Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi koronasta uutisoidaan taas niin ristiriitaisesti? Noin viikko sitten sanottiin, että koronaan voi suhtautua kuin tavalliseen flunssaan

Vierailija
06.01.2023 |

ja kun pahimmat oireet on menneet, voi mennä töihin.

Mutta nyt viime päivinä taas lietsottu hysteriaa ja vaaditaan maskipakkoa.

Siis missä nyt oikeasti mennään?

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli HUS Järvisen haastattelu. Ei aiheuta vaikeampaa tautia tms, joten ei kannata liikaa pelätä

Vierailija
142/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaisin kertovat mielipiteensä nämä Suomen haastatelluimmat lääkärit ym. ns. asiantuntijat.

Vielä ei tiedetä millaisiksi uudet variantit osoittautuvat.

Eikös tämä Järvinen julistanut, ettei Suomeen ole tulossa koronaa. Mitenhän sitten kävikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri joka sai koronan uudelleen puolen vuoden jälkeen ,voi seuraavalla kerralla paljon huonommin. Kova hengenahdistus jatkui ja muutakin jälkitautia tuli.

Eikö sairastetusta koronasta ja rokotteista pitänyt saada superimmuniteetti?

Vierailija
144/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia voi käyttää ne, jotka haluaa. Täällä on nyt kolme päivää joku huudellut, kuinka pitää asettaa maalisuositus. Jokainen käyttäkööt jos kokee tarpeelliseksi.

Flunssia tulee, flunssia menee. Perusterve joutuu harvoin sairaalahoitoon flunssan takia. Flunssia on mm. Korona, influenssa, RS virus

Alle 6-kymppinen, lievää ylipainoa lukuunottamatta terve työn kautta tuttu kuoli koronaan ja 4-kymppinen täysin terve sukulainen oli viikon teholla hengityskoneessa koronan vuoksi, ennen rokotuksia molemmat. Itse tuntemilleni ihmisille ei ole muutaman kymmenen vuoden aikana käynyt kenellekään noin influenssan, rs-viruksen jne vuoksi. n. 30 vuoden yleislääkärin uran aikana en ole ketään aikuista joutunut "lähettämään eteenpäin" virusinfektion vuoksi. No, jokainen tekee itse johtopäätökset.

Jos olet lääkäri niin voitko kertoa millä hemmetillä saisin mun korkean sykkeen laskemaan? Alkoi koronasta. Lisäbonuksena se, että mulla on kroonisesti matala verenpaine, eikä korkea kuten voisi kuvitella.

Koronalla on pitkät vaikutukset sydämeen ja keuhkoihin. Jos äskettäin olet koronan sairastanut, käy lääkärissä tarkistuttamassa, ettei ole sydänlihastulehdus.

Vierailija
145/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen maskin ole edes todettu auttavan joten miksi sellaisia suositellaan. Maskitehtaiden osingot varmaan kiinnostaa?

Haista oma jalkovälisi! Maskien hyödyistä on vaikka kuinka monta tutkimusta. Googlaa niin löydät äläkä levitä valheitasi ja harhojasi.

Tutkittu on, eikä se perus kirurginen maski suojaa koronalta lainkaan, koska koronavirus on niin pieni, että se läpäisee maksin.

Vierailija
146/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko vaihtoehtomediasta: "Koronarokotteet eivät kelpaa edes ilmaiseksi köyhille maille, mutta Suomen tv:ssä mainostetaan silti uutta tehostekierrosta riskiryhmäläisille"  

Onko tilanne oikeasti noin paha rokotteiden suhteen?

Vierailija
147/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krista Kiurun viimeiset hetket parrasvaloissa! 3kk eduskuntavaaleihin ja sitten loppuu tuo koronamölinä!

Tämä. Katsoin aamun haastattelun ja hän ei edes vastannut kysymyksiin. Lähinnä kysymysten kiertäminen. Kysyttiin myös miksi tilanne uudessa lastensairaalassa on niin huono , en saanut kunnon vastausta.

