Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin, jos en halua tavata anoppia, koska sitten lapsetkaan ei tapaa?

Vierailija
06.01.2023 |

Taustaksi, että anoppi on useita kertoja ollut minua kohtaan aika törkeä ja myös kummallinen, en vain pysty tapaamaan häntä enää. Minun puolesta lapset voisivat edelleen tavata mummuaan, kunhan en joudu olemaan asiassa mitenkään mukana. Eli asian hoitaisi mies, voisin vaikka lähteä harrastukseeni siksi aikaa tms. Mutta miespä ei viitsi. Liikaa vaivaa ilmeisesti. Tapaa vanhempiaan itse kyllä, mutta pienimmän vaivan kautta, poikkeaa heillä nopeasti kun on muusta syystä sattumalta ajamassa siitä ohi tms, siis yksin.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa enkä halua tavata miniääni, siksi vain poikamme käy lastensa kanssa meillä. On itsestään selvää, ettei miniää kutsuta meille koska hän on epämiellyttävä. Sama toisin päin.

Poikani on hieman kateellinen kun sisarensa miehineen pääsee mukaamme Lapin lomille, mutta miniä ei päästä poikaamme lasten kanssa, olen sanonut pojalle, että se on heidän asiansa selvitellä välinsä, mutta minää ei mukaan kutsuta.

Et sinä itsekään kovin miellyttävältä kuulosta. Aivan järkyttävää, että joissain suvussa jonkun yksittäisen ihmisen ulkopuolelle jättäminen tuolla tavoin on kaikille aivan ok. Tuntuu varmaan lapsistakin todella mukavalta tuollainen käytös omaa äitiä kohtaan. Terveet mallit jne.

Ja sinäkö kuulostat?

Ohis

Koita pärjäillä asian kanssa.

Ohis ohis.

Samoin sinä, kovasti menee sinulla tunteisiin......

Ei minulla mene mikään tunteisiin, mutta sinulla ilmeisesti menee, koska sinun on kovasti koettava kaivaa ja tökkiä jonkinlaisia reaktioita esille. Kysy itseltäsi, miksi se on sinulle tärkeää - ehkä saat vastauksella ratkaisun myös mahdollisiin ihmissuhdepulmiisi.

Tämä on keskustelupalsta, jonka sisältö ei juurikaan omaa elämääni kosketa; monet aiheista kun (onneksi) ovat sen verran kaukana tavallisesta arjestani. Sen sijaan kauhistuttaa kyllä aidosti, millaisia ihmisiä todella voikaan olla olemassa ja millaisia toimintamalleja joissain suvuissa ilmeisesti on. Olen todella naiivisti kuvitellut, että nämä tällaiset ovat väritettyjä tarinoita tai urbaanilegendaa, mutta näin ei sitten ollutkaan.

Omat välini appivanhempien ja muidenkin sukulaisten kanssa ovat kunnossa. Erään kirjoittajan suvussa (ilmeisesti sinun, koska pari lausetta harmitti noin kovasti) välit eivät olleet kunnossa, ja sitä kommentoin. Syvimmät pahoitteluni tästä, koska osuin ilmeisen kipeään kohtaan. Koeta siis pärjäillä asian kanssa. Ihan vilpittömästi.

Minä lähden nyt hiihtolenkille kirpeään pakkassäähän, ei ole aikaa tai sen kummemmin kiinnostustakaan jäädä jankkaamaan kanssasi siitä, missä mitäkin kirjoitettiin tai jätettiin kirjoittamatta.

En ole ainoa, joka kanssasi täällä on keskustellut. Lue viestisi uudelleen, ymmärtänet fiksuna ihmisenä, miksi samaa kysymystä ovat muutkin pohtineet.

Vierailija
142/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään voi sietää miniääni, poika on ainokaisemme ja saa elämänkumppaninsa valita, se on ihan ok. Mutta kukaan ei voi meitä pakottaa kuvioon mukaan. Nyt kun miniä on palannut töihin, meidän pitäisi jatkuvasti olla auttamassa lapsen hakemisessa, viemisessä ja sairaspäivinä hoidossa, olemme kieltäytyneet, ei ole meidän asiamme olla ilmaisena piikana. Kyllä se vaikuttaa myös suhtautumisessa lapseen kun äitinsä on hirviö. Ja kuten joku sanoi myös, ei tule kuulema meidänkään miniä toimeen omienkaan vanhempiensa kanssa, on porttikielto sinnekin.

Noh sitä elämässään saa mitä tilaa.

