Yksin asuva, käytätkö tiskikonetta jos sellainen löytyy?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Aika usein pesette kun pari kertaa viikossa.
Ihmisillä on eri tapoja. Ärsyttävää, kun yksin asuvalla ei voisi olla astianpesukonetta. Nyt sitten ihmetellään pesukertoja.
Voi valaista: tee ruoan itse, leivon kaiken itse, katan ruoan kauniisti, minulla käy kavereita ja sukua.
Ai niin, kissikin saa joka päivä puhtaat kupit.
Pesukone on 40 cm, edellisessä kodissa on 60 cm. Pesukertoja useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein pesette kun pari kertaa viikossa.
Ihmisillä on eri tapoja. Ärsyttävää, kun yksin asuvalla ei voisi olla astianpesukonetta. Nyt sitten ihmetellään pesukertoja.
Voi valaista: tee ruoan itse, leivon kaiken itse, katan ruoan kauniisti, minulla käy kavereita ja sukua.
Ai niin, kissikin saa joka päivä puhtaat kupit.
Pesukone on 40 cm, edellisessä kodissa on 60 cm. Pesukertoja useammin.
Lisätään vielä, että olen työeläkkeellä. On aikaa puuhastella keittiössä.
En käytä, tiskiä tulee niin vähän että kone ehtisi alkaa haisemaan ennen kuin saisin sen täyteen.
Kyllä on ja käytössä. Asun yksin ja olen eläkeläinen. Kokkaan joka päivä kunnollisen lounaan. Pari naapuria kahvilla usein. Leivon kakkuja ja leipiä sekä voisarvia ym. Vähintäinkin joka toinen päivä, joskus joka päiväkin illalla laitan astianpesukoneen päälle 65 asteeseen. Käsin tiskatessa ei tule kunnolla puhdasta ja vettä kuluu kolme jos ei neljä kertaa enemmän kuin konetiskissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kestää 5 - 6 päivää ja sitten täpötäysi koneellinen.
Joidenkin mielestä astianpesukone alkaa haista astioineen tuossa ajassa.
Itse en ole huomannut. Mites muut? Haiseeko?
Ei haise, mutta mä huuhtelen ensin isoimmat soosit pois. Ehtisivät kuivua muuten, kun vain kerran viikossa pesen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Siksihän tiskikone on? Miksi yksin asuva ei käyttäisi sitä?
Itse juuri tänään mietin, että käyttäisinkö edes tiskikonetta, jos sellaisen hankkisin (on ollut suunnitelmissa). Nykytahtiin tiskikone täyttyisi kerran kahdessa viikossa. Onko siinä sitten mieltä seisottaa likaisia astioita koneessa odottamassa, että se tulisi täyteen? Vaikkakin ne esipesee.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minulla on kapeampi malli ja noloa myöntää mutta käytän sitä kerran päivässä. Mulla on niin vähän astioita että ne loppuisi muuten seuraavana päivänä. Toisekseen kone tulee helposti täyteen. Esim: 3-4 kahvikuppia päivässä, lautanen ja aterimet jokaiselle aterialle (3 ateriaa), kattila, juomalaseja pari, kahvipressopannu, leikkuualusta siitä se jo täyttyy.
Samaa kahvikuppia voi käyttää koko päivän, kun huuhtelee sen käytön jälkeen. Ei oo mitään järkeä ottaa jokaista kulausta varteen uutta mukia!
Vierailija kirjoitti:
Jos on kokkailija, tiskikone on hyödyllinen. Jotain tiskejä on pakko tiskata käsin. Nykyisessä asunnossa ei ole konetta ja tiskaan päivittäin, joskus kaksikin kertaa, niin tuntuu hoituvan pienemmällä vaivalla.
Ihmettelen kyllä alapeukkuja 🤔 Lopeta se tiskailu niin mammoille tulee hyvä mieli. Tai osta nyt ainakin se pakollinen tiskikone vaikka kuinka olisi vuokrakämppä. Pesuhuoneeseen helppo laittaa jos ei muuten mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minulla on kapeampi malli ja noloa myöntää mutta käytän sitä kerran päivässä. Mulla on niin vähän astioita että ne loppuisi muuten seuraavana päivänä. Toisekseen kone tulee helposti täyteen. Esim: 3-4 kahvikuppia päivässä, lautanen ja aterimet jokaiselle aterialle (3 ateriaa), kattila, juomalaseja pari, kahvipressopannu, leikkuualusta siitä se jo täyttyy.
Samaa kahvikuppia voi käyttää koko päivän, kun huuhtelee sen käytön jälkeen. Ei oo mitään järkeä ottaa jokaista kulausta varteen uutta mukia!
Olenko suuri rikollinen kun juon pesemättä vähintään viikon samasta
Jos tekee jotain parempaa ruokaa, niin tiskiä tulee ja ei sitä konetta tarvitse seisottaa viikkotolkulla, tietysti on eri asia jos syö valmiseineksiä koirankupista ja kittaa viinaa pullonsuusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kestää 5 - 6 päivää ja sitten täpötäysi koneellinen.
Joidenkin mielestä astianpesukone alkaa haista astioineen tuossa ajassa.
Itse en ole huomannut. Mites muut? Haiseeko?
Itse saan pienen koneen aika täyteen päivässä.
En juurikaan käytä muulloin kun porukkaa tulee syömään. Yksin tiskaan astiat heti kun syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? En tajua kysymystäsi.
On sellainen pieni tiskikone, joka oli valmiiksi täällä asunnossa kun muutin. En kyllä välttämättä tarvitsisi kun on sen verran vähän astioita ja en juuri laita ruokaa/leivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kokkailija, tiskikone on hyödyllinen. Jotain tiskejä on pakko tiskata käsin. Nykyisessä asunnossa ei ole konetta ja tiskaan päivittäin, joskus kaksikin kertaa, niin tuntuu hoituvan pienemmällä vaivalla.
Ihmettelen kyllä alapeukkuja 🤔 Lopeta se tiskailu niin mammoille tulee hyvä mieli. Tai osta nyt ainakin se pakollinen tiskikone vaikka kuinka olisi vuokrakämppä. Pesuhuoneeseen helppo laittaa jos ei muuten mahdu.
Pientä pöytäkonettä ei tarvitse liittää vesijohtoverkostoon. Pesuvesi kaadetaan koneen päällä olevan luukun kautta, poistoletku laitetaan altaaseen.
tiskaan käsin,niin vähän astioita likaantuu kerralla,ettei mitään järkeä olis tiskikonetta käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä pöytäkonettä ei tarvitse liittää vesijohtoverkostoon. Pesuvesi kaadetaan koneen päällä olevan luukun kautta, poistoletku laitetaan altaaseen.
Eihän tuollaiseen mahdu paljoa mitään. Eikö ne tiskit tulisi tuossa samalla jo käsin tiskattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa lukea. Tuossahan paheksuttiin sitä, että muki laitetaan jokaisen käyttökerran jälkeen tiskikoneeseen ja otetaan neljäkin kertaa päivässä uusi muki. Eikä sitä, että niitä ei pestäisi. Opettele lukemaan.
En käytä oikeastaan koskaan. Tai korkeintaan silloin jos vaikkapa vieraita ollut ja tullut tiskiä enemmän. Tänään tuli lusikka ja veitsi sekä lasi ainoastaan. Hyvin usein vastaavanlaisia päiviä. Ehkä sunnuntaina laitan ruokaa kun vapaapäivä seuraavan kerran.