Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä

Vierailija
06.01.2023 |

Taitaa kulkea suvussa, setänsä Andrew on samanlainen neropatti.

Kommentit (46129)

Vierailija
40401/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole brittihovin vihaaja enkä edes solvaaja. En arvosta Harrya ja Meghania yhtään, olen "puolustanut" kuninkaallista perhettä. Mutta olen se joka kirjoitti siitä että Harry-aiheisessa ketjussa jos kritisoidaan ketunmetsästystä jne se ei tarkoita etteikö välittäisi kotimaassa tapahtuvista eläinten kaltoinkohteluista, jopa toimisi niitä vastaan. Oletko niin yksinkertainen että jos sitä ei erikseen korosta ja tuo tässä ketjussa esiin niin se ei ole totta tai se on tekopyhää kaksinaamaisuutta? Ihmeellistä logiikkaa kuten sanoin. 

Ihmeellinen logiikka menee tässä: Harryn ketunmetsästystä ja kettujen ampumista ei ole mainittu missään, mutta nyt, kun hän on poissa sieltä raakalaisten kettujahdista, alkoi rääpiminen. 

Asia ei kuulu ketjun aiheeseenkaan. Se on laillista siellä.

Sen sijaan ihmeellistä logiikkaa henkii myös, kun kotimaassa tulee julki kymmeniä karmaisevia eläinrääkkäystapauksia vuodessa, eivät ne merkitse tässä nyt mitään, vaan jankataan jostain brittiläisestä perinteestä, joka ei edes meille mitenkään kuulu. Täysin eri asia olisi, jos brittituristeja tulisi vaikka Suomeen ja täällä järjestettäisiin heille ketunmetsästyssafareita jne.

Tässä jahdataan nyt kettujen ohella brittihovin jäseniä. Harry asuu Amerikassa, ja hänen on ketju.

Vierailija
40402/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääkkönen/Aakkonen on tainnut aika usein mainita rahvaanomaisuudesta, kirjoitustyylin ja termistön suhteen. Tarkoittanutkin itseään?

Kyllä. Hän on todella rahvaanomainen ja vaikka kuinka itseään usalaiseksi tituleeraa on perin juurin suomalainen, edustaa nimenomaan sitä iäkkäämpää, sivistymätöntä moukkasuomalaisuutta jota tuntuu niin suuresti vihaavan ja halveksivan. Kai sitä on paha olla itsensä kanssa kun ei itseään hyväksy sellaisena kuin on ja sitten - kun ei ole kykyä käsitellä asioita - kaataa sen pahan olonsa muiden syyksi ja päälle.

Kas niin, nyt vain odottelemme koska hän saapuu suuttumaan ja loukkaantumaan kuinka hänestä sepitetään juttuja tuntematta häntä lainkaan ja ladellaan diagnooseja ilman lääkärin oikeuksia.

Juu, me pikkulikat saadaan kyytiä. Ja vahakantiseen vihkoon isot miinukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
40403/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole brittihovin vihaaja enkä edes solvaaja. En arvosta Harrya ja Meghania yhtään, olen "puolustanut" kuninkaallista perhettä. Mutta olen se joka kirjoitti siitä että Harry-aiheisessa ketjussa jos kritisoidaan ketunmetsästystä jne se ei tarkoita etteikö välittäisi kotimaassa tapahtuvista eläinten kaltoinkohteluista, jopa toimisi niitä vastaan. Oletko niin yksinkertainen että jos sitä ei erikseen korosta ja tuo tässä ketjussa esiin niin se ei ole totta tai se on tekopyhää kaksinaamaisuutta? Ihmeellistä logiikkaa kuten sanoin. 

Ihmeellinen logiikka menee tässä: Harryn ketunmetsästystä ja kettujen ampumista ei ole mainittu missään, mutta nyt, kun hän on poissa sieltä raakalaisten kettujahdista, alkoi rääpiminen. 

Asia ei kuulu ketjun aiheeseenkaan. Se on laillista siellä.

Sen sijaan ihmeellistä logiikkaa h

Älä jaksa. Vaikka kuinka haluat väittää muita tekopyhiksi ja brittihovin vihaajiksi niin nyt haukut myös vääriä puita. Hyvin sulle selitettiin miksi, en ala sitä nyt toistamaan tai rautalangasta vääntämään. Eri.

Vierailija
40404/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on filmattu? Harryn käsi ei millään meinaa pysyä Meghanin hyppysissä, Meghanin pitää ottaa välillä toinen kätensä tueksi. 😆

https://youtube.com/shorts/IB_1GzHfAUU?si=FetqqbBijFNbQGLI

Vierailija
40405/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mielenkiintoinen video suositeltuihin: 12 kuninkaallisiin sukuihin kuuluvaa, joilla ei ole mitään kuninkaallista titteliä. Tosin videossa on ilmeisesti muutama virhe, kannattaa lukea ne kommentit myös.

Edoardo Mapelli Mozzin isä edusti kuulemma Britanniaa urheilijana talviolympialaisissa 1972. Se oli minulle ihan uutta tietoa. 

