Suurin osa suomalaisista jäämässä lapsettomiksi
https://yle.fi/a/74-20011458
Minä en osaa nähdä tätä negatiivisena asiana. Jos lapsia haluaa, heidät täytyy uskaltaa tehdä. Jos ei uskalla niin se on luonnonvalinta, tällaiset ihmiset eivät pärjää. Jos ei tahdo, niin se ei ole keneltäkään pois.
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi, ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.
Velat ovat siis uniikkeja lumihiutaleita, joille nostan hattua.Miehistä lähes puolet jää lapsettomiksi. Alemman koulutusTASON miehet jäävät melko varmasti lapsettomiksi. Hyvän koulutusTASON miehet taas jää harvoin lapsettomiksi ja ne tekee lapsia useamman naisen kanssa.
Äskettäin oli se joku juttu että suomessa on entistä enemmän miehiä ketkä putoaa yhteiskunnasta pois eli ei ole kunnollista työpaikkaa eikä mahdollisuutta parisuhteeseen edes.
Mitä parempi palkka miehellä on niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä se lisääntyy.
Pelastakaa miehet! Mentoo.Samasta syystä naisista tulee koko ajan suurikokoisempia, koska naisista lisääntyvät lähes kaikki ja miehistä lähinä isokokoiset.
Tämä. Olen aika tasan tarkalleen maailmanlaajuista keskimittaa ja joudun ostamaan vaatteita myös lastenosastoilta kun aikuisten koko 32 poistui kaupoista.
Suurten ihmisten ylläpitämiseen tarvitaan myös enemmän ruokaa ja siten luonnonvaroja, myös ihmisten määrä on liikaa joka maassa.
Mulla lähin synnytyssairaala on 2h ajomatkan päässä, kiitos sen, että 100km säteeltä lopetettiin yksi ja toinen on loppumassa kohta, koska vuosittaiset synnytysmäärät oli vain 900 vaaditun 1000 sijaan. Ei paljoa kiinnosta ambulanssissa tai taxissa synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ei lisäänny. Maailmalla harvinaista, Suomessa toivottavasti alkaa yleistymään, vaikka Suomessa onkin EU-maista eniten perheitä joissa on vähintään 4 lasta.
Voisiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että tyhmyys lisääntyy?
"Suomalaisten älykkyysosamäärä on kääntynyt selvään laskuun"
Minkä takia nämä viisaat yksilöt tekevät kaikkensa pelastaakseen maailman, kun kuitenkin maailman jatkossa asuttaa ne tyhmät yksilöt, jotka eivät edes usko ilmastonmuutoksen olevan totta?
Uskominen ei ole fiksun vaan tyhmän ihmisen toimintaa. Fiksu pystyy perustelemaan ja osoittamaan ilmastonmuutoksen olevan totta/epätotta.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi, ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.
Velat ovat siis uniikkeja lumihiutaleita, joille nostan hattua.Miehistä lähes puolet jää lapsettomiksi. Alemman koulutusTASON miehet jäävät melko varmasti lapsettomiksi. Hyvän koulutusTASON miehet taas jää harvoin lapsettomiksi ja ne tekee lapsia useamman naisen kanssa.
Äskettäin oli se joku juttu että suomessa on entistä enemmän miehiä ketkä putoaa yhteiskunnasta pois eli ei ole kunnollista työpaikkaa eikä mahdollisuutta parisuhteeseen edes.
Mitä parempi palkka miehellä on niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä se lisääntyy.
Pelastakaa miehet! Mentoo.
Pelastakaa ensin itsenne. Miehiä on kannateltu riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ei lisäänny. Maailmalla harvinaista, Suomessa toivottavasti alkaa yleistymään, vaikka Suomessa onkin EU-maista eniten perheitä joissa on vähintään 4 lasta.
Minkä takia nämä viisaat yksilöt tekevät kaikkensa pelastaakseen maailman, kun kuitenkin maailman jatkossa asuttaa ne tyhmät yksilöt, jotka eivät edes usko ilmastonmuutoksen olevan totta?
Tämä. Mikseivät pakota toista valmiiksi ylibuukatulle saastunelle pallolle kuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa miehet! Mentoo.Saanko nyt jonkun miesten myöntämän mitalin kun minulla on lapsia kahdelle eri miehelle? Jotenkin olen ymmärtänyt että suhtautuminen olisi ihan toinen.
Minä voisin miehenä siittää sinut raskaaksi jos näytät hyvälle että haluan seksiä kanssasi.
Elareita en halua maksaa koska palkkani ei ole hyvä ja lapsen kanssa en halua olla tekemisissä.
M30
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa halutaan elää ns. keskiluokkaista unelmaa omakotitaloineen, kaksine autoineen, harrastuskyydityksineen yms. Ja jos tämä ei onnistu, niin lapsia ei tehdä. Monilla halutun elämäntyylin saavuttaminen myös onnistuu niin myöhäisellä iällä, että lasten saanti ei biologisista syistä enää onnistu.