Miksi poikasi ei tee osuuttaan?

Ja näytätkö vielä sen kohdan jossa kerrottiin, ettei se poika tee osuuttaan?

Kiinnostaa.

Ohis

No jos joudutte jatkuvasti tekemään asioita, joita poikasi pitäisi tehdä. Esim nuo sairaspäivät. Miksi poikasi ei hoida? Miksi ei kuskaa lapsiaan hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään voi sietää miniääni, poika on ainokaisemme ja saa elämänkumppaninsa valita, se on ihan ok. Mutta kukaan ei voi meitä pakottaa kuvioon mukaan. Nyt kun miniä on palannut töihin, meidän pitäisi jatkuvasti olla auttamassa lapsen hakemisessa, viemisessä ja sairaspäivinä hoidossa, olemme kieltäytyneet, ei ole meidän asiamme olla ilmaisena piikana. Kyllä se vaikuttaa myös suhtautumisessa lapseen kun äitinsä on hirviö. Ja kuten joku sanoi myös, ei tule kuulema meidänkään miniä toimeen omienkaan vanhempiensa kanssa, on porttikielto sinnekin.

Kiinnostaa.

Ohis

No jos joudutte jatkuvasti tekemään asioita, joita poikasi pitäisi tehdä. Esim nuo sairaspäivät. Miksi poikasi ei hoida? Miksi ei kuskaa lapsiaan hoitoon?

Usein kun lapsi aloittaa päivähoidon, hän sairastaa todella paljon. Siis todella paljon.

On yosi ikävää jos siihen ei saa apua.

Eri

Vierailija
144/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa.

Ohis

Usein kun lapsi aloittaa päivähoidon, hän sairastaa todella paljon. Siis todella paljon.

On yosi ikävää jos siihen ei saa apua.

Eri

Kyllä minä neljän lapsen äitinä tiedän. Tiedän myös sen, että sekä minä että mieheni olimme aika monta päivää sen takia kotona heitä hoitamassa. Ei kaikilla ole siihen apua, usein isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä, tai ovat työelämässä. Tai molempia, kuten silloin, kun meidän lapsemme olivat pieniä.

Vierailija
145/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean vaan, että aikuiset ja aikuinen ihminen kykenee kohtaamaan hankalankin ihmisen. Ihminen oppii elämän aikana kaikenlaista ja selviytymään erilaista tilanteista ja myös ihmisistä. Vaatii tietynlaista luovuutta ja luovimista. Uskoisin että moni on joutunut ja joutuu mm työyhteisössä tulemaan toimeen ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tunne olevansa ns samalla aaltopituudella.

Ap:n tapauksessa on tärkeää, että suhde isovanhempia säilyy lastenkin osalta.

Vierailija
146/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totean vaan, että aikuiset ja aikuinen ihminen kykenee kohtaamaan hankalankin ihmisen. Ihminen oppii elämän aikana kaikenlaista ja selviytymään erilaista tilanteista ja myös ihmisistä. Vaatii tietynlaista luovuutta ja luovimista. Uskoisin että moni on joutunut ja joutuu mm työyhteisössä tulemaan toimeen ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tunne olevansa ns samalla aaltopituudella.

Jos se on tärkeää, mies osaa hoitaa sen. Se on miehen homma, ei ap:n.

Kuinka moni teistä oikeasti on sitä mieltä, että miehellä on velvollisuus kuljettaa lapsia säännöllisesti kylään vaimon vanhempien luo, jos vaimo on täysin terve ja normaali, mutta ei vaan saa aikaiseksi?

Vierailija
147/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hankalia ihmisiä tsrvitse sietää yksityiselämässä.

Vierailija
148/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset miehen mukaan mummulaan, lapsilla on oikeus nähdä isovanhemmat ja heillä lapsenlapsi, ei lapsia voi sekoittaa erimielisyyksiin.

Vierailija
149/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä voi pysyä pois anoppilasta jos ei kestä mutta mies ja lapset voi käydä.

Vierailija
150/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lapset miehen mukaan mummulaan, lapsilla on oikeus nähdä isovanhemmat ja heillä lapsenlapsi, ei lapsia voi sekoittaa erimielisyyksiin.

Ei isovanhemmilla ole lapsenlapsiin minkäänlaisia oikeuksia.

Ja jos se isä ei saa aikaiseksi ottaa niitä lapsia mukaan sinne, se on voi voi sitten.

Vierailija
151/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kääntyy äitiään vastaan aikanaan jos se estää näkemästä isovanhempia.