Juu, alppihiihtäjä oli. Hän oli muuten naimisissa  ruotsalaisen Ebba Margaretin kanssa jonka poika ensimmäisestä avioliitosta on ruotsalainen USA:saa asuva koomikko.  

Ai jaa! On näillä kiemuraisia sukujuuria. Ihan hauskaa. 

Vierailija
40406/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia ei kuulu ketjun aiheeseenkaan. Se on laillista si

Kiitos. Mä laitan kans oman rautalankani: Harry on näköjään puhdas pulmunen, vaikka on ihan samalla perinteikkäällä tavalla kuninkaallisena osallistunut kettujen lahtaamiseen. Meghanhan ei halunnut mennä siihen mukaan ja taisi kieltääkin sen Harrylta.

Ja vaikka nyt, kun poolo-dokkari on ilmestynyt ja ajan hermolla, ei puhuta mitään hänen hevosten kohtelustaan. On kerrottu, että on potkinut verille ja muitakin juttuja. Joku hevonen menehtynytkin ilmeisesti, kun ei ollut soveltuva siihen käyttöön. Mutta eiku brittihovi, janks janks...ja jos ei tämä ole tekopyhää niin...

Vierailija
40407/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääkkönen/Aakkonen on tainnut aika usein mainita rahvaanomaisuudesta, kirjoitustyylin ja termistön suhteen. Tarkoittanutkin itseään?

Kyllä. Hän on todella rahvaanomainen ja vaikka kuinka itseään usalaiseksi tituleeraa on perin juurin suomalainen, edustaa nimenomaan sitä iäkkäämpää, sivistymätöntä moukkasuomalaisuutta jota tuntuu niin suuresti vihaavan ja halveksivan. Kai sitä on paha olla itsensä kanssa kun ei itseään hyväksy sellaisena kuin on ja sitten - kun ei ole kykyä käsitellä asioita - kaataa sen pahan olonsa muiden syyksi ja päälle.

Kas niin, nyt vain odottelemme koska hän saapuu suuttumaan ja loukkaantumaan kuinka hänestä sepitetään juttuja tuntematta häntä lainkaan ja ladellaan diagnooseja ilman lääkärin oikeuksia.

Juu, me pikkulikat saadaan kyytiä. Ja vaha

Tuskin ehtii kun istuu sähkökaapin takana piilossa vetämässä raivohulluna tupakkaa. Vituttaa varmaan kun sormet jäätyvät ulkona.

Vierailija
40408/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat kyllä repii sen ketun. Aivan epäinhimillistä. Jossain ketut voivat aiheuttaa ns tuhoa, mutta luulisi, että nykytekniikalla sekin voitaisiin estää.

Heillä on siellä oma lainsäädäntönsä, ei kuulu maittemme välisiin suhteisiin mennä aiheuttamaan selkkausta ja osoittamaan sormella.

Meillä itsellämme on ollut esim. järjestettyjä koiratappeluita, vakavia eläinrääkkäystapauksia, sairasta pentutehtailua yms. ja kukaan ei jostain kumman syystä hiisku niistä mitään. Lisäksi tämä älytön susien suojelu on täysin päätöntä. Lampaat teurastettuina laitumilla.

Mutta ainoastaan Brittihovi on raakalaisia ja elättejä täynnä, mielenvikaisia, sisäsiittoisia hulluja ja mitä kaikkea. Kammottavaa tämä silmitön viha.

Mistä joku ääliö on taas tehnyt päätelmän, ettei Harry muka haluaisi metsästää kettuja?  Kai nyt tyhmänkin järki sanoo, että Harrya ei kukaan kutsu eikä kukaan taas Harryn kutsusta lähtisi hänen kanssaan metsälle, vaikka hän kuinka haluaisi.  Harrylla ei yksinkertasesti ole mahdollisuutta metsästää kettuja. Se, ettei ole maholisuutta, ei tarkoita, etteikö haluaisi. Fakta on se, että Harry kaipaa entistää elämäänsä UKssa.  Tämän sanonut itsekin.

Vierailija
40409/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tarkoittanut, etteikö Harry haluaisi kettujahtiin, vaan päinvastoin. Kaipaa kotikonnuille, olen todennut useamman kerran. Sitä tässä nyt vaan nauran, kun kuninkaallisista tuli Harryn lähdettyä täysraakalaisia, vaikka Harry taisi olla ahkerin kettujen ampuja.

-Tämä jolle vastasit, lainaus ei taas onnistu.

Vierailija
40410/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhutaan että Harry olisi hankkinut Usan kansalaisuuden. 🤔

Tuskin pitää paikkansa koska olisi entinen prinssi.

Harry mainitsi harkitsevansa kansalaisuuden hakemista yhdessä TV-haastattelussa. Sen koommin jätkä ei ole sitä maininnut. Syy on mielestäni ihan selvä. Se maininta oli tarkoitettu vain järkyttämään perhettä ja muita, ja viesti oli Harryn tapaan kuin 5-vuotiaan " jos ette oo mulle mieliksi, niin sitten tämmösen kauhean asian ja saatte katus".  Perhe ym olivat kuitenkin aikuisia ja ymmärsivät pojun kiukuttelun ja uhman viestin eikä kukaan rientänyt hyssyttelemään kauhukakaraa. Ei ole sittemmin toistanut missään.

