Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Planetaarinen pukeutuminen mitä listalla?

Vierailija
06.01.2023 |

Kiinnostaa tämä uusi haaste jossa ostetaan vain viisi uutta vaatetta vuodessa. Onneksi alusvaatteet ja sukat ei sisälly listaan. Aloin tehdä listaa tälle alkaneelle vuodelle ja se onkin yllättävän koukuttavaa ja kiinnostavaa. Farkut ainakin, aito kevytuntsikka muovisen tilalle ja joku pusero kesäksi. Mitä sinun listalla on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi mulle helppoa, mutta ei sitten kuitenkaan oikeasti ole, kun todellisuus on se, että mun ei aidosti tarvitsisi ostaa mitään vaatteita moneen vuoteen. Ei edes alusvaatteita.

Eli jos todella tormistun, en osta mitään, mutta sakkaako talous ilman panostani kokonaan 😂

Aika kummallinen ajatus kerta kaikkiaan että pitäisi tavaroita ostamalla pitää kansantaloutta pystyssä. Kansantalous kärsii kaikkein eniten siitä jos ilmastonmuutosta ei saada kuriin. Ja jos haluaa kuluttaa voi ostaa elämyksiä ja palveluita. Hyvä idea myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
22/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta yhtään uutta vaatetta vuodessa. Tuunaan vanhoja jos on tarvis. Housujen sivuun ompelen kiilat, jotta ne eivät purista mahasta. Lahkeet kavennan alhaalta. Pitkiin kalsareihin ompelen uudet vyötärö kaistat, jos ne ovat virttyneitä. Käsin pesu myös suojelee tiettyjä vaatteita, kun villa pipoa, takin hihoja jne.

Seuraavaksi ostan kyllä lämpimät talvikengät, mutta toistaiseksi en ole niitä löytänyt. Leveät numeroa suuremmat talvi Palladiumitkaan eivät lämmitä varpaita. Vaikka kengissä olisi mitkä karva vuorit, niin silti palelee. Lämpöeristys tarvitaan lähinnä varpaisiin ja jalkapohjiin. Osaatko suositella oikeasti lämpimiä kenkiä?

Kuomat on oikeasti lömoimöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan teinitytöt ostaa Sheinistä 30 vaatetta kerralla, jokaista varmuuden vuoksi kolme kokoa.

Vierailija
24/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttuja kirjoitti:

Vuoden sisällä olen ostanut yhdet kengät hajonneiden tilalle (minulla on talvikengät ja kesäkengät), kirpparilta pari lämmintä hupparia ja sukkia/alushousuja. Tänä vuonna ajattelin vielä pärjätä vanhalla toppatakilla (jonka sain käytettynä), vaikka saumat alkavat jo ratkeilla kainaloista. Pipon ostin, kun vanha ei enää pysynyt päässä. 

Näillä mennään.

Teidät kirpparilta vaatteita ostavat tädit kyllä haistaa jo kaukaa.

Vierailija
25/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te yksinäiset etätöitä tekevät tantat tarvitsette edes alusvaattteita?

Vierailija
26/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen johtavassa asemassa työelämässä. Varmaankin ainakin neljä viidestä uudesta vaatteesta menee työkäyttöön. Uskoisin että siistit mustat housut, musta hame, siisti neuletakki ja paitapusero. Voi olla että tarvitsen myös siistit kengät töihin. Vapaa-ajan vaatteet yritän löytää köytettynä, haussa on ainakin pari t paitaa kesäksi. Yleensä tulee ostettua uutta vaatetta harvoin mutta nyt huomaan että näytän aika nuhruiselta koronan jälkeen.

Taas yksi julkisen sektorin tantta. Huoh.

Vierailija
27/27 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan teinitytöt ostaa Sheinistä 30 vaatetta kerralla, jokaista varmuuden vuoksi kolme kokoa.

Se on sitten eri ketjun aihe.