Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päättäjät tyrmistyivät 86-vuotiaan Heimon annoksesta - näin Attendo nappasi hyvinvointialueen ateriapalvelut

Vierailija
06.01.2023 |

Sianruokaa, tylyttää keravalainen Heimo Mäkinen ateriapalvelun tarjoiluja.

86-vuotias keravalainen Heimo Mäkinen sanoo, että vuodenvaihteen jälkeen ruoka on ollut ala-arvoista ja sitä on toimitettu aiempaa vähemmän, mutta hinta on pysynyt samana
Keravalla seurauksena oli muun muassa se, että ateriapalvelun tuottajaksi kaupungin ateriakeskuksen tilalle tuli Attendo Majakka Oy, joka on osa suurta terveyspalvelukonserni Attendoa.

86-vuotias keravalainen ateriapalvelun asiakas Heimo Mäkinen on maistellut uuden palveluntuottajan lounaita nyt muutaman päivän ajan. Mäkisen mukaan muutos johti palvelun laadun romahtamiseen.

Hän sanoo, että toimitettu lounas on nyt ala-arvoinen, ja ruokaa tulee aikaisempaa vähemmän.

Suoraan sanottuna yökkien syö, Mäkinen sanoittaa.

Keravan kaupungin aikaisemmin toimittamiin ruokiin hän oli tyytyväinen.

Jopa appelsiinilohtakin oli, ja jälkiruoat oli mitä mahtavimmat. Nyt kun tuli tämä uusi isäntä, jälkiruoka lähti. Ei ollut kuin tyhjä tila astiassa.

https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/5633012

Kommentit (646)

Vierailija
241/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuva vois olla mun akan laittamalta aterialta!

Muija puolet vuodesta työttömänä ja ite joudun vuorotyössä kaupan alalla raatamaan 1600€ netolla/kk.

Akka kuiteski saa joutilaisuudestaan korvausta, mut tuon parempaan ei pysty. Kirppareille kantaa kaiken "ansaitsemansa"....kele!

Ei kuulkaatte meidän kasvavat teinit saa ravintorikasta ruokaa, samaa kuin kuvassa ilman salaattia.

Ei ihme, että akan oma mahakin jatkuvasti kuralla. Ei akan aterioilla oltais hengissä, onneks kouluruoat ja työpaikan ateriaetu pelastaa.

Vielä pitäis pari vuotta kestää, sit saa akka aterioida ihan keskenään ;(

Etkö osaa itse laittaa ruokaa? Tyypillinen tollo ukko. Valittaa muttei osaa mitään.

Vuorotyö + akka joutava ehtisi panostaa miehen ja lasten hyvinvointiin, eikä tällä palstalla jatkuvasti määkisi ja vinkuisi työttömyyttään. Ihan syystä eivät mokomaa huoli kuin hetkeksi!

Sorry, en kirjoita uuden lain takia sinulle enää kirjoituksia takaisin. Hyvä, että sulla on rahhaa maksoo.

Taitaapa akka taas palstailla, tuli muijalle hätä. Pari vuotta vielä.................

Opettele keittämään puuroa. Sitä taitoa tulet tarvitsemaan.

Pari vuotta vielä eroon ja asumistukeen ja toimeentulotukeen eikä tarvitse tehdä kotitöitä. Voi katsoa soffalla telkkaria ja syödä pakastepizzaa.

Vierailija
242/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole häävit ruuat ittelläkään.

Neljättä päivää lohilaatikkoa mikroon ja lisäkkeeksi etikkapunajuuria ja porkkanaraastetta.

Heimo voisi ottaa ittiään niskasta kiinni ja lopettaa valittamisensa.

Terv. Työtön.

Älä valita sulla sentään monipuolisempaa kuin tuon kuvan ruoka ja sitä paitsi monellakaan köyhemmillä ole edes lohilaatikkoa ja lisukkeita siihen.

Punajuuret eilen kaupassa 5 centtiä kilo.

