Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi koronasta uutisoidaan taas niin ristiriitaisesti? Noin viikko sitten sanottiin, että koronaan voi suhtautua kuin tavalliseen flunssaan

Vierailija
06.01.2023 |

ja kun pahimmat oireet on menneet, voi mennä töihin.

Mutta nyt viime päivinä taas lietsottu hysteriaa ja vaaditaan maskipakkoa.

Siis missä nyt oikeasti mennään?

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on ilmaantunut taas uusi entistäkin herkemmin tarttuva variantti ja kellään ei ole vastustuskykyä sille. Eli meillä on kohta ihan hitosti yhtäaikaa sairaana olevia ja terveydenhuolto on muutenkin kriisissä. Hengitysvaikeuksista yms. kärsiviä joudutaan käännyttämään kotiin ja ois parempi jos kaikki ei sairastuisi yhtäaikaa. 

Jep, ja viel samaan aikaan tuloillaan kun meillä jo on influenssa-, rs-virus- ja luultavasti noroepidemiat päällekkäin.

Henkilökohtasesti alkaa kyllästyttää tää jatkuva sairastelu. Edellisestä koronasta mulla jo monta kuukautta joten tää uus tulee tarttumaan varmasti. Ottaa päähän, just oon toipunu influenssasta (yskää lukuunottamatta).

Vierailija
82/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeri Kiuru puhuu juuri TV ssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki ymmärtää, että kiinalaiset pääsee tällä hetkellä vapaasti matkustamaan esim. Afrikkaan ja näin ollen Afrikasta Eurooppaan leviää nopeasti tuo variantti.

Ei mitään järkeä testata sieltä Kiinasta tulevia Euroopassa. Tätä ei tunnuta ymmärtävän

Vierailija
84/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tarpeeksi monella on tauti, niin aina osalla on niin paha, että vaatii sairaanhoitoa. Jos annetaan jonkun taudin levitä nopeasti väestöön, niin kusessahan sitä ollaan, voi moni yhteiskunnan asia jäädä tekemättä.

En näe ongelmaa, koronaa on kokoajan kaikkialla suomessa ja käynyt koko kansan läpi useaan otteeseen, on typerää vetää nollatoleranssimaan vastustuskyvystä mitään johtopäätöksiä kun sitä vastustuskykyä ei siellä samalla tavalla ole.

Miks mä oon ymmärtäny et kiinassa on oikeestaan vaan omicron, mut esim jenkkilässä se tarttuvampi kraken 🤔 ja amerikka ei kuitenkaan oo nollatoleranssimaa, vaan sillä sitä sairastelua on kyllä ollu.

Vierailija
85/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodisana Kiina ei nyt triggeröinytkään paniikkia. Jää monelta kauhuotsikkoinen iltapäivälehti ostamatta.

Porukka lähinnä vääntää vitsiä merihirviöistä.

Vierailija
86/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kaikki ymmärtää, että kiinalaiset pääsee tällä hetkellä vapaasti matkustamaan esim. Afrikkaan ja näin ollen Afrikasta Eurooppaan leviää nopeasti tuo variantti.

Ei mitään järkeä testata sieltä Kiinasta tulevia Euroopassa. Tätä ei tunnuta ymmärtävän

Ne testataankin sielä kiinassa. Ennen kun pääsevät (suomen)koneeseen sisälle näyttävät negatiivisen todistuksen.

Vierailija
87/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa omaiset polttavat jo kuolleita kaduilla, ruumishuoneet täynnä ( uutiset). Sama asia oli 2020.

Viekäkö joku uskoo että kyseessä on joku harmiton variantti?

Vaikka kuolleisuus olisi 0.1% niin Kiinassa kuolisi 1.5 miljoonaa. Vaikka olisi puolet siitä niin ruuhkaa olisi.

Vierailija
88/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tarpeeksi monella on tauti, niin aina osalla on niin paha, että vaatii sairaanhoitoa. Jos annetaan jonkun taudin levitä nopeasti väestöön, niin kusessahan sitä ollaan, voi moni yhteiskunnan asia jäädä tekemättä.

En näe ongelmaa, koronaa on kokoajan kaikkialla suomessa ja käynyt koko kansan läpi useaan otteeseen, on typerää vetää nollatoleranssimaan vastustuskyvystä mitään johtopäätöksiä kun sitä vastustuskykyä ei siellä samalla tavalla ole.

Miks mä oon ymmärtäny et kiinassa on oikeestaan vaan omicron, mut esim jenkkilässä se tarttuvampi kraken 🤔 ja amerikka ei kuitenkaan oo nollatoleranssimaa, vaan sillä sitä sairastelua on kyllä ollu.

No uudet variantit syntyvät korkean rokotekattavuuden maissa viruksen oppiessa kietämään vuotavaa virusta.

Vierailija
89/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uudet variantit syntyvät korkean rokotekattavuuden maissa viruksen oppiessa kietämään vuotavaa virusta.

Juu, piti ihan guuglailla vähäsen.

Uusi kraken on sekotus omicronista ja jostain toisesta versiosta. Se on mutatoitunut niin, että rokote tai sairastettu tauti ei juurikaan suojaa tartunnalta. Kraken on ensikertaa havaittu amerikassa joten on varmaankin siellä kehittynyt mutaatio.

Se on tähän mennessä helpoiten tarttuva versio taudista.

Vierailija
90/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskia voi käyttää ne, jotka haluaa. Täällä on nyt kolme päivää joku huudellut, kuinka pitää asettaa maalisuositus. Jokainen käyttäkööt jos kokee tarpeelliseksi.

Flunssia tulee, flunssia menee. Perusterve joutuu harvoin sairaalahoitoon flunssan takia. Flunssia on mm. Korona, influenssa, RS virus

Alle 6-kymppinen, lievää ylipainoa lukuunottamatta terve työn kautta tuttu kuoli koronaan ja 4-kymppinen täysin terve sukulainen oli viikon teholla hengityskoneessa koronan vuoksi, ennen rokotuksia molemmat. Itse tuntemilleni ihmisille ei ole muutaman kymmenen vuoden aikana käynyt kenellekään noin influenssan, rs-viruksen jne vuoksi. n. 30 vuoden yleislääkärin uran aikana en ole ketään aikuista joutunut "lähettämään eteenpäin" virusinfektion vuoksi. No, jokainen tekee itse johtopäätökset.

Vierailija
91/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa omaiset polttavat jo kuolleita kaduilla, ruumishuoneet täynnä ( uutiset). Sama asia oli 2020.

No se 2020 on jo todistettu bluffiksi. Tällä kertaa voi ollakin niin oikeasti. Se ei ole mikään ongelma 1.5 miljardin ihmisen kansassa, vaikka kuolisi kymmeniä miljoonia. Niitä on yhä 1.3 miljardia liikaa. Maapallo kiittää mitä vähemmän meitä on.

Bluffi? Oliko esim Italia mielestäsi mukana Kiinalaisten " huijauksessa"??

Kiinan kuvat on todettu bluffiksi. Italiassa kuoli pääosin todella vanhaa väestöä ja se on tässä tapauksessa ihan odotettavaakin.

Ihmisiä ne vanhatkin on.

Vierailija
92/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne testataankin sielä kiinassa. Ennen kun pääsevät (suomen)koneeseen sisälle näyttävät negatiivisen todistuksen.

Niin? Tiedän. Ja sanoin, ettei ole järkeä. Se muunnos tulee Eurooppaan esim Afrikan kautta. Täyttä syrjintää tuo Kiinasta tulevien testaus

Vierailija
93/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia voi käyttää ne, jotka haluaa. Täällä on nyt kolme päivää joku huudellut, kuinka pitää asettaa maalisuositus. Jokainen käyttäkööt jos kokee tarpeelliseksi.

Flunssia tulee, flunssia menee. Perusterve joutuu harvoin sairaalahoitoon flunssan takia. Flunssia on mm. Korona, influenssa, RS virus

Alle 6-kymppinen, lievää ylipainoa lukuunottamatta terve työn kautta tuttu kuoli koronaan ja 4-kymppinen täysin terve sukulainen oli viikon teholla hengityskoneessa koronan vuoksi, ennen rokotuksia molemmat. Itse tuntemilleni ihmisille ei ole muutaman kymmenen vuoden aikana käynyt kenellekään noin influenssan, rs-viruksen jne vuoksi. n. 30 vuoden yleislääkärin uran aikana en ole ketään aikuista joutunut "lähettämään eteenpäin" virusinfektion vuoksi. No, jokainen tekee itse johtopäätökset.

Jos olet lääkäri niin voitko kertoa millä hemmetillä saisin mun korkean sykkeen laskemaan? Alkoi koronasta. Lisäbonuksena se, että mulla on kroonisesti matala verenpaine, eikä korkea kuten voisi kuvitella.

Vierailija
94/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen maskin ole edes todettu auttavan joten miksi sellaisia suositellaan. Maskitehtaiden osingot varmaan kiinnostaa?

Vierailija
95/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL vähättelee koronaa, mutta nytkin on kuollut koronaan 260 ihmistä viikossa ja terveydenhuolto on tukossa.

Mitä mieltä itse olet? Että ihmiset kuolevat vain lievästi?

Ihmiset eivät kuole koronaan vaan rokotteiden heikentämään immuunipuolustukseen.

Jos THL tietää tämän, voisivat edes suositella maskien käyttämistä. Itse luotankin enemmän maskiin kuin rokotteeseen, vaikka olen ottanut sen määrän rokotteita, mitä on tarjottu.

Vierailija
96/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen maskin ole edes todettu auttavan joten miksi sellaisia suositellaan. Maskitehtaiden osingot varmaan kiinnostaa?

Haista oma jalkovälisi! Maskien hyödyistä on vaikka kuinka monta tutkimusta. Googlaa niin löydät äläkä levitä valheitasi ja harhojasi.

Vierailija
97/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osaa/halua kertoa niin kuin asia mahdollisesti on.

Vierailija
98/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se 2020 on jo todistettu bluffiksi. Tällä kertaa voi ollakin niin oikeasti. Se ei ole mikään ongelma 1.5 miljardin ihmisen kansassa, vaikka kuolisi kymmeniä miljoonia. Niitä on yhä 1.3 miljardia liikaa. Maapallo kiittää mitä vähemmän meitä on.

Oletko itse jo vapauttamassa tilaa?

Vierailija
99/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhtautunut koronaan aina kuten tavalliseen flunssaan. Nolla rokotetta, nolla testiä.

Vierailija
100/204 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tiedän. Ja sanoin, ettei ole järkeä. Se muunnos tulee Eurooppaan esim Afrikan kautta. Täyttä syrjintää tuo Kiinasta tulevien testaus

Niin, sanoit ettei ole järkeä testata euroopassa niin täsmensin, että suomeen tulevien osalta testausta ei ole tarkoituskaan tehdä täällä euroopassa vaan siellä kiinassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi