Suurin osa suomalaisista jäämässä lapsettomiksi
https://yle.fi/a/74-20011458
Minä en osaa nähdä tätä negatiivisena asiana. Jos lapsia haluaa, heidät täytyy uskaltaa tehdä. Jos ei uskalla niin se on luonnonvalinta, tällaiset ihmiset eivät pärjää. Jos ei tahdo, niin se ei ole keneltäkään pois.
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ei lisäänny. Maailmalla harvinaista, Suomessa toivottavasti alkaa yleistymään, vaikka Suomessa onkin EU-maista eniten perheitä joissa on vähintään 4 lasta.
Voisiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että tyhmyys lisääntyy?
"Suomalaisten älykkyysosamäärä on kääntynyt selvään laskuun"
Minkä takia nämä viisaat yksilöt tekevät kaikkensa pelastaakseen maailman, kun kuitenkin maailman jatkossa asuttaa ne tyhmät yksilöt, jotka eivät edes usko ilmastonmuutoksen olevan totta?
Uskominen ei ole fiksun vaan tyhmän ihmisen toimintaa. Fiksu pystyy perustelemaan ja osoittamaan ilmastonmuutoksen olevan totta/epätotta.
eri
Niin? Ja kun viisaat eivät lisäänny niin jäljelle jää tyhmät, jotka lopulta tuhoavat maailman, jota nuo viisaat niin armollisesti suojelivat. Turhaan.
Kuinka viisas loppupeleissä on ihminen , joka tiedostaa ylivoimaisen älykkyytensä mutta jättää siltikin jatkamatta geenejään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi, ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.
Velat ovat siis uniikkeja lumihiutaleita, joille nostan hattua.Miehistä lähes puolet jää lapsettomiksi. Alemman koulutusTASON miehet jäävät melko varmasti lapsettomiksi. Hyvän koulutusTASON miehet taas jää harvoin lapsettomiksi ja ne tekee lapsia useamman naisen kanssa.
Äskettäin oli se joku juttu että suomessa on entistä enemmän miehiä ketkä putoaa yhteiskunnasta pois eli ei ole kunnollista työpaikkaa eikä mahdollisuutta parisuhteeseen edes.
Mitä parempi palkka miehellä on niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä se lisääntyy.
Pelastakaa miehet! Mentoo.Saanko nyt jonkun miesten myöntämän mitalin kun minulla on lapsia kahdelle eri miehelle? Jotenkin olen ymmärtänyt että suhtautuminen olisi ihan toinen.
Siis pohjimmainen ongelmahan tässä on että ydinperheet ei pysy nykyään enää kasassa, mikä todellakaan ei ole hyväksi lapsille. Siksi monilla miehilläkin on eri naisten kanssa lapsia.
Ja myös nykyään on yleisempää että mies on heikko ja ylipainoinen eikä miehekäs, niin sellaisen kanssa naiset eivät halua lapsia. Tämän jälkimmäisen voi korjata vain miehet itse ottamalla itseään niskasta kiinni.
sosiaalinentutkimus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että naiset eivät enää kiinnostu kilteistä miehistä, jotka haluaisivat perustaa perheen ja olisivat hyviä isiä.
Kerrankin joku muu kirjoitti tämän viestin niin säästyin itse kirjoittamiselta, kiitos.
Nykypäivänä ongelma on se, että koska nettideittailun suosio on lisääntynyt niin se on muuttanut pariutumismaailmaa todella paljon ja huonompaan suuntaan.
Kun naisella on tuhansia vaihtoehtoja niin hänen valinta ei osu niihin luotettaviin tavismiehiin vaan kaikista kipinöivimpiin suosittuihin supliikkipanomiehiin. Tämän jälkeen nainen kysyy että "miksi kukaan mies ei halua sitoutua?" vaikka todellisuudessa hänen ankaran riman alle jää juuri ne parisuhteen ja perheenperustamisen perässä olevat miehet. Ne jotka ovat vain ihan kivoja kavereita naisen mielessä.
ootekko miettineet edes hypoteettisesti sitä vaihtoehtoa, että ehkä te ette olekkaan niin kivoja kavereita, vaan draamanhakuisia kontrollifriikkejä? Ihan noin esimerkkinä?
Onkos ne "pelimiehet" sun mielestä kivoja kavereita, jotka panevat äitiäsikin, jos saavat siihen tilaisuuden, sekä serkkuasi ja kaikkia ystäviäsi.
Jostain ihmeellisestä syystä, suurinta osaa naisista kiinnostaa nuo "miehet", syytä siihen en ymmärrä.
Minä en ainakaan miehenä voisi alkaa seurustella naisen kanssa, jota joku kaverini on käynyt panemassa.
Mutta jostain syystä te naiset kiinnostutte miehestä, joka haisee toisen naisen alapäältä.