Missä välissä omakotitalo ja auto muuttuivat ökyluksukseksi? En minä ainakaan haluaisi asua lasten kanssa jossain kaksiossa. Ja auto helpottaa lapsiperheen arkea niin paljon, että se auto on lähinnä välttämättömyys arjen toimivuuden kannalta.
N36 täällä kirjoittelee, lapseton uraohjus täällä ja sinkku.
En ole poissulkenut lapsia, mutta tuntuu että oma jaksaminen kyllä romahtaisi jos tähän elämään vielä tulisi lapsia. Joskus mietin että olisin halunnut 4 lasta > nimetkin olivat jo mietittynä. Eli kyllä se ajatus aina pyörii, mutta olen todennut että tuskin olen mitään äitimateriaalia. Ja on ihan ok olla lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on jatkuvat keskenmenot, joihin ei saa apua. Itse raskautuminen onnistuu kyllä helposti, mutta miten saada raskaus jatkumaan, kun ei syytä ole löytynyt ?
Oletteko mixed race? joskus parinvaihto voi auttaa valitettavasti.
Savolaisia juntteja molemmat, toinen pohjoisesta ja toinen etelästä ja hyvin on kummankin sisarukset sikinneet. Ei meilläkään raskautumisessa ole ongelma, ja sikiöissä ei ole vikaa ollut koskaan, joten tuskin parinvaihto on ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että naiset eivät enää kiinnostu kilteistä miehistä, jotka haluaisivat perustaa perheen ja olisivat hyviä isiä.
Kerrankin joku muu kirjoitti tämän viestin niin säästyin itse kirjoittamiselta, kiitos.
Nykypäivänä ongelma on se, että koska nettideittailun suosio on lisääntynyt niin se on muuttanut pariutumismaailmaa todella paljon ja huonompaan suuntaan.
Kun naisella on tuhansia vaihtoehtoja niin hänen valinta ei osu niihin luotettaviin tavismiehiin vaan kaikista kipinöivimpiin suosittuihin supliikkipanomiehiin. Tämän jälkeen nainen kysyy että "miksi kukaan mies ei halua sitoutua?" vaikka todellisuudessa hänen ankaran riman alle jää juuri ne parisuhteen ja perheenperustamisen perässä olevat miehet. Ne jotka ovat vain ihan kivoja kavereita naisen mielessä.
Tämä romuttuu pelkästään siitä faktasta että ihmiset ei elä netin kautta. Tuolla ne ulkona tapaa toisis ihmisiä.
Todellakin, tavallisessa elämässä ne parhaat ja luontevimmat kohtaamiset tapahtuvat. Olen nelikymppinen sinkkunainen ja minua on miehet lähestyneet viime kuukausina mm. kirjastossa, baarissa, salilla ja kuntoportaissa. Keskustelut ovat myös johtaneet treffeihin. Tosielämän kohtaamiset voittavat Tinderin ihan 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lapsen mutta tässä maailmantilanteessa en sitä todellakaan tee.
Niinpä ja joku toinen haluaa ja tekee. Sitähän se on koko ihmiskunnan historian ajan ollut. On ollut ruttoa, 1/5 synnyttäjistä on kuollut, keskimäärin joka perheessä on kuollut 2 lasta
. Ei ole koskaan ollut hyvää maailman tilannetta. Tätä juuri tarkoitin luonnon valinnalla, että vain rohkeat jatkavat sukua.Vain rohkeimpien ja sinnikkäiden suku jatkuu . Ja ehkä ihan hyvä niin. Heikompi aines siivotaan pois.
Tämä. Lapseni tulee nauttimaan auringon sammumisesta.
Herkästi stressaantuvat ja pelokkaat, uhkakuvia kaikkialla näkevät karsiutuu pois. Näin se on luonnossakin aina ollut. Soturit on menneet taistelemaan eturintamassa, metsästämään perheelle elannon, rakentaneet talot, kääntäneet pellot käsin jne.. jne. Vain he selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähin synnytyssairaala on 2h ajomatkan päässä, kiitos sen, että 100km säteeltä lopetettiin yksi ja toinen on loppumassa kohta, koska vuosittaiset synnytysmäärät oli vain 900 vaaditun 1000 sijaan. Ei paljoa kiinnosta ambulanssissa tai taxissa synnyttää.
Hei muuta tänne pk-seudulle! Tuohon oulunkylään valmistui juuri ihania perheasuntoja joissa varmasti viihtyisit lapsesi kanssa. Siellä on vain yksi huone jossa on ovi mutta kuka sellaisia edes tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa mitä sitten? Minä olen lapseton ja ikisinkku, elämässä on paljon muutakin kuin kyseiset asiat. Mihin nykyään edes parisuhdetta tarvitsee?