Eikö ole köyhemmillä varaa?

Vois olla, mutta kuka ne hakee, keittää, kuorii, pilkkoo ja laittaa ruuaksi, jos itse ei pysty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivoustakaan.

Eläkeläisiä on 1 600 000. Monessa suvussa alkaa kohta miettiminen siivoaako omaiset eläkeläisen kodin vai ostaako eläkeläinen siivouspalvelun.

Kunnilla on myös pyykinpesu hinnastot netissä tai sitten omainen voi pestä pyykit.

Juu kaikillahan on omaisia ja varsinkin siinä ihan lähellä.

Mitkä ihmeen pyykinpesuhinnastot kunnilla on netissä?

Pyykinpesu on maksullinen palvelu. Pyykit otetaan eläkeläisen luota pestäväksi muualle ja tuodaan takaisin.

Ei kotihoitaja pese pyykkiä. Hän on 10 minuuttia eläkeläisen luona, antaa lääkkeet ja aamupalaa, auttaa pukemisessa.

Otetaan? Kuka ne hakee kunnan pestäväksi? En ole kuullutkaan. Toimiiko tällainen palvelu kaikkialla?

Ei toimi. Jonkin palvelusetelin olisi voinut saada, millä olisi saanut pesetettyä alennettuun hintaan jossain yksityisellä, joka tuollaista palvelua tarjoaisi, sama juttu siivouksen kanssa. Ei kunta sellaista järjestä. Palvelusetelin voi saada, jos kunta katsoo, ettei henkilö ole itse kykenevä hoitamaan sitä. Minä pesin sitten omaisen pyykit. Hänen koneensa hajosi, joten kuskasin ne meille kotiin pestäväksi. Muistisairas ei uutta konetta olisi osannut käyttää, ikivanhalla koneellaan olisi ehkä saattanutkin osata pestä, mutta olisiko muistanut laittaa kuivamaan, oli toinen juttu.

Vierailija
244/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muija puolet vuodesta työttömänä ja ite joudun vuorotyössä kaupan alalla raatamaan 1600€ netolla/kk.

Akka kuiteski saa joutilaisuudestaan korvausta, mut tuon parempaan ei pysty. Kirppareille kantaa kaiken "ansaitsemansa"....kele!

Ei kuulkaatte meidän kasvavat teinit saa ravintorikasta ruokaa, samaa kuin kuvassa ilman salaattia.

Ei ihme, että akan oma mahakin jatkuvasti kuralla. Ei akan aterioilla oltais hengissä, onneks kouluruoat ja työpaikan ateriaetu pelastaa.

Etkö osaa itse laittaa ruokaa? Tyypillinen tollo ukko. Valittaa muttei osaa mitään.

Vuorotyö + akka joutava ehtisi panostaa miehen ja lasten hyvinvointiin, eikä tällä palstalla jatkuvasti määkisi ja vinkuisi työttömyyttään. Ihan syystä eivät mokomaa huoli kuin hetkeksi!

Sorry, en kirjoita uuden lain takia sinulle enää kirjoituksia takaisin. Hyvä, että sulla on rahhaa maksoo.

Taitaapa akka taas palstailla, tuli muijalle hätä. Pari vuotta vielä.................

Pari vuotta vielä eroon ja asumistukeen ja toimeentulotukeen eikä tarvitse tehdä kotitöitä. Voi katsoa soffalla telkkaria ja syödä pakastepizzaa.

Aha, kukas ne kotityöt sitten tekee?

Vierailija
245/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi mennä vaikka töihin ja maksaa itse ruokansa niin voi sitä kaviaaria syödä.

Vierailija
246/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä itseni ruokkia. Muijan antimia en niele.

Tuolla joku kirjoitti, että tuollaisesta ateriasta vois perheellinen tehdä lasun. Pitäisköhän mun tosiaan tehdä?

