Yksin asuva, käytätkö tiskikonetta jos sellainen löytyy?
Kommentit (39)
Käytän tiskikonetta joka toinen tai joka kolmas päivä tilanteesta riippuen.
Toki vasta illalla klo 10 jälkeen - se sähkön hinta näet.
Tietenkin, se säästää vettä ja sähköä (sähkölämmitteinen vesivaraaja).
Jos on kokkailija, tiskikone on hyödyllinen. Jotain tiskejä on pakko tiskata käsin. Nykyisessä asunnossa ei ole konetta ja tiskaan päivittäin, joskus kaksikin kertaa, niin tuntuu hoituvan pienemmällä vaivalla.
En tietenkään. Ostin sen sisustukseksi.
Juu, mutta vain noin kolmas tai neljäs päivä. Varsin kätevä.
Tietenkin käytän. Ruuanvalmistusastiat (esim teflon-pannut) tiskaan tietenkin käsin, samoin arvokkaammat viinilasit (Riedel) ja hopeiset ruokailuvälineet.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Siksihän tiskikone on? Miksi yksin asuva ei käyttäisi sitä?
Minä en ole jaksanut lukea käyttöohjeita. Siksi.
Miksi ihmeessä en käyttäisi? Astioita on sen verran, että puhtaita riittää kunnes kone tulee täyteen.
Tietenkin. Tiskipöytä on aina tyhjä eli voi olla mitättömän pieni, eikä kuivauskaappia edes tarvita, joten nimenomaan sinkkukotiin astianpesukone just kuuluu. Joka kolmas päivä napsautan sen päälle.
Aika usein pesette kun pari kertaa viikossa.
Miten niin jos löytyy, en mä ole sitä mihinkään hukannut...
Tottakai! Melkein joka päivä pyörii. En tiskaa mitään (edes kattiloita) käsin. On tosin kapeampi ku perusmalli nii täyttyyki nopeampaa.
Edellisessä asunnossa ei ollu tiskaria ja hitto mä vihasin tiskaamista!!!
Nyt jo edesmenneellä äidilläni oli senioriasunnossaan hankkimani astianpesukone. Oli kyllä jatkuvassa käytössä ja myös kotihoidon hoitajat kiittivät.
En. Minulla on niin vähän astioita että ne ehtisivät loppua ennen kuin saan koneen täyteen. Tiskaisen jokaisen aterian jälkeen käsin.
Mulla kestää 5 - 6 päivää ja sitten täpötäysi koneellinen.
Joidenkin mielestä astianpesukone alkaa haista astioineen tuossa ajassa.
Itse en ole huomannut. Mites muut? Haiseeko?
Kyllä. Yleensä menee päälle kokkauspäivinä (pari kertaa viikossa), jolloin on kattilaa ja muuta rompetta pestävänä. Mutta käsinkin pitää tiskata esim. paistinpannut
Kyllä. Minulla on kapeampi malli ja noloa myöntää mutta käytän sitä kerran päivässä. Mulla on niin vähän astioita että ne loppuisi muuten seuraavana päivänä. Toisekseen kone tulee helposti täyteen. Esim: 3-4 kahvikuppia päivässä, lautanen ja aterimet jokaiselle aterialle (3 ateriaa), kattila, juomalaseja pari, kahvipressopannu, leikkuualusta siitä se jo täyttyy.
Tottakai. Siksihän tiskikone on? Miksi yksin asuva ei käyttäisi sitä?