Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ultimatum: minun on valittava hänet tai viina.

Vierailija
05.01.2023 |

Olen alkoholisti, ja retkahduksia on suhteemmekin aikana tullut. Olemme solmineet aina uudelleen ja uudelleen sopimuksen: ei alkoholia tähän kotiin, eikä minulle sen ulkopuolellakaan. Mies on nähnyt siis minut kaikkein pahimmillani, viikon putkia ja masennuksen, mutta on aina antanut uuden mahdollisuuden.

Nyt en taida vaan enää välittää, enkä jaksa yrittää. Minun on tehtävä valinta, vaikka toki valitsen joka päivä, mutta tilanne on juuri nyt se, että viimeisen rimanalituksen jälkeen puolisen vuoden takaa mies on kieltänyt alkoholin minulta kokonaan.

Se on siis hänen ultimatum. Se on joko hän tai viina.

Kumman te olette valinneet, vaikka joskus menneessä elämässä? Tai onko joku teidän exänne joutunut tekemään valinnan?

Ja miten tarina loppui?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SI... VIINA!

Vierailija
22/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota tarvitsee edes pohtia, ei pullon pohja ole tullut vielä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, alkoholismi on sairaus. Aivosi huutaa nyt niin vimmatusti viinaa eli sinussa puhuu riippuvuus, ei järki. Hyväksy että alkoholismi on sairaus ja kaikki häpeä ja syyllisyys on sen kanssa täysin turhaa eikä sitä voi järjellä hallita vaikka kuinka haluaisi.

Lähisukulaiseni kuoli viinaan ja samalla sisätautien osastolla oli hetkeä aikaisemmin kuollut saman osaston lääkäri -kertoo paljon siitä että alkoholiriippuvuus ei katso järkeä, ei katso kastia eikä se ole tahdonvaraista.

Facebookissa on hyvä vertaistukiryhmä "alkoholistin tavalliset kasvot". Suosittelen sitä lämpimästi.

Vierailija
24/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hienon naisen täytyy saada viikkojen ränni vetää niin halutessaan. Törkeä sika joka yrittää sellaista estää.

Vierailija
25/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pubiruusulle on aina kysyntää.

Ei kaikki alkoholistit (naiset tai miehet) notku baarissa. Itse en ole baareissa käynyt varmaan kymmeneen vuoteen.

-alkoholisti-

Vierailija
26/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et taida miestä hirveästi rakastaa jos täytyy täällä kysellä?

Vinkkaan että mene päihdelinkkiin lueskelemaan kokemuksia, kenties saat vertaistukea sieltä.

Olet saanut jo anteeksi niin monta kertaa, että luulet, että se mies on siinä aina, mutta joku kerta on se jolloin se pakkaa kamansa.

Oletko miettinyt tilannetta, että olet sit yksin pullon kanssa? Miltä tuntuu, mitä teet?

Entä ulkopuolinen apu? Päihdeklinikka, pariterapiaa? Nykyään on amtabuksem lisäksi myös lääkkeitä jotka laskee alkoholin himoa, oletko koittanut?

Mä oon sanonut exälle että saa tehdä valinnan. No mut se valitsi aina, muttajoi sit mukamas salaa, ainahan mä tiesin. Itse masennuin vakavasti suhteessa, aivan kamalaa jäädä toiseksi jollekin aineelle, eihän kukaan ihminen vedä vertoja sille riippuvuudelle kemikaalille. Miehestäs tuntuu varmasti kamalalta, oletko miettinyt mitä huolta ja ahdistusta aiheutat?

Meidän mäkin aloin juomaan ahdistukseen mutta sain tarpeekseni siitä ja viimeisen kerran saa valita. No sillähän alkoi menemään entistä lujempaa kun "kukaan akka ei häntä määräile". Kävi pettämässä putken aikana ja sillä aikaa pakkasin kamani. Koitti vielä jonkun aikaa mankua takaisin.

Itse jouduin terapiaan ja mielialalääkitykselle suhteen loppupuolella, ei ikinä enää alkkista.

Vierailija
27/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viinaa mieheen vaihda.

Ei sitä narinaa ja ulinaa selvinpäin kestä.

