
Koitan nyt olla arvostelematta ja esitän vain oman näkökantani asioihin.
Vaikka olen henkisesti aivan puhki sekä poikki (tarttis vissiin mennä päätään tutkituttamaan :)) ja toisinaan tämä lasten-/kodinhoito on yhtä helvettiä, eikä aina tiedä aamulla jaksaako iltaan saakka, niin siltikin sisu ei anna periksi! Jokaiseen aamuun nousee toiveikkaana ja vasta oikeastaan ilta näyttää miten se sitten menikään...Onneksi on niitä hyviä päiviä, nyt ehken jopa enemmän kuin ihan silloin alkumetreillä.
Jotenkin lasten poisantaminen olisi aivan äärimmäinen teko, eihän mulla todellakaan anna kantti periksi edes tuota kakkosta laittaa hoitoon, kun olen kerran sellaisen sanoman suustani päästänyt, ettei sitä hoitoon viedä. MINÄ hoidan, minä jaksan ja ja ja. Voi vaan kuvitella miten vaikea päätös tuommoinen olisi, toivottavasti emme joudu kukaan sellaisten asioiden äärelle!
Nyt kyllä riipaisee pahasti, sekä äidin, että lasten puolesta! Täytyy käydä hetkonen hengittämässä syvään ja palata sitten mukavempien asioiden parissa uudelleen.
Eria
mulla ei taida olla vaativa vauva, mutta mulla on VAIKEA anoppi!
Että näin :D
siis tää oli vaan mun mielipide,en tuomitse ketään ja jokaisella omat syynsä
Taitaa kaikilla olla kädet täynnä, kun on niin hiljaista? :)
Meillä kakkonen on keikkunut jo tunnin ylhäällä...olenkin miettinyt päiväunien tarpeellisuutta, kun tämä yöuniaika niistä tuntuu vähenevän, mutta kun jostain luin, että lasten PITÄISI nukkua päiväunet tuonne 4-5 vuoden ikään saakka, keskushermoston kehityksen takia. Korjatkaa minua jos olen ihan metsässä :D Tai olenhan mie siellä melkein alituiseen, mutta kuitenkin...
Jaakko vetelee vielä yöuniansa. Nukkumaan mennään tuossa 20.30, herää syömään 04 ja sitten heräilee millon heräilee näin aamusta. Hankalintahan tässä on tuon kakkosen viihdytys, se kun ryntäisi ulos heti, kun saa silmänsä auki :)
Eilen näin naapurin 5viikkoisen pienen pojan ja totta se on, vaikka ei uskoisi. Nämä meidän vauvat on jo isoja! Sitä vaan ajattelee, että pieniähän nämä, vaikka bodikin on kokoa 70cm!
Joulukin tulla jollottaa ja kohta alkaa pukkaamaan joulunalushässäkkää pintaan! HUI! :D Kun vaan joku tekis mulle sen joulusiivon, muuten kyllä tykkään joulua laittaa! Ääsh nyt meni läpinäksi, joten pooooooooooistun :)
*kops*
Eria kera nukkuvan Jaakon ja keikkuvan kakkosen :)