Vierailija
247/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARvatkaa mikä on kaikkien hoitopalveluiden ratkaisu jos saadaan oikeistohallitus ja - enemmistö. Jep, Attendot jyrää joka kunnassa. Etetlässä ne kilpailevat hinnalla, pohjoisessa eivät. Eikö tästä ollut joku juttu miten joku hoitopavleuyritys tarjosi jollekin Lapin kunnalle  ihan hirmukallistsa palvelua. Kun muut eivät tarjonneet ollenkaan, niin oli pakko hyväksyä. 

Enpä ihmettelisi jos nämä pörssiyhtiöt jotenkin vähän jakaisi alueita. Tulee paremmat hinnat sisään koska alueellinen monopoli.

Vierailija
248/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljättä päivää lohilaatikkoa mikroon ja lisäkkeeksi etikkapunajuuria ja porkkanaraastetta.

Terv. Työtön.

Otapa itsekin itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin.

Minä en hakeudukaan julkisuuteen itkemään asioitani kuten Heimo tekee.

Heimolla taitaa lisäksi olla rahaa, mutta puoli-ilmaista palvelua haluaisi veronmaksajien piikiin. On tottunut että yhteiskunta maksaa.

(sama)

No juurihan sinä täällä julkisesti itket. Älä osta valmiita lohilaatikoita. Osta perunoita, juureksia ja jotain protskua ja kokkaa itse. Tulee halvemmaksi.

Olisi reilumpaa, jos sinulle kuskattaisiin näitä ala-arvoisia aterioita kerran päivässä ja yhteiskunnan maksama noin 500€ pienenettäisiin vaikka 50 euroon.

Itse minä sen lohilaatikon kokkasinkin. Myös omat perunat ja porkkanat. 

En ole oppinut yhtä kädettömäksi kuin Heimo.

(sama)

Vierailija
249/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku kirjoitti, että tuollaisesta ateriasta vois perheellinen tehdä lasun. Pitäisköhän mun tosiaan tehdä?

Kuulostaa oudolta ettei perheessä osata kommunikoida ja korjata asiaa ilman lasua. Etkö voi itse tehdä ruokaa joka toinen päivä? Onko vaimosi masentunut, kuulostaa siltä? Suhteenne ei vaikuta terveeltä, se voi olla osasyynä vaimosi tilanteeseen.

Vierailija
250/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivoustakaan.

Eläkeläisiä on 1 600 000. Monessa suvussa alkaa kohta miettiminen siivoaako omaiset eläkeläisen kodin vai ostaako eläkeläinen siivouspalvelun.

Kunnilla on myös pyykinpesu hinnastot netissä tai sitten omainen voi pestä pyykit.

Juu kaikillahan on omaisia ja varsinkin siinä ihan lähellä.

Mitkä ihmeen pyykinpesuhinnastot kunnilla on netissä?

Pyykinpesu on maksullinen palvelu. Pyykit otetaan eläkeläisen luota pestäväksi muualle ja tuodaan takaisin.

Ei kotihoitaja pese pyykkiä. Hän on 10 minuuttia eläkeläisen luona, antaa lääkkeet ja aamupalaa, auttaa pukemisessa.

Niin kuka ne pyykit hakee ja tuo?

Kotihoitaja.

Hehhehhhhheeee, ja missä kunnossa pitääkään olla, jotta saa kotihoitajan palvelut?

Vierailija
251/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta ettei perheessä osata kommunikoida ja korjata asiaa ilman lasua. Etkö voi itse tehdä ruokaa joka toinen päivä? Onko vaimosi masentunut, kuulostaa siltä? Suhteenne ei vaikuta terveeltä, se voi olla osasyynä vaimosi tilanteeseen.

Jos lapsetkin ovat jo melkein täysi-ikäisiä, hekin voivat tehdä välillä ruokaa. Tehkää koko perhe yhdessä ruokaa, se yhdistää perhettä ja on kivaa. Unohtakaa oma pettymys suhteeseen, koittakaa saada yhteiselo toimimaan siitä huolimatta kun kerran aiotte vielä elää yhdessä.