Vierailija
28/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut miettimään tosissasi asiaa, tulet valitsemaan viinan.

Onnea raitistumisen tielle sitten kun sen aika on.

Vierailija
29/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida miestä hirveästi rakastaa jos täytyy täällä kysellä?

Vinkkaan että mene päihdelinkkiin lueskelemaan kokemuksia, kenties saat vertaistukea sieltä.

Olet saanut jo anteeksi niin monta kertaa, että luulet, että se mies on siinä aina, mutta joku kerta on se jolloin se pakkaa kamansa.

Oletko miettinyt tilannetta, että olet sit yksin pullon kanssa? Miltä tuntuu, mitä teet?

Entä ulkopuolinen apu? Päihdeklinikka, pariterapiaa? Nykyään on amtabuksem lisäksi myös lääkkeitä jotka laskee alkoholin himoa, oletko koittanut?

Mä oon sanonut exälle että saa tehdä valinnan. No mut se valitsi aina, muttajoi sit mukamas salaa, ainahan mä tiesin. Itse masennuin vakavasti suhteessa, aivan kamalaa jäädä toiseksi jollekin aineelle, eihän kukaan ihminen vedä vertoja sille riippuvuudelle kemikaalille. Miehestäs tuntuu varmasti kamalalta, oletko miettinyt mitä huolta ja ahdistusta aiheutat?

Meidän mäkin aloin juomaan ahdistukseen mutta sain tarpeekseni siitä ja viimeisen kerran saa valita. No sillähän alkoi menemään entistä lujempaa kun "kukaan akka ei häntä määräile". Kävi pettämässä putken aikana ja sillä aikaa pakkasin kamani. Koitti vielä jonkun aikaa mankua takaisin.

Itse jouduin terapiaan ja mielialalääkitykselle suhteen loppupuolella, ei ikinä enää alkkista.

Toistan nyt itseäni mutta alkoholiriippuvuus on neurokemiallinen sairaus. Ei ole kyse rakastaako tarpeeksi, vaan siitä että sairaus puhuu.

Vierailija
30/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin raittiuden ja hankkiuduin eroon miehestä ja etsin paremman.

Et ehkä ole huomannut, ettet kestä arkea ilman lääkitystä (viina).

Vierailija
31/46 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse tuurijuoppo enkä mä ole mietiskellyt valitsenko viinan vai parisuhteen uhkauksen tullessa, tottakai valitsen suhteen.

Vierailija
32/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jättäisit molemmat. Katsot sit puolen vuoden päästä kumpaa on enemmän ikävä. Vai onko kumpaakaan.

Vierailija
33/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin molemmat. Uhkailu ja kiristys ei oikein sovi mullle.

Vierailija
34/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina voi loppua koska tahansa. Miehiä taas on maailma täynnä.

Vierailija
35/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että valitse viina jos haluat uskollisen kumppanin. Se ei jätä sinua, se ei vaadi valitsemaan. Se pitää lujasti kiinni ja vie mennessään, sataprosenttisen varmasti.

Vierailija
36/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpaa haluat, olla juoppo vai raitis?

Vertaa hyötyjä ja haittoja.

Kuvittele tilanne vaikka kymmenen vuoden päähän molemmissa vaihtoehdoissa.

Vierailija
37/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka valitsi viinan tuskin ovat asiasta täällä kertomassa.

Vierailija
38/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut moiseen valintaan mutta ei tarvitse miettiä kumpi painaa enemmän. Kuulostaa, että sulla on vaikea riippuvuus, hae apua.

Vierailija
39/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mieheltä reilua kertoa että nyt on mittari täynnä ja itse teet valintasi mitä elämääsi haluat. Mies ei halua alkoholia ja jos se on sinun valita, niin ole hyvä jatka elämääsi ilman häntä.

Olen nainen ja ollut vastaavassa tilanteessa että oma elämä jumissa kun olisi pitänyt sitä tissuttelua katsoa josta ei ole mitään haittaa, mitä nainen nyt mökötät, onko pipo vähän kireellä, sulla on ongelma mun alkoholin käytöstä eikä mulla.

Vierailija
40/46 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet on paskoja!