Aika draamanhakuinen tämä viestisi.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ei lisäänny. Maailmalla harvinaista, Suomessa toivottavasti alkaa yleistymään, vaikka Suomessa onkin EU-maista eniten perheitä joissa on vähintään 4 lasta.
Väki ei Suomessa vähene, vaihtuu vain tummiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa mitä sitten? Minä olen lapseton ja ikisinkku, elämässä on paljon muutakin kuin kyseiset asiat. Mihin nykyään edes parisuhdetta tarvitsee?
Lapsia myös jos tekee niin nehän pilaa vaan elämän, nauttiiko joku oikeasti siitä vauvan hoidosta ja se lapsi on susta riippuvainen sen 18 vuotta.
Onneksi nykyään on vapaus valita ja näköjään muutkin ovat tajunneet sen asian kehittyneissä maissa.
M33Minä ajattelin ennen samalla tavalla kuin sinä. Olin muuten myös saman ikäinen kun tulin isäksi. Silloin sen vasta tajusi mistä on jäänyt paitsi. Kaikista parhaita vuosia elämässä oli ne vauva-ajat kun poika oppi koko ajan uutta ja kaikki uusi oli hänelle niin ihmeellistä. Käveleminen ja puhuminen. Tarha-aika ja koulu. Kaikki on jo eletty, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Nyt pitää jo mopoa katsella kun poika on alkanut vihjailemaan että semmoinen pitäisi saada.
Siitähän on tehty tutkimuksia että miehen aivot muuttuvat pysyvästi kun tulee isäksi. Nyt sen vasta tajuaa että sellainen mies, joka ei ole tullut isäksi, on jäänyt keskeneräiseksi, eikä tule koskaan valmiiksi. Se harmittaa minua suuresti, kun ei sitä voi sanoin kuvalla. Se pitää itse kokea. Sen voin tosin luvata 100% varmuudella että et pety.
Hurjaa yleistämistä, tiedän monta miestä joita omat lapset eivät kiinnosta tuon taivaallista, on eroja miehen aloitteesta koska ei jakseta lapsiperheen elämää, ystävän mies erosi ja jätti myös työpaikkansa jotta ei tarvitse maksaa elatusmaksuja, saattaa kylläkin paiskia hommia pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että naiset eivät enää kiinnostu kilteistä miehistä, jotka haluaisivat perustaa perheen ja olisivat hyviä isiä.
Kerrankin joku muu kirjoitti tämän viestin niin säästyin itse kirjoittamiselta, kiitos.
Nykypäivänä ongelma on se, että koska nettideittailun suosio on lisääntynyt niin se on muuttanut pariutumismaailmaa todella paljon ja huonompaan suuntaan.
Kun naisella on tuhansia vaihtoehtoja niin hänen valinta ei osu niihin luotettaviin tavismiehiin vaan kaikista kipinöivimpiin suosittuihin supliikkipanomiehiin. Tämän jälkeen nainen kysyy että "miksi kukaan mies ei halua sitoutua?" vaikka todellisuudessa hänen ankaran riman alle jää juuri ne parisuhteen ja perheenperustamisen perässä olevat miehet. Ne jotka ovat vain ihan kivoja kavereita naisen mielessä.
ootekko miettineet edes hypoteettisesti sitä vaihtoehtoa, että ehkä te ette olekkaan niin kivoja kavereita, vaan draamanhakuisia kontrollifriikkejä? Ihan noin esimerkkinä?
Ei voi olla mitenkään mahdollista, että kaikki ns. riman alle jäävät miehet ovat draamanhakuisia kontrollifriikkejä. Jos sinä yrität tapailla top5-miehiä ja jäät ilman parisuhdetta, korkeintaan pääset hetkeksi sänkykumppaniksi, niin ongelma ei ole niissä miehissä, joita et tapaile, vaan ongelma on sinussa. Ja samaan aikaan itket, että et löydä miestä.
Itse tuli valittua kilttimies, joka ei ollut draamanhakuinen kontrollifriikki tai top5 mies. Olet ehkä yllättynyt että siitä välistäkin löytyy variaatioita?
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että lapset jäävät erityisesti tekemättä maassa, jossa peruspalvelut ovat kunnossa ja ihmisillä, jos ei töitä, niin ainakin perusturva. Täällä ei kukaan kuole nälkään tai huonon hygienian tuomiin kulkutauteihin.
Haluaisin lapsen, olen pitkään halunnut. Tapailemani miehet eivät ja lisäksi oma terveys prosessissa huolestuttaa.
Nyt olisi tarkoitus yrittää nykyisen mieheni kanssa, joka hänkään ei lapsia haluaisi - vaikka onkin lupautunut. Saa nähdä kuinka käy.
N39
Lapsi miehen kanssa joka ei lapsia haluaisi?