Vierailija
40411/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harry mainitsi harkitsevansa kansalaisuuden hakemista yhdessä TV-haastattelussa. Sen koommin jätkä ei ole sitä maininnut. Syy on mielestäni ihan selvä. Se maininta oli tarkoitettu vain järkyttämään perhettä ja muita, ja viesti oli Harryn tapaan kuin 5-vuotiaan " jos ette oo mulle mieliksi, niin sitten tämmösen kauhean asian ja saatte katus".  Perhe ym olivat kuitenkin aikuisia ja ymmärsivät pojun kiukuttelun ja uhman viestin eikä kukaan rientänyt hyssyttelemään kauhukakaraa. Ei ole sittemmin toistanut missään.

Tai sitten joku älykäs selitti sille, mitä kansalaisuuden hakeminen tuo tullessaan. Megsu sai kilarit, mä olen duchess, The duchess of Sussex!!!

Vierailija
40412/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Meghanin luisten kinttujen yli. Se ei tittelistään luovu, ikinä! Harry nyt voisi tyhmyyksissään luopuakin viimeisestä valttikortistaan, millä vielä toistaiseksi elantonsa hankkii.

Istu nyt luisten kankkujesi päälle ja ihmettele tätä totuutta:

Furthermore, even if Harry decided to become a U.S. citizen, Meghan might be able to keep her titles, because U.S. law does not prohibit Americans from accepting (and keeping) titles from other countries.Feb 16, 2024

Veronmaksua sinne ja tänne Harryn kannattaa ennemminkin miettiä kuin jotain titteliä, loppuelämänsä olisi vaan Harry, formerly known as Prince Harry.

Vierailija
40413/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Megsu halua mitään Just Harrya, vaan nimenomaan prinssi Harryn.

Vierailija
40414/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin hän noin sinulle sanoi? Julkinen kantansahan on ollut että tittelit eivät ole niin tärkeitä. Ainoa mistä nousi häly oli Archien ja Lilin tittelit. Ne he hyväksyivät kun olivat saaneet niiden merkityksestä (en muista oliko) perheenjäseneltä tai muuten vaan asiantuntijalta. Kuitenkin tämä julkaistiin aika pian Eugenien vierailun jälkeen.

Vierailija
40415/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mielenkiintoinen video suositeltuihin: 12 kuninkaallisiin sukuihin kuuluvaa, joilla ei ole mitään kuninkaallista titteliä. Tosin videossa on ilmeisesti muutama virhe, kannattaa lukea ne kommentit myös.

Edoardo Mapelli Mozzin isä edusti kuulemma Britanniaa urheilijana talviolympialaisissa 1972. Se oli minulle ihan uutta tietoa. 

Juu, alppihiihtäjä oli. Hän oli muuten naimisissa  ruotsalaisen Ebba Margaretin kanssa jonka poika ensimmäisestä avioliitosta on ruotsalainen USA:saa asuva koomikko.  

Ajattelin alkaa tekemään jotain sukupuuta, jos saan aikaa. 

Vierailija
40416/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostaa, NOT.

Vierailija
40417/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

As

Eläintenrääkkäys on aina ollut hovien suosiossa. Esimerkiksi 1600-1700 -luvulla rääkättiin karhuja (Ruotsi, Englanti, Ranska). Karhut laitettiin häkkiin esimerkiksi koirien kanssa, samoin apinoita rääkättiin. Usein karhua pidettiin myös raudoissa joten koirien oli helpompi raadella.

Ranskassa kun hieman rauhoituttiin ihmisten tappamisen suhteen niin sen jälkeen aloitettiin mm kissojen kiduttaminen. Tämä siis rahvaan keskuudessa. 

Vierailija
40418/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suvustani on oikein kovakantinen, painettu kirja. saavat tulevat sukupolvet helposti tietoa.

Vierailija
40419/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin alka

Niin minunkin mutta itseäni kiinnostaa miten pienet piirit Euroopassakin on. Mapelli Mozzin äitipuolen kautta päästään taas Ruotsin hoviin. 

Vierailija
40420/46129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin hän noin sinulle sanoi? Julkinen kantansahan on ollut että tittelit eivät ole niin tärkeitä. Ainoa mistä nousi häly oli Archien ja Lilin tittelit. Ne he hyväksyivät kun olivat saaneet niiden merkityksestä (en muista oliko) perheenjäseneltä tai muuten vaan asiantuntijalta. Kuitenkin tämä julkaistiin aika pian Eugenien vierailun jälkeen.

No näin hän minulle sanoi ja tuijotti tiukasti silmiin! Kovasti se sitä toitottaa aina kun tilaisuus tulee. Julkinen kantansahan oli myös, että olivat rasismin uhreja, mutta se peruttiin. Muistikuvat voivat vaihdella.

Ketju on lukittu.