Naisten hyväksikäyttämät maksueunukit
Oletko mies, joka maksaa kaiken tai suuremman osan asumis- ja muista kuluista sillä verukkeella että naisellasi on pienemmät tulot tai että hän on kotona hoitamassa lapsia? Miksi olet alistunut maksueunukiksi ja annat käyttää itseäsi hyväksi? Kiinnostaisi kuulla näiden eunukkien omat perustelut.
Kommentit (200)
Ei, kun mä olen nainen, jolla on onnellinen liitto ja 50/50-talous miehensä kanssa, mutta meillä olisi kyllä käyttöä maksueunukille, etenkin jos se myös imuroisi ja pakkaisi ja purkaisi mökkimuuttokuormat.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun mä olen nainen, jolla on onnellinen liitto ja 50/50-talous miehensä kanssa, mutta meillä olisi kyllä käyttöä maksueunukille, etenkin jos se myös imuroisi ja pakkaisi ja purkaisi mökkimuuttokuormat.
Teillä on asiat kunnossa ja vastuut tasapainossa, ei ihme että liittonne on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on asiat kunnossa ja vastuut tasapainossa, ei ihme että liittonne on onnellinen.
Jep. Se on vielä ihan hirveän yksinkertaista: "toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne", niin hyvästä tulee kierre.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina kannattaisi ainakin aina ottaa molempien erikseen puoliksi ja jakaa normaalit juoksevat kulut tasan niin että molemmat siirtävät täsmälleen saman määrän rahaa kuussa käytettäväksi laskuihin. Kaikkein härskeintä hyväksikäyttöä on se, jos suurituloisempi maksaa isompaa osaa lyhennyksistä, mutta laina on molempien nimissä ja ilman avioehtoa toinen (tyypillisesti nainen) voi netota sievoisesti erotilanteessa.
Meillä laina on vain miehen nimissä, mutta talo on yhteisomistuksessa.
Ymmärrän että persaukista ap:tä harmittaa. Minä hyvätuloisena miehenä mielelläni mahdollistan vaimolleni ja lapsilleni hyvän elintason. Pihit paskat lähinnä säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei muuten ikinä toimi toisinpäin, että hyvätuloinen nainen maksaisi 70 prosenttia talouden ylläpidosta ja mies vain 30 prosenttia.
Vai olisiko sittenkin niin, että harvempi on siinä tilanteessa koska naisvaltaiset alat ovat huonommin palkattuja?
Kokemusta on: ollessani naimissa maksoin itse ainakin 80% elämisestämme, mies ehkä sen 20%. Häntä kun ei napannut etsiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa kaiken, koska suurituloinen. Ei ole pihi kun perheestä kysymys, mutta muuten tarkka ja huolellinen raha-asioissa. Olemme raha-asioissa samanmielisiä, joten riitoja ei pääse syntymään. Juuri keskustelimme siitä, että maksaisimmeko asuntolainan kokonaan säästöillä pois.
Miksi se on miehellesi rangaistus että on suurituloinen? Miksi sinä et ponnistele omien tulojesi kasvattamiseksi? Eikö mies ymmärrä että häntä käytetään taloudellisesti hyväksi?
Hän kokee perheen niin arvokkaaksi. Minun ei tarvitse ponnistella, hän on ponnistellut. Luuletko, että minä olen joku tahdoton olento ja tavara, jota tavarana kohdellaan. Minä osallistun omalla panoksellani hyvinvoinnin ylläpitämisessä. Minulla on omia tuloja, jotka menevät täysin perheen eli meidän hyväksi. Ansaitsen saman vuodessa, minkä mies kuukaudessa.
Niin, mutta kun palstan "miesten" mielestä kukaan mies ei koskaan ole voinut oikeasti haluta lapsia. Koska naisethan vain tekevät niitä lapsia jotenkin ihan itsestään...
Minun äitini mahdollisti isälleni sekä uran että perheen hoitamalla kodin ja lapset. Kävi myös töissä myöhemmin, mutta tulot olivat pienet. Ajatella, jos he eivät olisi menneet naimisiin ei hän olisi päässyt hyväksikäyttämään isääni niin törkeästi taloudellisesti hyväkseen.
Epäsuhtaiset taloudelliset vastuut ovat myös useimmiten juurisyynä riitoihin rahankäytöstä ja sitä kautta avioeroihin. On hullua asettaa koko parisuhde vaaraan sen vuoksi, että toinen alistuu maksamaan kaiken tai suuremman osan kuluista. Aikuiset saman katon alla olevat puolisot jakavat kulut ja kustannukset 50/50, se on ainoa oikea tapa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa kaiken, koska suurituloinen. Ei ole pihi kun perheestä kysymys, mutta muuten tarkka ja huolellinen raha-asioissa. Olemme raha-asioissa samanmielisiä, joten riitoja ei pääse syntymään. Juuri keskustelimme siitä, että maksaisimmeko asuntolainan kokonaan säästöillä pois.
Olemme raha-asioissa samanmielisiä😂😂😂 sanoit että mies maksaa kaiken, mitä ihmettä siinä sinun mielipiteilläsi voi olla merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä laina on vain miehen nimissä, mutta talo on yhteisomistuksessa.
Miksi kukaan mies alistuu tuollaiseen tänä päivänä? Täysin älyvapaa järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että persaukista ap:tä harmittaa. Minä hyvätuloisena miehenä mielelläni mahdollistan vaimolleni ja lapsilleni hyvän elintason. Pihit paskat lähinnä säälittää.
Toisin sanoin olet maksueunukki jota käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan tämä sopii tietenkin. Hyväksikäyttäjä olet, vaikka on kaikki mahdollisuudet ja velvollisuus elättää itsesi.
Yksikään ihminen ei synny elättämään muita. Toivottavasti lapsesi saavat kaltaisesi loisen puolisokseen.
Tasa-arvo on hyvä asia. Ja nyt on miehellekin mahdollista pitää puolet vanhempainvapaasta, mikä on oikeasti askel kohti naisten taloudellista tasa-arvoa. Pitäkää naiset kiinni myös siitä, koska se mahdollistaa naisten tulokehityksen, ja myös tasa-arvoisen kotitöiden jaon.
Meillä minä maksan asumiskulut ja ruoat. Saamme saman verran rahaa.
T. Nainen
Kun mies alistuu maksamaan suuremman osan kuluista, on hän käytännössä nyrkin ja hellan välissä. Useimmat naiset eivät enää alistu miehen sorrettavaksi ja hyväksikäytettäväksi omissa kodeissaan, miksi miehet sitten vielä tekevät niin?
Jos mies on suurituloisempi mutta nainen ei suostu jakamaan kuluja puoliksi, kannattaa miehen ennemmin asua erillään niin kauan kunnes nainen saa taloudellisen tilanteensa ja asenteensa korjattua sille tasolle jossa sen kuuluu aikuisella ihmisellä olla.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on hyvä asia. Ja nyt on miehellekin mahdollista pitää puolet vanhempainvapaasta, mikä on oikeasti askel kohti naisten taloudellista tasa-arvoa. Pitäkää naiset kiinni myös siitä, koska se mahdollistaa naisten tulokehityksen, ja myös tasa-arvoisen kotitöiden jaon.
Joidenkin naisten kieroutuneessa maailmassa tasa-arvo on sitä että mies maksaa enemmän. Se on aivan uskomattoman röyhkeä ja takapajuinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
kertoo paljon palstan rouvien äo:sta kun ei tiedä mitä eunokki on, tosin nämä miehet taitaa pitää naisia vain maksullisena viihdyttäjinä, jota ennen kutsuttiin h...... ja vastaanottamalla maksun niin vahvistavat olevansa sitä.
Nyt on joku vihainen ja katkeroitunut mies päässyt harjoittelemaan kirjoitustaitojaan😂
Vierailija kirjoitti:
Jollain mennyt vissiin tunteisiin tuo yksi suosittu topic täällä. Muistakaa miehet, että saatte ihan itse ryhtyä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka maksaa mukisematta 50/50 eikä ole pakottamassa teitä maksueunukiksi. Tämä on valintojen maailma.
Näin se on poijjaat! Mää tunnen useamman ukon, jonka akka ylöspitää. Ukot lorvii ja kaljottelee päivät pitkät ja työnteko ei tod. Maistu. Meillä tienaan eniten, vaikka onkin paska palkka. Ihan liki saman saisin käteen vain jäämällä sohvalle makaamaan mut tykkään liikunnasta ja sos. Tilanteista. Akan palkka ole käytännössä mitään ja enimmäkseen on kotona. Mutta! Se että aina on ruoka valmiina, piha kolattu lumesta, pyykit pestynä ja talo lämmitetty sekä puut kannettuna seur. Kertaa arten on se mistä mielelläni maksan!!! Te ukot jotka ette naistanne arvosta, joudutte menettämään sen. Toiv. Löytävät paremman!!
Mutta ovatko naiset enää sen arvoisia?