Lisäksi perusteltiin terveydenhuollon tilannetta korona kuormalla vaikkei se ole ainoa syy

Ovat itse lisänneet koronakuormaa, kun pakottivat hoitajia ottamaan rokotteita ja monet hoitajat ottivat lopputilin sen vuoksi. Tietenkin monilla tuo rokotusoakko katkaisi vain kamelin selän, mutta jotkut olisivat voineet jatkaakin.

Nythän tilanne on se, että nämä samat hoitajat vaativat itselleen rokotuksia, kun se neljäs rokote annetaankin vain riskiryhmäläisille.

Vierailija
148/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tästä pitänyt tulla pandemiaa

Eikös silloin 2019 lopulla uutisoitu, ettei se Suomeen tule. Ja Trump oli sitä mieltä, ettei se tule USA:an.

Vierailija
149/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri joka sai koronan uudelleen puolen vuoden jälkeen ,voi seuraavalla kerralla paljon huonommin. Kova hengenahdistus jatkui ja muutakin jälkitautia tuli.

Useimmilla potilailla toinen infektio on hankalampioireinen ja useammin sairaalahoitoon johtava.

Vierailija
150/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittista peliä ja hätävarjelun liioittelua. Kuten tähänkin asti.

Vierailija
151/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla potilailla toinen infektio on hankalampioireinen ja useammin sairaalahoitoon johtava.

Koko ajan toitotetaan "korona nyt vain jää keskuuteemme"

Luulen, että silti ei olla katsottu sen pidemmälle, mitkä terveyshaitat tästä jää. Jos ihmiset voi sairastaa parikin kertaa vuodessa, se lisää aina vain riskejä lisäö

Vierailija
152/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat ei ole maininneeet, että Kiinasta tulisi yhtään mitään vaarallista.

Jotkut täällä mollaa, ettei asiantuntijoihin HUS , THL voi luottaa , koska v. 2020 ennustettiin väärin. Tuolloin ei tiedetty viruksesta juuri mitään, toisin kuin nyt.

Nyt tietoa on enemmän.

Se tieto jota Kiinasta tulee , on surullisia toki. Ihmisiä kuolee ja sairastuu runsaasti, koska rajoitukset poistuu.

Kiinakin huomasi, ettei virusta pidättele mikään .

Sitä itse tosin kummeksun, miten he oikeasti ovat jaksaneet tuota sulkua niin pitkään, tietävätkö he enemmän

Vierailija
153/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten tarkoitetaan termillä zerocovid. Jossain sen näin, enkä ole löytänyt vastausta

Vierailija
154/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on ilmaantunut taas uusi entistäkin herkemmin tarttuva variantti ja kellään ei ole vastustuskykyä sille. Eli meillä on kohta ihan hitosti yhtäaikaa sairaana olevia ja terveydenhuolto on muutenkin kriisissä. Hengitysvaikeuksista yms. kärsiviä joudutaan käännyttämään kotiin ja ois parempi jos kaikki ei sairastuisi yhtäaikaa. 

Hah, tosiasiassa minkä tahansa variantin sairastaminen antaa suojaa uudelle variantille ja myös eri varianttiin suunniteltu rokote suojaa.

Ei nyt ihan näinkään. Tästä tehdyt tutkimukset osoittaa, että ne jotka sairastivat alussa sen "villi-virus" koronan ja/ tai ottivat rokotteen, joka tehtiin wuhanin virukselle, ovat saaneet paremman suojan koronan uusille varianteille kuin nämä jotka sairastuivat vain omikroniin ja/tai ottivat vain omikron-rokotteen.

Omikronin sairastaminen tai rotote ei suojaa uusia variantteja vastaan juuri ollenkaan.

Tämän takia tähän uuteen bivalent-rokotteeseen on laitettu puolet villivirusta ja puolet omikronia.