Kolmen ihmisen elämän pilaaminen on OK, kunhan vaan pääset tyydyttämään lisääntymishimoasi?
Lapset , parisuhde, perhe perustetaan lähestulkoon aina tunteiden pohjalta. Eihän kukaan hullu edes eläisi tällä pallolla, jos oikein alkaa järkeilee!
Miettikääpäs sitä.
Lapsen älykkyyteen on muuten vaikuttanut tutkimusten mukaan enemmän se kuinka paljon hän on saanut hellyyttä. Se vaikutti enemmän kuin geenit tai ruoka, sillä ravinnon puutteestakin kärsivät hellyyttä saaneilla lapsilla oli huomattavasti korkeampi äo kuin lapsilla, jotka olivat hyvin ravittuja, mutta jääneet vähälle huomiolle/sylille. Etsin teille tämän tutkimuksen koska se oli itselleni silmiä avaava.
Hauska stereotypia, "tyhmät lisääntyy, viisaat ei". Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos ne "pelimiehet" sun mielestä kivoja kavereita, jotka panevat äitiäsikin, jos saavat siihen tilaisuuden, sekä serkkuasi ja kaikkia ystäviäsi.
Jostain ihmeellisestä syystä, suurinta osaa naisista kiinnostaa nuo "miehet", syytä siihen en ymmärrä.
Minä en ainakaan miehenä voisi alkaa seurustella naisen kanssa, jota joku kaverini on käynyt panemassa.
Mutta jostain syystä te naiset kiinnostutte miehestä, joka haisee toisen naisen alapäältä.
Hyi stna, miksi luulet noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia nämä viisaat yksilöt tekevät kaikkensa pelastaakseen maailman, kun kuitenkin maailman jatkossa asuttaa ne tyhmät yksilöt, jotka eivät edes usko ilmastonmuutoksen olevan totta?
Uskominen ei ole fiksun vaan tyhmän ihmisen toimintaa. Fiksu pystyy perustelemaan ja osoittamaan ilmastonmuutoksen olevan totta/epätotta.
eri
Niin? Ja kun viisaat eivät lisäänny niin jäljelle jää tyhmät, jotka lopulta tuhoavat maailman, jota nuo viisaat niin armollisesti suojelivat. Turhaan.
Kuinka viisas loppupeleissä on ihminen , joka tiedostaa ylivoimaisen älykkyytensä mutta jättää siltikin jatkamatta geenejään?
Se on vaikeaa ilman kumppania. Enkä halua tehdä lapsia tiktokyhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Hyvä kysymys, ehkä meillä on sitten vain paljon "älykkäitä" ihmisiä, jotka eivät halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Se on vaikeaa ilman kumppania. Enkä halua tehdä lapsia tiktokyhteiskuntaan.
Kukaan ei tietenkään halua olla se, joka ui vastavrtaan ja kasvata lapsiaan pois tiktokista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi persoonallisuushäiriöisillä on niin vahva lisääntymisvietti?
Heillä ei ole estoja seksuaalisuudessa kuten tavallisella ihmisellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Viisaita ihmisiä ei ole olemassakaan, ellei berrata muihin ihmisiin. Älymme ei riitä tajuamaan vaikka olisimme jonkun tuotantoeläimiä emmekä pääse maapallolta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa muunlaisiakin miehiä kuin uhriutunut incel soija mies. Ja pelimies joka vaan pettää.
Esim oma mieheni on hyvännäköinen, miehekäs ja empaattinen ja ihana kumppani minulle.
Harmi vaan toisille naisille että nykyään monet miehet eivät ole sellaisia. Tosi monet miehet on nykyään uhriutuvaisia ja heikkoja. Mistä itse en ainakaan syty.
Jos ei löydä hyvää kumppania, silloin pitää katsoa peiliin mitä itsessään voi korjata ollakseen parempi kumppani. Vain sellaisella asenteella voi lopulta saada hyvän parisuhteen. Minä ja mieheni olemme molemmat tehneet niin ennen kuin tapasimme ja siksi olemme nyt onnellisia yhdessä.
Ihan koko elämä on riski. Oikeastaan se, että just me ollaan täällä planeetalla joka on nimetty Maaksi, on yksi valtava mysteeri. Ei elämää voi järkeistää. Kukaan ei vielä ole osannut ratkaista tätä ihmiskunnan arvoitusta.
Siispä eletään vaan.
Jotkut tutkijat ovat sanoneet, että nämä rokotteet laskevat tehokkaasti hedelmällisyyttä. Kummasti onkin tämä pahin lasku tapahtunut samaan aikaan kuin rokottaminen. Saa nähdä käykö niin, että tästä muutama vuosi eteenpäin ja ainoastaan 10 000 lasta syntyy. Jos näin kävisi, olisi syy ilmiselvästi rokotteissa.