MISTÄ SAA TODISTUKSEN HUOLTAJAN MATKUSTUSOIKEUDESTA????
Sorry ku huusin :)
Mut mun pitäis saada todistus jotta voin lähtee matkalle kahden lapseni kanssa ilman heidän isää, siis miestäni.
Mutta mistä, onko sellasia valmiina vai kyhäänkö itse?
Googletin, en löytäny.
Oisko jollain tietoo?
Kommentit (6)
Pitääkö silloin naapurin kirjoittaa todistus, että lapsilla ei ole toista huoltajaa?
En ole koskaan kuullutkaan. Jos lapsella on oma passi ja toinen vanhemmista mukana, tai lapsi on mukana matkustavan vanhemman passissa, niin ei siinä tietääkseni enää mitään lupia kysellä.
" Mikäli alaikäinen lapsi matkustaa Meksikoon joko yksin tai vain toisen vanhemman tai muiden kuin vanhempiensa kanssa, lapsella tulee olla virallinen englanninkielinen todistus huoltajiltaan matkustusoikeudesta."
Selvinnee huomenna matkatoimiston kauttakin, mutta ajattelin jos täällä joku tietäis.
ap
ja heilla on eri maat passit. Kirjoitin varmuuden vuoksi miehelleni ' suostumuksen' lapsen matkustukseen (muslimimaa, tiukkuuden siella tietaen), mutta eihan sita ole missaan kysytty. Parempi varalta olla kuitenkin. Kylla se itse kirjoittamasi riittaa, kunhan on allekirjoitettu kunnolla.
Viikonloppuna lähdetään reissuun, ja nyt huomasin että tämmönenkin pitäis olla. Luki aurinkomatkojen oppaassa.
ap