Vierailija
252/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen ruokapalvelu ihan samaa ja ei ole sen halvempaa. Jonkun pitää se ruoka laittaa ja viedä heimolle. Tuo ikäluokka vaan ei tajua.

Vierailija
253/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Työtön.

Otapa itsekin itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin.

Minä en hakeudukaan julkisuuteen itkemään asioitani kuten Heimo tekee.

Heimolla taitaa lisäksi olla rahaa, mutta puoli-ilmaista palvelua haluaisi veronmaksajien piikiin. On tottunut että yhteiskunta maksaa.

(sama)

No juurihan sinä täällä julkisesti itket. Älä osta valmiita lohilaatikoita. Osta perunoita, juureksia ja jotain protskua ja kokkaa itse. Tulee halvemmaksi.

Olisi reilumpaa, jos sinulle kuskattaisiin näitä ala-arvoisia aterioita kerran päivässä ja yhteiskunnan maksama noin 500€ pienenettäisiin vaikka 50 euroon.

Itse minä sen lohilaatikon kokkasinkin. Myös omat perunat ja porkkanat. 

En ole oppinut yhtä kädettömäksi kuin Heimo.

(sama)

Seiti on halvempaa kuin lohi. Vinkkinä vaan.

Taitaisi olla varaa nipistää niistä tuista, jos lohta on varaa ostaa.

Vierailija
254/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heimo on suurten ikäluokkien edustaja. Heidän jotka oikein kädestä pitäen ohjattiin eläkkeelle, ilman minkään tasoisia heikennyksiä verovaroista maksettaviin etuihin.

Nyt valittaa ja etsii salaateista olemattomia ananaksia.

Häpeäisi, mutta ei taida osata, kiittämätön.

Et sitten lukenut juttua Heimosta. Heimohan tekee vielä töitä ja tekee ruokaakin, mutta lonkkaleikkauksesta toipuessaan helpotti elämäänsä tilaamalla ruokapalvelun, joka huononi kovasti vuoden vaihteessa palveluntarjoajan vaihtuessa soten myötä.

Vierailija
255/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun osakeyhtiö alkaa hoitamaan. Sanoohan sen osakeyhtiölakikin että osake yhtiön tärkein tehtävä on tuottaa voittoa omistajille.

Tässä on syy mikä takia poliitikot ajaa yritysten ja varsinkin osakeyhtiöiden etua joka paikassa. Varmaa kaikilla päätösvallassa olevalla poliitikolla on sijoutuskuori johon piilotetaan verottajalta tulot ja kansalta tieto että poliitikko omistaa yritystä minkä etuja ajaa

Vierailija
256/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän ne toimisivat kuin rikolliset liivijengit, joista jo vuosia sitten uutisoitiin, että ne ovat jakaneet maan kahdeksaan osaan. En kyllä ihmettelisi, vaikka rikolliset toimisivat jo näiden hyvinvointipalvelujenkin taustalla. Taitaa näillä vanhusten murkinoilla tienata kohta paremmin kuin huume- ja asekaupoilla velanperinnästä puhumattakaan. 

Vierailija
257/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta seniorit alkaa woltata ruokansa. Tulee halvemmaksi tai saa ainakin parempaa sapuskaa.

Hyvinvointivaltio Suomi 🙄

Vierailija
258/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallinen ruokapalvelu ihan samaa ja ei ole sen halvempaa. Jonkun pitää se ruoka laittaa ja viedä heimolle. Tuo ikäluokka vaan ei tajua.

Ainakin täällä on halvempaa ja parempaa. Se ruoka laitetaan samalla kouluille, päiväkodeille, terveyskeskukseen jne.

Vierailija
259/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta seniorit alkaa woltata ruokansa. Tulee halvemmaksi tai saa ainakin parempaa sapuskaa.

Hyvinvointivaltio Suomi 🙄

Ehkä siellä missä wolt toimii.

Vierailija
260/646 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee toki, niin pääset kakaroistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme