Unohtaako muutkin välillä kumpi on vasen ja kumpi oikea?
Kommentit (43)
Muuten ei ongelmaa, paitsi omien jalkojen suhteen. Diabeetikkona pitäis osata kerran vuodessa kertoo koskeeko lääkäri sillä tarkistustikulla oikeeta vai vasenta jalkaa ja mistä kohtaa. Tunto kyllä pelaa, mutta jalka on joko "tämä " tai "se toinen ".
Kartanlukija kirjoitti:
Missä on tyyrpuuri ja missä paarpuuri?
paapuuri. Helppo ymmärtää kunhan ensin ymmärtää että ne ovat laivan fyysisiä osia, joiden suhteen on helppo antaa suuntaviittauksia. "Bord" tarkoittaa lautaa, styrbord on se lauta, jossa ohjausairo oli, pienemmissä veneissä perämela. Se on veneen keulasta katsottuna aluksen vasemmalla puolella.
Menee aina muutama sekunti ja tuijotus käsiini, että saan selvitettyä oikean ja vasemman. Jos tulee peräkkäin useampi toisto, pitää miettiä vain ekalla kerralla.
Mitenköhän sitä ymmärtää "ylös" ja "alas" käsitteet ihan erilailla, vaikka nekin on päinvastaiset suunnat?
Vaikka en osaa vasenta ja oikeaa, olen silti hyvä lukemaan karttaa ja osaan liikkua lähes ongelmitta tuntemattomissa kaupungeissa. Jos olen menossa jonnekin vieraaseen osoitteeseen, riittää että vilkaisen kerran karttaa ja katson reitin, sitten vain ajan sinne.
kulmuni ei todella tajunnut saarikko nuoleskellut demareiden jalkoväli rakoa sauna illoissa saanhan olla saanhan olla ministerinä. saarikon pitkä limainen kieli lopetti kepun
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, toistuvasti.
Ja naiset muka hyviä kuskeja 😂🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Menee aina muutama sekunti ja tuijotus käsiini, että saan selvitettyä oikean ja vasemman. Jos tulee peräkkäin useampi toisto, pitää miettiä vain ekalla kerralla.
Mitenköhän sitä ymmärtää "ylös" ja "alas" käsitteet ihan erilailla, vaikka nekin on päinvastaiset suunnat?
Vaikka en osaa vasenta ja oikeaa, olen silti hyvä lukemaan karttaa ja osaan liikkua lähes ongelmitta tuntemattomissa kaupungeissa. Jos olen menossa jonnekin vieraaseen osoitteeseen, riittää että vilkaisen kerran karttaa ja katson reitin, sitten vain ajan sinne.
En usko, olet niitä jotka hengittää pussiin paniikissa kaupungissa ekan mutkan jälkeen.
Unohdan. Mulla on syntymämerkki vasemmassa kädessä. Pitää usein katsoa nopeasti käsiä jotta muistaa kumpi on oikea ja kumpi vasen. Onnistun kyllä aina muistamaan että se syntymämerkki on vasemmalla. Ja olen jo kypsään ikään ehtinyt aikuinen enkä ole vuosikymmenten aikana vieläkään oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vaikka mulla on Volvo sekä työautona että omana 😂
Mahtavaa, että meillä on tällaisia kuskeja liikenteessä
Joo menee aina sekaisin ja tämä onkin yksi syy, miksi en aja autoa enää. En pysty varsinkaan vauhdissa muistamaan parissa sekunnissa esim. väistämissääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti. Olen molempikätinen, kirjoitan ja neulon vasemmalla mutta teen melkein kaiken muun (sakset, hiiren käyttö, jousiammunta, biljardinpeluu, veitsellä minkä tahansa leikkaaminen...) oikealla joten mielikuvani vasemmasta ja oikeasta on sekaisin. Olen monesti miettinyt jos tatuoisi vaikka jotain jompaankumpaan kämmenselkään ja voisi aina sen perusteella automaattisesti hahmottaa mikä on vasen ja mikä oikea.
On kauheaa, kun autolla ajaessa joku sanoo "seuraavasta vasemmalle" Ja joudun pääni sisällä kuvittelemaan kirjoittamista ennenkuin hahmotan, mikä on vasen :D
Kirjoitin juuri että mulla on syntymämerkki vasemmassa kädessä. Suosittelen sullekin jotain merkkiä. Ja kun aja autoa ja mies neuvoo reittiä (tai päinvastoin) niin emme kumpikaan puhu oikeasta tai vasemmasta vaan käsketään kääntyä "sun suuntaan" tsi "mun suuntaan". Suosittelen tätäkin.
Kyllä, mulla on vaikeuksia erottaa oikea vasen. Toki tiedän kumpi on oikea ja kumpi vasen, mutta jos yhtäkkiä vaikka pitää nostaa oikea käsi, niin ei mee aina oikein. Mutta täähän on klassinen lukivaikeuden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, toistuvasti.
Ja naiset muka hyviä kuskeja 😂🤣😂🤣
Eihän sillä ole mitään tekemistä ajamisen kanssa, osaatko oikeaa tai vasenta, hyvä kuski tietää minne on menossa ilman, että kääntymissuunnille pitää olla jokin tietty nimi.
Kyllä. Koko ajan. Itselläni ei ole ajokorttia (ehkä hyvä niin), mutta reitin opastaminen kuskille on vaikeaa. Ollaan monesti menty väärään suuntaan. Kun lääkäri pyysi nostamaan vasenta kättä, nostin oikean. Optikolla näöntarkastus on ihan oma lukunsa. :D En vaan hahmota oikeaa ja vasenta. Pitää aina mielessä kuvitella oikea käsi ja vasen käsi. Muuten olen hyvä hahmottamaan esim. karttoja, olen hyvä suunnistaja ja on helppo liikkua vieraissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo menee aina sekaisin ja tämä onkin yksi syy, miksi en aja autoa enää. En pysty varsinkaan vauhdissa muistamaan parissa sekunnissa esim. väistämissääntöjä.
Aina voi väistää vaikkei olisikaan väistämisvelvollinen. Sitä kutsutaan myös joustavuudeksi tai kohteliaisuudeksi.
Liikennesäännöissä etuajooikeutta muuten lievennettiin vastikään, mikä siis lieventää myös väistämisvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin sä tarvitset väistäessä tietoa, minkä niminen se suunta on josta väistät? Mä ainakin tiedän että esim. tietystä suunnasta tulevia pitää risteyksessä väistää, mutta en tiedä mikä sen suunnan nimi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka itse pärjää liikenteessä ilman, että joku neuvoo vieressä menemään oikealle tai vasemmalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä ole ylimielisiä törppöjä vaan huomaavaisia kuljettajia, se on ihan sama onko pikkulapsi ryntäämässä ajoreitille oikealta vai vasemmalta. Hirvieläimet eivät myöskään piittaa vasemmasta tai oikeasta.
Tiedättekö ne sukat, joissa on R ja L -kirjaimet? Aina pitää aamuisin miettiä pari sekuntia, että menee oikeaan jalkaan.
Ei v**tu oikeesti???