Vierailija
155/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko vaihtoehtomediasta: "Koronarokotteet eivät kelpaa edes ilmaiseksi köyhille maille, mutta Suomen tv:ssä mainostetaan silti uutta tehostekierrosta riskiryhmäläisille"  

Onko riskiryhmille tulossa kuudes rokotekierros?

Vierailija
156/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paratiisin ovet kirjoitti:

suosittelen uutisten seuraamisen lopettamista

Juuri näin. Laittaa vielä varmemmaksi vakuudeksi pussin päähän, jotta ei varmasti näe mitään. Näin myös koko korona katoaa, eikä sitä koskaan ole ollutkaan.

Vierailija
157/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko riskiryhmille tulossa kuudes rokotekierros?

Onko viides jo mennyt? Muistaakseni alunperin puhuttiin että yksi piikki riittää.

Vierailija
158/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset tarvitsevat erillisen maskisuosituksen asiantuntijoilta. Ne ketkä haluaa pitää, pitäkööt. Mä kärsin liikaa noiden rättien takia.

Vähän kun sillon joskus 2020 THL asetti maskisuosituksen , se oli silloinkin vain suositus. Täällä ei ole koskaan ollut maskipakkoa, eikä tule!

Kärsit? Voi sinua.

Kyllä. Kärsin fyysisesti ja psyykkisesti. Tiesitkö, että on huomattu, että lapset jopa ovat oireilleet näiden takia psyykkisesti

Outoa, mutta kai se pitää sitten paikkansa, että maskit aiheuttaa joilekin mielenterveyshäiriöitä.

Itse käytän aina sitä järeämpää "kuonokoppaa" kun olen julkisissa sisätiloissa, missä on paljon ihmisiä, enkä edes ajattele asiaa sen kummemmin. En ole saanut mitään oireita paitsi että jos menen portaita ylös niin hengästyn maski päällä nopeammin.

Millaisia ne psyykkiset oireet on joita koet kun käytät maskia?

Vierailija
159/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan toitotetaan "korona nyt vain jää keskuuteemme"

Luulen, että silti ei olla katsottu sen pidemmälle, mitkä terveyshaitat tästä jää. Jos ihmiset voi sairastaa parikin kertaa vuodessa, se lisää aina vain riskejä lisäö

Sairastamista ei voi väestötasolla estää. Ainoastaan yksilön omilla toimilla on ratkaisevaa merkitystä sairastuuko kuinka usein vai ei ollenkaan. Rokotteilla ei ole sairastumisiin ainakaan estävää vaikutusta,  koska rokotettujen toiminta muuttuu sairastumisille altistavaksi.

Vierailija
160/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset tarvitsevat erillisen maskisuosituksen asiantuntijoilta. Ne ketkä haluaa pitää, pitäkööt. Mä kärsin liikaa noiden rättien takia.

Vähän kun sillon joskus 2020 THL asetti maskisuosituksen , se oli silloinkin vain suositus. Täällä ei ole koskaan ollut maskipakkoa, eikä tule!

Kärsit? Voi sinua.

Kyllä. Kärsin fyysisesti ja psyykkisesti. Tiesitkö, että on huomattu, että lapset jopa ovat oireilleet näiden takia psyykkisesti

Outoa, mutta kai se pitää sitten paikkansa, että maskit aiheuttaa joilekin mielenterveyshäiriöitä.

Itse käytän aina sitä järeämpää "kuonokoppaa" kun olen julkisissa sisätiloissa, missä on paljon ihmisiä, enkä edes ajattele asiaa sen kummemmin. En ole saanut mitään oireita paitsi että jos menen portaita ylös niin hengästyn maski päällä nopeammin.

Millaisia ne psyykkiset oireet on joita koet kun käytät maskia?

Tai kun muut käyttävät ja se harmittaa vietävästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä