Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi koronasta uutisoidaan taas niin ristiriitaisesti? Noin viikko sitten sanottiin, että koronaan voi suhtautua kuin tavalliseen flunssaan

Vierailija
06.01.2023 |

ja kun pahimmat oireet on menneet, voi mennä töihin.

Mutta nyt viime päivinä taas lietsottu hysteriaa ja vaaditaan maskipakkoa.

Siis missä nyt oikeasti mennään?

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin koronarajoitukset on olleet unelmien täyttymys. Nämä ovat unelmoineet maskipakoista jo kauan ennen koronaa.

Voi sinua maskien vihaajaa, kun pitää sortua tuollaisiin fantasioihin.

Että ihan kiirehdit vastaamaan just mulle? Tais osua oikeaan

Vierailija
182/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman huijattu olo. Tuttavapiiristä useammallakin ihmisellä ollut korona, ja olin saanut sen kuvan, että vain vähän tavallista pahempi flunssa kyseessä.

Sain koronan lähes 30 päivää sitten. En voi vieläkään laittaa edes pyykkejä koneeseen, pysähtymättä lepäämään välillä. Jos tekee yhtään mitään tuntuu, kuin olisi astmakohtaus tulossa. Kaupassa jalat meinaavat pettää alta, ja silmissä sumenee.

Ja tämä kolmen rokotteen jälkeen. En olisi uskonut, että sairastun näin pahasti. Pitää vain toivoa, että oireet alkaisivat helpottamaan kohta. Koko elämä on tauolla ja työkyky mennyt :(

Jos jotain hyvää pitää tilanteesta hakea, niin lähipiiristä ei sairastunut kukaan muu näin vakavasti. Taisi käydä vain huono tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirusta löydetty ihmisten aivoista, ruumiinavauksien yhteydessä.

Vierailija
184/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka covid sairastettu 2/2022 , toinen kerta 12/22.

Ensimmäisen tartunnan kohdalla olo oli outo, kuivaa yskää, kurkku kipeä, nuhaa, lämpöä, kurkun kutinaa. Lisäksi meni varmaan kuukausi siihen, että jaksoi yhtään mitään. Jopa pyykin pesu otti koville. Pieni kävelymatka sai hengästymään.

Nyt toisen tartunnan kohdalla 12/22 , kuume nousi korkeammaksi ja lisäksi oli pahaa hengenahdistusta, johon sain lääkkeet.

Eipä tullut kummempaa immuniteettia ensimmäisestä tartunnasta

Vierailija
185/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla liikkuu kritiikkiä WHO:ta kohtaan, koska Thedros oli kallellaan Kiinaan päin ja uskoi liian pitkään kiinan selityksiä, eikä länsimaiden varoituksia ja siten pandemia pääsi leviämään vapaasti.

Vierailija
186/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla liikkuu kritiikkiä WHO:ta kohtaan, koska Thedros oli kallellaan Kiinaan päin ja uskoi liian pitkään kiinan selityksiä, eikä länsimaiden varoituksia ja siten pandemia pääsi leviämään vapaasti.

Onko jotain tuoretta tietoa tästä? Vai onko joku vanha juttu?

Vierailija
187/204 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias SM-tasolla urheilu-uran tehnyt nainen. Sairastin koronan kuukausi sitten ensimmäistä kertaa, enkä ole vieläkään palautunut. Tarvitsen unta 12 tuntia vuorokaudessa ja jaksan kävellä maksimissaan roskakatokselle. Että lievä pikku flunssa joo Edellisen kerran olen ollut sairaana vuonna 2009, eli minulla on keskimääräistä ihmistä vielä parempi vastustuskyky.

Mielenkiintoinen tauti. Täällä yksi immuunipuutteinen, vastustuskyky heikko. Viisi piikkiä otettuna ja loppuvuodesta eka kerran korona sairastettu. Yhden vaivaisen päivän tauti kesti ja siinä se. On aika arpapeliä miten tuo tauti iskee.

Vierailija
188/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virologi hämmästelee ministeri Kiurun koronalausuntoja: En tiedä mitä tässä nyt tarkoitetaan

Ministeri Krista Kiuru esitti Ylen haastattelussa huolensa kiinalaisesta viruksesta. Tällä hetkellä voimakkaimmin leviävä variantti Kraken on kuitenkin lähtöisin Yhdysvalloista.

