Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ultimatum: minun on valittava hänet tai viina.

Vierailija
05.01.2023 |

Olen alkoholisti, ja retkahduksia on suhteemmekin aikana tullut. Olemme solmineet aina uudelleen ja uudelleen sopimuksen: ei alkoholia tähän kotiin, eikä minulle sen ulkopuolellakaan. Mies on nähnyt siis minut kaikkein pahimmillani, viikon putkia ja masennuksen, mutta on aina antanut uuden mahdollisuuden.

Nyt en taida vaan enää välittää, enkä jaksa yrittää. Minun on tehtävä valinta, vaikka toki valitsen joka päivä, mutta tilanne on juuri nyt se, että viimeisen rimanalituksen jälkeen puolisen vuoden takaa mies on kieltänyt alkoholin minulta kokonaan.

Se on siis hänen ultimatum. Se on joko hän tai viina.

Kumman te olette valinneet, vaikka joskus menneessä elämässä? Tai onko joku teidän exänne joutunut tekemään valinnan?

Ja miten tarina loppui?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen valinnut viinan, toisen kerran valinta olisi mennyt toisinpäin. Hän valitsi ensin, en minä.

Ei tarvitse uskoa.

Manokaa nyt jum...auta, mitä tuossa viinassa on sellaista,et se kaiken yli menee? 2 x oon nuorena kokeillut ja EN todellakaan löytänyt siitä mitään sellaista, et sen käyttöä olisi kannattanut jatkaa!!! On vuosien saatossa säästynyt rahaa ihan hemmetisti, kun ei juo eikä polta, mitä alkoholistit usein sitäkin tekevät. Näin oo löytänyt elämääni paljon mukavampaa tekemistä kuin ryyppääminen. Myös terveellisempääkin. Tuttavuudetkin mukavampia ja aitoja eikä rahaa viinaan kerjäämässä!!!

Siis oikeesti. Mietipä viinan orja nyt kahdesti, onko sitä ihan pakko kännätä? Mietipä, voisiko sen rahan käyttää paljon parempaan ja addiktoitua vaikka siihen?

Vierailija
42/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko onnellisempi kännissä vai selvin päin miehesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen valinnut viinan, toisen kerran valinta olisi mennyt toisinpäin. Hän valitsi ensin, en minä.

Ei tarvitse uskoa.

Manokaa nyt jum...auta, mitä tuossa viinassa on sellaista,et se kaiken yli menee? 2 x oon nuorena kokeillut ja EN todellakaan löytänyt siitä mitään sellaista, et sen käyttöä olisi kannattanut jatkaa!!! On vuosien saatossa säästynyt rahaa ihan hemmetisti, kun ei juo eikä polta, mitä alkoholistit usein sitäkin tekevät. Näin oo löytänyt elämääni paljon mukavampaa tekemistä kuin ryyppääminen. Myös terveellisempääkin. Tuttavuudetkin mukavampia ja aitoja eikä rahaa viinaan kerjäämässä!!!

Siis oikeesti. Mietipä viinan orja nyt kahdesti, onko sitä ihan pakko kännätä? Mietipä, voisiko sen rahan käyttää paljon parempaan ja addiktoitua vaikka siihen?

Oletko kuullut alkoholistigeenistä? Tai eroista ihmisen aivoista siinä osassa, mikä vaikuttaa addiktion syntymiseen? Itse muistan edelleen ensimmäisen nousuhumalani teininä, sitä tunnetta ei ole voittanut liki mikään elämässä sen jälkeen...

Vierailija
44/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetin saman ultimatumin eksälleni, ja sen sijaan että hän olisi valinnut MEIDÄT, hän valitsi viinan. Elämäni paras päätös. Nyt olen hänestä vapaa.

Vierailija
45/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ymmärrät, että miksi mies vaatii sinua jättämään viinan kokonaan. Alkoholistille ei ole sitä kultaista keskitietä siinä asiassa. Ole rehellinen miehellesi, jos napsaa, niin valitse se viina. Jos tekee viinaa mieli, niin retkahdus tulee jossain vaiheessa, vaikka huulet liikkuu ja puhuu toista. Ei ole turha sanonta, että mistä tietää, että alkoholisti valehtelee... Se avaa suunsa.

Sillä ei ole mitään merkitystä millaisia on toisten tarinat, koska tarinoita on niin monta kuin on alkoholistiakin. Toiset raitistuu ja toiset ryyppää kuolemaansa asti. 

Vierailija
46/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit vastikään yhteen perheenjäsenistäni hänen vuosikymmeniä kestäneen päihdeongelmansa vuoksi. Kyseinen henkilö on menettänyt työnsä, korttinsa, terveytensä, luottotietonsa ja perheensä juomisen vuoksi, mutta koskaan hän ei ole myöntänyt, että hänellä olisi ongelmaa. Omasta mielestään hän ottaa vain pari saunakaljaa. Vaimoa, joka kyllästyi katselemaan jatkuvasti joko humalassa tai krapulassa olevaa miestä ja lastensa isää, ja lähti lasten kanssa, hän kiusaa ja vainoaa humalassa, ja kun ex-vaimo ei tästä syystä suostu olenaan yhteydessä kuin viranomaisten kautta, kyseessä on tietysti yritys vieraannuttaa isä lapsistaan. Mikään keskustelu tai yritykset auttaa eivät koskaan ole johtaneet mihinkään. Ongelmaa ei ole, tai jos vähän onkin joskus tullut hölmöiltyä, on se muiden syy.

Tunnistan ap:n pohdinnoista tämän sukulaiseni. Ajatukset kiertävät samaa kehää. Puoliso, joka yrittää puuttua juomiseen, on kohtuuton ja kontrolloiva. Sitten, kun puoliso tekee kyllästyttyään omat ratkaisunsa ja lähtee, voikin alkaa kieriskellä itsesäälissä ja juoda entistä enemmän, kun on julmasti tullut jätetyksi. Kukaan ulkopuolinen ei voi auttaa, jos asianosainen itse ei halua tulla autetuksi.