Lapsia myös jos tekee niin nehän pilaa vaan elämän, nauttiiko joku oikeasti siitä vauvan hoidosta ja se lapsi on susta riippuvainen sen 18 vuotta.
Onneksi nykyään on vapaus valita ja näköjään muutkin ovat tajunneet sen asian kehittyneissä maissa.
M33Kaikkien mielestä lapset eivät pilaa elämää vaan tuovat elämään jotain ainutlaatuista. Ja jos vauvanhoito ei kuulosta kivalta niin kuinka moni nauttii työelämästä? Ei ainakaan ihan kaikki, mutta sitä tehdään silti ja siitä ollaan riippuvaisia eläkkeeseen asti.
Miksi hengittää kun olet riippuvainen siitä viimeiseen sydämen lyöntiin asti? Lopeta hengittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa miehet! Mentoo.Saanko nyt jonkun miesten myöntämän mitalin kun minulla on lapsia kahdelle eri miehelle? Jotenkin olen ymmärtänyt että suhtautuminen olisi ihan toinen.
Minä voisin miehenä siittää sinut raskaaksi jos näytät hyvälle että haluan seksiä kanssasi.
Elareita en halua maksaa koska palkkani ei ole hyvä ja lapsen kanssa en halua olla tekemisissä.
M30
Ei sinun pidä siittää yhtään ketään, pidä heppi housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lapsen mutta tässä maailmantilanteessa en sitä todellakaan tee.
Niinpä ja joku toinen haluaa ja tekee. Sitähän se on koko ihmiskunnan historian ajan ollut. On ollut ruttoa, 1/5 synnyttäjistä on kuollut, keskimäärin joka perheessä on kuollut 2 lasta
. Ei ole koskaan ollut hyvää maailman tilannetta. Tätä juuri tarkoitin luonnon valinnalla, että vain rohkeat jatkavat sukua.Vain rohkeimpien ja sinnikkäiden suku jatkuu . Ja ehkä ihan hyvä niin. Heikompi aines siivotaan pois.
Sisaruksilla on enemmän samoja geenejä kuin lapsella ja hänen emällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskominen ei ole fiksun vaan tyhmän ihmisen toimintaa. Fiksu pystyy perustelemaan ja osoittamaan ilmastonmuutoksen olevan totta/epätotta.
eri
Niin? Ja kun viisaat eivät lisäänny niin jäljelle jää tyhmät, jotka lopulta tuhoavat maailman, jota nuo viisaat niin armollisesti suojelivat. Turhaan.
Ratkaisu?
Perheverotus ja helpotuksia useamman lapsen perheille alkuvaiheessa, esim. syntymästä lapsen kouluikään asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa mitä sitten? Minä olen lapseton ja ikisinkku, elämässä on paljon muutakin kuin kyseiset asiat. Mihin nykyään edes parisuhdetta tarvitsee?
Lapsia myös jos tekee niin nehän pilaa vaan elämän, nauttiiko joku oikeasti siitä vauvan hoidosta ja se lapsi on susta riippuvainen sen 18 vuotta.
Onneksi nykyään on vapaus valita ja näköjään muutkin ovat tajunneet sen asian kehittyneissä maissa.
M33Kaikkien mielestä lapset eivät pilaa elämää vaan tuovat elämään jotain ainutlaatuista. Ja jos vauvanhoito ei kuulosta kivalta niin kuinka moni nauttii työelämästä? Ei ainakaan ihan kaikki, mutta sitä tehdään silti ja siitä ollaan riippuvaisia eläkkeeseen asti.
Miksi hengittää kun olet riippuvainen siitä viimeiseen sydämen lyöntiin asti? Lopeta hengittäminen.
Olipa huono
Minä ajattelin ennen samalla tavalla kuin sinä. Olin muuten myös saman ikäinen kun tulin isäksi. Silloin sen vasta tajusi mistä on jäänyt paitsi. Kaikista parhaita vuosia elämässä oli ne vauva-ajat kun poika oppi koko ajan uutta ja kaikki uusi oli hänelle niin ihmeellistä. Käveleminen ja puhuminen. Tarha-aika ja koulu. Kaikki on jo eletty, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Nyt pitää jo mopoa katsella kun poika on alkanut vihjailemaan että semmoinen pitäisi saada.
Siitähän on tehty tutkimuksia että miehen aivot muuttuvat pysyvästi kun tulee isäksi. Nyt sen vasta tajuaa että sellainen mies, joka ei ole tullut isäksi, on jäänyt keskeneräiseksi, eikä tule koskaan valmiiksi. Se harmittaa minua suuresti, kun ei sitä voi sanoin kuvalla. Se pitää itse kokea. Sen voin tosin luvata 100% varmuudella että et pety.