Vapalahti on ihan ihmeissään

Vierailija
189/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa koronassa. Kuume kestänyt jo 5 päivää, onko täällä muita, joilla tauti ei olekaan mennyt parissa päivässä pois?

Vierailija
190/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirusta löydetty ihmisten aivoista, ruumiinavauksien yhteydessä.

Ja ulosteista kuukausia oireiden katoamisen jälkeen. Noin joka 7. potilas saattaa kuulua ryhmään. Saattaa selittää long covidin, elikä tauti ei parantunut, vaan jäi kytemään hiljaisella tulella tai piileskelemään kroppaan.

Vierailija
191/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin marraskuussa ja vasta nyt pikkuhiljaa koen olevani tervehtymässä. Keuhkojen toiminta meni aika huonoksi ja tuli jälkitautia.

Kiinnostaisi kuulla pitkän kaavan mukaan sairastaneilta, että miten olette kuntouttaneet itseänne? Aika vähän mitään neuvoja terveydenhuollosta olen saanut. Teen pieniä 5-10 min kävelyjä ja lempeitä kehonhuoltoharjoituksia, venyttelyjä ja kuminauhalla hieman jumppaan. Nopeasti voimat loppuu, mutta on tilanne sentään ollut kohentumaan päin. Oli neljä rokotetta alla, mutta silti näin.

Vierailija
192/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa koronassa. Kuume kestänyt jo 5 päivää, onko täällä muita, joilla tauti ei olekaan mennyt parissa päivässä pois?

Ekalla kerralla kuume kesti mulla 6 päivää. Oli jo tullut voimaan se 5 päivän sairastaminen, joka riittää. En kyennyt töihin. Muutenkin koko kuukausi meni ihan vain toipua, että kykeni edes tavallisiin arkisiin juttuihin.

Nyt toisella kerralla kun joulukuussa sairastin, kuumeilu kesti, taas. Samoin pahempi hengenahdistus oli tässä ja rytmihäiriöitä. Iljettävä tauti

Vierailija
193/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koronaepidemian ajan on eri virastojen ja polittisten toimijoiden välillä ollut aikamoista köydenvetoa. Tämä johtuu osittain siitä ettei ole täysin selvää kuka tällaisessa tilanteessa on Suomessa johdossa. Kansan suuntaan tämä näkyy epäselvänä ja ristiriitaisena tiedottamisena ja jopa julkisena riitelynä. Kyllähän tämän voi nähdä kuka tahansa kun esimerkiksi 2020 alussa päämisteritasolta sanottiin etteivät lainsäädännölliset päätökset olisi tässä tapauksessa hallituksen ja eduskunnan vastuulla...

Itse olen pohdiskellut, että tämän perusteella en luottaisi hirveästi valmiussuunniteliin muidenkaan uhkaskenaarioiden osalta. Ainakin ne kannattaisi koronaoppien pohjalta käydä huolellisesti läpi.

Vierailija
194/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(ennen) paljon liikkuva, alle 30v kirjoitti:

On hieman huijattu olo. Tuttavapiiristä useammallakin ihmisellä ollut korona, ja olin saanut sen kuvan, että vain vähän tavallista pahempi flunssa kyseessä.

Sain koronan lähes 30 päivää sitten. En voi vieläkään laittaa edes pyykkejä koneeseen, pysähtymättä lepäämään välillä. Jos tekee yhtään mitään tuntuu, kuin olisi astmakohtaus tulossa. Kaupassa jalat meinaavat pettää alta, ja silmissä sumenee.

Ja tämä kolmen rokotteen jälkeen. En olisi uskonut, että sairastun näin pahasti. Pitää vain toivoa, että oireet alkaisivat helpottamaan kohta. Koko elämä on tauolla ja työkyky mennyt :(

Jos jotain hyvää pitää tilanteesta hakea, niin lähipiiristä ei sairastunut kukaan muu näin vakavasti. Taisi käydä vain huono tuuri.

Niin. Luepa tuo toiseksi viimeinen kappaleesi uudestaan ajatuksen kanssa ja mieti, mihin sinun kannattaa olla pettynyt ja missä asiassa sinua kenties on huijattu.

Omassa tuttavapiirissä harva on sairastunut vakavasti, mutta heistä jokainen on ollut rokotettu. Nyt on myös ollut todella paljon outoja sairauksia ja vaivoja, yhdellä syöpä uusi ja levisi vuosien hiljaiselon jälkeen, yhden äiti kuoli yllättäen hiihtoladulle. Kaikki useamman kerran rokotettuja. Ketään koronaan kuollutta en tiedä vieläkään.

Pyydän, että avatkaa jo silmät, vaikka se sattuukin. Pyytäkää anteeksi, jos osallistuitte rokottamattomien haukkumiseen ja piikkien pakottamiseen. Järjestäytykää ja vaatikaa oikeutta rokotehaittojen vuoksi. Luvatkaa itsellenne, että tämä oli viimeinen kerta kun annoitte kusettaa itseänne. Vaihdetaan yhdessä ensi vaaleissa poliitikot uusiin, rehellisiin, ei vielä korruptoituneisiin. Olkaa tarkkoja, tutkikaa taustat.

Höpö-höpö. Rokotteet ehkäisevät vakavaan tautiin sairastumista. Omassa perheessäni on 8 rokotettua ja kaikki muut, paitsi minä, sairastivat koronan hyvin lievänä. Itse riskiryhmässä olevana sain vähän rankemman taudin, mutta en uskalla edes ajatella, mitä se olisi ollut ilman rokotuksia.

Vierailija
195/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko koronaepidemian ajan on eri virastojen ja polittisten toimijoiden välillä ollut aikamoista köydenvetoa. Tämä johtuu osittain siitä ettei ole täysin selvää kuka tällaisessa tilanteessa on Suomessa johdossa. Kansan suuntaan tämä näkyy epäselvänä ja ristiriitaisena tiedottamisena ja jopa julkisena riitelynä. Kyllähän tämän voi nähdä kuka tahansa kun esimerkiksi 2020 alussa päämisteritasolta sanottiin etteivät lainsäädännölliset päätökset olisi tässä tapauksessa hallituksen ja eduskunnan vastuulla...

Itse olen pohdiskellut, että tämän perusteella en luottaisi hirveästi valmiussuunniteliin muidenkaan uhkaskenaarioiden osalta. Ainakin ne kannattaisi koronaoppien pohjalta käydä huolellisesti läpi.

Ja on edelleenkin. En usko, että on suunnitelma b tä

Vierailija
196/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puhutaan kovin vähän siitä, kuinka pitkään esim. Väsymys ja hengästyminen voi tartunnan jälkeen kestää.

Jouduin olemaan kuukauden sairaslomalla koronan jälkeisen jaksamattomuuden vuoksi

Vierailija
197/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuru tuo omia ennakkoluulojaan Kiinalaisista sekoittamaan koronauutisointia. Toivottavasti kaikki muut SDP:stä sanoutuvat irti Kiurun sekoilusta. Jos jonkun muun puolueen henkilö toimisi kuin Kiuru häntä väitettäisiin rasistiksi. Haluaako Kiuru liittyä perussuomalaisiin?

Vierailija
198/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiuru tuo omia ennakkoluulojaan Kiinalaisista sekoittamaan koronauutisointia. Toivottavasti kaikki muut SDP:stä sanoutuvat irti Kiurun sekoilusta. Jos jonkun muun puolueen henkilö toimisi kuin Kiuru häntä väitettäisiin rasistiksi. Haluaako Kiuru liittyä perussuomalaisiin?

Muissa maissa myös kiinalaisia kohtaan tämä testivaatimus

Vierailija
199/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kokemus:

- viisikymppinen mies, 3 rokotusta, rasitustyyppinen astma pohjalla. Koronassa 4 pvää kuumetta yli 38 astetta, kova pää/niska/purentalihassärky, ääni meni, kova yskä, nenä ja poskiontelot tukossa, vatsaoireita. Akuuttien oireiden mentyä kova väsymys ja uupumus, pulssi nousi rasituksessa. Tartunnasta kohta 2kk ja vasta nyt rupeaa olemaan entisensä.

- minä reilu nelikymppinen rokottamaton nainen. Lievää lämpöä, kova vesinuha, yskä, vatsaoireita. Itsellänikin pulssin nousua. Toivuin kuitenkin n. kahdessa viikossa, mutta yskä palasi vielä senkin jälkeen hetkeksi takaisin.

Ei ole mikään kevyt tauti. Ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka suhtautuvat siihen välinpitämättömästi ja levittävät sitä muille. Mekin suojauduttiin miehen astmaoireilun takia huolella ja vieläkin on arvoitus, mistä se meille tuli.

Vierailija
200/204 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava viestintä johtuu siitä, että koko show on luotu kaaoksen lisäämiseksi. Tarkoitus on hämmentää kaikin tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi