Olen huomannut, että ateistisin ihmisryhmä on keskivertoälyllä varustetut
Niissä kaikkein heikkolahjaisimmissa on paljon uskovaisia, samoin, ehkä joidenkin yllätykseksi, myös niissä todella älykkäissä. Näitten kahden ryhmän välillä on tosin eroja siinä miltä se heidän uskonnollisuus näyttää.
Yleensä uskovaisia pidetään typerinä, mutta ainakin itse olen huomannut, että ne jotka näin ajattevat, ovat älyllisesti hyvin keskinkertaisia. Heillä on sen verran älyä että he ymmärtävät mistä darvinismissa on kyse, mutta heiltä puuttuu juuri sen verran älyä, mitä tarvitaan tieteen ja uskonnon yhteensovittamiseen. Puhumattakaan siitä, että ymmärtäisivät etteivät nämä ole välttämättä ristiriidassa keskenään.
Ei, enkä nyt väitä että jokainen huippuälykäs olisi uskonnollinen. On myös paljon kiinni siitä minkälaista älyä on siunaantunut, tai ihan vain minkälainen persoonallisuus sattuu olemaan.
Kommentit (62)
Huh. Onneksi olen timanttipolku-buddhalainen ja mensankin jäsen, että selvää priimaa :D
Älykkyydeltään keskinkertaisissa on eniten niitä, jotka pitävät tyhminä kaikkia, jotka ajattelevat asioista eri tavalla kuin ko. henkilö itse.