Vierailija
152/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä voi pysyä pois anoppilasta jos ei kestä mutta mies ja lapset voi käydä.

Hankalia ihmisiä ei tarvitse sietää. Eikä heidän kanssaan tarvitse olla tekemisissä. Lastenkaan.

Ap:n tapauksessahan se mieskään ei halua lapsiaan sinne mummolaan.

Vierailija
153/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mksi ihmeessä kääntyisi? Eihän se äiti kaikkien muidenkaan perheen ulkopuolisten aikuistwn pillin mukaan tanssi.

Vierailija
154/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittajan tarvitse mitään laittaa. Onko sinusta miehet jollain tasolla vammaisia vai miksi kaikki vastuu on ap:n?

Vierailija
155/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äiti mitään estä. Isä on täysin vapaa hoitamaan omia lapsiaan ja viemään isovanhemmille. Isovanhemmat voivat vaikka ihan pyytää poikaansa tuomaan lapsia kylään. Ja ehkä lapset oppivat, että isällä on perheestä yhtä suuri vastuu kuin äidillä.

Vierailija
156/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa enkä halua tavata miniääni, siksi vain poikamme käy lastensa kanssa meillä. On itsestään selvää, ettei miniää kutsuta meille koska hän on epämiellyttävä. Sama toisin päin.

Poikani on hieman kateellinen kun sisarensa miehineen pääsee mukaamme Lapin lomille, mutta miniä ei päästä poikaamme lasten kanssa, olen sanonut pojalle, että se on heidän asiansa selvitellä välinsä, mutta minää ei mukaan kutsuta.

Olet anoppi, joka ei ole ymmärtänyt ketjun aloitusta.

Ongelmahan ap:lla on nimenomaan se että MIES EI VIE LAPSIA VANHEMPIENSA LUO VAIKKA KÄY SIELLÄ ITSE.

Kyse ei ole siitä etteikö ap olisi itse sinne tervetullut muuten kuin ettei pidä siitä miten anoppi häntä kohtaan käyttäytyy. Koska oma poikasi kerta tulee luoksesi lastensa kanssa, ei sinun tilanteellasi ole mitään tekemistä ap:n tilanteen kanssa.

Luot itsestäsi kuvaa mahdollisesti ilkeästä anopista joka vetää herneen nenään kun kukaan kehtaa arvostella yhtäkään anoppia maailmassa. Jos se ei ollut tarkoituksesi, postasit väärään ketjuun.

Vierailija
157/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkun ajan kestän vaikka millaista ihmistä. Olen sen kokenutkin työhön liittyvässä tehtävässä.

Jos ei tarvii kuin nähdä joku varttitunti niin ei mitään ongelmaa jos ei tarvi henkensä edestä peljätä. Ihmettelen miten mustavalkoisia ja joustamattomia ihmisiä löytyy nykyään.

Kyse tulla toimeen edes hetki on ihmissuhdetaidoista. Ja aina pätee vanha sanonta, ole viehättävä vihollisellesi ( jos on vastapuoli ) niin mikään ei ärsytä häntä enempää ja olet voiton puolella.

Vierailija
158/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkun ajan kestän vaikka millaista ihmistä. Olen sen kokenutkin työhön liittyvässä tehtävässä.

Jos ei tarvii kuin nähdä joku varttitunti niin ei mitään ongelmaa jos ei tarvi henkensä edestä peljätä. Ihmettelen miten mustavalkoisia ja joustamattomia ihmisiä löytyy nykyään.

Kyse tulla toimeen edes hetki on ihmissuhdetaidoista. Ja aina pätee vanha sanonta, ole viehättävä vihollisellesi ( jos on vastapuoli ) niin mikään ei ärsytä häntä enempää ja olet voiton puolella.

Joten mikä on selityksesi sille ettei ap:n mies vie OMIA lapsiaan tapaamaan OMIA vanhempiaan vaikka siellä käykin?

Vierailija
159/159 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mikä on selityksesi sille ettei ap:n mies vie OMIA lapsiaan tapaamaan OMIA vanhempiaan vaikka siellä käykin?

No. Mahdotonta tietää, kun en tunne miestä, en vaimoa enkä perhettään. Koko aloitus on takuulla provo, jos vaimokaan EI TIEDÄ tai ole ottanut mieheltä selville, miksi tämä ei voi heittää lapset ohikulkiessaan. Provo, mikä provo tai vaimo jolta puuttuu " jokin" kun ei voi itse selvittää miksi mies käyttäytyy siten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän